Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe viljasiiloista  (Luettu 7974 kertaa)

Paraskai

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 110
Vs: viljasiiloista
Jaa missä? Omalla kuivurilla vai?
Enhän mä mistään mitään tiedä mutta kai se on eri asia kuivata omia viljoja itse kuin kuivata niitä yhteiskuivurissa jossa on 15 muutakin käyttäjää...

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: viljasiiloista
Jaa missä? Omalla kuivurilla vai?
Enhän mä mistään mitään tiedä mutta kai se on eri asia kuivata omia viljoja itse kuin kuivata niitä yhteiskuivurissa jossa on 15 muutakin käyttäjää...

Meillä on kimppakuivurissa 160 kuution Mepun siilo yhtenä siilona käytössä. Pokattua peltiä. Toimii kyllä mutta betonivaluun tyhjennysruuvin monttuun kerääntyy sen verran kosteutta että kannattaa kerran vuodessa putsata. Iso ruuvi kannattaa ottaa niin tyhjennys sujuu.

Toisessa kuivurissa on samankokoinen Mepun siilo pienemmällä ruuvilla.

Kaksi yhteiskuivuria on käytössä eikä mitään ongelmaa ole ollut. Kapasiteettia on myyty ulkopuolisillekkin samoin kun siilotilaa. Osakkaat on etusijalla tietenkin ja kun rakoa tulee niin muutkin pääsee.

Kärryt kiertää kylällä niin että kenekään ei tarvitse lopettaa puintia sen takia ettei ole rahtikalustoa.

Ei ole iso vaiva vähän sovitella mutta rahaa kyllä säästyy kaikilta. Osansa tekee se että kimpassa on kymmenien viljahehtaarien viljelijöitä, ei satojen. Sitten ei toimisi.

Viimeksi muokattu: 05.11.12 - klo:00:25 kirjoittanut Latz

ponydiesel

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 133
Vs: viljasiiloista
Mepu ei tee enää itse pyöreitä siiloja, eivät kuulemma pääse lähellekkään Kanadan Twistereitä hinnoissa. Tehtaalla on vielä joitain kokoja varastossa jotka myydään sopivasti pois, sitten on loppu slut. Näin kerrottin Mepun osastolla Voorumissa.

aksu123

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 125
Vs: viljasiiloista
Mepu ei tee enää itse pyöreitä siiloja, eivät kuulemma pääse lähellekkään Kanadan Twistereitä hinnoissa. Tehtaalla on vielä joitain kokoja varastossa jotka myydään sopivasti pois, sitten on loppu slut. Näin kerrottin Mepun osastolla Voorumissa.

Näin autokuski jo kesällä puheli, kun siiloa toi.

Sanoi myös että Twister painaa puolet siitä, mitä normaali mepun siilo.

Jos siilot samaa laatua Kanadan poikien ruuvin kanssa, ni ei kannata sekaantua.