Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Katkeruus  (Luettu 38005 kertaa)

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Katkeruus
Jos autoilijat olis yhtä urpoo sakkia ku me ni siellä pitäis varmaan ihan kaikki ajaa Naittokoppi-Sisulla. Näiden uudempien autojen omistajii vaan haukuttais hinteiks neideiks tai muiks puppeleiks ja kylillä huudeltais et pienet on munat ja laskee ei osaa pätkääkään.

Helvetti et me ollaan tyhmää sakkia, oikeasti.

Vai johtuks se vaan siitä että mäki ajan Fendtillä. Never know..

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Katkeruus
Jos autoilijat olis yhtä urpoo sakkia ku me ni siellä pitäis varmaan ihan kaikki ajaa Naittokoppi-Sisulla. Näiden uudempien autojen omistajii vaan haukuttais hinteiks neideiks tai muiks puppeleiks ja kylillä huudeltais et pienet on munat ja laskee ei osaa pätkääkään.

Helvetti et me ollaan tyhmää sakkia, oikeasti.

Vai johtuks se vaan siitä että mäki ajan Fendtillä. Never know..

 Toi nyt oli turhan induktiivinen päätelmä.  ;D
 
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Katkeruus
Mää ymmärrä oikein koko ketjua...
Että ihan 502, mikä masokismin ylistyslaulu tämä oikein on.
Ei mun mielestä se että joku ei saa tulosta uusilla koneilla, sen kummemmin kuin se että joku tekee tulosta vanhoilla romuilla, aiheuta mitään ylimääräisiä kaunoja taikka katkeruuksia.

Mut kokeilepas ajella uudella traktorilla, vedä perässä uudehkoja työkoneita ja tee silti tulosta. Ei tarvii veropörssin ilmestymisen aikoihin juuri käsiä autonratista kylillä käydessä irrotella...

 Pitäiskö opetelle ottamaan oppia lahjakkaamilta? ...ai ei, no kaivetaan vaan vanhaa poteroa sitten vielä hieman syvemmäks...

Jätkä

  • Vieras
Vs: Katkeruus
Jos autoilijat olis yhtä urpoo sakkia ku me ni siellä pitäis varmaan ihan kaikki ajaa Naittokoppi-Sisulla. Näiden uudempien autojen omistajii vaan haukuttais hinteiks neideiks tai muiks puppeleiks ja kylillä huudeltais et pienet on munat ja laskee ei osaa pätkääkään.

Helvetti et me ollaan tyhmää sakkia, oikeasti.

Vai johtuks se vaan siitä että mäki ajan Fendtillä. Never know..

 Harvemmin maataloustraktorit ovat jatkuvassa työkäytössä niin kuin kuorma-autot ammattiliikenteessä. Ontuva vertaus sillä löytyykö monella sitten palkkakuski sen jälkeen ajamaan kun oma ajovuoro loppuu?
Toisaalta kannattaa käydä lulemassa toi etorin aloitusviesti ja miettiä omaa suhtaantumista heihin, ketkä käyttävät vanhempia koneita.

Zetor

  • Vieras
Vs: Katkeruus
No kylläpä se nyt herättää tunteita. Mutta sitähän ei määritelty avausviestissä.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Katkeruus
Jos autoilijat olis yhtä urpoo sakkia ku me ni siellä pitäis varmaan ihan kaikki ajaa Naittokoppi-Sisulla. Näiden uudempien autojen omistajii vaan haukuttais hinteiks neideiks tai muiks puppeleiks ja kylillä huudeltais et pienet on munat ja laskee ei osaa pätkääkään.

Helvetti et me ollaan tyhmää sakkia, oikeasti.

Vai johtuks se vaan siitä että mäki ajan Fendtillä. Never know..

Siinä on vaan semmonen pieni ero vuotuisissa käyttömäärissä. Puhtaassa maatalouskäytössä tuottavia tunteja ei mitenkään voi tulla kovin paljoa. Ykköskoneeni on kohta ollut 23 vuotta talossa ja tuntimittarissa on alle 10000 tuntia. Serkkuni ajoi edelliseen Lännen lusikkahaarukkaansa 10000 tuntia mittariin kolmessa vuodessa.

Zetor

  • Vieras
Vs: Katkeruus
Mulla pyörii viikoittain 4 traktoria, jokaiselle on oma hommansa. Kuskeja on pääasiassa 1.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Katkeruus
Konemiesten katkeruus näkyy monella tapaa; eniten on niitä, joiden mielestä on väärin ajaa ns. vanhentuneella kalustolla ja tehdä silti voittoa ja tehokasta jälkeä.

Tämä toki on taitolaji, jonka vain harvat osaavat. Useimmat tarvitsevat jo uudempaa tai kohtuullisen ikäistä työvälineistöä selvitäkseen pakollisista viljelytoiminnoista.

Joidenkin kohdalle on sitten käynyt se ikävin; on ostettu uusi ja kallis kone eikä oikein tiedetä mitä sillä tekisi tai miten sen maksaisi.

Kun ei muuta osata, pitää itsetuntoa pönkittää mm naureskelemalla teennäisesti ja mielellään samaan virheeseen sortuneen lajitoverin kanssa niille, joilla ei MUKA ole asian mukaista kalustoa.

Mun mielestä tämä on kyllä juuri toisinpäin. Paljon enemmän ihmiset ottaa ongelmaa siitä kylän uudesta koneesta kuin että uusien koneiden omistajia kiinnostaa se isäntä joka haluaa tehdä vanhoilla koneilla. Itte ainakin hieman kunnioitan niitä jotka pystyy toimimaan varsinkin viljanviljelypuolella ostamalla 90 luvun koneita (esim äestä, kylvökonetta, puimuria) ja näitä hieman kunnostamalla tekemään melko isojenkin alojen kylvöt suhtkoht kustannustehokkaasti. Muuten niin uusi raktori ei herätä kylällä minkäänlaista kateutta. Se nyt vaan on asia mikä kuuluu matalouteen olennaisena osana.

ps. Raktorikalustona 60 luvun takapotku 94 pikku neliveto ja 08 neliveto josta viimeinen päivittyy uudeksi ihan näinä päivinä.

Viimeksi muokattu: 17.12.12 - klo:09:29 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Katkeruus
Se on tämä kateus ja kiima elämän liikkeellä pitäviä voimia...
Mut omaan kohtaan peilattuna, jos mä olen alottanut täysin persaukisena, tehnyt 25 vuotta määrätietoisesti hullunlailla töitä (2-3duunia yhtäaikaa), niin mulla on omasta mielestäni täysi oikeus hankkia itselle niin miellyttävä työpaikka kun mä haluan.

Timpurit tekee parhaillaan uutta taloa, vanhallakin olisi varmasti pärjännyt (parempi tulos), mut uudessa talossa on mukavampi asustella. Eikä senkään pitäis kuulua pätkääkään muille, itse mä omat hankintani maksan. Mut voi ristus jos timpurit alottas aamunsa sillä, että ne vertailee kuka tekee vanhimmilla ja halvimmilla koneilla työnsä... Ei nekään tee niin, onneksi.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Katkeruus

kirvesmiehen pakun ostaa kamaa täyteen vanhan takapotkun hinnalla :-*
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Katkeruus

kirvesmiehen pakun ostaa kamaa täyteen vanhan takapotkun hinnalla :-*

 Puhumattakaan muurarin työvälineistä. Puolenpäivän palkalla saa kaikki työkalut mitä tarvii omakotitalon työmaalla.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Zetor

  • Vieras
Vs: Katkeruus
Konemiesten katkeruus näkyy monella tapaa; eniten on niitä, joiden mielestä on väärin ajaa ns. vanhentuneella kalustolla ja tehdä silti voittoa ja tehokasta jälkeä.

Tämä toki on taitolaji, jonka vain harvat osaavat. Useimmat tarvitsevat jo uudempaa tai kohtuullisen ikäistä työvälineistöä selvitäkseen pakollisista viljelytoiminnoista.

Joidenkin kohdalle on sitten käynyt se ikävin; on ostettu uusi ja kallis kone eikä oikein tiedetä mitä sillä tekisi tai miten sen maksaisi.

Kun ei muuta osata, pitää itsetuntoa pönkittää mm naureskelemalla teennäisesti ja mielellään samaan virheeseen sortuneen lajitoverin kanssa niille, joilla ei MUKA ole asian mukaista kalustoa.

Mun mielestä tämä on kyllä juuri toisinpäin. Paljon enemmän ihmiset ottaa ongelmaa siitä kylän uudesta koneesta kuin että uusien koneiden omistajia kiinnostaa se isäntä joka haluaa tehdä vanhoilla koneilla. Itte ainakin hieman kunnioitan niitä jotka pystyy toimimaan varsinkin viljanviljelypuolella ostamalla 90 luvun koneita (esim äestä, kylvökonetta, puimuria) ja näitä hieman kunnostamalla tekemään melko isojenkin alojen kylvöt suhtkoht kustannustehokkaasti. Muuten niin uusi raktori ei herätä kylällä minkäänlaista kateutta. Se nyt vaan on asia mikä kuuluu matalouteen olennaisena osana.

ps. Raktorikalustona 60 luvun takapotku 94 pikku neliveto ja 08 neliveto josta viimeinen päivittyy uudeksi ihan näinä päivinä.

No siitähän tässä olikin kyse.

Kuten sanoin,

 sehän ei kuulu kenellekään millä kukin ajaa, ainoastaan sillä on merkitystä. Siis sillä.

Se onkin sitten vähän vaikeampi juttu, tai siis on.

Zetor

  • Vieras
Vs: Katkeruus
Minä lähden tästä nyt zen-meditatiiviseen lumityöharjoitukseen uudella Zetorillani ja toivottelen hyvät joulut. Palaan, kun on taas sen aika  ;D   8)  :o

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Katkeruus
Katkeruutta tai ei. Mutta munmielestä. kaikki uudet noin 140hp tapilta antavat traktorit. Ovat sikahintasi ainakin tämmöisen pientilallisen näkökulmasta! Kun ei mettääkään viitti traktorin ostoon myydä sitä2000-3000kiintoa! Mutta tarkoitus kait olisi saada + merkkinen tulos olisitten koneet kalliita tai halpoja. Toisilta luonaa toisilta taas ei.

Viimeksi muokattu: 17.12.12 - klo:19:56 kirjoittanut Varjo79

Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

realisti

  • Vieras
Vs: Katkeruus
Ihme vinkumista suuntaan ja toiseen, mulla ei ainakaan herätä erityisiä tunteita jos joku ajaa vanhalla tai uudella koneella. Itselläni koneissa on ehdoton vaatimus tiivis hytti ja ilmastointi astman vuoksi. Niska ja hartiavaivat taas puoltaa kunnon penkkiä ja jousituksia, eli ajan uudehkoilla koneilla ihan terveyden vuoksi. Koneisiin tulee tunteja 600-800 vuoteen, ja kuskien saantiin koneet vaikuttavat olennaisesti.
Jos joku kokee vanhat koneet hyväksi itselleen, niin antaa mennä vaan. Itse en kuitenkaan koe juuri säästäväni vaikka ajaisin vanhoilla koneilla em. Seikkojen vuoksi.