MPS ongelma.
Eli Claasissahan on nämä MPS-telat jotka menee kammion sisään ja nousee ylöspäin kun paali valmistuu.
Tämä MPS-segmentti on ruvennut paalin loppuvaiheessa äänekkäästi hakkaamaan ylätoppariin ja niin voimakkaasti että koko kone tutisee. Nykyään joutuu jo verkotuksen laittamaan päälle ennen piippausta, kun tuntuu että jotain menee pian hajalle. Eli mitäs nyt säädetään?
Säädetään MPS-segmentin laakerit vaihtoon aluksi
Vetopuolen laakerit ilmeisesti kestävät pidempään mutta vapaan puolen laakerit hajoavat ensin.
edit: Kuhan tuo KJL herää, niin osaa varmaan sanoa tarkemmin.
Hakkaahan tuo joo, muttei se viä mitää hajota... sinne saa kai jonkun mitta-asteikkoläpyskän, joka näyttää MPS:n asennon, mutten oo kattonu tarpeelliseksi. Jouset mulla on sisäänajon jälkeen ollu tapis asti, eli ohjekirjan mukaises rehunpaalausasennos, mitta löytyy ohjekirjasta. Vetopuolen laakereita ei kai käytännös oo tarvinnu noista uusia, mutta vapaan pään kyllä. Virheistään oppii, eli seuraavan kerran uusin nuo vapaan pään laakerit viimeistään 2011 keväällä, elleivät ennemmin hajoo. Ennakointia tuo tuntuu vaan kaipaavan. Nuo loput noukkimen laakerit meinaan uusia ennen hajoamista, kun ehdin. Paskamaisinta tuon koko härvekin remonteissa on, että ehjiä laakereita joutuu rikkomaan, että saa rikkinäisen vaihdettua. Alarullan päätypeltiä vaihdettaessa rullan kumpikin ehjä laakeri piti räjäyttää, kun ei muuten saanu rullaa pois. MPS-pakan vetopään ulompi laakerikin (ehjä) piti hajottaa, kun ei pakkaa muuten saanu irti koneesta. En sitte tiä kuinka paljon ehjää tavaraa pitää muista merkeistä hajottaa remonttien yhteydessä...
Verkotin on tänä kesänä toiminu loistavasti sen jälkeen, kun hioin ylimääräiset ruosteet "harmaiden" tankojen alapinnalta pois. Muuten jarrutankojen säätö on ohjekirjan mukainen ja kaikkien tankojen kautta syötetään. Yleensä aina paalaamattoman jakson (pidempi kuin päivä) jälkeen joutuu ekalla paalilla käymään koneen päällä käsin avittamas sidontaa... epäonnistuneen sidontayrityksen jälkeen terän runko käsin vetäen takas ylös, liraus/luraus vettä jarrutangoille ja rullalle (aina 1,5 litran mehukattipänikkä vettä mukana tai oikeestaan kaks, kun toises on ruoka ja toises juoma=vettä molemmis). Tämän jälkeen takas hyttiin ja sidonta napista. Yleensä toimii tuon jälkeen moitteetta. Piipon verkosta on semmonen kokemus, ettei ainakaan muutama vuosi sitten kestäny samoilla säädöillä kuin Rondotex eli vetomurtolujuus ei ollut riittävä. Portugeesi... paskaa...