Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rakkorit vaihtoon?  (Luettu 11350 kertaa)

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Rakkorit vaihtoon?
Kanta-asiakas maksaa aina eniten, agriboonusasiakas kaikkein eniten.

Terv. ei merkkiuskollinen

roadman

  • Vieras
Vs: Rakkorit vaihtoon?
Poika tuli kotiin!!!!!
valtteri ssapui pihaan ;D

Oliko pitkäänkin kadoksissa?

Karkasko ilman lupaa?

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Rakkorit vaihtoon?
Kuljetuksissa kannattaa selvittää voisko kuorma-autolla hoitaa jotakin, esim. paalit tai kuivalanta. Pari koukkuvaihtolavaa ja yksi auto, niin kohtuullisen nopsaan lantala vajuu. Ongelmana on tämä suomalainen (maatalous)infra eli peltotiet ja -liittymät sekä myös valtion alempi tieverkko.

Kannattaa miettiä voisko jonkun homman jättää tekemättä ilman että tappiot ovat säästöjä suuremmat. Tällöin tunteja tulee vähemmän koneisiin ja niillä voi sit ajaa pidempään.

Itse möin joitakin vuosia sitten puolikuntoisen ison takapotkun. Aikaa myyntiin meni varmaan vuosi pari, mutta sitten sille löytyi "hyvä koti".

Eikö aloittajan suunnilta löydy sellaista/sellaisia tiloja, jotka soveltuisivat yhteistyöhön siten, että sovitte vaihtotyöt ja niiden taksat ja maksatte/tasaatte rahalla erotuksen. Tällöin ei harmita jos toiselle tehdään enemmän kuin toiselle. Raha tasaa. Koneet ja raha liikkuu. Työt tulevat tehdyksi.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Rakkorit vaihtoon?
Kuljetuksissa kannattaa selvittää voisko kuorma-autolla hoitaa jotakin, esim. paalit tai kuivalanta. Pari koukkuvaihtolavaa ja yksi auto, niin kohtuullisen nopsaan lantala vajuu.
Tälläisesta kyselin aikoinaan täällä ja ajatus tyrmättiin täydellisesti ;D
Jos oikein muistan valtrat ja verkut ja västäräkit kulkee yli 60 jos virittää ja se riittää.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Rakkorit vaihtoon?
Kuljetuksissa kannattaa selvittää voisko kuorma-autolla hoitaa jotakin, esim. paalit tai kuivalanta. Pari koukkuvaihtolavaa ja yksi auto, niin kohtuullisen nopsaan lantala vajuu.
Tälläisesta kyselin aikoinaan täällä ja ajatus tyrmättiin täydellisesti ;D
Jos oikein muistan valtrat ja verkut ja västäräkit kulkee yli 60 jos virittää ja se riittää.

Meille pölliauto toi muovitettuja paaleja eikä sen edukkaampaa ole jos paikat on tarpeeksi tilavat. Ehkä kantolavoilla varustettu olisi viellä tehokkaampi mutta raktorin se voittaa mennen tullen.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Rakkorit vaihtoon?
Muovit varmaan tykkää todella paljon kun pystyasennossa olevasta paalista otetaan tukkikouralla pari kertaa kiinni ::)
Mikäs siinä jos pelkästään kovalla pakkasella ajaa, ei ne jäätyneenä juuri homehdu.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Rakkorit vaihtoon?
^Mun mielestä ei nosturilla nostovaikuttanut paaleihin oikeastaan millän lailla. Olivat kuivia ekan sadon paaleja ja kuskin mukaan painoivat noin 700 kiloa. Kuuden kerroksen muovit ja pääsääntöisesti sai nostettua päädystä pystyssä olevia paaleja. Suositteleen todella menetelmän käyttöä jos paikat on sellaiset että auto mahtuu kärryineen kulkemaan. Kantoautoon ne menis paremmin kuin tukkiautoon.

vilja-autoon menee kanssa mutta siilloin joutuu käymään sekä kuormaamassa että purkamassa raktorilla.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Rakkorit vaihtoon?
niin ja kyllähän jos pelkää paali vaurioita saa jonkinlaiset tassut tehtyä kouriin..

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Rakkorit vaihtoon?
6 kerroksen käärinnällä kestää kuiva paali nostelua useammankin kerran. Koura pitää vaan olla iso jotta paalista saa kunnon otteen eikä paali luisu kourasta nostellessa.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Rakkorit vaihtoon?
^Mun mielestä ei nosturilla nostovaikuttanut paaleihin oikeastaan millän lailla. Olivat kuivia ekan sadon paaleja ja kuskin mukaan painoivat noin 700 kiloa. Kuuden kerroksen muovit ja pääsääntöisesti sai nostettua päädystä pystyssä olevia paaleja. Suositteleen todella menetelmän käyttöä jos paikat on sellaiset että auto mahtuu kärryineen kulkemaan. Kantoautoon ne menis paremmin kuin tukkiautoon.

vilja-autoon menee kanssa mutta siilloin joutuu käymään sekä kuormaamassa että purkamassa raktorilla.
Niin tuo yhdistelmän koko on aika rajoittava tekijä ainakin meilläpäin. Pihaan asti on hyvin vaikea saada koko tukkirekka mahtumaan, etenkin kääntymään.
Kokeilemisen arvoinen idea kyllä, pitää vaan hieman kauemmas jätättää  ne paalit sitten.

Muutaman kerran on rekalla kuskattu poromiehille tai itselle lastaamalla paaleja, se ei kovin paljon nopeampaa ole kuin traktorillakaan ajo, tarvisi traktorin molempiin päihin.. Toinen ongelma on sitten paalien mahtuminen (ei tahdo kaksi mahtua rinnakkain), paljonko tukkirekkaan mahtui paaleja yhteensä.?

Viimeksi muokattu: 05.01.13 - klo:14:56 kirjoittanut JD6630