Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe koneiden maahantuojien varaosatakuu? tapaus: Kesko  (Luettu 8377 kertaa)

Laki Luuk

  • Vieras
eräs merkittävä toimija suomessa nimeltä kesko.

pyöröpaalaimen osia ei löydy varastosta kuin yksittäisiä kappaleita ja nekin toisella puolen suomea. kovasti kehutaan miten on toimipisteitä maakunnissa siellä ja täällä mutta taitaa ilmeisesti löytyä pelkästään ne varaosat joissa on paras kate? yksi tehokas poutapäivä kuluu siihen kun osaa pitää lähteä hakemaan itse kun rahdit eivät toimi.

eikö koneiden maahantuojat olekaan velvoitettuja huolehtimaan varaosien saatavuudesta? vai voiko sen hoitaa siten kuin itse lystää?

varaston ylläpitojärjestelmää taidettiin kehua jossain maatilan pirkassa aikaa sitten. ilmeisesti järjestelmän mielestä riittää että asiakas on tyytyväinen jos koko suomesta löytyy yksi osa?

terveisiä etelä-pohjanmaan alueen seinäjoen konekeskukselle ja hyvin(?) toimivalle varaston kirjanpitojärjestelmälle että oli sitten tilallamme viimeinen claas-merkkinen kone!

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964

terveisiä etelä-pohjanmaan alueen seinäjoen konekeskukselle ja hyvin(?) toimivalle varaston kirjanpitojärjestelmälle että oli sitten tilallamme viimeinen claas-merkkinen kone!

No nyt mä näkisin että olet asian ytimessä. Pidä tuosta kiinni! Meiltäkin lähti tänään yksi claas ja enää ei yhtäkään uutta claasia tälle markille osteta. :P

volvo88

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 436
Joo keskon koneihin olen perin tympiintynyt. Varaosahuolto on mitä sattuu. Kaikenlaisia koneita on ollut puimuria, traktoria paalaria jne..

Edellistä kommentoijaa täydentäen: Enää ei yhtäkään keskon myymää konetta tälle markille osteta.

viiri45

Joo keskon koneihin olen perin tympiintynyt. Varaosahuolto on mitä sattuu. Kaikenlaisia koneita on ollut puimuria, traktoria paalaria jne..

Edellistä kommentoijaa täydentäen: Enää ei yhtäkään keskon myymää konetta tälle markille osteta.

Täysin samaa mieltä. Ainakin pitää saada varaosat halvempaa ja nopeampaa reittiä.
-Kaikki saa mutta komiat ensi!

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Joo keskon koneihin olen perin tympiintynyt. Varaosahuolto on mitä sattuu. Kaikenlaisia koneita on ollut puimuria, traktoria paalaria jne..

Edellistä kommentoijaa täydentäen: Enää ei yhtäkään keskon myymää konetta tälle markille osteta.

Täysin samaa mieltä. Ainakin pitää saada varaosat halvempaa ja nopeampaa reittiä.

Näin ajattelee myös varaosakauppias, osien seisottaminen omassa hyllyssä tulee kalliiksi. Asiakkaiden palvelulla ei ole niin väliä kunhan kulut pysyy kurissa niin se riittää.
allekirjoittanut

Laki Luuk

  • Vieras
Joo keskon koneihin olen perin tympiintynyt. Varaosahuolto on mitä sattuu. Kaikenlaisia koneita on ollut puimuria, traktoria paalaria jne..

Edellistä kommentoijaa täydentäen: Enää ei yhtäkään keskon myymää konetta tälle markille osteta.

Täysin samaa mieltä. Ainakin pitää saada varaosat halvempaa ja nopeampaa reittiä.

Näin ajattelee myös varaosakauppias, osien seisottaminen omassa hyllyssä tulee kalliiksi. Asiakkaiden palvelulla ei ole niin väliä kunhan kulut pysyy kurissa niin se riittää.

samalla varaosakauppias unohtaa että myös asiakas ajattelee.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Ei varaosia saa, ken ei niitä itse hanki...
eräs merkittävä toimija suomessa nimeltä kesko.

pyöröpaalaimen osia ei löydy varastosta kuin yksittäisiä kappaleita ja nekin toisella puolen suomea. kovasti kehutaan miten on toimipisteitä maakunnissa siellä ja täällä mutta taitaa ilmeisesti löytyä pelkästään ne varaosat joissa on paras kate? yksi tehokas poutapäivä kuluu siihen kun osaa pitää lähteä hakemaan itse kun rahdit eivät toimi.



Aika kiva ajoitus... taitaa olla paalausaika, kun paalaimet kajahtelee. Torstaina C.L.aasi 255 Nordicin  ns. kääntösegmentin keskimmäisen eli tähtirullan vapaan pään laakeri paskaksi siten, että rullakin uusiksi. (Voisi saada korjattua hitsaamalla täytettä ja sorvaamalla mittaansa, mut kun se ei oo varpajyrä...) Samalla havaittua, että Claasille ominaista on ehjän laakerin rikkominen tarkoituksella, että saa purettua konetta korjausta varten. Kaikki kolme kertakäyttölaakeria oli selviä ja jo pidempään kuivia, mutkun ne on kivasti piilossa, ei huomaa ennenkuin myöhäistä.

Samalla varoituksen sana 255:n omistajille. Tarkistakaa sen kääntösegmentin vapaan pään laakerit ajoissa...

Yks Sternwalze oli Seinäjoella ja laakerit samoin otin sieltä sitten mukaani... Asiallista palvelua sinänsä, josta varaosamyyjälle kiitos. Sitten se perkeleellinen lautanen eli suojapelti rummun päähään, joka samalla toimii laakeripesänä. Turussa oli yks (varattu), Kuopios 2 ja Kouvolas 1. Vaihtoehdot kävi vähiin, jos oli tarkotus saada paalain kasaan ja rehuja nippuun vielä viikonloppuna. Eikun Kauhajoki-Kouvola-Kauhajoki ja aamulla yhdessä huoltomiehen kanssa paalain nopeasti kasaan. Siis reikäpäistä hommaa, jos asiakkaan itte pitää lähtee hakeen osansa toiselta puolelta maata. Selitys oli, ettei voida pitää varastos kyseistä osaa, kun niitä pitäs mennä vuodes viis. Voi perkele mitä touhua, kun kuitenkin kyseinen osa lähes poikkeuksetta tuhoutuu laakeririkon yhteydes tai hyvällä onnella ei...


Johan aukes silmät kertaheitolla, että C.L.ass on paska... tai onhan ne jo pidempään ollu aika hyvin raollaan.
tethering holes to their concave windings

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
eipä se paljoa auta vaikka olis keskolla varaosapisteitä kuinka paljon hyvänsä jos ja kun ei oo mitä myirä asiakkaalle. se on huomattu jo 90 luvun alus että osaa sai orottaa viikosta välillä yli kahteen viikkoon. ettei tee kyllä mieli mitään keskon myimiä vehkeitä kun homma ei pelitä kun tarvittis varaosia. en tierä kuinka muilla on toiminu nhk keskukusen kans varaosapuoli mutta itte oon saanu nopiaa palvelua vaikka osat onkin vaan yhres paikas. tuli paalaajaan uus rulla matkahuollon kautta nopiaa ettei tullu kun alle vuorokauren katko rehun tekoon. kuinkahan olis ollu varaosat keskon kautta...
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

viiri45

eipä se paljoa auta vaikka olis keskolla varaosapisteitä kuinka paljon hyvänsä jos ja kun ei oo mitä myirä asiakkaalle. se on huomattu jo 90 luvun alus että osaa sai orottaa viikosta välillä yli kahteen viikkoon. ettei tee kyllä mieli mitään keskon myimiä vehkeitä kun homma ei pelitä kun tarvittis varaosia. en tierä kuinka muilla on toiminu nhk keskukusen kans varaosapuoli mutta itte oon saanu nopiaa palvelua vaikka osat onkin vaan yhres paikas. tuli paalaajaan uus rulla matkahuollon kautta nopiaa ettei tullu kun alle vuorokauren katko rehun tekoon. kuinkahan olis ollu varaosat keskon kautta...

Niin keskolla ei ole halua edes toimittaa osia. Kyllä suomessa varaosat saadaan liikkumaan jos halutaan. Ihmetys on todella suuri jos ei viikossa pystytä osaa kuin osaa toimittamaan vaikka tulisi etelänavalta.

Odottavan aika on pitkä. Keskon aika on todella ikuisuus.
-Kaikki saa mutta komiat ensi!

Status

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 373
eipä se paljoa auta vaikka olis keskolla varaosapisteitä kuinka paljon hyvänsä jos ja kun ei oo mitä myirä asiakkaalle. se on huomattu jo 90 luvun alus että osaa sai orottaa viikosta välillä yli kahteen viikkoon. ettei tee kyllä mieli mitään keskon myimiä vehkeitä kun homma ei pelitä kun tarvittis varaosia. en tierä kuinka muilla on toiminu nhk keskukusen kans varaosapuoli mutta itte oon saanu nopiaa palvelua vaikka osat onkin vaan yhres paikas. tuli paalaajaan uus rulla matkahuollon kautta nopiaa ettei tullu kun alle vuorokauren katko rehun tekoon. kuinkahan olis ollu varaosat keskon kautta...

Niin keskolla ei ole halua edes toimittaa osia. Kyllä suomessa varaosat saadaan liikkumaan jos halutaan. Ihmetys on todella suuri jos ei viikossa pystytä osaa kuin osaa toimittamaan vaikka tulisi etelänavalta.

Odottavan aika on pitkä. Keskon aika on todella ikuisuus.

Näin on
Kyll se siit lutviintuu suuntaa tai toisee

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Katos, täältähän löytyy "uskonveljiä". Viimeinen Keskolainen "sesonki" työkone häipyi vuosi sitten, eikä uusia ihan heti tule.
" Ei tollasia ole, saattais olla Hakkilassa, ei ehdi, tarviitko, niin mikä se sun kone olikaan, joo ei siihen nyt olekaa, tulee joskus, tilataanko..." Jes, Uuno rautakauppiaanakin on suorastaan ripeä joihinkin verrattuna...

simpura

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75
eipä se paljoa auta vaikka olis keskolla varaosapisteitä kuinka paljon hyvänsä jos ja kun ei oo mitä myirä asiakkaalle. se on huomattu jo 90 luvun alus että osaa sai orottaa viikosta välillä yli kahteen viikkoon. ettei tee kyllä mieli mitään keskon myimiä vehkeitä kun homma ei pelitä kun tarvittis varaosia. en tierä kuinka muilla on toiminu nhk keskukusen kans varaosapuoli mutta itte oon saanu nopiaa palvelua vaikka osat onkin vaan yhres paikas. tuli paalaajaan uus rulla matkahuollon kautta nopiaa ettei tullu kun alle vuorokauren katko rehun tekoon. kuinkahan olis ollu varaosat keskon kautta...

Jos näkee vähän enemmän vaivaa ja tilaa varaosan vaikka saksasta  niin DHL tuo osan useinmiten parisssa päivässä pihallesi ja osa rahteineen saattaa (lue:on melkein aina) olla halvempi kuin keskolla.

mah

  • Vieras
Kovin on tutun kuuloista. Kuinkahan paljon keskon mielestä pitäis koneita maassa olla käytössä että kannattais pitää edes yks osa hyllyssä?