Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe KIITOS!  (Luettu 2163 kertaa)

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
KIITOS!
Iso kiitos kuuluu kaikille kotimaisen kinkuntuottajille, kinkku on kohta jo syöty ja kohta pitää paistaa jo uusi  :D

KIITOS

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: KIITOS!
Takuuseen kuuluis uus saada kun noin nopeasti kinkku loppuu.  ;D
Kui mää ain olen paras?

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: KIITOS!
Liian pieni tai liian monta syöjää  ;D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65993
Vs: KIITOS!
liian hyvää säilöttäväksi!

millamagia

  • Vieras
Vs: KIITOS!
eläköön kotimainen kinkku.Joulunjälkeen uutta ostamaan.!!!!

Sepedeus

  • Vieras
Vs: KIITOS!
  Kotimaisen possun kasvattaja on aivan ok. Mutta nämä kaksi osuustoimintapörssiyhtiötä on aivan perseestä. Täysin pettynyt tähän toisen valmistamaan. Ensi jouluna ei tule Atriaa eikä HK meidän pöytään. Liikaa ylimääräistä tavaraa. Joulukinkkuun voi laittaa vain suolaa.  >:(  Vetistä ja sitkeää saa fosfaatilla ym.

  Viime vuonna tanskalainen luomukinkku oli erinomainen. Suolaa vähän enemmän ,lisäaineita ei olenkaan. Keltainen lehdistö hehkutti, että ulkomainen kinkku on suolapommi. Mitä väliä, jos kerran vuodessa syö.  ;D

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: KIITOS!
Ostappa Sepedeus kinkku suoraan tuottajalta niin saat laittaa vaikka sillivoita sisään, onpahan ainakin mieluinen sitten  ;D Itse varaan tuottaalta suoraan possun ja saa aina nauttia hyvästä KOTIMAISESTA kinkusta, jos pitäs ottaa tanskaalainen kinkku niin ennemmin jätän se kauppaan ja oon ilman.
Kyllä kotimaista tuotantoa pitää sen verran tukea ja arvostaa.
Ymmärsin kyllä että otit kantaa lihatalojen "suolauksiin" mistä niistä tietää vaikka se toinen kinkku oiskin ollu se tanskalainen vesipallo...

Sepedeus

  • Vieras
Vs: KIITOS!
Ostappa Sepedeus kinkku suoraan tuottajalta niin saat laittaa vaikka sillivoita sisään, onpahan ainakin mieluinen sitten  ;D Itse varaan tuottaalta suoraan possun ja saa aina nauttia hyvästä KOTIMAISESTA kinkusta, jos pitäs ottaa tanskaalainen kinkku niin ennemmin jätän se kauppaan ja oon ilman.
Kyllä kotimaista tuotantoa pitää sen verran tukea ja arvostaa.
Ymmärsin kyllä että otit kantaa lihatalojen "suolauksiin" mistä niistä tietää vaikka se toinen kinkku oiskin ollu se tanskalainen vesipallo...

   Viimevuonna meillä oli oikeesti (vaikka monien sitä vaikea uskoa) tanskalainen luomukinkku. Helkutin hyvä maku siinä oli.
Nyt tänä vuonna on päästy joulukinkkukartelliin. Ei ollut juuri meidän kaupungissa valinnanvaraa. Hk ja Atria. Hinta sentilleen sama. Onkohan lihatalot pääseet sopimukseen kaupan kanssa ulkomaisen kinkun tuonnin rajoittamisesta.  Tämä nostaa suomalaasen tuottajan arvostusta kuluttajan silmissä.  ;D

  No kyllä se tuo kinkku tulee syötyä vieraiden toimesta. Minua tuo osuustoiminnan maku yököttää.

http://www.taloussanomat.fi/myynti/2011/11/17/kavitko-kinkkuostoksilla-ostit-tyhjaa-ja-syot-fosfaattia/201117023/135

Luomukinkku ei yleensä sisällä suolan lisäksi muita lisäaineista. Jotkut lisäaineet ovat sallittuja, mutta pienemmässä määrin kuin tavallisessa kinkussa.  Kinkusta saattaa paiston yhteydessä valua hieman enemmän nestettä.

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: KIITOS!
Iso kiitos kuuluu kaikille kotimaisen kinkuntuottajille, kinkku on kohta jo syöty ja kohta pitää paistaa jo uusi  :D

KIITOS

Ja Ketkule lussaa...     8)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: KIITOS!
Iso kiitos kuuluu kaikille kotimaisen kinkuntuottajille, kinkku on kohta jo syöty ja kohta pitää paistaa jo uusi  :D

KIITOS
Juu – hyvää oli.
   cría cuervos y te sacarán los ojos