Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe urakonni hinnoittelusta ?  (Luettu 11086 kertaa)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20071
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: urakonni hinnoittelusta ?
Se on hyvä, että hallit saa siellä lännempänä hyvää palvelua käynti tai kuukausitaksalla. Lohjalla ainakin jos lunta tulee useamman kerran kuukaudessa, ja paljon, niin viive päivinä lumipyrystä pihan puhdistukseen voidaan laskea kaavalla:
(Yhdistelmän kokonaispaino - 3000)-1

Varsinkin muutaman lumisen kuukauden uuvuttamana "kuukausisopimusmiehet" eivät 10 sentin pyrystä viitti edes ikkunasta ulos kurkistaa.

Saitojen yrittäjien pihoilla ei voi tuntitaksalla vitkastella myöskään.

-SS-

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20071
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: urakonni hinnoittelusta ?
Tuntihinnoitelun ongelma on siinä että kaikki tuijottaa tuntihintaa mutta suorituksen valvonta käytännössä mahdotonta. Esim. aurauksessa sanotaan hinnaksi 45€/h+alv kellotus lenkki ajetaan niin hiljaa että todellinen tuntihinta on 70€/h+alv.

Joopa joo meikä saisi toimeksiantajilta pyytämällä omista käynneistäni minuuttiaikataulun, jos oma almanakka on hävinnyt...jotkut valvoo, jotkut ei, sama se urakkamiehellä, jos ei sitä kukaan valvo, mitäpä siellä edes käymään, laskua vaan perään, tehtaanväki vaan kolaa rekanpyärien alta putua pois, ja ens viikollahan vasta tulee seuraava kuorma, kai se pomo asian on noin sopinu....?

-SS-

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: urakonni hinnoittelusta ?
Se on hyvä, että hallit saa siellä lännempänä hyvää palvelua käynti tai kuukausitaksalla. Lohjalla ainakin jos lunta tulee useamman kerran kuukaudessa, ja paljon, niin viive päivinä lumipyrystä pihan puhdistukseen voidaan laskea kaavalla:
(Yhdistelmän kokonaispaino - 3000)-1

Varsinkin muutaman lumisen kuukauden uuvuttamana "kuukausisopimusmiehet" eivät 10 sentin pyrystä viitti edes ikkunasta ulos kurkistaa.

Saitojen yrittäjien pihoilla ei voi tuntitaksalla vitkastella myöskään.

-SS-
Saitojen yrittäjien pihoja harvemmin saa auraukseen kun kuulevat hinnan... Mutta kaipa niihin joku kynätunteja ruksaileva hinnanpolkija aina löytyy  :P 

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20071
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: urakonni hinnoittelusta ?
Se on hyvä, että hallit saa siellä lännempänä hyvää palvelua käynti tai kuukausitaksalla. Lohjalla ainakin jos lunta tulee useamman kerran kuukaudessa, ja paljon, niin viive päivinä lumipyrystä pihan puhdistukseen voidaan laskea kaavalla:
(Yhdistelmän kokonaispaino - 3000)-1

Varsinkin muutaman lumisen kuukauden uuvuttamana "kuukausisopimusmiehet" eivät 10 sentin pyrystä viitti edes ikkunasta ulos kurkistaa.

Saitojen yrittäjien pihoilla ei voi tuntitaksalla vitkastella myöskään.

-SS-
Saitojen yrittäjien pihoja harvemmin saa auraukseen kun kuulevat hinnan... Mutta kaipa niihin joku kynätunteja ruksaileva hinnanpolkija aina löytyy  :P

Niin ne saidat tahtovat kärvistellä yrittäjänä kymmeniä vuosia, kun rahamiehet heittää konkan ja aloittaa taas puhtaalta pöydältä...ja rosvohintojen vaihtoehdothan näille halliyrittäjille, että tekevät itse tai sitten ei ollenkaan. Nyt lumisina vuosina on taas röyhkeämpien urakoitsijayhtiöiden vetäjien egot noususuunnassa, huomaan se kyllä. Tässä loskavuosina meni jos muutama roheempi porukka vasaran alle, ja kone- ja korjaamoliikkeet sai maksaa lumityöt juu.

-SS-

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: urakonni hinnoittelusta ?
Se on hyvä, että hallit saa siellä lännempänä hyvää palvelua käynti tai kuukausitaksalla. Lohjalla ainakin jos lunta tulee useamman kerran kuukaudessa, ja paljon, niin viive päivinä lumipyrystä pihan puhdistukseen voidaan laskea kaavalla:
(Yhdistelmän kokonaispaino - 3000)-1

Varsinkin muutaman lumisen kuukauden uuvuttamana "kuukausisopimusmiehet" eivät 10 sentin pyrystä viitti edes ikkunasta ulos kurkistaa.

Saitojen yrittäjien pihoilla ei voi tuntitaksalla vitkastella myöskään.

-SS-
Saitojen yrittäjien pihoja harvemmin saa auraukseen kun kuulevat hinnan... Mutta kaipa niihin joku kynätunteja ruksaileva hinnanpolkija aina löytyy  :P

Niin ne saidat tahtovat kärvistellä yrittäjänä kymmeniä vuosia, kun rahamiehet heittää konkan ja aloittaa taas puhtaalta pöydältä...ja rosvohintojen vaihtoehdothan näille halliyrittäjille, että tekevät itse tai sitten ei ollenkaan. Nyt lumisina vuosina on taas röyhkeämpien urakoitsijayhtiöiden vetäjien egot noususuunnassa, huomaan se kyllä. Tässä loskavuosina meni jos muutama roheempi porukka vasaran alle, ja kone- ja korjaamoliikkeet sai maksaa lumityöt juu.

-SS-

 Monella firmalla, jossa on rekkaliikennettä ym. on lumenaurauksen hinta toisarvoinen verrattuna siihen että autot jäävät kiinni pihaan ja homma menee jumiin. Se se vasta kallista on. Eniten noita Kauppalehdessä mainostavia tahoja löytyy niistä, jotka painavat pitkää päivää ja monta ukkoa on töissä. Kyllä se töiden haaliminen jokaiselle on välillä tiukassa. Itse käytän vanhaa sananlaskua: Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Mulle toi urakointi on kuitenkin vaan lisäansio, muiden joukossa. Pyrin kuitenkin tekemään sitä tehokkaasti asianmukaisella kalustolla ja toistaiseksi on laskut saatu maksuun ja asiakkaiden vaihtuvuus on ollut aika pientä.  8)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: urakonni hinnoittelusta ?

Onhan noissa pihoissa välillä autoja ja rekkoja ja eipä se tuolla pikkusen alle 5m perälevyn tai etuauran kanssa haittaa eikä vaikuta kuitenkaan montaa minuuttia eikä tunnu siis taksassa...

Hieman vaikea uskoa että se olisi noin auvoista edes joka toinen kerta, mutta mukava kuulla että zetka ei ainakaan ota pulttia asiasta. Asenne kohdallaan  :)
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: urakonni hinnoittelusta ?
niin tämä on aina vaan yhtä pätevä keskustelun aihe.. mutta asiaan. Oletteko miettineet kun esim . sähkömies saa helposti 50e tuntilaskuuttaa.. miehellä on muutama ruuvimeisseli ja tolppakengät.. ja joutuu käyttämään töissään enempi vain harmaitaaivosoluja.. noh me maanviljelijät ja urakoitsijat ja ketä olemmekaan..  TEEMME 50tuhannen EURON .. yhdistelmillä lumitöitä tai muita.. 45e tunti plus alv.. yms.. tai 40 e tunti.. ajatelkaa nyt miten paljon helpommin ihmiset maksaisivat saman rahan sähkömiehelle , kun se on olevinaan aina ammatti mies ja .... noh kun tulee lumimies ja putsaa tiet ja pihat.. noh se tuntuu ihmisten mielestä hirveän kalliilta.. siitä ei olla valmiita maksamaan.. mutta kun ne ymmärtäisivät että onhan muutkin ammattimiehiä.. ja ajavat isoja kalliita koneita.. tuntuu niin vaikea olevan ymmärtää.. että ei ne ilimasiks liiku ja vielä pitäs maksaa niitä pois.. ja elääkkin tarvis..  ::) itse aurailen pihoja ja tiekunnan tietä... noh tietä pidän puhtaana kun sataa noin 5-6cm lunta.. noh toiset eivät pääse kun on 4cm lunta niin toiset soittaa ja valittaa että ei pääse kulkemaan..  noh kun auraat niin toiset kehuu että hyvin olet hoitanut homman .. toiset soittaa ja manaa ja haukkuu että ei pääse autolla ja muuta vastaavaa.. rupeaa ottamaan ohimoon kun aina löytyy ainakin  :-Xyksi valittaja ..

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: urakonni hinnoittelusta ?

Onhan noissa pihoissa välillä autoja ja rekkoja ja eipä se tuolla pikkusen alle 5m perälevyn tai etuauran kanssa haittaa eikä vaikuta kuitenkaan montaa minuuttia eikä tunnu siis taksassa...

Hieman vaikea uskoa että se olisi noin auvoista edes joka toinen kerta, mutta mukava kuulla että zetka ei ainakaan ota pulttia asiasta. Asenne kohdallaan  :)
No on sellaiset koneet että lumet siirtyy helposti myös toiseen kasaan niin ei tartte hermoilla... Toista se oli ennen kun paria pihaa aurattiin 12h kahdella koneella ja nykyään menee ne ja 21 muuta pihaa alle 10h...   ;D   

roadman

  • Vieras
Vs: urakonni hinnoittelusta ?
Itse kanssa yritän tehdä mahdollisimman vähän tunti hinnoittelulla. Olen yrittänyt kehittää laskutusta asiakaslähtöiseen suuntaan. Vaatii minulta hieman enemmän työn sisäistämistä eli suunnittelua ja laskentataitoa, jolloin tulee myös työn tehokkuus hiottua kohdalleen. Muistaen että laatu ei saa kärsiä.
Sivujuonteena tulee kyllä seurattua aikaa, eli hommattua kalustoa joka on tehokkaampaa ja monikäyttöisempää. Samalla kehitettyä tehokkaampia menetelmiä työntekemiseen

Kuten aiempien kirjoittajien kommenteista huomaa niin tuntihinnoittelussa riskin ottaa tilaaja. Tietysti on töitä johon tuntihinnoittelu on ainoa sopiva, mutta aina kannattaa funtsia on jokin vaihtoehto.
Itse olen havainnut että sama työ ja sama tekijä mutta tuntihinta vs. km korvaus. Kummasti tuli työ nopeammin valmiiksi kun km korvauksella oli laskutus, ;D


Omasta mielestä esim, tuo kilometri/kuutio taksassa tulisi tiestö paremmin kuntoon. Itse en lähtis yhdellä km korvaus taksalla ajamaan vaan luokittelisin teiden/ liittymien kunnon ja sen perusteella hinnoittelisin km korvauksen. eri km korvaus hinnat näkyy aikanaan tilaajan laskussa eriteltynä. Varmasti herättää ajatuksia tilaajassa enemmän kuin pelkkä tunti hinnoittelu  ja uarkoitsijan vakuuttelu.
Teknologia on olemassa tuon tyyppiseen laskutukseen. Ainakin omassa työajaseuranta ohjelmassa voit asiakkaan työn tehdä vaikka osan tuntihinnalla ja samalla laite lukee valmiin kilometrikorvauksen sekä laskee työntekijän palkan. Km korvauksen = ajoluokan vaihtamiseen ei mene kuin muutama sormen painallus ja 5-15 sek riippuen tabletista ja datayhteyden nopeudesta.

Esim seuraavasti perus km korvaus x €
Pykälää huonomman tienkorvaus peruskorvaus  x€ + lisä korvaus y €
näitä voi työajanseurantaan tehdä niin monta kuin itse haluaa. Jotka näkyvät raportissa eriteltyinä.

Mites pojat noiden isojen kenttien auraus neliöhinnalla.?

Täppäri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: urakonni hinnoittelusta ?
Meillä tuntihinnoittelulla moni työ ja ajetaan ihan periaatteen vuoks niin sanotusti "täysiä".. Ei anna luonto periksi kusettaa ajamalla hiljempaa sen takia että saisi enemmän tunteja kerrytettyä.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: urakonni hinnoittelusta ?
Itse kanssa yritän tehdä mahdollisimman vähän tunti hinnoittelulla. Olen yrittänyt kehittää laskutusta asiakaslähtöiseen suuntaan. Vaatii minulta hieman enemmän työn sisäistämistä eli suunnittelua ja laskentataitoa, jolloin tulee myös työn tehokkuus hiottua kohdalleen. Muistaen että laatu ei saa kärsiä.
Sivujuonteena tulee kyllä seurattua aikaa, eli hommattua kalustoa joka on tehokkaampaa ja monikäyttöisempää. Samalla kehitettyä tehokkaampia menetelmiä työntekemiseen

Kuten aiempien kirjoittajien kommenteista huomaa niin tuntihinnoittelussa riskin ottaa tilaaja. Tietysti on töitä johon tuntihinnoittelu on ainoa sopiva, mutta aina kannattaa funtsia on jokin vaihtoehto.
Itse olen havainnut että sama työ ja sama tekijä mutta tuntihinta vs. km korvaus. Kummasti tuli työ nopeammin valmiiksi kun km korvauksella oli laskutus, ;D


Omasta mielestä esim, tuo kilometri/kuutio taksassa tulisi tiestö paremmin kuntoon. Itse en lähtis yhdellä km korvaus taksalla ajamaan vaan luokittelisin teiden/ liittymien kunnon ja sen perusteella hinnoittelisin km korvauksen. eri km korvaus hinnat näkyy aikanaan tilaajan laskussa eriteltynä. Varmasti herättää ajatuksia tilaajassa enemmän kuin pelkkä tunti hinnoittelu  ja uarkoitsijan vakuuttelu.
Teknologia on olemassa tuon tyyppiseen laskutukseen. Ainakin omassa työajaseuranta ohjelmassa voit asiakkaan työn tehdä vaikka osan tuntihinnalla ja samalla laite lukee valmiin kilometrikorvauksen sekä laskee työntekijän palkan. Km korvauksen = ajoluokan vaihtamiseen ei mene kuin muutama sormen painallus ja 5-15 sek riippuen tabletista ja datayhteyden nopeudesta.

Esim seuraavasti perus km korvaus x €
Pykälää huonomman tienkorvaus peruskorvaus  x€ + lisä korvaus y €
näitä voi työajanseurantaan tehdä niin monta kuin itse haluaa. Jotka näkyvät raportissa eriteltyinä.

Mites pojat noiden isojen kenttien auraus neliöhinnalla.?

Tuntihinnoittelu on silloin hyvä kun mennään reilulla meiningillä ja kaikki toimii. Siinä tulee korvaus myös siitä että työ jostain syystä' hidastuu. Se huono puoli siinä on että työn hidastumisen syytä ei aina voi varmentaa.

On sitten toisiakin ääripäitä. Kerran eräs kaivuri kuski kaivoi minulle tunti hinnoitelulla ja teki homman nopeammin kuin metri jätkät.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: urakonni hinnoittelusta ?
Meillä tuntihinnoittelulla on moni työ ja ajetaan ihan periaatteen vuoks niin sanotusti "täysiä"..

 Johan siihen löytyy nimen puolesta velvoite! Tositäppärillä on kiire jo seuraavalle työmaalle!  ;D ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: urakonni hinnoittelusta ?
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: urakonni hinnoittelusta ?
Esimerkkiä lumitöijen hinnottelusta http://www.nivala.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/nivala/embeds/nivalawwwstructure/bb1d2f477632349455699232c32f923d29032615.pdf sivulla 50.

onkos tuos ny laitaa ko vähiten kokemusta omaava ajaa kalleimmalla ;D

Mikäli mä tuota oikein tavasin niin en nähnyt euromääräisiä hintoja missään... Siinä näkyi kyllä hinnoittelusta tulleet pisteet jotka oli maksimissaan 50.