Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe suomen historian suurin munaus  (Luettu 11335 kertaa)

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: suomen historian suurin munaus
Kyllähän se on muualakin niin että valmistaja etsii toiminalleen rahoituksen ja asiakas maksaa vasta valmiin tuotteen. Eihän kukaan maksa autoakaan etukäteen ennen kuin saa avaimet omaan käteensä.

Pääomalainaan olisi voitu laittaa ehdoksi että jos tilaus ei tule Suomeen ei tule myöskään lainaa.

Nyt meni sivu tämä 1 miljardin euron risteiliä! Sen lisäksi meni optio toisesta saman kokoisesta risteiliästä ja nähtävästi kahdesta TUI varustamon risteiliästä tehty tilaus kun telakka ei saakaan rahoitusta. Eli STX Finlandin telakat olisi mahdolisesti työlistetty sillä 50 miljoonalla 2020 luvulle asti!

Eli Suomi antaa 50 miljardia näille "joojoo" maille mistä ei ole takeita saadaanko niitä koskaan takaisin, mutta 50 miljonaa siihen että sataisiin 3-4 miljardin edestä risteiliä tilauksi mahdolisesti, niin ei löydykkään rahaa.

On kait se nyt kulurakenteen rationalisoinin paikka STX Finlandin telakalla kun ei jätkille ole mitään työtä!

on varmaan liian vaikia asia selittä tätä kakojen kuulapäille :o

kepulit  olivat  myös  äskettäin  tuota  päättämässä   ja  iloitsivat  oikein
porukalla  kuinka   persut   vedettiin   kölin  ali  :P

kyllä se tuho on yksin kakolien ansiota

http://uutiset.perussuomalaiset.fi/?p=1008

sieltä tietoa mikä ei ole väärentäjä kakolien silmänkusta

"Silloinen ulkomaankauppaministeri Pertti Salolainen kävi vuosina 1987–1988 telakkaneuvotteluja Saksassa, jolloin allekirjoittanutkin luuli, että olemme mahdollisesti ostamassa Itämeren rannalla olevia telakoita. Näinhän ei ollut vaan neuvoteltiin Suomen telakkateollisuuden lopettamisesta."

http://www.ts.fi/mielipiteet/lukijoilta/428817/Laivateollisuuden+alasajo++yksi+EUsopimuksen+kohta

Viimeksi muokattu: 20.01.13 - klo:14:43 kirjoittanut ENTER

Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

jetze

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: suomen historian suurin munaus
Kaikki järkevin olisi ollut tässäkin hommassa se, että velvoitetaan lainaa vastaan
- rakentamaan suomessa se laiva
- käyttämään suomalaista työvoimaa ulkomaisten alihankkijoiden sijaan, varmasti löytyisi osaavaa väkeä.

Tällöin Suomi olisi asiassa ollut voittaja. Olisi helvetisti verotuloja, takeet siitä että laiva rakennetaan kotimaassa, ja helvetisti työpaikkoja.

Jos se toimii,niin ei hajuakaan miksi.
Jos se ei toimi, ei vieläkään hajua miksi.

Mutta toimiessaan,emme koske siihen.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: suomen historian suurin munaus

 Samassa sarjassa...Jutalla taitaa olla tilapäinen ajatustenkasaus  menossa... http://susijumala.puheenvuoro.uusisuomi.fi/130429-persuuntunut-imf

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: suomen historian suurin munaus
Kaikki järkevin olisi ollut tässäkin hommassa se, että velvoitetaan lainaa vastaan
- rakentamaan suomessa se laiva
- käyttämään suomalaista työvoimaa ulkomaisten alihankkijoiden sijaan, varmasti löytyisi osaavaa väkeä.

Tällöin Suomi olisi asiassa ollut voittaja. Olisi helvetisti verotuloja, takeet siitä että laiva rakennetaan kotimaassa, ja helvetisti työpaikkoja.

turkistarhaus  työllistää  enemmän  ja  tuottaa  tukematta  rahaa  mutta  se  halutaan
lopettaa   sopimattomana.
guggenheimiin   tarjottiin  140  miljoonaa  rakentamiseen  ja   yli  10  miljoonaa vuosiylläpitoon
mutta  montakos  se  työllistää.
tuo  kaupumkilaisten  ajattelu   vaikuttaa  joskus  omituiselta  vaikka   ne  kaikki
elätetään  maakunnasta.

jeep

  • Vieras
Vs: suomen historian suurin munaus
Kaikki järkevin olisi ollut tässäkin hommassa se, että velvoitetaan lainaa vastaan
- rakentamaan suomessa se laiva
- käyttämään suomalaista työvoimaa ulkomaisten alihankkijoiden sijaan, varmasti löytyisi osaavaa väkeä.

Tällöin Suomi olisi asiassa ollut voittaja. Olisi helvetisti verotuloja, takeet siitä että laiva rakennetaan kotimaassa, ja helvetisti työpaikkoja.

turkistarhaus  työllistää  enemmän  ja  tuottaa  tukematta  rahaa  mutta  se  halutaan
lopettaa   sopimattomana.
guggenheimiin   tarjottiin  140  miljoonaa  rakentamiseen  ja   yli  10  miljoonaa vuosiylläpitoon
mutta  montakos  se  työllistää.
tuo  kaupumkilaisten  ajattelu   vaikuttaa  joskus  omituiselta  vaikka   ne  kaikki
elätetään  maakunnasta.
Et vaan ole tarpeeksi valveutunut ja huomannut sitä yhtä pientä tosi asiaa, ::) ajatusmalli tulee ihan sieltä omilta nurkiltas eikä kaupungeista, se on faktaa.

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: suomen historian suurin munaus
Kaikki järkevin olisi ollut tässäkin hommassa se, että velvoitetaan lainaa vastaan
- rakentamaan suomessa se laiva
- käyttämään suomalaista työvoimaa ulkomaisten alihankkijoiden sijaan, varmasti löytyisi osaavaa väkeä.

Tällöin Suomi olisi asiassa ollut voittaja. Olisi helvetisti verotuloja, takeet siitä että laiva rakennetaan kotimaassa, ja helvetisti työpaikkoja.

turkistarhaus  työllistää  enemmän  ja  tuottaa  tukematta  rahaa  mutta  se  halutaan
lopettaa   sopimattomana.
guggenheimiin   tarjottiin  140  miljoonaa  rakentamiseen  ja   yli  10  miljoonaa vuosiylläpitoon
mutta  montakos  se  työllistää.
tuo  kaupumkilaisten  ajattelu   vaikuttaa  joskus  omituiselta  vaikka   ne  kaikki
elätetään  maakunnasta.

"Guggenheim kaatui kaupunginhallituksessa Vihreiden äänillä. Kokoomus, jolle Guggenheim on ollut sen kulttuuripoliittinen lippulaiva, on päätökseen pettynyt. Puolue on kuiskinut, että syy sille, miksi Vihreät kaatoivat hankkeen, oli kosto siitä, että Kokoomus äänesti taannoin Helsingin apulaiskaupunginjohtajaksi sosialidemokraatin vihreän sijasta."

hyvä että vihreät torppasivat älyttömän hankkeen :)

rahaahan siihen rikään kyllä olisi löytynyt
vaikka vanhusten vaipparahoista
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

antti-x

  • Vieras
Vs: suomen historian suurin munaus
Mitenkään vähättelemättä telakkajuttuja uskoisin että Suomen historiassa on munattu pahemminkin useampaan otteeseen. Kuka muistaa paljonko maksettiin saksalaisesta ilmasta reilu 10 vuotta sitten?

 "Sonera vetäytyi Saksasta 2002 ja kirjasi 3 863 miljoonan euron tappiot Group 3G:hen investoidusta toiminnasta." Tietää wikipedia. Ja euro oli silloin suhteessa jonkin verran arvokkaampi.

Talvivaarassa ei ehkä mene valtion rahoja mutta voi olla että se on silti suurempi ongelma kokonaisuutena.

Ja onhan näitä muitakin.

jetze

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: suomen historian suurin munaus
no kyllä toi guggenhaimi oli jo ittessään suuri vitsi. ikäänkuin täällä olisi niin paljon mitään taiteilijoita tai muitakaan. ja jos ei se menestynyt hollannissakaan (vai oliko saksa), niin mikä älynväläys on sitten täällä sitä edes koittaa?

onhan meillä jo kiasma..  ::) yhtä turha laitos.
Jos se toimii,niin ei hajuakaan miksi.
Jos se ei toimi, ei vieläkään hajua miksi.

Mutta toimiessaan,emme koske siihen.

bighaus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: suomen historian suurin munaus
 Laivanrakennus sai isossa mittakaavassa alkunsa sotien jälkeen.Nerokkaana johtoajatuksena oli,tehdään ilmaiseksi laivoja Neuvostoliittoon.50-luvulla niitä alettiin  vaihtaa öljyyn.Bisnekset kukoisti-rahat loppuivat aina noin kymmenen vuoden välein .Eipä hätiä ,valtio pisti aina satoja miljoonia lisää ja vaihdettiin puljun nimeä(Crichton-Vulcan>Wärtsilä>Masayards>Åker>STX).Kyllä saisi jo turkulaisen telakkademarin syöttäminen verorahoilla loppua.Tästä nykymenosta ei ole hyötynyt kun ameriikan risteilymatkaaja ja Turun seutu.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: suomen historian suurin munaus
Empä oikein usko, katotaan nyt kun se telakka kunnolla konttaa ja lunastetaan se sitten itelle, sopivalla hintaa  8) 8) 8)

Greenpwr

  • Vieras
Vs: suomen historian suurin munaus
Empä oikein usko, katotaan nyt kun se telakka kunnolla konttaa ja lunastetaan se sitten itelle, sopivalla hintaa  8) 8) 8)

 Menikös WinWind intiaan tuossa männä vuosina, sielläkin vois olla edullista ostettavaa. Tuulivoima on semmoista verkkoon syötettävää, että nurin menee, hertsejä ei mikään tekniikka tarpeeks tarkkaan paimenna.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: suomen historian suurin munaus
Laivanrakennus sai isossa mittakaavassa alkunsa sotien jälkeen.Nerokkaana johtoajatuksena oli,tehdään ilmaiseksi laivoja Neuvostoliittoon.50-luvulla niitä alettiin  vaihtaa öljyyn.Bisnekset kukoisti-rahat loppuivat aina noin kymmenen vuoden välein .Eipä hätiä ,valtio pisti aina satoja miljoonia lisää ja vaihdettiin puljun nimeä(Crichton-Vulcan>Wärtsilä>Masayards>Åker>STX).Kyllä saisi jo turkulaisen telakkademarin syöttäminen verorahoilla loppua.Tästä nykymenosta ei ole hyötynyt kun ameriikan risteilymatkaaja ja Turun seutu.
Kyllä se hyöty on valunut koko maahan.  Homma pitäisi toimia niin että kun on henkilö töissä niin voi olla myös henkilö eläkkeellä,  ainakaan se ei toimi siten että yksi henkilö kortistossa kustantaa toisen eläkkeellä olemista :(      Homma toimii jopa niinkin että suurien sotakorvausten maksamisesta katsotaan usein koko "hyvinvointiyhteiskunnan" lähteneen liikkeelle ::)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: suomen historian suurin munaus
Laivanrakennus sai isossa mittakaavassa alkunsa sotien jälkeen.Nerokkaana johtoajatuksena oli,tehdään ilmaiseksi laivoja Neuvostoliittoon.50-luvulla niitä alettiin  vaihtaa öljyyn.Bisnekset kukoisti-rahat loppuivat aina noin kymmenen vuoden välein .Eipä hätiä ,valtio pisti aina satoja miljoonia lisää ja vaihdettiin puljun nimeä(Crichton-Vulcan>Wärtsilä>Masayards>Åker>STX).Kyllä saisi jo turkulaisen telakkademarin syöttäminen verorahoilla loppua.Tästä nykymenosta ei ole hyötynyt kun ameriikan risteilymatkaaja ja Turun seutu.
Kyllä se hyöty on valunut koko maahan.  Homma pitäisi toimia niin että kun on henkilö töissä niin voi olla myös henkilö eläkkeellä,  ainakaan se ei toimi siten että yksi henkilö kortistossa kustantaa toisen eläkkeellä olemista :(      Homma toimii jopa niinkin että suurien sotakorvausten maksamisesta katsotaan usein koko "hyvinvointiyhteiskunnan" lähteneen liikkeelle ::)

Metalliteollisuus kuten laivanrakennus syntyi sotakorvausten maksamisesta, mutta ajatus että kukaan ei sitä varsinaisesti maksanut on naivi, oikeasti sotakorvaukset maksettiin metsäteollisuuden viennillä, sillä metsäteollisuus toi sen rahan millä näitä metalliteollisuuden laivoja sitten rakenneltiin ja vietiin venäjälle  8)

STX on korealainen yhtiö, selvitystilassa ja tästä seuraa se, että kun rosessi etenee niin sen tytäryhtiöt myydään, kun  niiden arvo ensin saadaan kohilleen, Suomen valtion on ihan turha olla se osapuoli, jonka rahoilla turun stx-finland laitetaan myyntikuntoon, jotta korealainen  emoyhtiö saa omansa pois  :o :o :o

Kun emoyhtiöllä ei ole rahaa laittaa turun tytäryhtiötä myyntikuntoon ja kun tästä seuraa se, että laivatilauksia ei ehkä tule tarpeeksi Turun telakalle, niin sen myyntihinta laskee, mikä taas on suomalaisen ostajan etu, eli miksi ihmeessä me verovaroilla nostattaisimme tulevaa kauppahintaa, jos suunnitelmissa on ostaaa telakka takaisin suomalaisille toimijoille  :o :o :o

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: suomen historian suurin munaus
Laivanrakennus sai isossa mittakaavassa alkunsa sotien jälkeen.Nerokkaana johtoajatuksena oli,tehdään ilmaiseksi laivoja Neuvostoliittoon.50-luvulla niitä alettiin  vaihtaa öljyyn.Bisnekset kukoisti-rahat loppuivat aina noin kymmenen vuoden välein .Eipä hätiä ,valtio pisti aina satoja miljoonia lisää ja vaihdettiin puljun nimeä(Crichton-Vulcan>Wärtsilä>Masayards>Åker>STX).Kyllä saisi jo turkulaisen telakkademarin syöttäminen verorahoilla loppua.Tästä nykymenosta ei ole hyötynyt kun ameriikan risteilymatkaaja ja Turun seutu.
Kyllä se hyöty on valunut koko maahan.  Homma pitäisi toimia niin että kun on henkilö töissä niin voi olla myös henkilö eläkkeellä,  ainakaan se ei toimi siten että yksi henkilö kortistossa kustantaa toisen eläkkeellä olemista :(      Homma toimii jopa niinkin että suurien sotakorvausten maksamisesta katsotaan usein koko "hyvinvointiyhteiskunnan" lähteneen liikkeelle ::)

Metalliteollisuus kuten laivanrakennus syntyi sotakorvausten maksamisesta, mutta ajatus että kukaan ei sitä varsinaisesti maksanut on naivi, oikeasti sotakorvaukset maksettiin metsäteollisuuden viennillä, sillä metsäteollisuus toi sen rahan millä näitä metalliteollisuuden laivoja sitten rakenneltiin ja vietiin venäjälle  8)

STX on korealainen yhtiö, selvitystilassa ja tästä seuraa se, että kun rosessi etenee niin sen tytäryhtiöt myydään, kun  niiden arvo ensin saadaan kohilleen, Suomen valtion on ihan turha olla se osapuoli, jonka rahoilla turun stx-finland laitetaan myyntikuntoon, jotta korealainen  emoyhtiö saa omansa pois  :o :o :o

Kun emoyhtiöllä ei ole rahaa laittaa turun tytäryhtiötä myyntikuntoon ja kun tästä seuraa se, että laivatilauksia ei ehkä tule tarpeeksi Turun telakalle, niin sen myyntihinta laskee, mikä taas on suomalaisen ostajan etu, eli miksi ihmeessä me verovaroilla nostattaisimme tulevaa kauppahintaa, jos suunnitelmissa on ostaaa telakka takaisin suomalaisille toimijoille  :o :o :o

voi  poju,,,,,ei  suomalaiset   enää  telakoita  ostele,,,,,,venäläisille  ne  menee   kuten
satamatkin  :(

emo-heikki

  • Vieras
Vs: suomen historian suurin munaus
Laivanrakennus sai isossa mittakaavassa alkunsa sotien jälkeen.Nerokkaana johtoajatuksena oli,tehdään ilmaiseksi laivoja Neuvostoliittoon.50-luvulla niitä alettiin  vaihtaa öljyyn.Bisnekset kukoisti-rahat loppuivat aina noin kymmenen vuoden välein .Eipä hätiä ,valtio pisti aina satoja miljoonia lisää ja vaihdettiin puljun nimeä(Crichton-Vulcan>Wärtsilä>Masayards>Åker>STX).Kyllä saisi jo turkulaisen telakkademarin syöttäminen verorahoilla loppua.Tästä nykymenosta ei ole hyötynyt kun ameriikan risteilymatkaaja ja Turun seutu.
Kyllä se hyöty on valunut koko maahan.  Homma pitäisi toimia niin että kun on henkilö töissä niin voi olla myös henkilö eläkkeellä,  ainakaan se ei toimi siten että yksi henkilö kortistossa kustantaa toisen eläkkeellä olemista :(      Homma toimii jopa niinkin että suurien sotakorvausten maksamisesta katsotaan usein koko "hyvinvointiyhteiskunnan" lähteneen liikkeelle ::)

Metalliteollisuus kuten laivanrakennus syntyi sotakorvausten maksamisesta, mutta ajatus että kukaan ei sitä varsinaisesti maksanut on naivi, oikeasti sotakorvaukset maksettiin metsäteollisuuden viennillä, sillä metsäteollisuus toi sen rahan millä näitä metalliteollisuuden laivoja sitten rakenneltiin ja vietiin venäjälle  8)

STX on korealainen yhtiö, selvitystilassa ja tästä seuraa se, että kun rosessi etenee niin sen tytäryhtiöt myydään, kun  niiden arvo ensin saadaan kohilleen, Suomen valtion on ihan turha olla se osapuoli, jonka rahoilla turun stx-finland laitetaan myyntikuntoon, jotta korealainen  emoyhtiö saa omansa pois  :o :o :o

Kun emoyhtiöllä ei ole rahaa laittaa turun tytäryhtiötä myyntikuntoon ja kun tästä seuraa se, että laivatilauksia ei ehkä tule tarpeeksi Turun telakalle, niin sen myyntihinta laskee, mikä taas on suomalaisen ostajan etu, eli miksi ihmeessä me verovaroilla nostattaisimme tulevaa kauppahintaa, jos suunnitelmissa on ostaaa telakka takaisin suomalaisille toimijoille  :o :o :o

voi  poju,,,,,ei  suomalaiset   enää  telakoita  ostele,,,,,,venäläisille  ne  menee   kuten
satamatkin  :(

Se on ihan sama kuka sen ostaa, mutta miksi helvetissä suomalaiset olisi maksamassa korealaisen yhtiön konkurssipesän velkoja maailman pankeille  :o :o :o
Eikö noissa kreikan veloissa ole jo ihan tarpeeksi maksamista  8) 8) 8)