Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe case 5140 pro  (Luettu 20715 kertaa)

Eerop

Vs: case 5140 pro
Jos turbottomuus vaivaa niin pistä yv:tä että saadaan tilanne korjattua

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: case 5140 pro
Nimimerkki Eerop kiehtoo mua. Se nousee ku kesäkuinen hallasumu suolta ja iskee kun viidakossa piilevä pyyttoni.

Siistiä. 8)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: case 5140 pro
Just sitä kysyin että oletko ollu massumiin tyytyväinen. No hyvä jos mielyttää.

Osat on kalliita, siitä ollaan varmaan samaa mieltä?
Mää ny jatkan tähän vielä ennenkuin joku muu ehtii, että "tyytyväinen, jos/kun ei paremmasta tiedä". Kyllähän se tosi on, että uudempaa en juurikaan oo ajanu. Tuo tuli vastaan kun hain edullista noin sataheppaista kuormaajakonetta, jossa on pikavaihteet, hydr. suunnanvaihto ja sähkönostolaite. Ja kun tynnyrihyttisestä on tullut näppylöitä ihan tarpeeksi...

Kallita osia oli tar***** juu...tasauspyörästön kotelo kolmesataa, korjaussarja reilu seittemänsataa, ylemmät olkatapit melkein kaxataa pala, navan stefat puoltoistasataa pala jne. Pari sataa meni koneistamolle kääntökoteloiden työstämisestä et kyl siitä vaan kertyy. Mut jospa sillä sitten taas jonkin aikaa. Tärkein kone kuitenkin eikä varmasti oo ensimmäisenä lähdössä.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Eerop

Vs: case 5140 pro
Nimimerkki Eerop kiehtoo mua. Se nousee ku kesäkuinen hallasumu suolta ja iskee kun viidakossa piilevä pyyttoni.

Siistiä. 8)


Kyllä kyllä.

Hyvähän se on että kiehtoo  ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: case 5140 pro
Nimimerkki Eerop kiehtoo mua. Se nousee ku kesäkuinen hallasumu suolta ja iskee kun viidakossa piilevä pyyttoni.

Siistiä. 8)


Kyllä kyllä.

Hyvähän se on että kiehtoo  ;D

Niin. Sää putkahdat tyhjästä ja häviät saman tien.

Eerop, Agron Ninja... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Eerop

Vs: case 5140 pro
Nimimerkki Eerop kiehtoo mua. Se nousee ku kesäkuinen hallasumu suolta ja iskee kun viidakossa piilevä pyyttoni.

Siistiä. 8)


Kyllä kyllä.

Hyvähän se on että kiehtoo  ;D

Niin. Sää putkahdat tyhjästä ja häviät saman tien.

Eerop, Agron Ninja... ;D

 8)


Näinhän se on tehtävä

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: case 5140 pro
Mitenkään alotukseen tää ei liity mutta noi keissit tuntuu olevan melkosia murheenkryynejä voimansiirrtopuolella. Unelma ajaa ja käyntiäänet kiveksiä rouhivat. Mutta nää pakka ja sähköviat. Pitää olla miljonääri tai ainakin varakas että noita kärsii pitää yli 5000tunnin.

Kaikki voimansiirron kokkareet maksaa paaaljon enemän kun muihin saman ikäsiin. Raidetangonpääkin maksaa varmaan satkun enemän ku muihin.

Lainaan maraania "asiavoorumilta" omin lupineni.... Kyseessä siis keissin keissi.

"Härveli on nyt hoidossa. Etuakseli on työn alla ja sen remontin hinnan selvittyä päätetään, että katkaistaanko traktori kolmospikavaihteen vuoksi.

Nelivedon toimimattomuuden aiheuttajaksi paljastui etutasauspyörästön kitkalukkomurikka, joka oli jostain ottanut kipeää. Lautaspyörät ovat onneksi ehjiä. Samalla korjataan väljät olkalaakerit sekä napoja sen verran, että öljy pysyisi sisällä.

Traktorissahan oli meille tullessa semmoinen vika, että toinen jarrupoljin jumitti sen verran päälle, että neliveto kytkeytyi. En sitten tiedä, kauanko edellinen omistaja oli sillä sellaisena ajellut, mutta oli varmasti käynyt lukon päälle pitävällä alustalla."

Permission granted. Mää en heti hokannu, minkä ketjun jatkeeksi olisin tuon statuksen päivittänyt. Hyvä näin.

Nyt kun tuon aiheuttajan tietää, ymmärtää vähän paremmin oireita, joita se aiheutti syksyllä äestäessä.

Good pless maraani, ai hope sou.. ::)

Maalailit kumminkin piruja seinille noine toivotuksines...lumet suli, oireet palasivat ja mieli on aika paljon totisempi kuin syksyllä.  :'(  :( Remontti oli meille iso kustannus, lehmien ruokinta on nyt kokonaan kiinni tuosta ainoasta ektraktorista ja kolmen viikon päästä on jonkinlainen sesonki muutenkin päällänsä. Mutta...ei auta, täytyy jotain yrittää. Ei kai sitä kumminkaan kenellekään enempää vastuksia anneta kuin mitä jaksaa kantaa?

Facebookissa yx tuttava jo kerran kyseli, että eikö meillä koskaan...mitään...positiivista...tapahdu? Kun mun päivitykset vissiin on aina vaan niitä negatiivisia.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Greenpwr

  • Vieras
Vs: case 5140 pro

 Nooo, jontikan syötönsäätövaijerin OLIS pitäny tulla Tukholman varastolta IHAN varmasti tänään, yks paketti saloon oli tullut koko valtakuntaan ko varastolta... nosto-oven rullat tiluussa kaksi viikkoa, jospa ne tänään olis jo lähteny kun viimeks perjantaina ne kuulemma vietiin postiin...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: case 5140 pro
Mitenkään alotukseen tää ei liity mutta noi keissit tuntuu olevan melkosia murheenkryynejä voimansiirrtopuolella. Unelma ajaa ja käyntiäänet kiveksiä rouhivat. Mutta nää pakka ja sähköviat. Pitää olla miljonääri tai ainakin varakas että noita kärsii pitää yli 5000tunnin.

Kaikki voimansiirron kokkareet maksaa paaaljon enemän kun muihin saman ikäsiin. Raidetangonpääkin maksaa varmaan satkun enemän ku muihin.

Lainaan maraania "asiavoorumilta" omin lupineni.... Kyseessä siis keissin keissi.

"Härveli on nyt hoidossa. Etuakseli on työn alla ja sen remontin hinnan selvittyä päätetään, että katkaistaanko traktori kolmospikavaihteen vuoksi.

Nelivedon toimimattomuuden aiheuttajaksi paljastui etutasauspyörästön kitkalukkomurikka, joka oli jostain ottanut kipeää. Lautaspyörät ovat onneksi ehjiä. Samalla korjataan väljät olkalaakerit sekä napoja sen verran, että öljy pysyisi sisällä.

Traktorissahan oli meille tullessa semmoinen vika, että toinen jarrupoljin jumitti sen verran päälle, että neliveto kytkeytyi. En sitten tiedä, kauanko edellinen omistaja oli sillä sellaisena ajellut, mutta oli varmasti käynyt lukon päälle pitävällä alustalla."

Permission granted. Mää en heti hokannu, minkä ketjun jatkeeksi olisin tuon statuksen päivittänyt. Hyvä näin.

Nyt kun tuon aiheuttajan tietää, ymmärtää vähän paremmin oireita, joita se aiheutti syksyllä äestäessä.

Good pless maraani, ai hope sou.. ::)

Maalailit kumminkin piruja seinille noine toivotuksines...lumet suli, oireet palasivat ja mieli on aika paljon totisempi kuin syksyllä.  :'(  :( Remontti oli meille iso kustannus, lehmien ruokinta on nyt kokonaan kiinni tuosta ainoasta ektraktorista ja kolmen viikon päästä on jonkinlainen sesonki muutenkin päällänsä. Mutta...ei auta, täytyy jotain yrittää. Ei kai sitä kumminkaan kenellekään enempää vastuksia anneta kuin mitä jaksaa kantaa?

Facebookissa yx tuttava jo kerran kyseli, että eikö meillä koskaan...mitään...positiivista...tapahdu? Kun mun päivitykset vissiin on aina vaan niitä negatiivisia.

Hoida se nyt hyvä mies pois tontilta ja nopeesti. Ei se korminki mikään viini tai viski sentään ole joka paranee vanhetessaan.

Mitään merkkiä en suosittele tilalle vaan osta ihan joku muu.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: case 5140 pro
Siis mikä on tossa koneessa nyt vialla? Ei voi olla kuin edelliseltä huollon laiminlyöntiä. Mutta laitas vikakuvaus nii pääsee vähän sisälle mikä on vika.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Case 5130
Siis mikä on tossa koneessa nyt vialla? Ei voi olla kuin edelliseltä huollon laiminlyöntiä. Mutta laitas vikakuvaus nii pääsee vähän sisälle mikä on vika.
Voihan se olla, että on korjattu ongelma, joka on aiheutunut varsinaisesta viasta. Kaikki korjaustoimet talvisessa remontissa kohdistuivat etuakseliin.

Syksyllä äestäessäni (neliveto päällä) havaitsin, että satunnaisesti kuuluu jonkinlainen vaimea paukahdus/jymähdys ja samalla traktori nykähtää jotenkin. No välltelin sitten nelivedon käyttöä niissä tilanteissa missä pystyin, mutta pakkohan sitä oli joskus käyttää. Lopulta neliveto ei toiminut ollenkaan. Öljyvuodot ja olkalaakerit ovat oireilleet jo aiemmin, joten oli vaan pakko tunnustaa tosiasiat ja suunnitella remontti.

Remontti sovittiin talveksi, jolloin laite jouti olemaan korjaamolla sinä aikana kun syöttö oli suoraan laakasiilosta. Oletettu vika oli olevinaan etutasauspyörästön kitkalukkomurikassa, joka siis korjattiin. Samalla korjattiin pyörännapojen öljyvuotoja, pyöränlaakerikin vaihdettiin, tiivistepinnat koneistettiin ja olkalaakerit vaihdettiin. Ihan peruskunnostusta 10700 tuntia etukuormaajan alla olleeseen etuakseliin siis. On siinä vika pikavaihteessakin, mutta jätettiin katkaisuhoito ens talveen, jos mahtuis budjettiin silloin.

No nyt kun lumet suli, alkoivat taas vaikeudet. Joku panttaa ihan hemmetisti, vaikka ei olis neliveto edes päällä. Vetonivelet naputtavat käännöksissä vaikkei olis neliveto päällä. Hiekalla kun takavedolla kurvailee niin vähän väliä kuuluu "tuttu" jymähdys/paukahdus ja koko traktori vähän nykähtää. Neliveto toistaiseksi kyllä toimii ja tottelee ohjausta valintakytkimestä kojetaulusta - se on helppo todeta, kun mudassa ei takavedolla pääse mihinkään.

Neliveto päällä savisen auman päädyssä kun kuormailee niin ei oireile, kun ilmeisesti on sen verran luistoa pyörissä (kuten oli lumellakin). Hirvittää vaan tuota jokapäivä käyttää, jos/kun rikkoo taas kalliit osat.

Juuri äsken soitti korjaaja ja lupasi tulla tutustumaan oireisiin! Lohdutteli, että ei se siitä enempää hajoa vaikka vähän ääntä pitääkin. Jos onkin vaikka käyttövirhe!  :-[
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Vs: case 5140 pro
Onko etu renkaat miten kuluneet takasiin nähden? Ilmeisesti on sopivalla vetosuhteella etu ja taka renkaat?

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: case 5140 pro
Onko etu renkaat miten kuluneet takasiin nähden? Ilmeisesti on sopivalla vetosuhteella etu ja taka renkaat?
Tästä vetosuhteesta kyllä keskusteltiin korjaamon kanssa. Mutta tuo suhde siinä on ollut sen viis vuotta, minkä tuo laite on meillä ollut. On siinä ny 65-renkaat, mut molemmilla akseleilla on edellisiä vastaavat koot. Eturenkaat tuli uutena, takana käytetyt. Tietysti onhan ne voineet olla väärin jo edellisilllä omistajilla. Asiafoorumilla oli vähän vanhemman casen rengaskoosta erittäin hedelmällinen viestiketju, mutta ei tullut talvella sen mukaan vetosuhdetta selvitettyä.

Mää oon luullu, et se vetosuhde vaikuttaa vain nelivedolla?
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: case 5140 pro
Tuolla hiertää pakka aina vähän vaikka neliveto ei ole päällä. Teidän tilan kuvia katsoessa tuo kone näyttää olevan niin takakyykässä ettei vetosuhde passaa varmasti yksiin. Laitas ne rengaskoot esille ja mikä on kuluma niin voi vähä laskeskella. Mut luulen et tässä on ihan tuosta kyse. Ja etuperän naputus johtuu jos kaikki lukon hilut uudet ja liian tiukka niin ongelma juuri tuo. Ja väärä öljy voi olla kyseessä. Kannattaa vaihtaa vaikka kahdesti öljyt etuperään ennen kuin aukasta jos olet varma että kasaus ja välykset ovat ok. Meillä meni etuperä liian tiukaks kasatessa se uusilla osilla ja sen takia sitä tasohiottiin sitten kiinnilaiton yhteydessä. Mutta lisää tietoa niin voidaan vika paikallistaa. Kohta pitää keskutelu kääntää uq:ks ettei paskasakki sössi tässäkin. Ja koitas skännä laittaa valluun vaikka 14.9-24 tilalle 14.9-28 nii kuunnellaa porukalla pauketta :D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: case 5140 pro
Tuolla hiertää pakka aina vähän vaikka neliveto ei ole päällä. Teidän tilan kuvia katsoessa tuo kone näyttää olevan niin takakyykässä ettei vetosuhde passaa varmasti yksiin. Laitas ne rengaskoot esille ja mikä on kuluma niin voi vähä laskeskella. Mut luulen et tässä on ihan tuosta kyse. Ja etuperän naputus johtuu jos kaikki lukon hilut uudet ja liian tiukka niin ongelma juuri tuo. Ja väärä öljy voi olla kyseessä. Kannattaa vaihtaa vaikka kahdesti öljyt etuperään ennen kuin aukasta jos olet varma että kasaus ja välykset ovat ok. Meillä meni etuperä liian tiukaks kasatessa se uusilla osilla ja sen takia sitä tasohiottiin sitten kiinnilaiton yhteydessä. Mutta lisää tietoa niin voidaan vika paikallistaa. Kohta pitää keskutelu kääntää uq:ks ettei paskasakki sössi tässäkin. Ja koitas skännä laittaa valluun vaikka 14.9-24 tilalle 14.9-28 nii kuunnellaa porukalla pauketta :D

Miksi? Oletko tyhmä? :P

Ja se vielä viisaampi huolto-hessu joka käski äänestä huolimatta ajaa, on todella tyhmä. :o

Ristinivelet? ::) :o ???
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159