Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: KJL - 15.11.07 - klo:19:54
-
Isoja Sisuriisseliä löytyy kokoja 7,4l ja 8,4l commonreilinä, mutta Valtraan asennetaan vaan pienempää.
Miksei isompaa C 84CTA:ta laiteta Valtraan ollenkaan?
Emmä muuten, mutku isännillä tehontarpeet aina kasvaa ja T191 ei välttämättä kaikille piisaa.
-
Turhaa sinne on mitään ISOLOHKOO laittaa, voimmansiirto
sanos heti ittensä irti ekassa vedossa.
Jos tommosen 8,4 litrasen oikeen kunnolla kiristää niin 500hp
lähtee helppoon iliman suurempia savumerkkejä, koitappa
kattoo 500hp kokoluokan vaihdeaskeja ja aksiloita, on
tehty "hiukan" reilummalla mitotuksella vrt 171 Valtteri... ;)
-
Turhaa sinne on mitään ISOLOHKOO laittaa, voimmansiirto
sanos heti ittensä irti ekassa vedossa.
Jos tommosen 8,4 litrasen oikeen kunnolla kiristää niin 500hp
lähtee helppoon iliman suurempia savumerkkejä, koitappa
kattoo 500hp kokoluokan vaihdeaskeja ja aksiloita, on
tehty "hiukan" reilummalla mitotuksella vrt 171 Valtteri... ;)
Niin no kyllä mä tiän mihinkä noita kytketään, mutta...
-
miks ylipäätään susikiisselit eksy ferguun siksikö kun perkinsinperheellä ei ole 6 litraa isompia agricultural moottoreita,siitä etiäpäin ovat teollisuusmootoreita elikkäs kalliimpia.6.354:stakin aikoinaan tehty 300 kaakin tehosena toki valtavalla öljyn lauhduttimella ja mäntien alla jäähdyttävät öljysuuttimet.samat kun mulla tossa 185:n koneessa.veneissä ainakin on niitä koneita meinaan 354:sia.
-
Isoja Sisuriisseliä löytyy kokoja 7,4l ja 8,4l commonreilinä, mutta Valtraan asennetaan vaan pienempää.
Miksei isompaa C 84CTA:ta laiteta Valtraan ollenkaan?
Emmä muuten, mutku isännillä tehontarpeet aina kasvaa ja T191 ei välttämättä kaikille piisaa.
Miks ei suoraan tuommosta?
http://www.wartsila.com/Wartsila/global/docs/en/ship_power/products/2str/figures_82t.pdf
-
tietääkö MFV8 miksi sekaantuivat sisudieseliin?
-
Isoja Sisuriisseliä löytyy kokoja 7,4l ja 8,4l commonreilinä, mutta Valtraan asennetaan vaan pienempää.
Miksei isompaa C 84CTA:ta laiteta Valtraan ollenkaan?
Emmä muuten, mutku isännillä tehontarpeet aina kasvaa ja T191 ei välttämättä kaikille piisaa.
Miks ei suoraan tuommosta?
http://www.wartsila.com/Wartsila/global/docs/en/ship_power/products/2str/figures_82t.pdf
Pikkuusen häjyn kokoosia raktoriihin...
Cylinder bore ..................................820 mm
Piston stroke.................................3375 mm
8)
-
Isoja Sisuriisseliä löytyy kokoja 7,4l ja 8,4l commonreilinä, mutta Valtraan asennetaan vaan pienempää.
Miksei isompaa C 84CTA:ta laiteta Valtraan ollenkaan?
Emmä muuten, mutku isännillä tehontarpeet aina kasvaa ja T191 ei välttämättä kaikille piisaa.
Miks ei suoraan tuommosta?
http://www.wartsila.com/Wartsila/global/docs/en/ship_power/products/2str/figures_82t.pdf
Tai hiukka yli 12000000 heppaa:
http://www.pw.utc.com/vgn-ext-templating/v/index.jsp?vgnextoid=b42d2b1f547ee010VgnVCM100000c45a529fRCRD
-
tietääkö MFV8 miksi sekaantuivat sisudieseliin?
Eikös se ollut just tuon takia että 6.354.4 oli suurin(liian pieni) kuutonen traktorikäyttöön (kantavalla lohkolla) ja V8 ei sopinut (muka >:() nelivetoiseen traktoriin (peittää näkyvyyttä yms blaa blaa).
-
ei niitä tarvi, kyllä 7.4l vääntää.
uusimmassa profissa massikat vastakkain. toisees 4 sylinterinen sisu toisessa 6 sylinterinen perr..kins.
sisu vei voiton.
-
olihan se ässä-valametti, jos ison halus.. ;)
-
ei niitä tarvi, kyllä 7.4l vääntää.
uusimmassa profissa massikat vastakkain. toisees 4 sylinterinen sisu toisessa 6 sylinterinen perr..kins.
sisu vei voiton.
Kuten jo aikanaan mönkkäriviestis todettiin, "5470:n ostajaa odottaa iloinen yllätys moottoritehon suhteen, sillä todellisuudessa nelisylinterinen sisudiesel tarjoaa ilmoitetun 125hv ISO tehon sijaan suunnilleen 125hv Din". Tjsp. 5465 vain 120 ISO...
-
olihan se ässä-valametti, jos ison halus.. ;)
Jos nyt joku haluis uuden ison Valtran, mikä neuvoksi? Moottori jo olis tarjolla.
Onkos muuten ässäs Samen perä, ZF:n loota ja etuakseli. Moottori ja pellit Valtraa?
-
Tiiä tuosta ison koneen tarpeesta.. Jututin yhtä urakoitsijaa jolla on yli 10 konetta ajossa. Tuumas että susi keksintö tuo ässä kun teekkarit menee nevalla ohi molemmin puolin puolta pienemmällä löpömäärällä. Oli vaihtanu teekkariin senki sitte myöhmmin..
Tietysti joku lavetinveto jossa painoa tarvitaan on eri juttu.
-
ei niitä tarvi, kyllä 7.4l vääntää.
uusimmassa profissa massikat vastakkain. toisees 4 sylinterinen sisu toisessa 6 sylinterinen perr..kins.
sisu vei voiton.
Kuten jo aikanaan mönkkäriviestis todettiin, "5470:n ostajaa odottaa iloinen yllätys moottoritehon suhteen, sillä todellisuudessa nelisylinterinen sisudiesel tarjoaa ilmoitetun 125hv ISO tehon sijaan suunnilleen 125hv Din". Tjsp. 5465 vain 120 ISO...
***se oli myös vääntävämpi ja taloudellisempi.
-
yli 210 hv traktorin markkinat ovat kuitenkin pienet ja hyvin kilpaillut. minusta jos tarttee isompaa konetta niin ostaa samantien fendin. samasta liikkeestähän ne löytyy ;). fendt täydentää mukavasti valtraa molemmille löytyy omat tarpeensa. ferguissa ja puimureissa käytetään isoa sisuriisseliä. valtra on kevyempi vaihtoehto esim suolle ja maatalouteen muutenkin. ässä valtra oli liian painava suolle. muutenkin markkinat taisivat olla liian pienet.
-
ja sillon ei ollu resursseja tuotekehittää. pilasivat "hyvän" homman pistämällä protoja markkinoille. :D
-
ei niitä tarvi, kyllä 7.4l vääntää.
uusimmassa profissa massikat vastakkain. toisees 4 sylinterinen sisu toisessa 6 sylinterinen perr..kins.
sisu vei voiton.
Kuten jo aikanaan mönkkäriviestis todettiin, "5470:n ostajaa odottaa iloinen yllätys moottoritehon suhteen, sillä todellisuudessa nelisylinterinen sisudiesel tarjoaa ilmoitetun 125hv ISO tehon sijaan suunnilleen 125hv Din". Tjsp. 5465 vain 120 ISO...
***se oli myös vääntävämpi ja taloudellisempi.
Eikös tehoiltaan suurempi yleensä pidäkin olla vääntävämpi ja nelonen yleensä kutosta taloudellisempi. Näinhän sen pitääkin olla...
-
ei niitä tarvi, kyllä 7.4l vääntää.
uusimmassa profissa massikat vastakkain. toisees 4 sylinterinen sisu toisessa 6 sylinterinen perr..kins.
sisu vei voiton.
Kuten jo aikanaan mönkkäriviestis todettiin, "5470:n ostajaa odottaa iloinen yllätys moottoritehon suhteen, sillä todellisuudessa nelisylinterinen sisudiesel tarjoaa ilmoitetun 125hv ISO tehon sijaan suunnilleen 125hv Din". Tjsp. 5465 vain 120 ISO...
***se oli myös vääntävämpi ja taloudellisempi.
Eikös tehoiltaan suurempi yleensä pidäkin olla vääntävämpi ja nelonen yleensä kutosta taloudellisempi. Näinhän sen pitääkin olla...
Agritechnicasta tarttui mukaan englanninkielinen Profi, jossa on parivertailussa 5465 ja 5470. Kuutosesta löytyy mittausten mukaan 82 kW ja nelosesta 90,1 kW. Kuitenkin kuutonen saa paremmat pisteet moottorin ominaisuuksista. Kuutosen etuja ovat mittauksissa vääntömomentin nousu ja laajempi vakiotehoalue. Keskimääräinen kulutus on kuutosessa 336 g/kWh ja nelosessa 280. Kääntöympyrän halkaisija 480-millirenkain 13,55 m ja 12,1 m. Kuutosessa nostovoimaa 4480 kg ja nelosessa 4170 kg. Melutaso kuutosessa 77,0 dB ja nelosessa 75,3.
Suomessa valinta päätyy helposti neloseen, kun hinta on suunnilleen sama. Britanniassa nelonen on peräti 3111 puntaa kalliimpi!
-
ei niitä tarvi, kyllä 7.4l vääntää.
uusimmassa profissa massikat vastakkain. toisees 4 sylinterinen sisu toisessa 6 sylinterinen perr..kins.
sisu vei voiton.
Kuten jo aikanaan mönkkäriviestis todettiin, "5470:n ostajaa odottaa iloinen yllätys moottoritehon suhteen, sillä todellisuudessa nelisylinterinen sisudiesel tarjoaa ilmoitetun 125hv ISO tehon sijaan suunnilleen 125hv Din". Tjsp. 5465 vain 120 ISO...
***se oli myös vääntävämpi ja taloudellisempi.
Eikös tehoiltaan suurempi yleensä pidäkin olla vääntävämpi ja nelonen yleensä kutosta taloudellisempi. Näinhän sen pitääkin olla...
Agritechnicasta tarttui mukaan englanninkielinen Profi, jossa on parivertailussa 5465 ja 5470. Kuutosesta löytyy mittausten mukaan 82 kW ja nelosesta 90,1 kW. Kuitenkin kuutonen saa paremmat pisteet moottorin ominaisuuksista. Kuutosen etuja ovat mittauksissa vääntömomentin nousu ja laajempi vakiotehoalue. Keskimääräinen kulutus on kuutosessa 336 g/kWh ja nelosessa 280. Kääntöympyrän halkaisija 480-millirenkain 13,55 m ja 12,1 m. Kuutosessa nostovoimaa 4480 kg ja nelosessa 4170 kg. Melutaso kuutosessa 77,0 dB ja nelosessa 75,3.
Suomessa valinta päätyy helposti neloseen, kun hinta on suunnilleen sama. Britanniassa nelonen on peräti 3111 puntaa kalliimpi!
Kyllä meillä päädyttiin kutoseen...