Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka  (Luettu 12276 kertaa)

Komissaari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 606
  • Tuulivoimalla huomiseen
Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
Kertokaas omista koneiden tuunauksista. Uudislaitteet, parannus taikka tuunaus. Laitteesta tuli entistä ehompi tai ainain paree kuin uus ryssä.

Mulla ei ole erikoisia, ruiskun alla vain pyörät helpottaa varastossa siirtelyä, niin ja etusäiliö käytössä myös happosäiliönä. Hallilla kauhahylly, sitä mää pidän ihan hyvänä.

 
Akana

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
Mulla on aika erikoinen projekti. Aion rakentaa nostolaiteperhosesta hinattavan. Laitan myös etukoneen samaan runkoon ainakin toistaiseksi, muuten ei pysty niittää kuin suoria linjoja vaikka sivukoneita vähän kaventaisikin. Nyt pitäisi saada työleveys 9,4m. Ajatuksena on rakentaa mattoperät myöhemmin koneen omasta voimansiirrosta ja on tämä perhonen jo tällaisenakin niin painava että hirvittää nostolaitteet. :P

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
Kertokaas omista koneiden tuunauksista.


****Imuroittin massikan hytin laattian.
Kui mää ain olen paras?

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
Mulla on aika erikoinen projekti. Aion rakentaa nostolaiteperhosesta hinattavan. Laitan myös etukoneen samaan runkoon ainakin toistaiseksi, muuten ei pysty niittää kuin suoria linjoja vaikka sivukoneita vähän kaventaisikin. Nyt pitäisi saada työleveys 9,4m. Ajatuksena on rakentaa mattoperät myöhemmin koneen omasta voimansiirrosta ja on tämä perhonen jo tällaisenakin niin painava että hirvittää nostolaitteet. :P

pakko kysyy et miks? Tuon muutaman kymmenen sentien työleveyden lisäyksen takia? Etkö pidä jatkuvasti kaatamattomassa heinässä ajamista ongelmana? Eikös noita mattoperiä saa jo joiltain valmistajilta noihin perhosiin? Etkai meinannu tehdä karjottimia mekaanisella voimavälityksellä?

Viimeksi muokattu: 20.07.08 - klo:14:05 kirjoittanut oltsik

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
Kertokaas omista koneiden tuunauksista.


****Imuroittin massikan hytin laattian ja keräsin "hylsyt" lattialta ;D.
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
Mulla on aika erikoinen projekti. Aion rakentaa nostolaiteperhosesta hinattavan. Laitan myös etukoneen samaan runkoon ainakin toistaiseksi, muuten ei pysty niittää kuin suoria linjoja vaikka sivukoneita vähän kaventaisikin. Nyt pitäisi saada työleveys 9,4m. Ajatuksena on rakentaa mattoperät myöhemmin koneen omasta voimansiirrosta ja on tämä perhonen jo tällaisenakin niin painava että hirvittää nostolaitteet. :P

pakko kysyy et miks? Tuon muutaman kymmenen sentien työleveyden lisäyksen takia? Etkö pidä jatkuvasti kaatamattomassa heinässä ajamista ongelmana? Eikös noita mattoperiä saa jo joiltain valmistajilta noihin perhosiin? Etkai meinannu tehdä karjottimia mekaanisella voimavälityksellä?

Painon takia. Työleveys ei käytännssä lisäänny ajolinjan mahdollisesta epätarkkuudesta johtuen. Kaatamattomassa heinässä ajaminen ei ole ongelma heinäpellolla mutta yksivuotisella se kyllä sitä on. Sattuu tuollainen perhonen olla.
 Kyllä, nimenomaan mekaanisella välityksellä kieroon kulkevalla kiilahihnalla tulee voimansiirto. Kulmavaihteissa on valmiiksi akselinpää johon hihnapyörän voi laittaa. Mattojen nosto hydraulisesti jolloin remmi löystyy niin paljon että voimansiirto katkeaa.
 Teoria: Ajettaessa 12km/h yksi 3,2:n niittomurskain ottaa 50hv, kolme ottaa 150 ja lisäksi pitää vielä kulkeakin. Mattoperät ottavat hydrauliikasta voimaa paljon ja jäähdytyksestä tulee taas lisäpainoa. :P

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
Mulla on aika erikoinen projekti. Aion rakentaa nostolaiteperhosesta hinattavan. Laitan myös etukoneen samaan runkoon ainakin toistaiseksi, muuten ei pysty niittää kuin suoria linjoja vaikka sivukoneita vähän kaventaisikin. Nyt pitäisi saada työleveys 9,4m. Ajatuksena on rakentaa mattoperät myöhemmin koneen omasta voimansiirrosta ja on tämä perhonen jo tällaisenakin niin painava että hirvittää nostolaitteet. :P

pakko kysyy et miks? Tuon muutaman kymmenen sentien työleveyden lisäyksen takia? Etkö pidä jatkuvasti kaatamattomassa heinässä ajamista ongelmana? Eikös noita mattoperiä saa jo joiltain valmistajilta noihin perhosiin? Etkai meinannu tehdä karjottimia mekaanisella voimavälityksellä?

Painon takia. Työleveys ei käytännssä lisäänny ajolinjan mahdollisesta epätarkkuudesta johtuen. Kaatamattomassa heinässä ajaminen ei ole ongelma heinäpellolla mutta yksivuotisella se kyllä sitä on. Sattuu tuollainen perhonen olla.
 Kyllä, nimenomaan mekaanisella välityksellä kieroon kulkevalla kiilahihnalla tulee voimansiirto. Kulmavaihteissa on valmiiksi akselinpää johon hihnapyörän voi laittaa. Mattojen nosto hydraulisesti jolloin remmi löystyy niin paljon että voimansiirto katkeaa.
 Teoria: Ajettaessa 12km/h yksi 3,2:n niittomurskain ottaa 50hv, kolme ottaa 150 ja lisäksi pitää vielä kulkeakin. Mattoperät ottavat hydrauliikasta voimaa paljon ja jäähdytyksestä tulee taas lisäpainoa. :P

ootko sottaillu miten kovaa maton pitää pyöriä? Eikun yhdessä työnäytöksessä katoin et maton liike oli tosi rivakkaa. Jotenkin vaan tuo hihnavälitys tuntuu, hmm, epävarmalta. kestääkö hihna päällä kun nostat maton ylös mut hihna edelleen  pyörii. ite tekisin kyllä hydrauliikalla, niin kuin kaikki muutkin asiaa työkseen tekevät.  Eihän nyt kuitenkaan öljyn lauhdutin niin hirveesti paina. kronessa lauhdutin perhosen matoille ei ollu kun joku A4:sen kokonen pinnaltaan.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
Mulla on aika erikoinen projekti. Aion rakentaa nostolaiteperhosesta hinattavan. Laitan myös etukoneen samaan runkoon ainakin toistaiseksi, muuten ei pysty niittää kuin suoria linjoja vaikka sivukoneita vähän kaventaisikin. Nyt pitäisi saada työleveys 9,4m. Ajatuksena on rakentaa mattoperät myöhemmin koneen omasta voimansiirrosta ja on tämä perhonen jo tällaisenakin niin painava että hirvittää nostolaitteet. :P

pakko kysyy et miks? Tuon muutaman kymmenen sentien työleveyden lisäyksen takia? Etkö pidä jatkuvasti kaatamattomassa heinässä ajamista ongelmana? Eikös noita mattoperiä saa jo joiltain valmistajilta noihin perhosiin? Etkai meinannu tehdä karjottimia mekaanisella voimavälityksellä?

Painon takia. Työleveys ei käytännssä lisäänny ajolinjan mahdollisesta epätarkkuudesta johtuen. Kaatamattomassa heinässä ajaminen ei ole ongelma heinäpellolla mutta yksivuotisella se kyllä sitä on. Sattuu tuollainen perhonen olla.
 Kyllä, nimenomaan mekaanisella välityksellä kieroon kulkevalla kiilahihnalla tulee voimansiirto. Kulmavaihteissa on valmiiksi akselinpää johon hihnapyörän voi laittaa. Mattojen nosto hydraulisesti jolloin remmi löystyy niin paljon että voimansiirto katkeaa.
 Teoria: Ajettaessa 12km/h yksi 3,2:n niittomurskain ottaa 50hv, kolme ottaa 150 ja lisäksi pitää vielä kulkeakin. Mattoperät ottavat hydrauliikasta voimaa paljon ja jäähdytyksestä tulee taas lisäpainoa. :P

Aika pienellä limityksellä aiot saada toimimaan...

Tuosta painosta, ainakin mun yhdistelmä T190+pöttinger 8600 on tänäkin kesänä mennyt ilman jälkiä kaikki kaadot, viimeksikin omia alavia järvenalusrapamaita. Käytännössä on havaittu, jotta jos tuolla jää jälkiä peltoon, voi lopettaa kaatamisen hyvillä mielin - mikään korjuukone kun ei enää silloin pysy pinnalla.

Mutta tällainen hinattava malli on muistaakseni jollakin valmistajalla tehdastekoisena, siinä oli muistaakseni ohjaavat takapyörät niin kulki tiettyyn käännökseen asti traktorin jälkiä. Etukone oli normaali traktorissa.

Tuo kiilahihnaveto matoille sitten kyllä alkaa jo epäilyttämään, ja vielä kieroon kulkeva  ???

Toenperrään aatellen, ihan varmaan löytäsit jotain muuta palkitsevampaa kehittämistä, näitä saa kaupasta valmiina toimivina.....

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
eiköhän kannattaisi kopioida karhottimesta ohjautuva akseli ja pitää etukone edessä eikä alkaa hölmöillä ??? ja onko nostolaite perhonen todella niin painava että moinen kannattaa ja olihan uudessa kronen perhosessa vain pelkkä kevennyspyörä siirtoajoon 8)

ja mitä tulee hydrauliikkaan mattojen pyörintä nopeus säädettävissä ja virtausvaskin lienee säädettävissä ohivirtausventtiilillä eli otetaan virtausta sen verran kuin tarvetta.

wejjo pahus ehti ensin vastaamaan 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
Viime vuojen keväänä naitin 3 Hankmo 90:ä yhteen. Sivulohkojen sylkyt luovutti vanaha Sisu-rehuleikkuri. Syntyi Hankmo 174.
Vetolaitteessa ois vielä kehittämisen varaa; nykynen sallii vain loivat kaartelut.
Kuvassa suoritetaan koeajoluontosesti sängen muokkausta kyyhkyspelloksi.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

Jobbari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
  • No VOi Voi !!!!
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
Mulla on aika erikoinen projekti. Aion rakentaa nostolaiteperhosesta hinattavan. Laitan myös etukoneen samaan runkoon ainakin toistaiseksi, muuten ei pysty niittää kuin suoria linjoja vaikka sivukoneita vähän kaventaisikin. Nyt pitäisi saada työleveys 9,4m. Ajatuksena on rakentaa mattoperät myöhemmin koneen omasta voimansiirrosta ja on tämä perhonen jo tällaisenakin niin painava että hirvittää nostolaitteet. :P

Viime syksystä hanoverissa pöttingerin osastolla hämmästelin kyseiseisen laista viritelmää ja kyselin tehtaanedustajalta että mitä *****a tolla haetaan takaa, niin se suoraan vastas että ei lännessä mittään vaan sillä haetaan markkinaosuutta itä-blogista. se siitä harrastamisesta sitten.

PS. kirovitsin perään varmasti oiva laite, mutta jos oikeesti rupee harrastaan jottain, niin sen pittää olla semmosta että pystyy tunnustaan koska vaan että tää harrastus eikä tässä nyt mittään järkiä ole mutta tulipahan tällänen tehtyä. Onhan maatalouskin jonkin sortin harraste nimikkeen alla kulkeva yrittämisen laji, jotkkut kylläkin yrittää saada siitä elantonsakkin siinä sivussa.

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-15777

Tommosen virittelin taannoin, ollut nyt kolmevuotta käytössä, toimii kuin junan vessa, taikuri itsekin hämmästyi. Siemenputkia on lyhennetty n. 15 cm. Tosi täpinämiehillehän tuo ei käy, kun lisäosille tuli hintaa vain 750 € ja samalla koneella voi vielä lautasmuokatakin. ;D

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka



Aika pienellä limityksellä aiot saada toimimaan...

Tuosta painosta, ainakin mun yhdistelmä T190+pöttinger 8600 on tänäkin kesänä mennyt ilman jälkiä kaikki kaadot, viimeksikin omia alavia järvenalusrapamaita. Käytännössä on havaittu, jotta jos tuolla jää jälkiä peltoon, voi lopettaa kaatamisen hyvillä mielin - mikään korjuukone kun ei enää silloin pysy pinnalla.

Mutta tällainen hinattava malli on muistaakseni jollakin valmistajalla tehdastekoisena, siinä oli muistaakseni ohjaavat takapyörät niin kulki tiettyyn käännökseen asti traktorin jälkiä. Etukone oli normaali traktorissa.

Tuo kiilahihnaveto matoille sitten kyllä alkaa jo epäilyttämään, ja vielä kieroon kulkeva  ???

Toenperrään aatellen, ihan varmaan löytäsit jotain muuta palkitsevampaa kehittämistä, näitä saa kaupasta valmiina toimivina.....


Mukavaa että projektini näyttää kiinnostavan.
 Tuo pieni limitys pitäisi olla mahdollista koska "etukone" on heti takakoneiden etupuolella noin parikymmensenttisillä raudoilla yhdistettynä nostolaitekiinnitykset toisiinsa. Takakoneen alkuperäinen akseli tulee takakoneen ja etukoneen väliin ja etukoneesta lähtee akseli traktoriin.
 Painon kanssa on niin että jos niittäessä tulee jälkiä niin jää niitä silloin muillakin koneilla. Tämä kone on kyllä tosiaan sitten painava. En ole punninnut mutta sanoisin takakoneen painon menevän kirkkaasti yli kolmen tonnin. Lisäksi painopiste on aika takana. Kyseessä on vanhanmallinen splendimo joka on toteutettu sinänsä tosi viksusti tekemällä runko 160:stä neliöputkesta kympin seinällä ja kiinnittämällä siihen kaksi standardi etukonetta. Koneessa on siis kolme samanlaista keskenään vaihtokelpoista etukonetta.
 Tuosta tehdastekoisesta hinattavasta en tiedä mitään mutta ohjattava tulee varmasti tästäkin. Automaattisesti traktoria seuraava ei ainakaan toistaiseksi kuitenkaan. Ohjattavuudessa kiinnostaa se että koneen saa kulkemaan nimenomaan eri jäjkiä traktorin kanssa, vinossa. Kun ensialkuun ja ehkä ei ollenkaan saa koneeseen mattoperiä niin saa ainakin ojanreunalle enemmän tilaa. Lisäksi käytännössä pääsee melkein vähemmällä kun lukitsee ohjattavan akselin hydraulisylinterillä kun että sen muuten jumittaisi. Tuo tehdastekoinen jäi mietityttämään että onkohan siinä jokin viive ohjaukselle vai lähteekö kone sivulle heti kun traktori koneen edessä kääntyy?
 Tuo kiilahihnaveto kyllä mietityttää aiheesta. Hihnalla täytyy olla idioottivarmat ohjarit. Kulmavaihteissa on todella yksi akselinpää vapaana. Kiilahihna soveltuu nimenomaan koviin nopeuksiin, tosi koviin. Sitten se hyötysuhde on kanssa sellainen oma pointtinsa. Hydrauliikan hyötysuhde voi jäädä monesti jopa 30%:iin. Lisäksi vääntöä ei voi oikein tietää kun ei ole muista vastaavista tietoa. Jossain koneessa muistaakseni oli OMM20 kaksi kappaletta mutta ei ole tietoa oliko kytketty sarjaan vai rinnakkain. No tuo mattoperäasia on sitten myöhempiä ongelmia.
 Hieman tulee liian kalliita hehtaareita jos lähtee kaupasta hakemaan perhosta. On tuo niittoala kuitenkin vuodessa parisataa hehtaaria ainoastaan. Varakoneella on enimmäkseen nytkin niitetty ja perhonen on vain kaunis ja iso. :P

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
Mulla on aika erikoinen projekti. Aion rakentaa nostolaiteperhosesta hinattavan. Laitan myös etukoneen samaan runkoon ainakin toistaiseksi, muuten ei pysty niittää kuin suoria linjoja vaikka sivukoneita vähän kaventaisikin. Nyt pitäisi saada työleveys 9,4m. Ajatuksena on rakentaa mattoperät myöhemmin koneen omasta voimansiirrosta ja on tämä perhonen jo tällaisenakin niin painava että hirvittää nostolaitteet. :P

Viime syksystä hanoverissa pöttingerin osastolla hämmästelin kyseiseisen laista viritelmää ja kyselin tehtaanedustajalta että mitä *****a tolla haetaan takaa, niin se suoraan vastas että ei lännessä mittään vaan sillä haetaan markkinaosuutta itä-blogista. se siitä harrastamisesta sitten.

PS. kirovitsin perään varmasti oiva laite, mutta jos oikeesti rupee harrastaan jottain, niin sen pittää olla semmosta että pystyy tunnustaan koska vaan että tää harrastus eikä tässä nyt mittään järkiä ole mutta tulipahan tällänen tehtyä. Onhan maatalouskin jonkin sortin harraste nimikkeen alla kulkeva yrittämisen laji, jotkkut kylläkin yrittää saada siitä elantonsakkin siinä sivussa.
:)Kirovetsin eteen on kyllä koomista kuvitella etukonetta. :P

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
Kertokaas omista koneiden tuunauksista.
 

Verguun laitoin Valtra T170:n sivupeilit, kun alkuperäiset rimpulavarret sanoi työsopimuksen irti...

Viimeksi muokattu: 18.08.08 - klo:21:00 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings