Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kylvölannotin  (Luettu 4846 kertaa)

fote

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 444
kylvölannotin
Onkohan yli 2,5 m kylvölannottimia saatavissa nostolaitesovituksena. Käytetyt kiinnostas.

realisti

  • Vieras
Vs: kylvölannotin
Simultaa saa 3000-mallina. Taitaa Nivalan agrimarketissa olla tuollainen kaverin vanha, mutta se kyllä vaatii remonttia.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: kylvölannotin
  On varmaan ketterä käännellä ,,ohjausjarruilla keula kevyenä..

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12203
  • Virolaista kiitos!
Vs: kylvölannotin
Juko N30 on olemassa, mutta vaikea löytää käytettynä.

fote

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 444
Vs: kylvölannotin
Minkälaista remonttia  onko tietoo. Paljonko  mahtaa painaa.

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: kylvölannotin
itellä on norsten 3000combimatic.. saa sekä nostolaitteisiin että vetokoukkaan.. ite käytän vetokoukussa.. painaa 2200kiloo laatikot täys.. ku yks korokesäiliö..  :D ::)

fote

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 444
Vs: kylvölannotin
Paljon kylvää kauraa yhdellä täytöllä.

kaino kylväjä

  • Vieras
Vs: kylvölannotin
miksi nostolaiteisiin? mina  ei ymmara ???

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: kylvölannotin
olisko ollu hitusen alle kolomisen hehtaaria ? ::) jossain 2,5 - 3ha paikkeilla.. riippuu tietysti lannoitus ja siemenen itävyys ratkaisee.. siinä paikkeilla..

fote

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 444
Vs: kylvölannotin
Mulla täyttövaunu , korkea kylvölannotin ei mene alle. kuviot pieniä 0,5 ha noin 40 kpl.

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: kylvölannotin
vaikka tuossa on korokesäiliö , niin yllättävän matala kone mielestäni  ??? mutta missäs tuollasia kuvioita ? 8) aika mielenkiintoista.. mutta totta tuo.. helepompi nostolaitekoneella kikkailla.. :D

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: kylvölannotin
80-luvun simulta 3000 viljasäiliön tilavuus 710 litraa..sivupyöräkoneen paino 1220 kg,takapyöräkone 1660..molempia voi riiputtaa nostolaitteissakin..

fote

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 444
Vs: kylvölannotin
vaikka tuossa on korokesäiliö , niin yllättävän matala kone mielestäni  ??? mutta missäs tuollasia kuvioita ? 8) aika mielenkiintoista.. mutta totta tuo.. helepompi nostolaitekoneella kikkailla.. :D
Pirkanmaalla ollaan, suurin lohko 1,8 ha.

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: kylvölannotin
aivan :) itellä suurin lohko 2,9ha yli kahen hehtaarin lohkoja kolme .. loput pikku rippusia.. kun alaa on tuo 15ha.. :P

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: kylvölannotin
vaikka tuossa on korokesäiliö , niin yllättävän matala kone mielestäni  ??? mutta missäs tuollasia kuvioita ? 8) aika mielenkiintoista.. mutta totta tuo.. helepompi nostolaitekoneella kikkailla.. :D
Pirkanmaalla ollaan, suurin lohko 1,8 ha.

aivan :) itellä suurin lohko 2,9ha yli kahen hehtaarin lohkoja kolme .. loput pikku rippusia.. kun alaa on tuo 15ha.. :P

Ja mää ku aina luullu ettei missää ja kellään ole pienempiä länttejä ku mulla  :) keskikoko on kuitenkin just tuon 1.8ha ja vaan 3 yli 4ha lohkoa suurimman ollessa vajaa 6.5. Tosin noistakin monet on saatu edes tuohon kokoon yhdistämällä monen monta pienempää länttiä. Eikä ole kun yhdellä vuokralohkolla 2 pätkää sarkaojia josta olen hyvinkin tyytyväinen.

Mulla taitaa olla 9 alle ha länttiä ja 11 1-1.5ha länttejä niin kyllä minä ainakin pystyn kohtuu helposti noi kylvää hinattavalla koneella. Koneena toimi VM sk250 pyöränvälijyrällä jolla ainakin olen aina kääntänyt niin jyrkkään vantaat maassa kun vaan 6550 Valtra suostuu kääntymään. Että ei se hinattavakaan niin kovin kankea olis.