Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe suomen historian suurin munaus  (Luettu 11314 kertaa)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: suomen historian suurin munaus
Laivanrakennus sai isossa mittakaavassa alkunsa sotien jälkeen.Nerokkaana johtoajatuksena oli,tehdään ilmaiseksi laivoja Neuvostoliittoon.50-luvulla niitä alettiin  vaihtaa öljyyn.Bisnekset kukoisti-rahat loppuivat aina noin kymmenen vuoden välein .Eipä hätiä ,valtio pisti aina satoja miljoonia lisää ja vaihdettiin puljun nimeä(Crichton-Vulcan>Wärtsilä>Masayards>Åker>STX).Kyllä saisi jo turkulaisen telakkademarin syöttäminen verorahoilla loppua.Tästä nykymenosta ei ole hyötynyt kun ameriikan risteilymatkaaja ja Turun seutu.
Kyllä se hyöty on valunut koko maahan.  Homma pitäisi toimia niin että kun on henkilö töissä niin voi olla myös henkilö eläkkeellä,  ainakaan se ei toimi siten että yksi henkilö kortistossa kustantaa toisen eläkkeellä olemista :(      Homma toimii jopa niinkin että suurien sotakorvausten maksamisesta katsotaan usein koko "hyvinvointiyhteiskunnan" lähteneen liikkeelle ::)

Metalliteollisuus kuten laivanrakennus syntyi sotakorvausten maksamisesta, mutta ajatus että kukaan ei sitä varsinaisesti maksanut on naivi, oikeasti sotakorvaukset maksettiin metsäteollisuuden viennillä, sillä metsäteollisuus toi sen rahan millä näitä metalliteollisuuden laivoja sitten rakenneltiin ja vietiin venäjälle  8)

STX on korealainen yhtiö, selvitystilassa ja tästä seuraa se, että kun rosessi etenee niin sen tytäryhtiöt myydään, kun  niiden arvo ensin saadaan kohilleen, Suomen valtion on ihan turha olla se osapuoli, jonka rahoilla turun stx-finland laitetaan myyntikuntoon, jotta korealainen  emoyhtiö saa omansa pois  :o :o :o

Kun emoyhtiöllä ei ole rahaa laittaa turun tytäryhtiötä myyntikuntoon ja kun tästä seuraa se, että laivatilauksia ei ehkä tule tarpeeksi Turun telakalle, niin sen myyntihinta laskee, mikä taas on suomalaisen ostajan etu, eli miksi ihmeessä me verovaroilla nostattaisimme tulevaa kauppahintaa, jos suunnitelmissa on ostaaa telakka takaisin suomalaisille toimijoille  :o :o :o

voi  poju,,,,,ei  suomalaiset   enää  telakoita  ostele,,,,,,venäläisille  ne  menee   kuten
satamatkin  :(

Se on ihan sama kuka sen ostaa, mutta miksi helvetissä suomalaiset olisi maksamassa korealaisen yhtiön konkurssipesän velkoja maailman pankeille  :o :o :o
Eikö noissa kreikan veloissa ole jo ihan tarpeeksi maksamista  8) 8) 8)
Kysymys oli nyt kumminkin tilapäisestä rahoituksesta jolla olisi varmistettu laivan valmistuminen, laina olisi saatu takaisin kun alus olisi valmistunut :-\   Tai...   eikä kun se laina olisikin saatu takaisin jo useaan kertaan ennen sitä 8)    Mikä mahtaa tulla nyt toteutuvan vaihtoehdon hintalapuksi?

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: suomen historian suurin munaus
Laivanrakennus sai isossa mittakaavassa alkunsa sotien jälkeen.Nerokkaana johtoajatuksena oli,tehdään ilmaiseksi laivoja Neuvostoliittoon.50-luvulla niitä alettiin  vaihtaa öljyyn.Bisnekset kukoisti-rahat loppuivat aina noin kymmenen vuoden välein .Eipä hätiä ,valtio pisti aina satoja miljoonia lisää ja vaihdettiin puljun nimeä(Crichton-Vulcan>Wärtsilä>Masayards>Åker>STX).Kyllä saisi jo turkulaisen telakkademarin syöttäminen verorahoilla loppua.Tästä nykymenosta ei ole hyötynyt kun ameriikan risteilymatkaaja ja Turun seutu.
Kyllä se hyöty on valunut koko maahan.  Homma pitäisi toimia niin että kun on henkilö töissä niin voi olla myös henkilö eläkkeellä,  ainakaan se ei toimi siten että yksi henkilö kortistossa kustantaa toisen eläkkeellä olemista :(      Homma toimii jopa niinkin että suurien sotakorvausten maksamisesta katsotaan usein koko "hyvinvointiyhteiskunnan" lähteneen liikkeelle ::)

Metalliteollisuus kuten laivanrakennus syntyi sotakorvausten maksamisesta, mutta ajatus että kukaan ei sitä varsinaisesti maksanut on naivi, oikeasti sotakorvaukset maksettiin metsäteollisuuden viennillä, sillä metsäteollisuus toi sen rahan millä näitä metalliteollisuuden laivoja sitten rakenneltiin ja vietiin venäjälle  8)

STX on korealainen yhtiö, selvitystilassa ja tästä seuraa se, että kun rosessi etenee niin sen tytäryhtiöt myydään, kun  niiden arvo ensin saadaan kohilleen, Suomen valtion on ihan turha olla se osapuoli, jonka rahoilla turun stx-finland laitetaan myyntikuntoon, jotta korealainen  emoyhtiö saa omansa pois  :o :o :o

Kun emoyhtiöllä ei ole rahaa laittaa turun tytäryhtiötä myyntikuntoon ja kun tästä seuraa se, että laivatilauksia ei ehkä tule tarpeeksi Turun telakalle, niin sen myyntihinta laskee, mikä taas on suomalaisen ostajan etu, eli miksi ihmeessä me verovaroilla nostattaisimme tulevaa kauppahintaa, jos suunnitelmissa on ostaaa telakka takaisin suomalaisille toimijoille  :o :o :o

voi  poju,,,,,ei  suomalaiset   enää  telakoita  ostele,,,,,,venäläisille  ne  menee   kuten
satamatkin  :(

Se on ihan sama kuka sen ostaa, mutta miksi helvetissä suomalaiset olisi maksamassa korealaisen yhtiön konkurssipesän velkoja maailman pankeille  :o :o :o
Eikö noissa kreikan veloissa ole jo ihan tarpeeksi maksamista  8) 8) 8)
Kysymys oli nyt kumminkin tilapäisestä rahoituksesta jolla olisi varmistettu laivan valmistuminen, laina olisi saatu takaisin kun alus olisi valmistunut :-\   Tai...   eikä kun se laina olisikin saatu takaisin jo useaan kertaan ennen sitä 8)    Mikä mahtaa tulla nyt toteutuvan vaihtoehdon hintalapuksi?

Siinä kun mietitään nyt työttömäksi jääneitä metallimiehiä. 500km  päästä on turun telakalla käyty töissä. Siinä kun kaverit on ostaneet kalliit asunnot ja parin kolmen vuoden päästä tippuvat liiton rahoilta pois, niin mikä vaikutus on pelkästään asuntomarkinoihin? Kaveri oli kysellyt asuntolainaa, niin tuli siihen johtopäätökseen ettei hänen tuloilla makseta 150000€ lainoja kun markinaali on 1,5% ja laina-aika 20 vuotta kiveen hakattuna.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

bighaus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: suomen historian suurin munaus
Kyllä sinne Puolaan on pitempi matka kuin 500km.Ihan selvä on,että  telakan tuoma hyvinvointi  tulee juuri Turun seudun hyväksi ,ja muusuomi maksaa kuten sotakorvauslaivoja tehtäessäkin.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: suomen historian suurin munaus
Kyllä sinne Puolaan on pitempi matka kuin 500km.Ihan selvä on,että  telakan tuoma hyvinvointi  tulee juuri Turun seudun hyväksi ,ja muusuomi maksaa kuten sotakorvauslaivoja tehtäessäkin.

Kyllä telakalla on meiltä käyneet metallimiehet töissä. Tekevät maanataista torstaihin 12 tunnin päiviä ja ajavat torstain ja perjantain välisenä yönä kotiin ja lähtevät taas sunnuntaina Turkuun telakalle. Matkaa taitaa turkuseen tulla rapiat 500km suuntaansa.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: suomen historian suurin munaus
Kyllä sinne Puolaan on pitempi matka kuin 500km.Ihan selvä on,että  telakan tuoma hyvinvointi  tulee juuri Turun seudun hyväksi ,ja muusuomi maksaa kuten sotakorvauslaivoja tehtäessäkin.

kenen hyväksi menevät kokoomuslaisten ilomielin riemurinnoin

maailman pankkiireille syytämät rahat :)
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

emo-heikki

  • Vieras
Vs: suomen historian suurin munaus
Laivanrakennus sai isossa mittakaavassa alkunsa sotien jälkeen.Nerokkaana johtoajatuksena oli,tehdään ilmaiseksi laivoja Neuvostoliittoon.50-luvulla niitä alettiin  vaihtaa öljyyn.Bisnekset kukoisti-rahat loppuivat aina noin kymmenen vuoden välein .Eipä hätiä ,valtio pisti aina satoja miljoonia lisää ja vaihdettiin puljun nimeä(Crichton-Vulcan>Wärtsilä>Masayards>Åker>STX).Kyllä saisi jo turkulaisen telakkademarin syöttäminen verorahoilla loppua.Tästä nykymenosta ei ole hyötynyt kun ameriikan risteilymatkaaja ja Turun seutu.
Kyllä se hyöty on valunut koko maahan.  Homma pitäisi toimia niin että kun on henkilö töissä niin voi olla myös henkilö eläkkeellä,  ainakaan se ei toimi siten että yksi henkilö kortistossa kustantaa toisen eläkkeellä olemista :(      Homma toimii jopa niinkin että suurien sotakorvausten maksamisesta katsotaan usein koko "hyvinvointiyhteiskunnan" lähteneen liikkeelle ::)

Metalliteollisuus kuten laivanrakennus syntyi sotakorvausten maksamisesta, mutta ajatus että kukaan ei sitä varsinaisesti maksanut on naivi, oikeasti sotakorvaukset maksettiin metsäteollisuuden viennillä, sillä metsäteollisuus toi sen rahan millä näitä metalliteollisuuden laivoja sitten rakenneltiin ja vietiin venäjälle  8)

STX on korealainen yhtiö, selvitystilassa ja tästä seuraa se, että kun rosessi etenee niin sen tytäryhtiöt myydään, kun  niiden arvo ensin saadaan kohilleen, Suomen valtion on ihan turha olla se osapuoli, jonka rahoilla turun stx-finland laitetaan myyntikuntoon, jotta korealainen  emoyhtiö saa omansa pois  :o :o :o

Kun emoyhtiöllä ei ole rahaa laittaa turun tytäryhtiötä myyntikuntoon ja kun tästä seuraa se, että laivatilauksia ei ehkä tule tarpeeksi Turun telakalle, niin sen myyntihinta laskee, mikä taas on suomalaisen ostajan etu, eli miksi ihmeessä me verovaroilla nostattaisimme tulevaa kauppahintaa, jos suunnitelmissa on ostaaa telakka takaisin suomalaisille toimijoille  :o :o :o

voi  poju,,,,,ei  suomalaiset   enää  telakoita  ostele,,,,,,venäläisille  ne  menee   kuten
satamatkin  :(

Se on ihan sama kuka sen ostaa, mutta miksi helvetissä suomalaiset olisi maksamassa korealaisen yhtiön konkurssipesän velkoja maailman pankeille  :o :o :o
Eikö noissa kreikan veloissa ole jo ihan tarpeeksi maksamista  8) 8) 8)
Kysymys oli nyt kumminkin tilapäisestä rahoituksesta jolla olisi varmistettu laivan valmistuminen, laina olisi saatu takaisin kun alus olisi valmistunut :-\   Tai...   eikä kun se laina olisikin saatu takaisin jo useaan kertaan ennen sitä 8)    Mikä mahtaa tulla nyt toteutuvan vaihtoehdon hintalapuksi?

Lainan takaisin saanti olisi ollut samaa luokaa kuin kreikan lainoilla, suomen stx on tuottanut kolme vuotta peräkkäin tappiota, vuosi tasolla noin 200 miljoonaa  :(
Yhtiöhän pitäisi lain mukaan laittaa selvitystilaan  :o
Ajatus, että Suomen valtio tukee korealaisen firman omistamaa yhtiötä verovaroin, on järetön  ???
Luottokelpoisuus molemmilla firmoilla, sekä emofirmalla että suomalaisella tytärfirmalla on molemmilla samaa luokkaa kuin kreikan lainoilla  8)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: suomen historian suurin munaus
Laivanrakennus sai isossa mittakaavassa alkunsa sotien jälkeen.Nerokkaana johtoajatuksena oli,tehdään ilmaiseksi laivoja Neuvostoliittoon.50-luvulla niitä alettiin  vaihtaa öljyyn.Bisnekset kukoisti-rahat loppuivat aina noin kymmenen vuoden välein .Eipä hätiä ,valtio pisti aina satoja miljoonia lisää ja vaihdettiin puljun nimeä(Crichton-Vulcan>Wärtsilä>Masayards>Åker>STX).Kyllä saisi jo turkulaisen telakkademarin syöttäminen verorahoilla loppua.Tästä nykymenosta ei ole hyötynyt kun ameriikan risteilymatkaaja ja Turun seutu.
Kyllä se hyöty on valunut koko maahan.  Homma pitäisi toimia niin että kun on henkilö töissä niin voi olla myös henkilö eläkkeellä,  ainakaan se ei toimi siten että yksi henkilö kortistossa kustantaa toisen eläkkeellä olemista :(      Homma toimii jopa niinkin että suurien sotakorvausten maksamisesta katsotaan usein koko "hyvinvointiyhteiskunnan" lähteneen liikkeelle ::)

Metalliteollisuus kuten laivanrakennus syntyi sotakorvausten maksamisesta, mutta ajatus että kukaan ei sitä varsinaisesti maksanut on naivi, oikeasti sotakorvaukset maksettiin metsäteollisuuden viennillä, sillä metsäteollisuus toi sen rahan millä näitä metalliteollisuuden laivoja sitten rakenneltiin ja vietiin venäjälle  8)

STX on korealainen yhtiö, selvitystilassa ja tästä seuraa se, että kun rosessi etenee niin sen tytäryhtiöt myydään, kun  niiden arvo ensin saadaan kohilleen, Suomen valtion on ihan turha olla se osapuoli, jonka rahoilla turun stx-finland laitetaan myyntikuntoon, jotta korealainen  emoyhtiö saa omansa pois  :o :o :o

Kun emoyhtiöllä ei ole rahaa laittaa turun tytäryhtiötä myyntikuntoon ja kun tästä seuraa se, että laivatilauksia ei ehkä tule tarpeeksi Turun telakalle, niin sen myyntihinta laskee, mikä taas on suomalaisen ostajan etu, eli miksi ihmeessä me verovaroilla nostattaisimme tulevaa kauppahintaa, jos suunnitelmissa on ostaaa telakka takaisin suomalaisille toimijoille  :o :o :o

voi  poju,,,,,ei  suomalaiset   enää  telakoita  ostele,,,,,,venäläisille  ne  menee   kuten
satamatkin  :(

Se on ihan sama kuka sen ostaa, mutta miksi helvetissä suomalaiset olisi maksamassa korealaisen yhtiön konkurssipesän velkoja maailman pankeille  :o :o :o
Eikö noissa kreikan veloissa ole jo ihan tarpeeksi maksamista  8) 8) 8)
Kysymys oli nyt kumminkin tilapäisestä rahoituksesta jolla olisi varmistettu laivan valmistuminen, laina olisi saatu takaisin kun alus olisi valmistunut :-\   Tai...   eikä kun se laina olisikin saatu takaisin jo useaan kertaan ennen sitä 8)    Mikä mahtaa tulla nyt toteutuvan vaihtoehdon hintalapuksi?

Lainan takaisin saanti olisi ollut samaa luokaa kuin kreikan lainoilla, suomen stx on tuottanut kolme vuotta peräkkäin tappiota, vuosi tasolla noin 200 miljoonaa  :(
Yhtiöhän pitäisi lain mukaan laittaa selvitystilaan  :o
Ajatus, että Suomen valtio tukee korealaisen firman omistamaa yhtiötä verovaroin, on järetön  ???
Luottokelpoisuus molemmilla firmoilla, sekä emofirmalla että suomalaisella tytärfirmalla on molemmilla samaa luokkaa kuin kreikan lainoilla  8)

Ainoa ero Kreikan ja STX Finlandin rahoittamisessa on että telakalle olisi pitänyt antaa vähemmän rahaa kuin Kreikalle ja se olisi todenäköisesti enemmän hyödyttänyt Suomalaisten työllisyyttä kuin Kreikan rahoitus.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: suomen historian suurin munaus
Laivanrakennus sai isossa mittakaavassa alkunsa sotien jälkeen.Nerokkaana johtoajatuksena oli,tehdään ilmaiseksi laivoja Neuvostoliittoon.50-luvulla niitä alettiin  vaihtaa öljyyn.Bisnekset kukoisti-rahat loppuivat aina noin kymmenen vuoden välein .Eipä hätiä ,valtio pisti aina satoja miljoonia lisää ja vaihdettiin puljun nimeä(Crichton-Vulcan>Wärtsilä>Masayards>Åker>STX).Kyllä saisi jo turkulaisen telakkademarin syöttäminen verorahoilla loppua.Tästä nykymenosta ei ole hyötynyt kun ameriikan risteilymatkaaja ja Turun seutu.
Kyllä se hyöty on valunut koko maahan.  Homma pitäisi toimia niin että kun on henkilö töissä niin voi olla myös henkilö eläkkeellä,  ainakaan se ei toimi siten että yksi henkilö kortistossa kustantaa toisen eläkkeellä olemista :(      Homma toimii jopa niinkin että suurien sotakorvausten maksamisesta katsotaan usein koko "hyvinvointiyhteiskunnan" lähteneen liikkeelle ::)

Metalliteollisuus kuten laivanrakennus syntyi sotakorvausten maksamisesta, mutta ajatus että kukaan ei sitä varsinaisesti maksanut on naivi, oikeasti sotakorvaukset maksettiin metsäteollisuuden viennillä, sillä metsäteollisuus toi sen rahan millä näitä metalliteollisuuden laivoja sitten rakenneltiin ja vietiin venäjälle  8)

STX on korealainen yhtiö, selvitystilassa ja tästä seuraa se, että kun rosessi etenee niin sen tytäryhtiöt myydään, kun  niiden arvo ensin saadaan kohilleen, Suomen valtion on ihan turha olla se osapuoli, jonka rahoilla turun stx-finland laitetaan myyntikuntoon, jotta korealainen  emoyhtiö saa omansa pois  :o :o :o

Kun emoyhtiöllä ei ole rahaa laittaa turun tytäryhtiötä myyntikuntoon ja kun tästä seuraa se, että laivatilauksia ei ehkä tule tarpeeksi Turun telakalle, niin sen myyntihinta laskee, mikä taas on suomalaisen ostajan etu, eli miksi ihmeessä me verovaroilla nostattaisimme tulevaa kauppahintaa, jos suunnitelmissa on ostaaa telakka takaisin suomalaisille toimijoille  :o :o :o

voi  poju,,,,,ei  suomalaiset   enää  telakoita  ostele,,,,,,venäläisille  ne  menee   kuten
satamatkin  :(

Se on ihan sama kuka sen ostaa, mutta miksi helvetissä suomalaiset olisi maksamassa korealaisen yhtiön konkurssipesän velkoja maailman pankeille  :o :o :o
Eikö noissa kreikan veloissa ole jo ihan tarpeeksi maksamista  8) 8) 8)
Kysymys oli nyt kumminkin tilapäisestä rahoituksesta jolla olisi varmistettu laivan valmistuminen, laina olisi saatu takaisin kun alus olisi valmistunut :-\   Tai...   eikä kun se laina olisikin saatu takaisin jo useaan kertaan ennen sitä 8)    Mikä mahtaa tulla nyt toteutuvan vaihtoehdon hintalapuksi?
Mää olen ihan varma, että sitä rahaa me ei enää oltais nähty koskaan.  :D

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: suomen historian suurin munaus
Kyllä sinne Puolaan on pitempi matka kuin 500km.Ihan selvä on,että  telakan tuoma hyvinvointi  tulee juuri Turun seudun hyväksi ,ja muusuomi maksaa kuten sotakorvauslaivoja tehtäessäkin.

kenen hyväksi menevät kokoomuslaisten ilomielin riemurinnoin

maailman pankkiireille syytämät rahat :)


vajaa  kaksi  vuotta  sitten  täällä  kaikki  pellekeput  ja  kokkarit  selittivät
että  rahan lappaaminen  etelään   estää  kaiken  pahuuden  tulon   suomeen :P

ruåttalaistenhan  ei  siitä  tarvinnut  välittää  koska  itämeri ja  pohjanlahti  heitä
suojaavat  ilman  maksamistakin. ;D ;D ;D ;D ;D

mitääs  pellekeput  nyt  sanovat  ,,,,,,,,,onko  sitä  pahuutta  tullut  vaikka saatamme
todellisuudessa  olla  jopa  100   miljd   köyhempiä  ??? ??? ??? ??? ???

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: suomen historian suurin munaus
Kyllä sinne Puolaan on pitempi matka kuin 500km.Ihan selvä on,että  telakan tuoma hyvinvointi  tulee juuri Turun seudun hyväksi ,ja muusuomi maksaa kuten sotakorvauslaivoja tehtäessäkin.

kenen hyväksi menevät kokoomuslaisten ilomielin riemurinnoin

maailman pankkiireille syytämät rahat :)


vajaa  kaksi  vuotta  sitten  täällä  kaikki  pellekeput  ja  kokkarit  selittivät
että  rahan lappaaminen  etelään   estää  kaiken  pahuuden  tulon   suomeen :P

ruåttalaistenhan  ei  siitä  tarvinnut  välittää  koska  itämeri ja  pohjanlahti  heitä
suojaavat  ilman  maksamistakin. ;D ;D ;D ;D ;D

mitääs  pellekeput  nyt  sanovat  ,,,,,,,,,onko  sitä  pahuutta  tullut vaikka saatamme
todellisuudessa  olla  jopa  100   miljd   köyhempiä  ??? ??? ??? ??? ???

on tuo 100 miljrd.
+ tämä hallitus
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

emo-heikki

  • Vieras
Vs: suomen historian suurin munaus
Laivanrakennus sai isossa mittakaavassa alkunsa sotien jälkeen.Nerokkaana johtoajatuksena oli,tehdään ilmaiseksi laivoja Neuvostoliittoon.50-luvulla niitä alettiin  vaihtaa öljyyn.Bisnekset kukoisti-rahat loppuivat aina noin kymmenen vuoden välein .Eipä hätiä ,valtio pisti aina satoja miljoonia lisää ja vaihdettiin puljun nimeä(Crichton-Vulcan>Wärtsilä>Masayards>Åker>STX).Kyllä saisi jo turkulaisen telakkademarin syöttäminen verorahoilla loppua.Tästä nykymenosta ei ole hyötynyt kun ameriikan risteilymatkaaja ja Turun seutu.
Kyllä se hyöty on valunut koko maahan.  Homma pitäisi toimia niin että kun on henkilö töissä niin voi olla myös henkilö eläkkeellä,  ainakaan se ei toimi siten että yksi henkilö kortistossa kustantaa toisen eläkkeellä olemista :(      Homma toimii jopa niinkin että suurien sotakorvausten maksamisesta katsotaan usein koko "hyvinvointiyhteiskunnan" lähteneen liikkeelle ::)

Metalliteollisuus kuten laivanrakennus syntyi sotakorvausten maksamisesta, mutta ajatus että kukaan ei sitä varsinaisesti maksanut on naivi, oikeasti sotakorvaukset maksettiin metsäteollisuuden viennillä, sillä metsäteollisuus toi sen rahan millä näitä metalliteollisuuden laivoja sitten rakenneltiin ja vietiin venäjälle  8)

STX on korealainen yhtiö, selvitystilassa ja tästä seuraa se, että kun rosessi etenee niin sen tytäryhtiöt myydään, kun  niiden arvo ensin saadaan kohilleen, Suomen valtion on ihan turha olla se osapuoli, jonka rahoilla turun stx-finland laitetaan myyntikuntoon, jotta korealainen  emoyhtiö saa omansa pois  :o :o :o

Kun emoyhtiöllä ei ole rahaa laittaa turun tytäryhtiötä myyntikuntoon ja kun tästä seuraa se, että laivatilauksia ei ehkä tule tarpeeksi Turun telakalle, niin sen myyntihinta laskee, mikä taas on suomalaisen ostajan etu, eli miksi ihmeessä me verovaroilla nostattaisimme tulevaa kauppahintaa, jos suunnitelmissa on ostaaa telakka takaisin suomalaisille toimijoille  :o :o :o

voi  poju,,,,,ei  suomalaiset   enää  telakoita  ostele,,,,,,venäläisille  ne  menee   kuten
satamatkin  :(

Se on ihan sama kuka sen ostaa, mutta miksi helvetissä suomalaiset olisi maksamassa korealaisen yhtiön konkurssipesän velkoja maailman pankeille  :o :o :o
Eikö noissa kreikan veloissa ole jo ihan tarpeeksi maksamista  8) 8) 8)
Kysymys oli nyt kumminkin tilapäisestä rahoituksesta jolla olisi varmistettu laivan valmistuminen, laina olisi saatu takaisin kun alus olisi valmistunut :-\   Tai...   eikä kun se laina olisikin saatu takaisin jo useaan kertaan ennen sitä 8)    Mikä mahtaa tulla nyt toteutuvan vaihtoehdon hintalapuksi?

Lainan takaisin saanti olisi ollut samaa luokaa kuin kreikan lainoilla, suomen stx on tuottanut kolme vuotta peräkkäin tappiota, vuosi tasolla noin 200 miljoonaa  :(
Yhtiöhän pitäisi lain mukaan laittaa selvitystilaan  :o
Ajatus, että Suomen valtio tukee korealaisen firman omistamaa yhtiötä verovaroin, on järetön  ???
Luottokelpoisuus molemmilla firmoilla, sekä emofirmalla että suomalaisella tytärfirmalla on molemmilla samaa luokkaa kuin kreikan lainoilla  8)

Ainoa ero Kreikan ja STX Finlandin rahoittamisessa on että telakalle olisi pitänyt antaa vähemmän rahaa kuin Kreikalle ja se olisi todenäköisesti enemmän hyödyttänyt Suomalaisten työllisyyttä kuin Kreikan rahoitus.

Joo, ei siinä muuta eroa ole  8)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: suomen historian suurin munaus
Laivanrakennus sai isossa mittakaavassa alkunsa sotien jälkeen.Nerokkaana johtoajatuksena oli,tehdään ilmaiseksi laivoja Neuvostoliittoon.50-luvulla niitä alettiin  vaihtaa öljyyn.Bisnekset kukoisti-rahat loppuivat aina noin kymmenen vuoden välein .Eipä hätiä ,valtio pisti aina satoja miljoonia lisää ja vaihdettiin puljun nimeä(Crichton-Vulcan>Wärtsilä>Masayards>Åker>STX).Kyllä saisi jo turkulaisen telakkademarin syöttäminen verorahoilla loppua.Tästä nykymenosta ei ole hyötynyt kun ameriikan risteilymatkaaja ja Turun seutu.
Kyllä se hyöty on valunut koko maahan.  Homma pitäisi toimia niin että kun on henkilö töissä niin voi olla myös henkilö eläkkeellä,  ainakaan se ei toimi siten että yksi henkilö kortistossa kustantaa toisen eläkkeellä olemista :(      Homma toimii jopa niinkin että suurien sotakorvausten maksamisesta katsotaan usein koko "hyvinvointiyhteiskunnan" lähteneen liikkeelle ::)

Metalliteollisuus kuten laivanrakennus syntyi sotakorvausten maksamisesta, mutta ajatus että kukaan ei sitä varsinaisesti maksanut on naivi, oikeasti sotakorvaukset maksettiin metsäteollisuuden viennillä, sillä metsäteollisuus toi sen rahan millä näitä metalliteollisuuden laivoja sitten rakenneltiin ja vietiin venäjälle  8)

STX on korealainen yhtiö, selvitystilassa ja tästä seuraa se, että kun rosessi etenee niin sen tytäryhtiöt myydään, kun  niiden arvo ensin saadaan kohilleen, Suomen valtion on ihan turha olla se osapuoli, jonka rahoilla turun stx-finland laitetaan myyntikuntoon, jotta korealainen  emoyhtiö saa omansa pois  :o :o :o

Kun emoyhtiöllä ei ole rahaa laittaa turun tytäryhtiötä myyntikuntoon ja kun tästä seuraa se, että laivatilauksia ei ehkä tule tarpeeksi Turun telakalle, niin sen myyntihinta laskee, mikä taas on suomalaisen ostajan etu, eli miksi ihmeessä me verovaroilla nostattaisimme tulevaa kauppahintaa, jos suunnitelmissa on ostaaa telakka takaisin suomalaisille toimijoille  :o :o :o

voi  poju,,,,,ei  suomalaiset   enää  telakoita  ostele,,,,,,venäläisille  ne  menee   kuten
satamatkin  :(

Se on ihan sama kuka sen ostaa, mutta miksi helvetissä suomalaiset olisi maksamassa korealaisen yhtiön konkurssipesän velkoja maailman pankeille  :o :o :o
Eikö noissa kreikan veloissa ole jo ihan tarpeeksi maksamista  8) 8) 8)
Kysymys oli nyt kumminkin tilapäisestä rahoituksesta jolla olisi varmistettu laivan valmistuminen, laina olisi saatu takaisin kun alus olisi valmistunut :-\   Tai...   eikä kun se laina olisikin saatu takaisin jo useaan kertaan ennen sitä 8)    Mikä mahtaa tulla nyt toteutuvan vaihtoehdon hintalapuksi?
Mää olen ihan varma, että sitä rahaa me ei enää oltais nähty koskaan.  :D
Haloo!  20 000 henkilötyövuotta menetettiin  välittömästi ja pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedä kukaan.  Mikä on tämän hintalappu??  >:( >:(

emo-heikki

  • Vieras
Vs: suomen historian suurin munaus
Laivanrakennus sai isossa mittakaavassa alkunsa sotien jälkeen.Nerokkaana johtoajatuksena oli,tehdään ilmaiseksi laivoja Neuvostoliittoon.50-luvulla niitä alettiin  vaihtaa öljyyn.Bisnekset kukoisti-rahat loppuivat aina noin kymmenen vuoden välein .Eipä hätiä ,valtio pisti aina satoja miljoonia lisää ja vaihdettiin puljun nimeä(Crichton-Vulcan>Wärtsilä>Masayards>Åker>STX).Kyllä saisi jo turkulaisen telakkademarin syöttäminen verorahoilla loppua.Tästä nykymenosta ei ole hyötynyt kun ameriikan risteilymatkaaja ja Turun seutu.
Kyllä se hyöty on valunut koko maahan.  Homma pitäisi toimia niin että kun on henkilö töissä niin voi olla myös henkilö eläkkeellä,  ainakaan se ei toimi siten että yksi henkilö kortistossa kustantaa toisen eläkkeellä olemista :(      Homma toimii jopa niinkin että suurien sotakorvausten maksamisesta katsotaan usein koko "hyvinvointiyhteiskunnan" lähteneen liikkeelle ::)

Metalliteollisuus kuten laivanrakennus syntyi sotakorvausten maksamisesta, mutta ajatus että kukaan ei sitä varsinaisesti maksanut on naivi, oikeasti sotakorvaukset maksettiin metsäteollisuuden viennillä, sillä metsäteollisuus toi sen rahan millä näitä metalliteollisuuden laivoja sitten rakenneltiin ja vietiin venäjälle  8)

STX on korealainen yhtiö, selvitystilassa ja tästä seuraa se, että kun rosessi etenee niin sen tytäryhtiöt myydään, kun  niiden arvo ensin saadaan kohilleen, Suomen valtion on ihan turha olla se osapuoli, jonka rahoilla turun stx-finland laitetaan myyntikuntoon, jotta korealainen  emoyhtiö saa omansa pois  :o :o :o

Kun emoyhtiöllä ei ole rahaa laittaa turun tytäryhtiötä myyntikuntoon ja kun tästä seuraa se, että laivatilauksia ei ehkä tule tarpeeksi Turun telakalle, niin sen myyntihinta laskee, mikä taas on suomalaisen ostajan etu, eli miksi ihmeessä me verovaroilla nostattaisimme tulevaa kauppahintaa, jos suunnitelmissa on ostaaa telakka takaisin suomalaisille toimijoille  :o :o :o

voi  poju,,,,,ei  suomalaiset   enää  telakoita  ostele,,,,,,venäläisille  ne  menee   kuten
satamatkin  :(

Se on ihan sama kuka sen ostaa, mutta miksi helvetissä suomalaiset olisi maksamassa korealaisen yhtiön konkurssipesän velkoja maailman pankeille  :o :o :o
Eikö noissa kreikan veloissa ole jo ihan tarpeeksi maksamista  8) 8) 8)
Kysymys oli nyt kumminkin tilapäisestä rahoituksesta jolla olisi varmistettu laivan valmistuminen, laina olisi saatu takaisin kun alus olisi valmistunut :-\   Tai...   eikä kun se laina olisikin saatu takaisin jo useaan kertaan ennen sitä 8)    Mikä mahtaa tulla nyt toteutuvan vaihtoehdon hintalapuksi?
Mää olen ihan varma, että sitä rahaa me ei enää oltais nähty koskaan.  :D
Haloo!  20 000 henkilötyövuotta menetettiin  välittömästi ja pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedä kukaan.  Mikä on tämän hintalappu??  >:( >:(

Ei voi pitää paikkaansa, tosta miljardista oli palkkojen osuus noin 300 miljoonaa, se jaettuna 20 000 miestyövuodella on vain 15 000 euroa per yksi miestyövuosi.
Kun kolmannes on sosiaalikulujen osuus, niin verotettavaksi brutoksi jäisi per palkansaaja 10 000 euroa, Suomessa ei palkansaajan ansiot voi jäädä noin alas  :o
Ei edes telakoilla  8) 8) 8)
Metallimiehet on sitä kovapalkkaisinta porukkaa, mitä SAK:sta löytyy  ::)

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: suomen historian suurin munaus
Laivanrakennus sai isossa mittakaavassa alkunsa sotien jälkeen.Nerokkaana johtoajatuksena oli,tehdään ilmaiseksi laivoja Neuvostoliittoon.50-luvulla niitä alettiin  vaihtaa öljyyn.Bisnekset kukoisti-rahat loppuivat aina noin kymmenen vuoden välein .Eipä hätiä ,valtio pisti aina satoja miljoonia lisää ja vaihdettiin puljun nimeä(Crichton-Vulcan>Wärtsilä>Masayards>Åker>STX).Kyllä saisi jo turkulaisen telakkademarin syöttäminen verorahoilla loppua.Tästä nykymenosta ei ole hyötynyt kun ameriikan risteilymatkaaja ja Turun seutu.
Kyllä se hyöty on valunut koko maahan.  Homma pitäisi toimia niin että kun on henkilö töissä niin voi olla myös henkilö eläkkeellä,  ainakaan se ei toimi siten että yksi henkilö kortistossa kustantaa toisen eläkkeellä olemista :(      Homma toimii jopa niinkin että suurien sotakorvausten maksamisesta katsotaan usein koko "hyvinvointiyhteiskunnan" lähteneen liikkeelle ::)

Metalliteollisuus kuten laivanrakennus syntyi sotakorvausten maksamisesta, mutta ajatus että kukaan ei sitä varsinaisesti maksanut on naivi, oikeasti sotakorvaukset maksettiin metsäteollisuuden viennillä, sillä metsäteollisuus toi sen rahan millä näitä metalliteollisuuden laivoja sitten rakenneltiin ja vietiin venäjälle  8)

STX on korealainen yhtiö, selvitystilassa ja tästä seuraa se, että kun rosessi etenee niin sen tytäryhtiöt myydään, kun  niiden arvo ensin saadaan kohilleen, Suomen valtion on ihan turha olla se osapuoli, jonka rahoilla turun stx-finland laitetaan myyntikuntoon, jotta korealainen  emoyhtiö saa omansa pois  :o :o :o

Kun emoyhtiöllä ei ole rahaa laittaa turun tytäryhtiötä myyntikuntoon ja kun tästä seuraa se, että laivatilauksia ei ehkä tule tarpeeksi Turun telakalle, niin sen myyntihinta laskee, mikä taas on suomalaisen ostajan etu, eli miksi ihmeessä me verovaroilla nostattaisimme tulevaa kauppahintaa, jos suunnitelmissa on ostaaa telakka takaisin suomalaisille toimijoille  :o :o :o

voi  poju,,,,,ei  suomalaiset   enää  telakoita  ostele,,,,,,venäläisille  ne  menee   kuten
satamatkin  :(

Se on ihan sama kuka sen ostaa, mutta miksi helvetissä suomalaiset olisi maksamassa korealaisen yhtiön konkurssipesän velkoja maailman pankeille  :o :o :o
Eikö noissa kreikan veloissa ole jo ihan tarpeeksi maksamista  8) 8) 8)
Kysymys oli nyt kumminkin tilapäisestä rahoituksesta jolla olisi varmistettu laivan valmistuminen, laina olisi saatu takaisin kun alus olisi valmistunut :-\   Tai...   eikä kun se laina olisikin saatu takaisin jo useaan kertaan ennen sitä 8)    Mikä mahtaa tulla nyt toteutuvan vaihtoehdon hintalapuksi?
Mää olen ihan varma, että sitä rahaa me ei enää oltais nähty koskaan.  :D
Haloo!  20 000 henkilötyövuotta menetettiin  välittömästi ja pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedä kukaan.  Mikä on tämän hintalappu??  >:( >:(

Ei voi pitää paikkaansa, tosta miljardista oli palkkojen osuus noin 300 miljoonaa, se jaettuna 20 000 miestyövuodella on vain 15 000 euroa per yksi miestyövuosi.
Kun kolmannes on sosiaalikulujen osuus, niin verotettavaksi brutoksi jäisi per palkansaaja 10 000 euroa, Suomessa ei palkansaajan ansiot voi jäädä noin alas  :o
Ei edes telakoilla  8) 8) 8)
Metallimiehet on sitä kovapalkkaisinta porukkaa, mitä SAK:sta löytyy  ::)

no palkat voi olla enempi mitä esitit
vai miten on esim. sähkärillä tarvikkeitten ja työn osuudet :P

ja kerrannaisina voi vaikutus olla pari miljardia
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

emo-heikki

  • Vieras
Vs: suomen historian suurin munaus
Laivanrakennus sai isossa mittakaavassa alkunsa sotien jälkeen.Nerokkaana johtoajatuksena oli,tehdään ilmaiseksi laivoja Neuvostoliittoon.50-luvulla niitä alettiin  vaihtaa öljyyn.Bisnekset kukoisti-rahat loppuivat aina noin kymmenen vuoden välein .Eipä hätiä ,valtio pisti aina satoja miljoonia lisää ja vaihdettiin puljun nimeä(Crichton-Vulcan>Wärtsilä>Masayards>Åker>STX).Kyllä saisi jo turkulaisen telakkademarin syöttäminen verorahoilla loppua.Tästä nykymenosta ei ole hyötynyt kun ameriikan risteilymatkaaja ja Turun seutu.
Kyllä se hyöty on valunut koko maahan.  Homma pitäisi toimia niin että kun on henkilö töissä niin voi olla myös henkilö eläkkeellä,  ainakaan se ei toimi siten että yksi henkilö kortistossa kustantaa toisen eläkkeellä olemista :(      Homma toimii jopa niinkin että suurien sotakorvausten maksamisesta katsotaan usein koko "hyvinvointiyhteiskunnan" lähteneen liikkeelle ::)

Metalliteollisuus kuten laivanrakennus syntyi sotakorvausten maksamisesta, mutta ajatus että kukaan ei sitä varsinaisesti maksanut on naivi, oikeasti sotakorvaukset maksettiin metsäteollisuuden viennillä, sillä metsäteollisuus toi sen rahan millä näitä metalliteollisuuden laivoja sitten rakenneltiin ja vietiin venäjälle  8)

STX on korealainen yhtiö, selvitystilassa ja tästä seuraa se, että kun rosessi etenee niin sen tytäryhtiöt myydään, kun  niiden arvo ensin saadaan kohilleen, Suomen valtion on ihan turha olla se osapuoli, jonka rahoilla turun stx-finland laitetaan myyntikuntoon, jotta korealainen  emoyhtiö saa omansa pois  :o :o :o

Kun emoyhtiöllä ei ole rahaa laittaa turun tytäryhtiötä myyntikuntoon ja kun tästä seuraa se, että laivatilauksia ei ehkä tule tarpeeksi Turun telakalle, niin sen myyntihinta laskee, mikä taas on suomalaisen ostajan etu, eli miksi ihmeessä me verovaroilla nostattaisimme tulevaa kauppahintaa, jos suunnitelmissa on ostaaa telakka takaisin suomalaisille toimijoille  :o :o :o

voi  poju,,,,,ei  suomalaiset   enää  telakoita  ostele,,,,,,venäläisille  ne  menee   kuten
satamatkin  :(

Se on ihan sama kuka sen ostaa, mutta miksi helvetissä suomalaiset olisi maksamassa korealaisen yhtiön konkurssipesän velkoja maailman pankeille  :o :o :o
Eikö noissa kreikan veloissa ole jo ihan tarpeeksi maksamista  8) 8) 8)
Kysymys oli nyt kumminkin tilapäisestä rahoituksesta jolla olisi varmistettu laivan valmistuminen, laina olisi saatu takaisin kun alus olisi valmistunut :-\   Tai...   eikä kun se laina olisikin saatu takaisin jo useaan kertaan ennen sitä 8)    Mikä mahtaa tulla nyt toteutuvan vaihtoehdon hintalapuksi?
Mää olen ihan varma, että sitä rahaa me ei enää oltais nähty koskaan.  :D
Haloo!  20 000 henkilötyövuotta menetettiin  välittömästi ja pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedä kukaan.  Mikä on tämän hintalappu??  >:( >:(

Ei voi pitää paikkaansa, tosta miljardista oli palkkojen osuus noin 300 miljoonaa, se jaettuna 20 000 miestyövuodella on vain 15 000 euroa per yksi miestyövuosi.
Kun kolmannes on sosiaalikulujen osuus, niin verotettavaksi brutoksi jäisi per palkansaaja 10 000 euroa, Suomessa ei palkansaajan ansiot voi jäädä noin alas  :o
Ei edes telakoilla  8) 8) 8)
Metallimiehet on sitä kovapalkkaisinta porukkaa, mitä SAK:sta löytyy  ::)

no palkat voi olla enempi mitä esitit
vai miten on esim. sähkärillä tarvikkeitten ja työn osuudet :P

ja kerrannaisina voi vaikutus olla pari miljardia

Toi 300 miljoonaa on telakan ite ilmoittama palkkasumma, se todennäköisesti on yläkanttiin kuten kaikki muukin tieto, mitä sieltä on tullut  ::)

Tässä on kyse jonkinlaisesta huijauksesta, ensinnäkin miksi telakka pyytää nimenomaan pääomalainaa eikä tavallista lainaa, pääomalainan ja tavallisen lainan ero on se, että jos Suomen STX telakka menee nurin, niin valtio ei ole velkoja konkurssipesässä kuten on muut lainanamyöntäjät ja saamamiehet  8)
Mikäli telakka taas haluaa pääomaa, niin miksi se ei pyydä sijoitusta, jolloin valtio saisi osakkeita, joita se voisi myydä vaikka pörsissä, yleensä sijoittaja saa osakkeita sijoituksensa vastineeksi  8)

Kun kuvio on niin monimutkainen, ettei maksava osapuoli oikein tajua, miksi se on niinkuin se on, niin yleensä on kyseessä aina huijaus  :o

Viimeksi muokattu: 22.01.13 - klo:00:48 kirjoittanut emo-heikki