Minulla työmatkaa yli 50 km, verottajan hyväksymää myös, enkä kyllä takavetoisella enää lähtisi ajamaan. Nuorena tietysti oli kiva luukuttaa kahva edellä mutta näin vanhemmiten tullut JÄRKEÄ.
Aika kermap...se, jos ei 9x0-Volvolla pysty työmatkojaan ajamaan.
Sori, joskus on pakko sanoa, mitä oikeasti ajattelee. Ei sen puoleen, että maanviljelijä olisi ainoa tällä foorumilla, joka ei yli kolmevuotiaalla kalustolla pysty tiellä tai pellolla näyttäytymään... Kustannuskriisiä pukkaa, joo.
Petri
Voin ajaa vanhemmallakin autolla jos se täyttää kriteerit eli sillä pääse perille TURVALLISESTI ja mukavasti. 6kymppisenä ei enää innosta vaihteet sun muut hilavitkuttimet. Radiossakin riittäisi 3 kanavaa. CD-soitinta en tarvitse. 9X0 Volvossa se vika että on takavetoinen. Kyllähän se pyhäautona menettelisi mutta ei käyttöautona. Jos ihmisellä on varaa pitää pyhä/haarasteautoa niin turha marista siitä että jotkut haluaa kunnon autolla ajaa välttämättömät reissut. Verotusta voisi kehittää vaikka siihen suuntaan että yhdestä autosta menisi pienempi vero mutta muista sitten kovemmin. Samoin asuntojen kohdalla eli kesämökit kovemmalle verolle, joo ovat nytkin kiinteistöveron osalta, mutta vielä kovemmalle. Olen aikaisemminkin esittänyt turhan kulutuksen kovempaa verotusta. Jos nyt elämä menee semmoiseksi että pitäisi työmatkatkin jollain riisikupilla ajaa niin voi sitten jättäytyä yhteiskunnan elätiksi kotiin.
Yksityisauto ei kai liity maatalouden kustannuskriisiin? Monella kyllä täälläkin päin paku tai avaolavamaasturi maatalouden ajoneuvona vaikka mitää järkevää syytä siihen ei ole. Ajo näyttäisi pääosin olevan ihan yksityisajoa. Itsekin pärjään kevytperäkärryllä. Tietysti jos olisi rahaa niin sen avolavamaasturin voisi hankkia sen veturiksi. Silloin kyllä minunkin osaltani voisi puhua kustannuskrrisistä autojen suhteen. Minulla uusin traktori lähes kymmenvuotias ja muut jo yli 30 vuotta vanhoja eikä puimurikaan juuri uudempi. Uusin vehje on kuivuri joka sekin viime vuosikymmeneltä. Kylvökone yli 20 vuotta vanha kuten äeskin aura suht uusi mutta vain kolmisiipinen että kyllä aika vaatimattomalla kalustolla joutuu kehtaamaan. Ja sillä henkilöautolla joudun joka päivä ajamaan, esim traktori saattaa olla kuukaudenkin käyttämättä joten tarpeen mukaan.