Pistäkääpä lasipulloon puolet kumpaakin löpöä. Sitten kunnon sekoitus lämpimänä, ja viikoksi liikkumattomaksi pakkaseen. Ittellä koe menossa. Töikseen polttoainekokeissa (ad-blue ym )oleva väittää, että kyllä ne sekoittuvat, mutta jos vähän ajoa, niin ne myös erottuvat ajan myötä. Kevyempi talvilöpö nousee pintaan ja ongelma valmis.
Lasikupillisen suodattimen pohjalla on monessa koneessa mukava parafiinisaostuma, vaikka talvilaadut tankissa. Siitä on helppo katsoa viitsiikö käymään laittaa.
Itse laitoin metsätraktoriksi valjastetun koneen suodattimen alle vanhasta pakettiautosta lämmityselementin. Siis vesikiertoelementti sakkakupin tilalla, jos käymään saa johdon nokasta, niin sen jälkeen luulisi menevän. Toki talvilaatua tankissa, mutta kun sitäkin on niin hemmetin monenlaista laatua, on teboilia, ja sitten huonoa.
Nyt on kaikissa koneissa jo talvilaatua tankeissa, kun tuli säiliöiden lisäksi tyhjennettyä myös traktoreiden tankit kerrankin perusteellisesti, ja siitä kiitos nesteen toimittaman kuraveden...... nesteen polttoöljyssä kokemukseni mukaan on niin paljon vettä sekoitettuna, kuin vain on jollakin keinolla mahdollista saada pysymään...... kolmen asteen pakkasellakin jo näkyy traktorin tankissa sekä pohjalla että pinnassa selvä sakkauma....