Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Näinkö kasvatetaan..  (Luettu 18242 kertaa)

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Ite oon ajatellu että ostan mopot lapsille ja polkupyörät. Ostavat sitten kevarit peltoautot yms omilla rahoilla. Töistä saavat palkkaa. Oppiivat siten nuorena.

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Tollasia tulee kun tehdään pienellä porukalla riittävän kauan lapsia.

Viimeksi muokattu: 23.01.13 - klo:15:42 kirjoittanut Astral

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Asiassa pitäisi myös ottaa huomioon - liikenneturvallisuuden lisäksi - miltä se näyttää ulkopuolisten silmin. Veronmaksaja näkee asian herkästi siten, että hänen maksamillaan koneilla ajetaan p*llurallia yleisillä paikoilla. Nykyisessä taloudellisessa tilanteessa on mielestäni täysin ajattelematonta antaa mukuloiden hölmöillä työkoneilla kylillä, varsinkin kun tiedetään kansanmiesten ja -naisten nuiva suhtautuminen maatalouden tukemiseen.

Mä olen varmaan huumorintajuton tosikko, mutta tässä torpassa ei muksut kyllä muutaman vuoden päästä ajo-oikeuden saatuaan ajele traktoreilla viihdeajoa kylillä. Tilan töihin kyllä saa ja välillä pitääkin osallistua, mutta se saa luvan riittää ajoharjoitteluksi.


Tuleeko tuolla asenteella sitten niistä muksuista koskaan tilan jatkajia jos traktorilla ajo ja ehkä moni muukin asia kielletään? Saako heistä apua maataloustöihinkään? Muistaa omaa lapsuutta ja nuoruutta, kavereitani joilla kaikkiilla suunnilleen oli tila kotona.. Ne on nykyään maanviljelijöitä jotka sai hyvin pitkälle tehdä mitä haluaa, ajella peltoautoilla kulkea traktoreilla kavereille ja kylille.. Vähän viritellä mopoja tehdä kaikenlaista. Taas niistä yksikään ei ole viljelijä joilta kaikki kiellettiin, isä ja äiti oli kokoajan vahtimassa että tuloo vahinko tuloo vahinko.. Pakotettiin lukemaan kun muut virittelivät mopoja ja hitsailivat peltoautojaan. Ovat lähteneet jo aikaa pois täältä muihin hommiin...
Touhua kun katselee, niin olisi voinut olla ihan fiksua silloin tällöin istua koulunpenkilläkin sen mopon rasvauksen sijaan...

Viimeksi muokattu: 23.01.13 - klo:16:10 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Näinkö kasvatetaan..


http://www.youtube.com/watch?v=-TSZJB2SXjM Traktorit vedossa Rantasalmella

Joo tästä pennuille mallia järkevästä toiminnasta,kielletään toikin lailla :o
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Entäs jos sälleillä olis omat traktorit?? Mä ostin 14 vuotiaana traktorin itelleni ja kyllähän sitä vähän tuli kylillä ajeltua kun kortin sain ja ite maksoin dieselitkin  8)     Tulee hyviä kuskeja noista sälleistä niin voi autotkin pysyä tiellä tulevaisuudessa...  Mitä enemmän harjoittelee sitä paremmaksi tulee  ;)   Mielummin tuolla pihalla harjoittelee kuin liikenteessä tosin joku järki ja kohtuus pitää olla ettei tuu vahinkoja...  Joku suljettu alue olis kyllä hyvä ja tietty määrä noita kulkuvälineitä sinne ettei tuu mitään törmäyksiä...   

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Kerro toki että mitä opit vetämällä luisua abc:n pihalla?

Itse ainakin opettelin ajamisen alkeet ensin ihan vaan kotona jotain pitempää rinkiä ja ohjaamalla traktoria kivenkeruussa.
Töitä oppii töitä tekemällä, ei pelleilemällä kylillä.

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Niin no ei täällä korvessa kukaan korttia oo kyselly sama vaikka onkin ajellu traktorilla 8 vuotiaasta ja autolla 15 kesäsestä asti pitkin teitä. Se on ihan eri juttu kun lähetään esittämään olemattomia ajotaitoja johonkin kaupan pihalle, nuohan oli selvästi tullu pihaan liian suurella vauhdilla ja menettäneet traktorin hallinnan täysin.
Ennen oli jääradat niin siellä sai ajella autollakin surutta menemään mutta nyky''n ei kuulemma jää kestä kun vesipintaa säännöstellään

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Kerro toki että mitä opit vetämällä luisua abc:n pihalla?

Itse ainakin opettelin ajamisen alkeet ensin ihan vaan kotona jotain pitempää rinkiä ja ohjaamalla traktoria kivenkeruussa.
Töitä oppii töitä tekemällä, ei pelleilemällä kylillä.
Niin no mä olen ajanut 4000 voortilla ekaa kertaa sen verran pienenä sällinä heinähommissa etten tainnut edes kytkintä saanut pohjaan...  Kyllä ne rallikuskitkin harjoittelee   :o     

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Kerro toki että mitä opit vetämällä luisua abc:n pihalla?

Itse ainakin opettelin ajamisen alkeet ensin ihan vaan kotona jotain pitempää rinkiä ja ohjaamalla traktoria kivenkeruussa.
Töitä oppii töitä tekemällä, ei pelleilemällä kylillä.
Niin no mä olen ajanut 4000 voortilla ekaa kertaa sen verran pienenä sällinä heinähommissa etten tainnut edes kytkintä saanut pohjaan...  Kyllä ne rallikuskitkin harjoittelee   :o   
Sellaisena vaahtosammuttimen kokoisena vai?  :P
Nothing is Something Worth Doing

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5911
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Kyllä ne rallikuskitkin harjoittelee   :o   
Mutta ei ne harjoittele muun liikenteen, tai lauman teinejä, seassa.. 

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Näinkö kasvatetaan..


http://www.youtube.com/watch?v=-TSZJB2SXjM Traktorit vedossa Rantasalmella

Joo tästä pennuille mallia järkevästä toiminnasta,kielletään toikin lailla :o
miepä olenki kokkeillu isoa sinistä ihan omas pihas.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Traktori on työkone. Pakottavat ajot kyl antaisin ajella(varma saanti) tai sitten pelkkään välinkulkuun. ei rallin ajoon.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Kerro toki että mitä opit vetämällä luisua abc:n pihalla?

Itse ainakin opettelin ajamisen alkeet ensin ihan vaan kotona jotain pitempää rinkiä ja ohjaamalla traktoria kivenkeruussa.
Töitä oppii töitä tekemällä, ei pelleilemällä kylillä.
Niin no mä olen ajanut 4000 voortilla ekaa kertaa sen verran pienenä sällinä heinähommissa etten tainnut edes kytkintä saanut pohjaan...  Kyllä ne rallikuskitkin harjoittelee   :o   
Sellaisena vaahtosammuttimen kokoisena vai?  :P
Joo semmosena  ;D  Nyt on kokoa reilusti enemmän  ::) 

justus

  • Vieras
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Ei nyky nuoriso lähe ajamaan urakottsijoille sen takia että sais ajaa traktoreilla.kun on kuulut minkalaiset olot on noilla jotka niittää ojan reunuksia kesän,asutaan saatana jossain asuntovaunun tapasessa ruuat vejetään kylmiltään suoleen,paskalla käyään luonnossa,ja palkka on melkein saman verran kun mainosjakelijalla

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Kyllä ne rallikuskitkin harjoittelee   :o   
Mutta ei ne harjoittele muun liikenteen, tai lauman teinejä, seassa..
Joo itsekkin koittanut pysyä kaukana jalankulkijoista jos on lapsettanut varsinkin autolla...  Suljettu alue olis paras mutta sellaista on niin vaikea järjestää kun on näitä "järkeviä" ihimisiä jotka ovat sitä mieltä ettei autoilla tai traktoreilla saa leikkiä voi käydä vaikka vahinko   :o    Itse tulee autolla käytyä välillä radalla ajelemassa kun clubi järjestää sellaisia välillä niin saa suurimmat lapsetukset purkaa siellä eikä liikenteen seassa...