Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe AdBluen hinta  (Luettu 18256 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: AdBluen hinta
Kusiruiskut ohitukseen vaan. Ei se maailma pelastu noilla markkinointikikkalitkuilla. Mielummin tehtäisiin synteettiset polttoaineet pelkästään uusiutuvista energialähteistä. Kuten vaikka puusta.
Kuinkahan käy lämpöjen kanssa joissan traktoreissa jos scr ohitetaan? ::)

SCR ja kusiruutta ovat aivan eri juttuja. Pakokaasun takaisinkierrätyksen poisto viivyttää moottorin lämpeemistä, mutta se ei oo ihme homma ratkaista.

Adpluuta ruiskutetaan pakoputkeen, joten jos siellä vielä on kaikenmaailman katalysaattoreita sun muita separaattoreita, niin ne pois. Ainoa päätävaivaava homma on ohittaa systeemi sähköpuolella, mihin kyllä löytyy lastupojilta ratkaisu.
SCR on nimenomaan se kusiruutta... EGR on pakokaasun kierrätys... Mutta SCR:n poistaminen siis ei vaikuta moottorin toimintaan mitenkään... EGR:n poistaminen ainakin deutsin koneessa teki sen ettei lämpömittari nouse pikku pakkasella yhtään paikalla seistessään n.1000rpm vaikka kävi sentään reippaan 20min tänään aamullakin pihassa ennenkuin lähdin... Kun taas tuo deutsi kyllä lämpenee tyhjäkäynnilläkin kun on nokka-akselilla ne saakelin saastekyhmyt...

Joissakin koneissa ohitus helpompaa. Esim ivecon koneissa kuulema hankalampaa. Kusellä jäähdytetään vissiin myös suutinta. Jotenkin näin joku viisas selitti. ehkä kusetti. :P
Niin siis mitä suutinta? Sitä kusisuutinta vai?? Ei kai sen enää sitten ole väliä jos se on kuitenkin poistettu käytöstä..

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: AdBluen hinta
Oho, joo, nyt meni egrrät ja srceet sekaisin. :-[
Noit hienoi kirjainyhdistelmii on niin pal kaikenlaisii että kyllä niissä helpolla menee sekaisin :D

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: AdBluen hinta
Muistelin vain että nuo kusisysteemit vähensivät moottorien kuumenemista josta olisi iloa etenkin noissa uusissa 4-sylinterisissä luiskanokka massikoissa.

No, kohta ne on molemmat joka merkissä ja saadaan jontikkamallin konepeitot muillekkin :-\

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: AdBluen hinta
Muistelin vain että nuo kusisysteemit vähensivät moottorien kuumenemista josta olisi iloa etenkin noissa uusissa 4-sylinterisissä luiskanokka massikoissa.

No, kohta ne on molemmat joka merkissä ja saadaan jontikkamallin konepeitot muillekkin :-\
Niin eihän se ureasysteemi itsessään vähennä lämpöä vaan se että kone saa olla parhaissa työsäädöissä ja urea sitten hoitelee ne päästöt kuntoon..

Majori

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 136
  • Jaa, minä komea!
Vs: AdBluen hinta
Kusiruiskut ohitukseen vaan. Ei se maailma pelastu noilla markkinointikikkalitkuilla. Mielummin tehtäisiin synteettiset polttoaineet pelkästään uusiutuvista energialähteistä. Kuten vaikka puusta.
Kuinkahan käy lämpöjen kanssa joissan traktoreissa jos scr ohitetaan? ::)

SCR ja kusiruutta ovat aivan eri juttuja. Pakokaasun takaisinkierrätyksen poisto viivyttää moottorin lämpeemistä, mutta se ei oo ihme homma ratkaista.

Adpluuta ruiskutetaan pakoputkeen, joten jos siellä vielä on kaikenmaailman katalysaattoreita sun muita separaattoreita, niin ne pois. Ainoa päätävaivaava homma on ohittaa systeemi sähköpuolella, mihin kyllä löytyy lastupojilta ratkaisu.
SCR on nimenomaan se kusiruutta... EGR on pakokaasun kierrätys... Mutta SCR:n poistaminen siis ei vaikuta moottorin toimintaan mitenkään... EGR:n poistaminen ainakin deutsin koneessa teki sen ettei lämpömittari nouse pikku pakkasella yhtään paikalla seistessään n.1000rpm vaikka kävi sentään reippaan 20min tänään aamullakin pihassa ennenkuin lähdin... Kun taas tuo deutsi kyllä lämpenee tyhjäkäynnilläkin kun on nokka-akselilla ne saakelin saastekyhmyt...

Joissakin koneissa ohitus helpompaa. Esim ivecon koneissa kuulema hankalampaa. Kusellä jäähdytetään vissiin myös suutinta. Jotenkin näin joku viisas selitti. ehkä kusetti. :P
Niin siis mitä suutinta? Sitä kusisuutinta vai?? Ei kai sen enää sitten ole väliä jos se on kuitenkin poistettu käytöstä..

En tiijä, oisko lainata 8mm siipimuttereita? ::)
Helppo homma

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: AdBluen hinta
kyllä sitä ureaa menee jos kone tekee töitä. fendtti vei hakkurin edessä ainakin 7% kulutuksesta.

Ana

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: AdBluen hinta
kyllä sitä ureaa menee jos kone tekee töitä. fendtti vei hakkurin edessä ainakin 7% kulutuksesta.

Kaverilla raktori nh T7.250 talven ollu suht köykääsis töis, 400l ureaa ja 1000h raktorin mittaris, itellä vastaava moottori puimuris ja saman 400l ureaa mutta tunteja jotaki 300-400h.

Majori

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 136
  • Jaa, minä komea!
Vs: AdBluen hinta
Talvella menee vähemmän kesällä kuumassa ja kuormituksessa enemmän. Son saletti.
Helppo homma

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: AdBluen hinta
Täällä T7.220 AC NH ja mitä nyt on vajaat 1000 tuntia ensimmäiseen vuoteen rullattu koneella, niin ureaa on menny se 300-350 ltr. 200ltr tynnyrissä hinta kotiin tuotuna n. 230-240€. Säiliö on 44 ltr urealle ja 400 peeöölle ja ureaa pitää tankata n. 2,5 täyden peeöö tankillisen jälkeen aina se 44ltr.
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: AdBluen hinta
kyllä sitä ureaa menee jos kone tekee töitä. fendtti vei hakkurin edessä ainakin 7% kulutuksesta.
.                                                                                                                                                                                                                                        Onko polttoaineen kulutuksessa paljon eroa 724 ja 936 varioilla samoissa hommissa?

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: AdBluen hinta
kyllä sitä ureaa menee jos kone tekee töitä. fendtti vei hakkurin edessä ainakin 7% kulutuksesta.
.                                                                                                                                                                                                                                        Onko polttoaineen kulutuksessa paljon eroa 724 ja 936 varioilla samoissa hommissa?

***aika samoissa pyörii kulutukset tehtyä hakemottia kohti kun vertaa 8950,724 ja 936. mus-maxin hakkuri tekee hakkeen pienemmällä energialla kuin edellinen kesla siitä tulee suurin ero. 

724:n maksimi keskikulutus tais olla pahimmillaan 42l/h ja sillon tuli haketta 120m3/h. 936:n maksimeita en oo mittaillu vielä, mutta hetkellinen maksimi on 67.8l  ja 724 se oli 48l. isolla mustalla tulee haketta 150-200m3 maksimissaan tuntiin.

------------

tiellä 936 menee pienemmällä kuin 724. 936 on vanhaa mallia vaikka on 2012 mallinen, siinä on 71l kone ilman ureaa (hyvä!)
724 olis hörpänny mun ajoilla varmaan noin 1500l ureaa vuoteen. melken 1000l sitä meni puolessa vuodessa ja 1200h.

Viimeksi muokattu: 06.04.14 - klo:17:41 kirjoittanut retku

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: AdBluen hinta
kyllä sitä ureaa menee jos kone tekee töitä. fendtti vei hakkurin edessä ainakin 7% kulutuksesta.
.                                                                                                                                                                                                                                        Onko polttoaineen kulutuksessa paljon eroa 724 ja 936 varioilla samoissa hommissa?

***aika samoissa pyörii kulutukset tehtyä hakemottia kohti kun vertaa 8950,724 ja 936. mus-maxin hakkuri tekee hakkeen pienemmällä energialla kuin edellinen kesla siitä tulee suurin ero. 

724:n maksimi keskikulutus tais olla pahimmillaan 42l/h ja sillon tuli haketta 120m3/h. 936:n maksimeita en oo mittaillu vielä, mutta hetkellinen maksimi on 67.8l  ja 724 se oli 48l. isolla mustalla tulee haketta 150-200m3 maksimissaan tuntiin.

------------

tiellä 936 menee pienemmällä kuin 724. 936 on vanhaa mallia vaikka on 2012 mallinen, siinä on 71l kone ilman ureaa (hyvä!)
724 olis hörpänny mun ajoilla varmaan noin 1500l ureaa vuoteen. melken 1000l sitä meni puolessa vuodessa ja 1200h.


Jaa 936 menee vähemmällä tiellä... onko tieajo ollu kevyttä vai raskaita kuormia kiskottu?

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: AdBluen hinta
kyllä sitä ureaa menee jos kone tekee töitä. fendtti vei hakkurin edessä ainakin 7% kulutuksesta.
.                                                                                                                                                                                                                                        Onko polttoaineen kulutuksessa paljon eroa 724 ja 936 varioilla samoissa hommissa?

***aika samoissa pyörii kulutukset tehtyä hakemottia kohti kun vertaa 8950,724 ja 936. mus-maxin hakkuri tekee hakkeen pienemmällä energialla kuin edellinen kesla siitä tulee suurin ero. 

724:n maksimi keskikulutus tais olla pahimmillaan 42l/h ja sillon tuli haketta 120m3/h. 936:n maksimeita en oo mittaillu vielä, mutta hetkellinen maksimi on 67.8l  ja 724 se oli 48l. isolla mustalla tulee haketta 150-200m3 maksimissaan tuntiin.

------------

tiellä 936 menee pienemmällä kuin 724. 936 on vanhaa mallia vaikka on 2012 mallinen, siinä on 71l kone ilman ureaa (hyvä!)
724 olis hörpänny mun ajoilla varmaan noin 1500l ureaa vuoteen. melken 1000l sitä meni puolessa vuodessa ja 1200h.


Jaa 936 menee vähemmällä tiellä... onko tieajo ollu kevyttä vai raskaita kuormia kiskottu?

***samaa 16 tonnia painavaa hakkuria kiskottu 200km matka, 724 vei 57l/100km ja 936 49l/100km.  kesällä pääsee raskaampiin vetohommiin. silloin vdetään 3 akselista kärryä maksimipainoilla.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: AdBluen hinta


tiellä 936 menee pienemmällä kuin 724. 936 on vanhaa mallia vaikka on 2012 mallinen, siinä on 71l kone ilman ureaa (hyvä!)

  Oletko jo EGR:n laipannut 936:sta??  Ainakaan 6,1ltr kone ei haistele mitenkään meneekö pakokaasua kiertoon lainkaan... 

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: AdBluen hinta
tossa on ulkonen egr karamoottorilla. karamoottorilta lähtee tanko egr:lle. tanko on jostain syystä irronnut..