Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pikavaihdeautomattiikka mistä lähtien  (Luettu 7416 kertaa)

Klapikauppias

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Pikavaihdeautomattiikka mistä lähtien
Tais sitten olla vain kierrosluku mittari joka kävi tapis ;)

realisti

• Vieras
Joihinkin samen huippumalleihin on ollut saatavissa 93-vuodesta.

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tuo nopeudensovitustoiminnon puuttuminen on valtras selvä puute. Itse kun en tykkää automaatilla ajella niin joutuu sitten näpytellä itse sopivan pykälän.

Se automaatti pitää mun makuun kierrokset turhan korkealla normi ajos. Mää kyllä naputtelen huomattavasti aikaisemmin isompaa pikavaihdetta.

Highlander

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Tuo nopeudensovitustoiminnon puuttuminen on valtras selvä puute. Itse kun en tykkää automaatilla ajella niin joutuu sitten näpytellä itse sopivan pykälän.

Se automaatti pitää mun makuun kierrokset turhan korkealla normi ajos. Mää kyllä naputtelen huomattavasti aikaisemmin isompaa pikavaihdetta.

Valtrassa voi itse säätää sen automaatin vaihtokierrokset niin ylös- kuin alaspäin.

koivumaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco

Valtrassa voi itse säätää sen automaatin vaihtokierrokset niin ylös- kuin alaspäin.

--Niin.Auto2 asennossa,Auto1 on vakio.Itse ajan aika paljon Auto1 valinnalla.Nopudensovitushan tuossa kans on..koska lie tullut.Auto2 on hyvä esim.kevyeen ajoon,voi asetella kierrosluvut miten lystää.

Klapikauppias

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ite lötköttelen paljon tuolla ykkös asennolla, sitähän pystyy narraamaan kuten automaattivaihteista autoa, eli polkaisee reilusti kierroksia ja sitten höllää kaasua, luulee vastuksen vähenneen ja hyppää pikavaihde isommalle ;) sitten, kun vastus oikeasti kasvaa ettii sitten, kyllä sitä pienempää ihan omatoimisesti etsii ja pelaahan siinä automaatin alasvaihto ihan auton tapaan, lätkä lattiaan, niin alkaa hakea pientä tarpeen mukaan.

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ite lötköttelen paljon tuolla ykkös asennolla, sitähän pystyy narraamaan kuten automaattivaihteista autoa, eli polkaisee reilusti kierroksia ja sitten höllää kaasua, luulee vastuksen vähenneen ja hyppää pikavaihde isommalle ;) sitten, kun vastus oikeasti kasvaa ettii sitten, kyllä sitä pienempää ihan omatoimisesti etsii ja pelaahan siinä automaatin alasvaihto ihan auton tapaan, lätkä lattiaan, niin alkaa hakea pientä tarpeen mukaan.

Pelaa pelaa. Mä vaan säästän itseäni... Pienemmällä vaivalla mä painan sitä käsinojas sormen alla olevaa nappia kun yritän "narrata" konetta vaihtamaan sen vaihteen minkä minä haluan  ;)

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mää käytän 6480ssä pikavaihdeautomatiikkaa vain maantieajossa.
Kui mää ain olen paras?

Klapikauppias

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Oikeastaan ainut missä en käytä automatiikkaa on, pyörtänöiden niitto, kun ei viitti tonnin perällä pyörivää lieriökonetta huudatella, näpyttelen mukavalta tuntuvaa menovauhtia kepinpäästä. ::)

Hervast

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Täytyy tunnustaa että monesti en ole jaksanut ohjelmoida noita vaihtorajoja auto2 asennossa, mutta monesti tulee tilanne jolloin on kätevä kesken homman heittää automatiikka pois päältä ettei traktori runkkaa suotta pikavaihteita edestakasin mm. lastaushommissa. Turbiinikytkin hoitaa paljon paremmin pienet nopeudensovitukset.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Klapikauppias

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Juu tuosta turbiinista kyllä nauttii lastauksessa, en oikeastaan käytä missään nopeaa kakkosta pienempää lastaushommis, on sitten niin pehmoinen jarrulla säätää nopeus tarkasti ja lannoitesäkkejä nakelles saa olla kolmonen sisällä, liikkuu todella liukkaasti auton ja hallinväliä, iso päävaihde poistaa sitten ne pikavaihteen turhat edestakasvaihdot, vaikka eihän niitä juuri huomaa, kuin näytöstä, että mikä numero sielä kulloinkin on, jos jaksaa sitä vilkuilla.