Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nurmitilan kylvökone  (Luettu 8082 kertaa)

Lese

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 525
  • Proud to be a REDNECK
Nurmitilan kylvökone
Kylvökone seuraavana menossa päivitykseen. Koneella kylvetään kokoviljasäilörehuksi korjattavaa herneviljaa nurmen suojaviljaksi ja nurmisiementä luomuna.

Mitä mieltä raati on kannattaako hommata vanha esim. 2,5-3m kylvölannoitin hs-vehkeillä, josta nakata apulantapuoli ja väliseinä roskikseen.

Vai...

Ostaa käytetty underhauggi ja kylvää viskolla noi herneviljat. Underhaugilla pystyisi täydennyskylvöjä tekemään, mutta aiheuttaa ylimääräisen ajokerran nurmen perustamisvaiheessa.
Miks Vesa myy ja te ette?

realisti

  • Vieras
Vs: Nurmitilan kylvökone
http://www.farmet.eu/agricul-machinery/pneumatic-sowing-machines-monsun.html

Tuollaisella pneumaattisella jyrsinkylvökoneella on saatu tällä kylällä todella kovia satoja luomussa.

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: Nurmitilan kylvökone
Nelimetrinen tume pelekkäkylyvökone tuli ostettua uutena -09. Pyöränjälen kuohkeuttimet, kiekkovantaat, hs-laite, jäläkihara astintasolla ja sitkaimet. Yksinkertanen ja tehokas peli.. Nopia kylyvää, mutta säiliöt sais olla isommat. Jos siemen irtona, ei ongelmaa, mut suursäkin mahuttaminen vähä työlästä.
En tiä tekevätkö ennää :-\

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Nurmitilan kylvökone
http://www.farmet.eu/agricul-machinery/pneumatic-sowing-machines-monsun.html

Tuollaisella pneumaattisella jyrsinkylvökoneella on saatu tällä kylällä todella kovia satoja luomussa.
Saako sitä jo Suomesta?  ::)
Nothing is Something Worth Doing

realisti

  • Vieras
Vs: Nurmitilan kylvökone
Soitto mulle niin saa!  ;)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Nurmitilan kylvökone
Hyvä. Mä olen ihmetellyt miksei kukaan kotimainen valmistaja ole lähtenyt tekemään luomutiloille kylvökoneita, tumella on tai ainakin oli se äärettömän ruma, pienisäiliöinen, 70-tekniikalla varustettu mekaaninen kylvökone. Mun ihannekone olisi pneumaattinen, hinattava ja jyrsimellä varustettu kylvökone. Mun mielestä siemen pitää kylvää pakkerin jälkeen, ei ennen.
Nothing is Something Worth Doing

karvankasvattaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 572
Vs: Nurmitilan kylvökone
Herneen ja pavun kylvösyvyys oli jotain 4-6cm luokkaa, kaura ei ihan niin paljoa tarttis ja heinät menee vaikka pintaan pudottais..en ole vielä kokeillu hernettä mitä se sanoo jos viskalla levittää, eikö se jää liian pintaan..?
Meillä on nyt sama pähkäily menossa kuin alottajalla.

jcb

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: Nurmitilan kylvökone
Kylvökone seuraavana menossa päivitykseen. Koneella kylvetään kokoviljasäilörehuksi korjattavaa herneviljaa nurmen suojaviljaksi ja nurmisiementä luomuna.

Mitä mieltä raati on kannattaako hommata vanha esim. 2,5-3m kylvölannoitin hs-vehkeillä, josta nakata apulantapuoli ja väliseinä roskikseen.

Vai...

Ostaa käytetty underhauggi ja kylvää viskolla noi herneviljat. Underhaugilla pystyisi täydennyskylvöjä tekemään, mutta aiheuttaa ylimääräisen ajokerran nurmen perustamisvaiheessa.

Ihan vaan uteliaisuuttanni ,että paljonko meinaat vuosittain kylvää

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Nurmitilan kylvökone
Hyvä. Mä olen ihmetellyt miksei kukaan kotimainen valmistaja ole lähtenyt tekemään luomutiloille kylvökoneita, tumella on tai ainakin oli se äärettömän ruma, pienisäiliöinen, 70-tekniikalla varustettu mekaaninen kylvökone. Mun ihannekone olisi pneumaattinen, hinattava ja jyrsimellä varustettu kylvökone. Mun mielestä siemen pitää kylvää pakkerin jälkeen, ei ennen.

 Lemkenillä on tuommonen, s-piikin tilalle saa myös jyrsimen: http://www.traktorpool.fi/details/Kylvoekoneet-Yhdistelmaekylvoekoneet/Lemken-Solitair-10-600-K-DS/1722175/

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Nurmitilan kylvökone
Hyvä. Mä olen ihmetellyt miksei kukaan kotimainen valmistaja ole lähtenyt tekemään luomutiloille kylvökoneita, tumella on tai ainakin oli se äärettömän ruma, pienisäiliöinen, 70-tekniikalla varustettu mekaaninen kylvökone. Mun ihannekone olisi pneumaattinen, hinattava ja jyrsimellä varustettu kylvökone. Mun mielestä siemen pitää kylvää pakkerin jälkeen, ei ennen.

 Lemkenillä on tuommonen, s-piikin tilalle saa myös jyrsimen: http://www.traktorpool.fi/details/Kylvoekoneet-Yhdistelmaekylvoekoneet/Lemken-Solitair-10-600-K-DS/1722175/
Mitähän niille muutamalle keskon myymälle compact solitairille tapahtui? Taidettiin kaikessa hiljaisuudessa kerätä pois...  ;D ::) ::)
Nothing is Something Worth Doing

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Nurmitilan kylvökone
Hyvä. Mä olen ihmetellyt miksei kukaan kotimainen valmistaja ole lähtenyt tekemään luomutiloille kylvökoneita, tumella on tai ainakin oli se äärettömän ruma, pienisäiliöinen, 70-tekniikalla varustettu mekaaninen kylvökone. Mun ihannekone olisi pneumaattinen, hinattava ja jyrsimellä varustettu kylvökone. Mun mielestä siemen pitää kylvää pakkerin jälkeen, ei ennen.

 Lemkenillä on tuommonen, s-piikin tilalle saa myös jyrsimen: http://www.traktorpool.fi/details/Kylvoekoneet-Yhdistelmaekylvoekoneet/Lemken-Solitair-10-600-K-DS/1722175/
Mitähän niille muutamalle keskon myymälle compact solitairille tapahtui? Taidettiin kaikessa hiljaisuudessa kerätä pois...  ;D ::) ::)
Rapidin omistajia oikeen kutsuttiin tekemään kauppaa moisista... Eipä oo juu enää kuulunut mitään :D

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Nurmitilan kylvökone
Hyvä. Mä olen ihmetellyt miksei kukaan kotimainen valmistaja ole lähtenyt tekemään luomutiloille kylvökoneita, tumella on tai ainakin oli se äärettömän ruma, pienisäiliöinen, 70-tekniikalla varustettu mekaaninen kylvökone. Mun ihannekone olisi pneumaattinen, hinattava ja jyrsimellä varustettu kylvökone. Mun mielestä siemen pitää kylvää pakkerin jälkeen, ei ennen.

 Lemkenillä on tuommonen, s-piikin tilalle saa myös jyrsimen: http://www.traktorpool.fi/details/Kylvoekoneet-Yhdistelmaekylvoekoneet/Lemken-Solitair-10-600-K-DS/1722175/
Mitähän niille muutamalle keskon myymälle compact solitairille tapahtui? Taidettiin kaikessa hiljaisuudessa kerätä pois...  ;D ::) ::)
Rapidin omistajia oikeen kutsuttiin tekemään kauppaa moisista... Eipä oo juu enää kuulunut mitään :D

 Kauan sitten agri järjesti vääderi työnäytöksen, sielläpä keskon poijaat videokameran kanssa kattavan katsauksen osanottajista kuvasivat ja suunnattua markkinointiviestintää kohdentamaan, naapurissa on novatume, meillä ei...

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: Nurmitilan kylvökone
Herneen ja pavun kylvösyvyys oli jotain 4-6cm luokkaa, kaura ei ihan niin paljoa tarttis ja heinät menee vaikka pintaan pudottais..en ole vielä kokeillu hernettä mitä se sanoo jos viskalla levittää, eikö se jää liian pintaan..?
Meillä on nyt sama pähkäily menossa kuin alottajalla.
Viimekevväänä en kehanu vatkata herneitä sekulinsekkaan, niimpä levitin ne ennen äestystä pökpallela kynnöksele. Eikait ne pahasti viottunu, ku viilujen välleihin karisivat... Maa oli kovvaa raevio savikkua, ja se piti pehmittää multivan discmasterila ennen s-piikkiäestystä. Myös kuohkeala ahteela sama homma, ja hyvin onnistu sieläki. Ylleesä oon kylyväny vilijan seasa.

FerQ

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71
Vs: Nurmitilan kylvökone
Soitto mulle niin saa!  ;)
Joko mafia vei yksinoikeuden maahantuontiin. Olinko viimeinen yksityinen koneen suomeen tehtaalta suoraan uittanut?.

Tykkään kyllä itse koneesta sen verran paljon että toivottavasti hinnat putoaa kun joku rupiaa tosissaan näitä kauppaamaan. En kylläkään ole luomu viljeljiä. Pelaa varmasti loistavati siinäkin viljelymuodossa.

Viimeksi muokattu: 06.01.13 - klo:01:07 kirjoittanut FerQ

Lese

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 525
  • Proud to be a REDNECK
Vs: Nurmitilan kylvökone
Ihan vaan uteliaisuuttanni ,että paljonko meinaat vuosittain kylvää


No jotain 20ha keväällä ja mahdolliset täydennyskylvöt sitten päälle. Kylvökone updaten budjetti max. 5000e, mutta mieluummin alle.
Miks Vesa myy ja te ette?