Itse kanssa yritän tehdä mahdollisimman vähän tunti hinnoittelulla. Olen yrittänyt kehittää laskutusta asiakaslähtöiseen suuntaan. Vaatii minulta hieman enemmän työn sisäistämistä eli suunnittelua ja laskentataitoa, jolloin tulee myös työn tehokkuus hiottua kohdalleen. Muistaen että laatu ei saa kärsiä.
Sivujuonteena tulee kyllä seurattua aikaa, eli hommattua kalustoa joka on tehokkaampaa ja monikäyttöisempää. Samalla kehitettyä tehokkaampia menetelmiä työntekemiseen
Kuten aiempien kirjoittajien kommenteista huomaa niin tuntihinnoittelussa riskin ottaa tilaaja. Tietysti on töitä johon tuntihinnoittelu on ainoa sopiva, mutta aina kannattaa funtsia on jokin vaihtoehto.
Itse olen havainnut että sama työ ja sama tekijä mutta tuntihinta vs. km korvaus. Kummasti tuli työ nopeammin valmiiksi kun km korvauksella oli laskutus,
![;D](https://uusi.keskustelukanava.agronet.fi/agronet/Smileys/default/grin.gif)
Omasta mielestä esim, tuo kilometri/kuutio taksassa tulisi tiestö paremmin kuntoon. Itse en lähtis yhdellä km korvaus taksalla ajamaan vaan luokittelisin teiden/ liittymien kunnon ja sen perusteella hinnoittelisin km korvauksen. eri km korvaus hinnat näkyy aikanaan tilaajan laskussa eriteltynä. Varmasti herättää ajatuksia tilaajassa enemmän kuin pelkkä tunti hinnoittelu ja uarkoitsijan vakuuttelu.
Teknologia on olemassa tuon tyyppiseen laskutukseen. Ainakin omassa työajaseuranta ohjelmassa voit asiakkaan työn tehdä vaikka osan tuntihinnalla ja samalla laite lukee valmiin kilometrikorvauksen sekä laskee työntekijän palkan. Km korvauksen = ajoluokan vaihtamiseen ei mene kuin muutama sormen painallus ja 5-15 sek riippuen tabletista ja datayhteyden nopeudesta.
Esim seuraavasti perus km korvaus x €
Pykälää huonomman tienkorvaus peruskorvaus x€ + lisä korvaus y €
näitä voi työajanseurantaan tehdä niin monta kuin itse haluaa. Jotka näkyvät raportissa eriteltyinä.
Mites pojat noiden isojen kenttien auraus neliöhinnalla.?