Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tilatukien arvo tonight  (Luettu 11928 kertaa)

Mullistaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 118
Tilatukien arvo tonight
Onkos kukaan hieronu tilatukikauppaa viime aikoina?
Missä hinnat pyörii nykyään?

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: Tilatukien arvo tonight
itse ostin 5,5 hehtaarille.. pieneen "ystävä hintaan" mutta maksoin 105e/ha sis alv.. 8) B tukialue..

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Tilatukien arvo tonight
Syksyllä oli vielä lehdessä, että tilatuet kerätään pois 2013 vuoden lopussa ja jaetaan uudestaan 2014 vuoden alussa, viljelyksessä olevien pinta-alojen mukaan, eli tämän kesän tällä laskuopilla niillä kerkii tienata ja jos on ylmimääräisiä, niin ne sitten menee sinne varantoon  8)
Nyt on kumminkin jo selvä, että tämä cap-uudistus ei tule voimaan aikataulun mukaan, homma on jo nyt pahasti jälkijunassa, eli todennäköisesti niitä ei kerätäkkään pois tämän vuoden lopussa, kukaan varmaan ei pysty varmasti sanomaan miten tämä nyt etenee  :o
Toisaalta näistä EU kiemuroista ei nyt tiedä, voi olla hyväkin ratkaisu ostella niitä nyt kun hinta on alhaalla  ::)

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: Tilatukien arvo tonight
tootta.. itse haastattelin maaseutuasiamiestä ja meinasi että jos lohkoilla ei ole ollut niin kyllä ne voi olla fiksumpi ostaa.. koskaan ei voi olla varma että ne saa.. toivottavasti muutamalle lohkolle saan ympin hommaitua kun niitä jakoon käypi  ::)

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Tilatukien arvo tonight
Tarjosin naapurille 50 euron hehtaarihintaan tilatukioikeuksia A-alueella 10 ha alalle, ei ostanut silläkään hintaa.

Viimeksi muokattu: 04.02.13 - klo:22:14 kirjoittanut SamiT

On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Tilatukien arvo tonight
> ei ostanut silläkään

"Varastettuun tavaraan ryhtyminen..."......KVG

2620

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 296
Vs: Tilatukien arvo tonight
Kannattaakohan sitä ruveta ihmisiä varkaiksi syyttelemään tosta vaan? Noittenkin tukioikeuksien alkuperä on kyllä aikaisemmin pätevästi selitetty.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Tilatukien arvo tonight
*****ako sitä juputat.

Minä en tunne ketään muita kenelle on "tullut" tilatukioikeuksia kuin että ovat pöllineet ne toisten omistamista pelloista.

Tämä on selkeä fakta.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Tilatukien arvo tonight
*****ako sitä juputat.

Minä en tunne ketään muita kenelle on "tullut" tilatukioikeuksia kuin että ovat pöllineet ne toisten omistamista pelloista.

Tämä on selkeä fakta.

Sulla on suppea tuttavapiiri. Jos peltomaata otetaan muuhun kuin maatalouskäyttöön, niin siitä tuppaa jäämään ylimääräisiä tilatukioikeuksia. >:(
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

realisti

  • Vieras
Vs: Tilatukien arvo tonight
Jos vain järkevästi saisi ostettua, ostaisin heti tilatuen noihin raivioihin. Ei olla paljoa kauppaa tällä alueella käyty.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Tilatukien arvo tonight
Nuo mun ylimääräiset tukioikeudet eivät ole keneltäkään pois, mulla ennen vuokralla olleet pellot menneet tonttimaaksi kahden eri kunnan alueilla, ja vuokranantajat ovat vuokrasopimuskauden vaihtuessa halunneet takaisin tukioikeudet jäljellä olevalla peltoalalle. Ei tulisi mieleenkään rosvota jonkun tukioikeuksia, tuskin tarttis sen jälkeen alle 100km säteeltä enää peltoa vuokrata, nyt maata on vuokrattuna kuudelta eri vuokranantajalta joten ei parane pelleillä näiden asioiden kanssa että saa jatkossakin maata vuokrattua. 
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Tilatukien arvo tonight
*****ako sitä juputat.

Minä en tunne ketään muita kenelle on "tullut" tilatukioikeuksia kuin että ovat pöllineet ne toisten omistamista pelloista.

Tämä on selkeä fakta.

No ei se nyt ihan noin ole, kyllä varannosta on saanut tilatukioikeuksia kokoajan ilmaiseksi, jos on vaan ehdot täyttynyt  :o
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: Tilatukien arvo tonight
Juuri näin, eli jos peltomaata siirtynyt muuhun käyttöön jää omistajalle tukioikeudet. Ja omistaja voi myydä tai tehdä niille mitä vaan ,mutta ne katoaa jos ei niitä käytetä tietyin väliajoin. Esim tilatuki saa olla vuoden nostamatta. Niin näitä on käynyt että pelto on vuokrattu ja samalla siiretty tukioikeuksien omistus, ja jos joistakin syistä pellon omistaja haluaakin vuokrata pellon toiselle viljelijälle. Tässä tulee ongelma että missään ei ole paperia mikä oikeuttaisi tukioikeudet takasin antamaan jos niiden omistus oikeutta on vaihdettu. Eli sopimuksessa tulee aina olla pykälä jonka mukaan tukioikeudet siirtyvät vuokrauksen loputtua takaisin pellon omistajalle VAIKKA ne olisi siirretty toisen omistukseen väliajaksi.

 

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tilatukien arvo tonight
*****ako sitä juputat.

Minä en tunne ketään muita kenelle on "tullut" tilatukioikeuksia kuin että ovat pöllineet ne toisten omistamista pelloista.

Tämä on selkeä fakta.
"Viimeisellä miehelleä seisoo" on ihan oikeassa. Jos ja kun kunta/kaupunki tekee pellosta tonttimaata, ei yleensä puhuta 10ha aloista. Kyllä näitä kiljaaneita vuokraajia riittää, jotka pokkana omii tilatukioikeudet sopimuksen päätyttyä, varmaan hyvinkin suosittua raiviopiireissä... ::) Siinä tapuksessa jos ei sopparissa ole ollut mainintaa "PALAUTUU MAANOMISTAJALLE SOPIMUKSEN PÄÄTYTTYÄ", jää ne tukioikeudet lain mukaan vuokraajalle vaikka soppari olis loppu.

Sinäänsä ihan lain puitteissa toki toimitaan mutta moraalitonta mun mielestä...

Niin ja meilläpäin tilatukioikeus maksaa 246euroa kappale, sis ALV.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Tilatukien arvo tonight
Juuri näin, eli jos peltomaata siirtynyt muuhun käyttöön jää omistajalle tukioikeudet. Ja omistaja voi myydä tai tehdä niille mitä vaan ,mutta ne katoaa jos ei niitä käytetä tietyin väliajoin. Esim tilatuki saa olla vuoden nostamatta. Niin näitä on käynyt että pelto on vuokrattu ja samalla siiretty tukioikeuksien omistus, ja jos joistakin syistä pellon omistaja haluaakin vuokrata pellon toiselle viljelijälle. Tässä tulee ongelma että missään ei ole paperia mikä oikeuttaisi tukioikeudet takasin antamaan jos niiden omistus oikeutta on vaihdettu. Eli sopimuksessa tulee aina olla pykälä jonka mukaan tukioikeudet siirtyvät vuokrauksen loputtua takaisin pellon omistajalle VAIKKA ne olisi siirretty toisen omistukseen väliajaksi.

Niin ja semmonenkin juttu, että jos olet uusi viljelijä, niin saat tilatukioikeudet automaattisesti varannosta koko sille alalle minkä ilmoitat viljelyyn, myös niille vuokratuille lohkoille, vaikka olisivat suullisia sopimuksia jne...  ::)
Niin millä perustteella maan omistaja niitä voisi myölhemmin omia, jos se on esim. myynyt itse aikanaan saamansa tilatukioikudet kyseiseltä alalta  :o
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes