ei niitä tarvi, kyllä 7.4l vääntää.
uusimmassa profissa massikat vastakkain. toisees 4 sylinterinen sisu toisessa 6 sylinterinen perr..kins.
sisu vei voiton.
Kuten jo aikanaan mönkkäriviestis todettiin, "5470:n ostajaa odottaa iloinen yllätys moottoritehon suhteen, sillä todellisuudessa nelisylinterinen sisudiesel tarjoaa ilmoitetun 125hv ISO tehon sijaan suunnilleen 125hv Din". Tjsp. 5465 vain 120 ISO...
***se oli myös vääntävämpi ja taloudellisempi.
Eikös tehoiltaan suurempi yleensä pidäkin olla vääntävämpi ja nelonen yleensä kutosta taloudellisempi. Näinhän sen pitääkin olla...
Agritechnicasta tarttui mukaan englanninkielinen Profi, jossa on parivertailussa 5465 ja 5470. Kuutosesta löytyy mittausten mukaan 82 kW ja nelosesta 90,1 kW. Kuitenkin kuutonen saa paremmat pisteet moottorin ominaisuuksista. Kuutosen etuja ovat mittauksissa vääntömomentin nousu ja laajempi vakiotehoalue. Keskimääräinen kulutus on kuutosessa 336 g/kWh ja nelosessa 280. Kääntöympyrän halkaisija 480-millirenkain 13,55 m ja 12,1 m. Kuutosessa nostovoimaa 4480 kg ja nelosessa 4170 kg. Melutaso kuutosessa 77,0 dB ja nelosessa 75,3.
Suomessa valinta päätyy helposti neloseen, kun hinta on suunnilleen sama. Britanniassa nelonen on peräti 3111 puntaa kalliimpi!