Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lantakoneongelma  (Luettu 5263 kertaa)

a-peli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Lantakoneongelma
Mikä on lantakoneessa vikana, kun suuntaa vaihtaessa pullauttaa paluuöljysuodattimen tiivisteen pois ja öljyt ulos. Suodatin ja öljyt on vaihdettu, suuntaventtiili ja kaikki mahd. kanavat purettu osiin ja puhdistettu. Onko paikalla hydrauliikan asiantuntijaa, joka tietäisi mitä tehdä.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Lantakoneongelma
Merkki&malli? Onko tarjota jonkinlaista kuvaa koko systeemin rakenteesta, mitä on suodattimen jälkeen? Suodattimen kiinnitys? Suodatin tukossa?

Väiski

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: Lantakoneongelma
Paineensäätö liian kireällä, laske paine niin alas että lanta just liikkuu.

realisti

  • Vieras
Vs: Lantakoneongelma
Veikkaisin kanssa edellistä, kun palautushan toimii kun kone menee tappiin ja nostaa paineet.

JarJar

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Lantakoneongelma
Paineensäädin todennäkösesti liian kireällä niinkuin edellä sanottu. Mutta tarkista myös että säiliön huohotin läpäisee.

a-peli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Lantakoneongelma
Suodatin on paluupuolella, eli paineiden ei pitäisi vaikuttaa vuotamiseen. Suodattimen poistopuoli on suoraan tankkiin. Painetta kuitenkin tulee kääntövaiheessa suodattimelle, eli kääntöventtiili jotenkin päästää öljyt läpi. Tämä ihmetyttää, sen ei pitäisi olla mahdollista. Venttiili on purettu ihan atomeiksi, eikä mitään vaurioita näy. Venttiili on paineen mukaan suunnan kääntävä malli. Koneessa ei lue merkkiä, mutta se taitaa olla Pasmatik, en muista ihan tarkkaan.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Lantakoneongelma
Huohotin tukossa ja/tai liikaa öljyä säiliössä.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Lantakoneongelma
suodattimessa jotaki vikaa
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Lantakoneongelma
Suodattimen pitäisi läpäistä öljyt helposti.

Vika suodattimessa, tiivisteessä tai niiden asennuksessa.
Suodattimissa on lisäksi yleensä ohivirtausventtiili tukkeutumista varten.

Olisiko se huohotus tukossa? Koita tankin korkki auki.

heksa100

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 258
Vs: Lantakoneongelma
Suunnanvaihtajassakin vois olla vikaa ja sen virtauksissa. Minkä ikäinen kyseinen osa on koneessa?

Itsellä 12 vuotta vanhasta koneesta meni suunnanvaihtaja sekaisin: toiseen suuntaan oli täydet paineet, mutta toiseen suuntaan ei jaksanut alkuun mennän ollenkaan. Letkujen puolia vaihtelemalla saatiin ekat muutama kerta liikkeelle ja loppu menikin sitten kuin normaalisti, mutta hitaasti. Kun vaihdettiin suunnanvaihtaja, niin taas toimii kuin uutena.

Kysyttiin hydrauliikka liikkeessä, että onko vastaavia tullut vastaan ja kommenttina on ollut, että hydrauliikkalaitteissa kaikki on mahdollista.

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2137
Vs: Lantakoneongelma
Meilläkin meni aikanaan suunnanvaihtaja uusiin, mutta en muista miksi. Näyttäisi olevan, että niitä joutuu uusimaan silloin tällöin.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Lantakoneongelma
Suodattimesta menee öljyä läpi eniten, kun sylinteri vetää sisään. Paluuöljyn määrä on silloin suurempi kuin pumpun tuotto, mutta ei sen pitäisi suodattimella aih. mitään ongelmaa. Älkää niitä venttiileitä tässä miettikö.

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Lantakoneongelma
Mikä on lantakoneessa vikana, kun suuntaa vaihtaessa pullauttaa paluuöljysuodattimen tiivisteen pois ja öljyt ulos. Suodatin ja öljyt on vaihdettu, suuntaventtiili ja kaikki mahd. kanavat purettu osiin ja puhdistettu. Onko paikalla hydrauliikan asiantuntijaa, joka tietäisi mitä tehdä.

Systeemissä on ilmaa joka puristuu kasaan ja suuntaa vaihtaessa aiheuttaa öljyn ampumisen suodattimeen niin lujaa ettei se ehdi läpäistä. Pienillä paineilla pitäisi käyttää niin pitkään että ilmat tulisi pois.

Mika

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Lantakoneongelma
Mikä on lantakoneessa vikana, kun suuntaa vaihtaessa pullauttaa paluuöljysuodattimen tiivisteen pois ja öljyt ulos. Suodatin ja öljyt on vaihdettu, suuntaventtiili ja kaikki mahd. kanavat purettu osiin ja puhdistettu. Onko paikalla hydrauliikan asiantuntijaa, joka tietäisi mitä tehdä.

Systeemissä on ilmaa joka puristuu kasaan ja suuntaa vaihtaessa aiheuttaa öljyn ampumisen suodattimeen niin lujaa ettei se ehdi läpäistä. Pienillä paineilla pitäisi käyttää niin pitkään että ilmat tulisi pois.

Mika

Olin juuri sanomassa ihan samaa. Ääni tälle. Se ilma on kuin jousi siellä paineessa, ja sitten kun venttiili kääntää ja avaa äskeisen painepuolen nyt paluuseen ja suodattjmelle, niin se pärskäisee niin kovalla vauhdilla öljyä ulos että suodatin ei ehdi sitä läpäistä.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Lantakoneongelma
Mikä on lantakoneessa vikana, kun suuntaa vaihtaessa pullauttaa paluuöljysuodattimen tiivisteen pois ja öljyt ulos. Suodatin ja öljyt on vaihdettu, suuntaventtiili ja kaikki mahd. kanavat purettu osiin ja puhdistettu. Onko paikalla hydrauliikan asiantuntijaa, joka tietäisi mitä tehdä.

Systeemissä on ilmaa joka puristuu kasaan ja suuntaa vaihtaessa aiheuttaa öljyn ampumisen suodattimeen niin lujaa ettei se ehdi läpäistä. Pienillä paineilla pitäisi käyttää niin pitkään että ilmat tulisi pois.

Mika

 Lavalin nelitonninen haluaa joskus tulla ilmatuksi venttiilin vierestä, vaikka on vain yksi sylinteri ja koneikko suoraan sylinterin yläpuolella, että ilman pitäis osata poistua ihan avittamatta.