Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MATA ja hoitopaikan valinta  (Luettu 1958 kertaa)

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
MATA ja hoitopaikan valinta
Tuli kuivurilla säntäillessä telottua ristisiteet tms. viimeisiä kuivaillessa. Yläkerrasta lähdin vauhdilla elevaattorin luukkua sulkemaan, kun vääntö jalassa kävi rappujen kulmassa kohtalokkaan suureksi: Finnritilä-turvakenkä yhdistelmässä sen verran raakeapito. Eihän tuota silloin malttanut mihinkään, jospa itekseen tokenisi..
..Ja helpottikin, mutta äitys sittemmin uudestaan.

Nyt sitten jo "ehtii" otillekin: Paikallisen tk:n ajanvarauksessa totesivat ettei akuutti, omahoitajalle aika 2,5 viikon päähän. Lääkäriajat kuulemma jo myyty loppuvuodeksi. Soitto Mehiläiseen, ja aika huomiseksi ortopedille.

MITEN olette itse tapaturmianne hoidattaneet? Ambulanssissa ei tietysti kysellä, mutta näissä vähemmän kiireellisissä? Terveyskeskus, lääkäriasema, joku muu???

Minä priorisoin jatkossakin tk:n, jos vain saisivat sinne lekureita.  :o 
Mutta nyt mennään näin, ja maksusitoumuksen tämä vaatii MELAlta jos toimenpiteisiin päätyvät.


 
Slippin 'n sliding

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8702
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: MATA ja hoitopaikan valinta
Jos on kiire, niin samana päivänä saa meillä ajan lääkärille terkkarissa. Muutoin viikon sisällä.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Paraskai

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 110
Vs: MATA ja hoitopaikan valinta
Mulla murtui elokuussa nilkka, työtapaturma iillalla navetassa. Seuraavana aamuna soitin terveyskeskukseen ja tunnin päästä puhelusta oli lääkäriaika. Menin siis työterveyshuollon kautta. Lopputulos 6 viikkoa jalka kipsissä.
Paikallisen MELA-asiamiehen kanssa hoidettiin paperisota.
2 kuukauden päästä tapaturmasta korvaus tilillä.

Aiempaa kokemusta ei ole mutta mun mielestä tämä sujui ihan kohtuullisen jouhevasti...

Kyösti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 206
Vs: MATA ja hoitopaikan valinta
Mun ei tästä pitäis mitään sanoa kun oon niin huono meneen lääkärille, mutta kuitenkin... Tapaturman jälkeen pitää mennä heti lääkäriin vaikkei oikein joutaiskaan. Tiedän useamman tapauksen, jossa viikkojen odottelun jälkeen menty lääkäriin ja siten Mela evännyt Matan korvaukset kun ei akuutti tapaus.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: MATA ja hoitopaikan valinta
Mun ei tästä pitäis mitään sanoa kun oon niin huono meneen lääkärille, mutta kuitenkin... Tapaturman jälkeen pitää mennä heti lääkäriin vaikkei oikein joutaiskaan. Tiedän useamman tapauksen, jossa viikkojen odottelun jälkeen menty lääkäriin ja siten Mela evännyt Matan korvaukset kun ei akuutti tapaus.

MOT

Just oli eilen työterveystarkastuksessa tästä puhe, eli heti on mentävä, tai  asia katsotaan "vanhaksi kulumaksi" jota ei tietenkään korvata!!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: MATA ja hoitopaikan valinta
korvooko ne muka uusia kulumia?   en usko!   kusetusta koko lekuritoiminta!    roppia naamariin ja taas männään!    ei sitä nyt terve immeinen mitään lekuriin kerkiä!