Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Autoiluko kallista?  (Luettu 29063 kertaa)

jooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 704

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2372
Vs: Autoiluko kallista?
Ei se olekaan. Jos vaan ymmärtää, että tarkoituksena on ainoastaan päästä paikasta toiseen kohtuullisen turvallisesti, suht siedettävästi ja autoa pitää joskus huoltaakin.

jooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 704
Vs: Autoiluko kallista?
Ei se olekaan. Ajoneuvosta vaan on kyse ja järjen käyttö sallittu.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68193
Vs: Autoiluko kallista?
mutta halvempaa ja ymppiystävällisempää kuin linikalla ajo!

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Autoiluko kallista?
Luomutuottajien pitäisi ideologiansa mukaan ajaa hevosella ja tehdä myös peltotyöt niillä. Takavetoisista luovuin jo 30 vuotta sitten, oli Volvo, ja Volvoon palasin kun tuli etuveto. Neliveto olisi tietysti paras mutta kun ei ole varaa.  Kitkarenkaista olen nykyään samaa mieltä. Kyllä niillä pärjää mutta jos varman päälle haluaa joka päivä liikkua niin nastat. Enkä ymmärrä miksi autoilun pitäisi olla tuskaa, ei enää koskaan keppivaihdetta! Automaatit ja ilmastointi oli amerikassa jo yli 50 vuotta sitten ja täällä edelleen hämmennnetään vaihdelaatikkoa. Kun noita autolehtien juttuja säästäväisestä ajosta lukee niin oletus on aina manuaalivaihteisto. Kuitenkin hybridit on jo kaikki automaatteja. Yhden paikallisen lehden "autoilutoimittajan" kommentti automaatin käsivalinnan epäloogisuudesta hymyilytti. Käsittääkseni suurimmassa osassa autoja vaihteet menevät niin että eteenpäin suurenee ja taaksepäin pienenee. Samallalailla jontikassa kaasukin, niinhän hevostakin ajetaan. Lentokoneissa taitaa olla kyllä toisinpäin :-\
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

jooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 704
Vs: Autoiluko kallista?
Luomutuottajat ajavat ideologiansa mukaan pellolla vaikkapa turbopillarilla (dt-75). Uusiin kiinalaisvolvoihin en koske edes kepilläkään. Takaveto on kestoratkaisu ja lystiä ajaa! Kirjoitit: Neliveto olisi tietysti paras mutta kun ei ole varaa. Nyt tullaankin mielenkintoiseen kohtaan: mihin on varaa ja minkälainen hankinta on järkevä? Kuten tuossa aiemmin jo kirjoitin, järjen käyttö on sallittu. Suosittelen.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5300
Vs: Autoiluko kallista?
Noin pitemmässä tähtäimessä autoilu on tällä hetkellä aivan liian halpaa. Joosepin intohimot ovat yksi esimerkki aiheesta, mutta ihan kotimaan kaupoillakin ja myös etuvetoisilla on mahdollista tuutata hiilidioksidia taivaalle tooosi pienin pääoma- ja korjauskuluin, jos autoa ei tarvitse egon jatkoksi vaan ainoastaan liikkumiseen.

Petri

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8653
  • You're a slave to money then you die
Vs: Autoiluko kallista?
Onko tuo sama jannu joka on kirjoittanut sen luomun koneet kirjan?
Nothing is Something Worth Doing

jooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 704
Vs: Autoiluko kallista?
Onko tuo sama jannu joka on kirjoittanut sen luomun koneet kirjan?

Melko vaikeata mennä sanomaan silloin kun tuollainen sukunimi on aika lailla yleinen maassamme....

Viimeksi muokattu: 22.11.12 - klo:15:41 kirjoittanut jooseppi

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Autoiluko kallista?
Tieliikennelaissa on pykälä jonka mukaan kielletään tarpeeton ja häiritsevä ajo taajamassa, pitäisi saada koskemaan myös maaseutua kun katselee kesällä noita "pärinäpoikia", keski-ikä n. 60v, jotka tuossa tiellä ajelee.... Tässäkin olisi hyvä tutkan paikka valtiolle rahaa kerätä.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Autoiluko kallista?
Luomutuottajat ajavat ideologiansa mukaan pellolla vaikkapa turbopillarilla (dt-75). Uusiin kiinalaisvolvoihin en koske edes kepilläkään. Takaveto on kestoratkaisu ja lystiä ajaa! Kirjoitit: Neliveto olisi tietysti paras mutta kun ei ole varaa. Nyt tullaankin mielenkintoiseen kohtaan: mihin on varaa ja minkälainen hankinta on järkevä? Kuten tuossa aiemmin jo kirjoitin, järjen käyttö on sallittu. Suosittelen.
XC60 maksaa 55K€, ei sitä alle 2K€ kuukausipalkalla osteta. Enkä nyt tiedä onko se järkevää,pari viime talveakin etuvedolla kuitenkin pärjäsi. Tietysti jos olis varaa. "Lysti ajaa" eli ajat huviksesi, onko järkevää,  minä työkseni ja päästäkseni sinne.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

jooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 704
Vs: Autoiluko kallista?
Erityisesti XC-volvoissa ("Volvos lyxiga stadsjeep") rutkasti katsastusvikoja...... Eihän sitä makseta alle 2K€-palkallakaan? Eihän?

http://www.aftonbladet.se/bil/article10891312.ab

Minun volvoni ovat jatkuvasti työmatkalla (ensiksi aamuin illoin: verottajan hyväksymää työpaikan työmatkaa 48 km x 2 ja sen päälle vielä varsinaiset työmatkat).

Järjen käyttö sallittu. Suosittelen, edelleen!

P.S.: "Älä ryhdy itse korjaamaan omaa autoasi: menetät arvokkaan takuusi!" ("Takuumme koskee ainoastaan varaosia/tuntiveloitus normaali").

Viimeksi muokattu: 22.11.12 - klo:17:03 kirjoittanut jooseppi

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Autoiluko kallista?
Erityisesti XC-volvoissa ("Volvos lyxiga stadsjeep") rutkasti katsastusvikoja...... Eihän sitä makseta alle 2K€-palkallakaan? Eihän?

http://www.aftonbladet.se/bil/article10891312.ab

Minun volvoni ovat jatkuvasti työmatkalla (ensiksi aamuin illoin: verottajan hyväksymää työpaikan työmatkaa 48 km x 2 ja sen päälle vielä varsinaiset työmatkat).

Järjen käyttö sallittu. Suosittelen, edelleen!

P.S.: "Älä ryhdy itse korjaamaan omaa autoasi: menetät arvokkaan takuusi!" ("Takuumme koskee ainoastaan varaosia/tuntiveloitus normaali").

Tuossa oli kyse XC90:stä ja ongelma jarrut. Niitä pitää polkea välillä kunnolla etteivät jumitu. Ongelma on kyllä kaikissa nykyautoissa joissa levyt kuten jo 70-luvun Volvoissa. Minulla työmatkaa yli 50 km, verottajan hyväksymää myös, enkä kyllä takavetoisella enää lähtisi ajamaan. Nuorena tietysti oli kiva luukuttaa kahva edellä mutta näin vanhemmiten tullut JÄRKEÄ. Eräät vain eivät koskaan aikuistu. Ja mitä tulee katasastusvikoihin niin ei autoa tarvitse katsastuttaa kun vaihtaa sen kolmen vuoden välein niin kuin minä. Ja viatkin korjataan takuuseen. :P
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

jooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 704
Vs: Autoiluko kallista?
Eräät vain eivät koskaan aikuistu.

"Det gäller Sveriges mest sålda bil Volvo V-70, men även S-80 och S-60. Värst är det för lyxjeepen XC-90"...

Jokainen taaplaa tyylillään, niin keskustelussakin..heips. Tykkään keskustella asioista. Minun osaltani agronetin "keskustelu" loppui taas vähäksi ajaksi tähän. Uusi Suomi-foorumi on muuten hyvä "platformi".

  Kyllä te näytätte pärjäävänne omillanne.

Viimeksi muokattu: 22.11.12 - klo:18:25 kirjoittanut jooseppi

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Autoiluko kallista?
Eräät vain eivät koskaan aikuistu.

"Det gäller Sveriges mest sålda bil Volvo V-70, men även S-80 och S-60. Värst är det för lyxjeepen XC-90"...

Jokainen taaplaa tyylillään, niin keskustelussakin..heips.
Heissan,ei mainittu XC-60:stä.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.