Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vihti-siksti  (Luettu 1940 kertaa)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vihti-siksti
sehä alakaa olla sähkölaskussa puolet siirtoa. Tännään tuli vorttumilta ja vaasan sähköltä laput, toestakymmentä eoroa on ennää erroa kuukausimaksussa, millon mennene siirtohinta ylitte, vae joko on jollaki toesappäen?
Elämä on parasta kometiijjaa

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vihti-siksti
Käy hakemassa akulla sähkölaitokselta niin saat rahtivapaasti  ???

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19308
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Vihti-siksti
Sehän on muuten kummempi homma tuo siirtohinta. Eiköös se sähkö kuitenki siirry ihan ittekseen niisä kaapeleisa...?     ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vihti-siksti
Sehän on muuten kummempi homma tuo siirtohinta. Eiköös se sähkö kuitenki siirry ihan ittekseen niisä kaapeleisa...?     ::)

Mä olen aina luullut että siellä on joku höyrykone joka pumppaa sähkön kaapeleihin  :o

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19308
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Vihti-siksti
Sehän on muuten kummempi homma tuo siirtohinta. Eiköös se sähkö kuitenki siirry ihan ittekseen niisä kaapeleisa...?     ::)

Mä olen aina luullut että siellä on joku höyrykone joka pumppaa sähkön kaapeleihin  :o

Vai punppaako se Tinppa niitä elektrooneja suoraan piuhaan sielä ytinlatinkilaitoksela...?
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

tupapässi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 199
Vs: Vihti-siksti
sehä alakaa olla sähkölaskussa puolet siirtoa. Tännään tuli vorttumilta ja vaasan sähköltä laput, toestakymmentä eoroa on ennää erroa kuukausimaksussa, millon mennene siirtohinta ylitte, vae joko on jollaki toesappäen?
Niinpä niin, ja ei puhettakaan, että pellolla olevien tolppien ja harusten väistelystä sais haittakorvausta.
Minullakin 26 puupylvästä ja pari aaria vievä runkolinja yhdistelmä sekä toistakymmentä harusta.
Kun siirtomaksut erotettiin omaksi bisnekseksi ehdotin MTK:lle, että väistelyhyvitys kuuluisi meille; kuulemma hankala juttu.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Vihti-siksti
Tottakai ne jollahi sen sähkön sinne piuhaan punppaavat, mutta sitä minä imehtelen, jotta miten hlevetissä samassa lankassa voi kulkea vesi-, ydin-, tuuli- ym. ym. -voimaloissa tuotettua sähköä.

Jos esim ostan vihreää ropellisähköä, ni kui ihmeessä ne tietää siellä voimalassa milloin nappaan valot päällen ja milloin rupean hitsaamaan. Aina sitä kuitenkin on ollut saatavilla, eikä lanka ole pullistunut, vaikken jokapäivä niin tekisikään.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Matias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Vihti-siksti
sehä alakaa olla sähkölaskussa puolet siirtoa. Tännään tuli vorttumilta ja vaasan sähköltä laput, toestakymmentä eoroa on ennää erroa kuukausimaksussa, millon mennene siirtohinta ylitte, vae joko on jollaki toesappäen?

Voe, halavallapa oot päässy siirtohinnassa. Meillä on ollu jo pitkän aikaa
siirtohinta  20-30% korkeampi, kuin itse sähkön kulutusmaksu. :(
"Internet on loistava keino päästä nettiin."
-Bob Dole

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Vihti-siksti
Tottakai ne jollahi sen sähkön sinne piuhaan punppaavat, mutta sitä minä imehtelen, jotta miten hlevetissä samassa lankassa voi kulkea vesi-, ydin-, tuuli- ym. ym. -voimaloissa tuotettua sähköä.

Jos esim ostan vihreää ropellisähköä, ni kui ihmeessä ne tietää siellä voimalassa milloin nappaan valot päällen ja milloin rupean hitsaamaan. Aina sitä kuitenkin on ollut saatavilla, eikä lanka ole pullistunut, vaikken jokapäivä niin tekisikään.
Ootteko huomannu, että siellä pylväissä on useampia johtoja,sillain niinko kolmea johtoa ja maadoitusjohto, tuuli, vesi ja ydinvoimalle kullekin omansa ihan mittarille saakka. Siellä on  niitä eri sähkölaatuja eri johdoissa, ja vasta mittarilla ne muutetaan käyttäjän tarvitsemaan voimavirtamuotoon!!

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Vihti-siksti
  Äläkää valittako. Siirtohinnoilla ne maksetaan sähkökatkojen korvaukset.Kaapeleiden maahan upotukset. Se on kallista että sähkö tulee kuin Maaseudun Tulevaisuus.  ;D

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Vihti-siksti
Tottakai ne jollahi sen sähkön sinne piuhaan punppaavat, mutta sitä minä imehtelen, jotta miten hlevetissä samassa lankassa voi kulkea vesi-, ydin-, tuuli- ym. ym. -voimaloissa tuotettua sähköä.

Jos esim ostan vihreää ropellisähköä, ni kui ihmeessä ne tietää siellä voimalassa milloin nappaan valot päällen ja milloin rupean hitsaamaan. Aina sitä kuitenkin on ollut saatavilla, eikä lanka ole pullistunut, vaikken jokapäivä niin tekisikään.

soettiha ne mulle vorttumilta taannoen ja väettivät että heillä oesi tarjolla kuponkitarjouksena ropellisähkö, vaen eivät osanneet sannoa että pyöriikö se tullessasa. Vaen sitä minä mietin että mahtasi olla rikas ukko, tae akka, joka keksisi sen sähkön siitrron langattomana
Elämä on parasta kometiijjaa

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Vihti-siksti
olis se vaan messevää kun tulis sähkö pluutuuttina mittarille!   ja sit siirtohinta kuten nykysiin kännyköihin sais kilipailtua!

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Vihti-siksti
olis se vaan messevää kun tulis sähkö pluutuuttina mittarille!   ja sit siirtohinta kuten nykysiin kännyköihin sais kilipailtua!


Vaan voe helevetti sitä rätinätä, kun sähkölähetys olis tulossa ja akat olis siivotessaan, tai muuten vaan suutuspäissään kääntäneet päävirtakytkimen nollille. ;D
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Vihti-siksti
Tottakai ne jollahi sen sähkön sinne piuhaan punppaavat, mutta sitä minä imehtelen, jotta miten hlevetissä samassa lankassa voi kulkea vesi-, ydin-, tuuli- ym. ym. -voimaloissa tuotettua sähköä.

Jos esim ostan vihreää ropellisähköä, ni kui ihmeessä ne tietää siellä voimalassa milloin nappaan valot päällen ja milloin rupean hitsaamaan. Aina sitä kuitenkin on ollut saatavilla, eikä lanka ole pullistunut, vaikken jokapäivä niin tekisikään.
Elä eppäile eläkä ihmettele . Kattos joku menee jyväskylään ja toinen tampereelle . Samassa limjurissa istuskelevat .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .