Telakoneelta tuli keväällä ketjut á 1500 eur kpl, vetorattaat vajaa parisataa kipale, uudet pultit ja mutterit n. 400. Vajaa pari päivää meni kun ruuvailtiin paikoilleen. En näkis, että on mitään järkeä laittaa käytettyjä ketjuja, jos koneella kuitenkin ajetaan. Laput sitten asia erikseen.
Kyllä siinä järkeä on kovasti jos tulee laput mukana. Se lappujen vaihto on kuitenkin suurin työ ja on se 400 euroa pultteihin myös rahaa
Jos käytetyt perusketjut vaan aikoo vaihtaa niin niiden on sitten syytä olla tosi hyvät
Sellaista olen monesti miettinyt että täyttöhitsaisi hiukan vetoratasta ja miksei holkkejakin sitä mukaa kun ketju venyy ja kuluu. Kuluminen on hyvin hidasta niin pitkään kun ketju rattaalle sopii mutta tämän jälkeen se ketju aina kulkiessaan rattaan yli, liukuu sen ketjun sopimattomuuden verran ja se kuluttaa