Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Yksityiseltä osto  (Luettu 7901 kertaa)

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Yksityiseltä osto
Mitenkäs se menikään, jos ostan lumilingon yksityiseltä jolla siis ei ole y-tunnusta, ja laitan sen vähennyksiin, niin mitä kirjoitetaan kuittiin?
Poistettu yksityisestä käytöstä alv 0%  ??? tjsp? Ei kai myyjän sitä tuloksi tarvi laittaa kun ei oo koskaan tehnyt vähennyksiäkään?

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Yksityiseltä osto
ihan normaali kuitti, alv nolla, eikä myöjän tarvihe ilimotella kellekkää. Näen aenaski minä tuon tekisin
Elämä on parasta kometiijjaa

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Yksityiseltä osto
ihan normaali kuitti, alv nolla, eikä myöjän tarvihe ilimotella kellekkää. Näen aenaski minä tuon tekisin
Niin minäkin
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Yksityiseltä osto
miksi tehä kaikesta niiin saakelin vaikeaa?

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Yksityiseltä osto
ihan normaali kuitti, alv nolla, eikä myöjän tarvihe ilimotella kellekkää. Näen aenaski minä tuon tekisin
Näin olen tehnyt aikaisemminkin ja tätä ehdotin, mutta myyjä ei ensin luvannut kuittia ollenkaan, kun pelkäsi mitä tuleman pitää ??? ::)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Yksityiseltä osto
ihan normaali kuitti, alv nolla, eikä myöjän tarvihe ilimotella kellekkää. Näen aenaski minä tuon tekisin
Näin olen tehnyt aikaisemminkin ja tätä ehdotin, mutta myyjä ei ensin luvannut kuittia ollenkaan, kun pelkäsi mitä tuleman pitää ??? ::)

Maksa tilin kautta ja tee ite kuitti, se ei ole laitonta, sanot vaan että ei ollu kuittivihkoo silloin mukana kun kaupat tehtiin ja maksoit pois kun niin sovittiin  ::)
Jos joku edes sattuu sitä joskus kysymään  :o

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19866
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Yksityiseltä osto
Mitenkäs se menikään, jos ostan lumilingon yksityiseltä jolla siis ei ole y-tunnusta, ja laitan sen vähennyksiin, niin mitä kirjoitetaan kuittiin?
Poistettu yksityisestä käytöstä alv 0%  ??? tjsp? Ei kai myyjän sitä tuloksi tarvi laittaa kun ei oo koskaan tehnyt vähennyksiäkään?

Sovelletaanko näissä tapauksissa myyntivoiton verotusta?

Joppari ostaa lingonraadon satasella, vetää sprayllä sutkikiillon pintaan ja myy tonnilla.
Voi olla ettei kuittien kirjoittelu kiinnosta?

Vaan mikäpä todistaa ettei ole omistanut lingon itse vuosikymmeniä, yksityiskäytössä.

Verovilpistä voi nykyään käräyttää vihjepuhelimellako peräti; harvassa on paikkakunnat, joissa yksilön rahantulo piilossa pysyisi, ja heti siis alkaa epäilys vilunkista. Tavan ihminen ei muuten ole suojassa harkintaverotukselta, ja verolippu kun tulee, niin siinä onkin sitten jo todistusvelvollisuus verovelvollisella, ettei ole kyseisiä vihjailtuja pimeitä tuloja ja voittoja saanut !

-SS-

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Yksityiseltä osto
Mitenkäs se menikään, jos ostan lumilingon yksityiseltä jolla siis ei ole y-tunnusta, ja laitan sen vähennyksiin, niin mitä kirjoitetaan kuittiin?
Poistettu yksityisestä käytöstä alv 0%  ??? tjsp? Ei kai myyjän sitä tuloksi tarvi laittaa kun ei oo koskaan tehnyt vähennyksiäkään?

Myyjälle myyntivoitto on tuloa. Jos linko on ollut yksityiskäytössä, sen arvo on pudonnut uushankintahinnasta. On siis myyty tappiolla. Ei myyntivoittoa, ei veroa.
Alv 0%.

Ostaja kirjaa koneen normaalisti maatalous (?)-kalustoon ja alkaa poistot.

Olenko kovin väärässä?

roadman

  • Vieras
Vs: Yksityiseltä osto
Pari kertaa sattunut seuraava tapaus. mies seisoo tienposkessa vartoomassa. Pysäyttää kysyy voisitko ohi mennessäsi nykästä lanalla tuo montun tasaiseksi tuosta pihatiestä.  Antaa rahan kouraan. Kysäsen että kirjoitetaan kuitti. En tarvii tulee vastaus. Jonkun ajanpäästä tulee verotoimistosta kysely että olet tainnut tehä pimeenä. Vastaan että en ole. Kirjaan kyseisen työn kirjanpitoon jolloin asia kunnossa.
Kumma miten ihmisestä tulee luova kun on kiusanteko kyseessä.

Härskeimmät jutut mitä olen kuullut näistä polttoyrityksistä. Urakoitsija on vastannut jotta en ole ehtinyt lähettää laskua vielä. Eli polttaja maksaa tuplasti. Milläs todistaa käteisen kun ei ole sitä kuittia eikä kahta todistajaa siinä vieressä.  ;D ;D ;D

Niin kirjaat ostohinnan ilman alvia. sitten kun ensimmäisen kerran käytät konetta alvillisessa työssä koneeseen tulee alv päälle. Aikanaan kun myyt lingon niin hinta verollinen. näin mua opastettiin tilitoimistosta.
Kantsii kysyä verottajalta niin ei mene metsään. ei mitään pirulaisia siellä enää ole.
http://www.vero.fi/fi-FI/Tietoa_Verohallinnosta/Yhteystiedot/Palvelunumerot

Viimeksi muokattu: 14.12.12 - klo:09:44 kirjoittanut roadman

Jätkä

  • Vieras
Vs: Yksityiseltä osto
Pari kertaa sattunut seuraava tapaus. mies seisoo tienposkessa vartoomassa. Pysäyttää kysyy voisitko ohi mennessäsi nykästä lanalla tuo montun tasaiseksi tuosta pihatiestä.  Antaa rahan kouraan. Kysäsen että kirjoitetaan kuitti. En tarvii tulee vastaus. Jonkun ajanpäästä tulee verotoimistosta kysely että olet tainnut tehä pimeenä. Vastaan että en ole. Kirjaan kyseisen työn kirjanpitoon jolloin asia kunnossa.
Kumma miten ihmisestä tulee luova kun on kiusanteko kyseessä.

Härskeimmät jutut mitä olen kuullut näistä polttoyrityksistä. Urakoitsija on vastannut jotta en ole ehtinyt lähettää laskua vielä. Eli polttaja maksaa tuplasti. Milläs todistaa käteisen kun ei ole sitä kuittia eikä kahta todistajaa siinä vieressä.  ;D ;D ;D

Niin kirjaat ostohinnan ilman alvia. sitten kun ensimmäisen kerran käytät konetta alvillisessa työssä koneeseen tulee alv päälle. Aikanaan kun myyt lingon niin hinta verollinen. näin mua opastettiin tilitoimistosta.
Kantsii kysyä verottajalta niin ei mene metsään. ei mitään pirulaisia siellä enää ole.
http://www.vero.fi/fi-FI/Tietoa_Verohallinnosta/Yhteystiedot/Palvelunumerot

 Samaa polttamista nämä heppatytöt yrittävät heinäkaupoissa. Mutta mitäpä sitä pienen hyödyn takia riskiä ottamaan, että julkisuus kuva verottajan silmissä menisi. Eli myynit kirjataan kirjanpitoon nimelle "tuntematon ostaja" vaikka asiakas ei kuittia ottaiskaan.