Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Noutopaalin oikea hinta?  (Luettu 35071 kertaa)

navettapiika

  • Vieras
Vs: Noutopaalin oikea hinta?
Todellakin hevosmiehet ja naiset ovat oma lajinsa, myös noissa maksuasioissa. Samoin me junttimaajussit. Mutta ei ole pakko ostaa jos ei halua. Turha siinä on kitistä kalliista heinästä, senhän voi aina viljellä itsekin, ei se ole mikään junttimaajussien yksinoikeus.  Ei muuta kuin pellon hankintaan ja siitä se lähtee, sehän kasvaa melkein ilmaiseksi. ::)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: Noutopaalin oikea hinta?
Aina on hyviä ja huonoja asiakkaita sekä hyviä ja huonoja myyjiä. Samat lainalaisuudet pätee polttopuukaupassakin. Kaikilla ei ole käsitystä asioista, se on vaan hyväksyttävä. Uusi liikesuhde on aina riski, mutta yleensä se on vain yhden kerran harmi. Jos ei homma toimi, niin seuraavaa kauppaa ei tehdä. Ei tästä kannata tehdä isompaa numeroa. Kyllä minäkin myyn eioota, jos kippauspaikka on hankala, pitkä matka tai muuten sopimaton ajankohta (traktorilla talviliukkaille kaljamille). Se, että viitsii tämmöisiä hommia tehdä, vaatii, että homma on mielekästä. Se on oikeastaan koko jutun perusasia. Väkisin tekeminen syö vaan miestä, ei hyvä asia.

impi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: Noutopaalin oikea hinta?
Todellakin hevosmiehet ja naiset ovat oma lajinsa, myös noissa maksuasioissa. Samoin me junttimaajussit. Mutta ei ole pakko ostaa jos ei halua. Turha siinä on kitistä kalliista heinästä, senhän voi aina viljellä itsekin, ei se ole mikään junttimaajussien yksinoikeus.  Ei muuta kuin pellon hankintaan ja siitä se lähtee, sehän kasvaa melkein ilmaiseksi. ::)

Jos sie nyt mun kommenttia kalliista heinästä tarkoitit niin kapitalistinen yhteiskunta vaan nyt toimii näin.
Kyllä reilu pitää puolin ja toisin olla, minä maksan kunnolla hyvästä heinästä. Ja oletan että heinä on hyvää jos siitä kunnolla maksaa.
Voi se maajussikin itse sen kirjanpitonsa ja veroilmoituksensa tehdä, ei muuta kuin laskimen ostaa ja alkaa laskea ja kirjoittaa. Sekin on melkein ilmaista. Tai ihan mikä tahansa muu asia jonka joutuu ostamaan. Asiakas se maajussikin on jollekin.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Noutopaalin oikea hinta?
Muistan kun joskus möin heiniä paalissa hevosten evääksi. Kokoajan pieni pelko että ovatko riittävän hyviä. Ei se niinhyvää bisnestä ole että uskaltaisi heikompilaatuista heinää edes tarjota.

Onneksi tuo muovitettu pyöröpaali on suht varma. Jos on paalatessa kuivaa ja hyvää tavaraa, niin ei he hevillä mene huonoksi varastoidessakaan. Maitohapolla on säilötty ja ilman, eikä säilyvyydessä ollut eroja. 6 kerrosta on ollut muovia yleensä.

Hevosen hengityskalusto on vaan sellainen että heinän on oltava hyvää ja pölyämätöntä. Emojen ruuaksi olen myynyt varsin pölyäviä pikkupaaleja kun omistajalle hyvin kelpasivat, muuten olisin niistä tehnyt kokon pihalle.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Noutopaalin oikea hinta?
Hevosihmiset on oma lajinsa. Niin ratsu- kuin ravipuolellakin.
Miulla on ihana heinänmyyjä, aina on kaikki sujunut ja kiitosta olen saanut nimenomaan siitä että tulen silloin kun on so*****.
Toisaalta taas viime keväänä jouduin ostamaan toisesta paikasta pari esikuivattua paalia, tsiisus että olivat huonoa heinää... Toisen paalin avaamisen jälkeen soitin että hei, nyt tää on ihan homeessa jo, ei voi keuhkovammaiselle syöttää. Kaikenmaailman selitystä tuli ison maatalon isännältä, kuinka se harmaamustapölähtäväjahaiseva on vaan maitohappoa :D
Luulikohan se että olen ihan niin tyhmä...
Toki 75e/vko lisähintaa jos lääkekuuria joutuisi heinän takia jatkuvasti syöttämään. Siihen on ihan syynsä miksi hevosihmiset ovat tarkkoja heinästä, nämä maatalon juntti-isännät kun syöttävät lehmille kaiken, niillä se tuskin niin sitten haittaakaan.
Paalin hinta oli 50e tuosta 50m metrin päästä tuotuna... Melko kallista sanoisin.
Oli koittanut kaupata vaikka mihin paalejaan mutta tuossa vähän matkan päässä näkyi isäntä niitä elokuun alussa polttavan kymmenittäin... Kyselti minultakin että tiedänkö hevosihmisiä kelle niitä kauppaisi, en kehdannut sanoa ettei niitä kukaan osta, joten olin hiljaa vaikka maakunnasta melkein kaikki hevosihmiset tunnenkin ja tiesin pari heinän ostajaa.

Riippuu toki paalin painosta ja KA-pitoisuudesta, mutta 50 € tuotuna on pilkkahinta. Yhtään laskutaitoiselle 50 €/h on jo pelkän traktorin tuntiveloitus alv 0%. Kyllä kohtuu kuivan LAATUsäilöheinän kilohinta kulkee jossain 18 c/kg alv 0%. Ja luonnollisesti rahti päälle.
Slippin 'n sliding

ana111

  • Vieras
Vs: Noutopaalin oikea hinta?
Muistan kun joskus möin heiniä paalissa hevosten evääksi. Kokoajan pieni pelko että ovatko riittävän hyviä. Ei se niinhyvää bisnestä ole että uskaltaisi heikompilaatuista heinää edes tarjota.

Onneksi tuo muovitettu pyöröpaali on suht varma. Jos on paalatessa kuivaa ja hyvää tavaraa, niin ei he hevillä mene huonoksi varastoidessakaan. Maitohapolla on säilötty ja ilman, eikä säilyvyydessä ollut eroja. 6 kerrosta on ollut muovia yleensä.

Hevosen hengityskalusto on vaan sellainen että heinän on oltava hyvää ja pölyämätöntä. Emojen ruuaksi olen myynyt varsin pölyäviä pikkupaaleja kun omistajalle hyvin kelpasivat, muuten olisin niistä tehnyt kokon pihalle.
Kai se nyt on sanomattakin selvä,et myyntiheinä,on se sitten mille eläimellä tahansa suunnattu,pitäis pyrkii hyvään ja homeettomaan rehuun.Toi viis kybää pyöröpaalilta ei oo todellakaan paha,tai riippuu paalista.Kuivanheinän osto on aina sattuman kauppaa.Pikkupaalitkin voi näyttää päälisin puolin hyvältä,mut sisältä voi olla täyttä paskaa :-[