Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Turvemaiden raivauskielto  (Luettu 139042 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Turvemaiden raivauskielto
Pohojalaaanen luonne on sellaanen notta toisista pöyristä ei huurella, muuten tuloo noutaja.... ;D

Älkää ny isot ukot leikistä suuttuko. ;D ;D

Suuta messingille ja hevosen kengälle, siitä se starttaa. *****ilkaa takasin ja älkää jurottako, tai sitten voi olla fiksu, toisin kuin minä, ja antaa minunlaisteni pissipäiden huutaa tuuleen ihan rauhassa. Riitaan tarvitaan aina kaksi, muuten ihminen kärsii skitsofreniasta. :o :o ;D

Jokos kävit etsimässä tutkimuksia? Nurmi sitoo enemmän fosforia kuin ohra! ;D

Joo, kannattaa sunkin lukea.......

http://www.suoseura.fi/fin/60/Esala.pdf
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

+250

  • Vieras
Vs: Turvemaiden raivauskielto
Pohojalaaanen luonne on sellaanen notta toisista pöyristä ei huurella, muuten tuloo noutaja.... ;D

Älkää ny isot ukot leikistä suuttuko. ;D ;D

Suuta messingille ja hevosen kengälle, siitä se starttaa. *****ilkaa takasin ja älkää jurottako, tai sitten voi olla fiksu, toisin kuin minä, ja antaa minunlaisteni pissipäiden huutaa tuuleen ihan rauhassa. Riitaan tarvitaan aina kaksi, muuten ihminen kärsii skitsofreniasta. :o :o ;D
Happamia sano kettu pihlajanmarjoista.Ketämiehen ajatus raivauksesta.
Komee oli kesällä se Loimaan raivioki,eikä ollu tuhatvuotta sitte raivattu 8)
Raiviot on ollu tähän asti parhaiten tuottavia investointeja,ja tuskin tilanne tulee muuttuun.Jonku vuoden ne on ilman tukia ja sitte luokitellaan vanhoiksi pelloiksi 8)
Ja kuitenki omaa etua mäki olen ajanu raivauksilla.Ei mua kiinnosta yhteinen kansallinen hyvä.Riittää kun ittelle on hyvä.Jos Pohjanmaa ajaa ketäketämiesten ohi molemminpuolin niin hyvä se 8) 8)

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: Turvemaiden raivauskielto
Kappas vain... nilihaara sai peltonsa raivattua ja nimimerkki siirtyi historiaan  ;D
Kävi vissiin ylpeys lankeemuksen edellä. Rauha hänen muistolleen  ::) Vaikka nimimerkit kuolevat jäävät hänen viestinsä kuitenkin kaikkien meidän muistoksi.
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Turvemaiden raivauskielto
Jos muotoiltais vaikka siten, että Nilihaaran poistumisesta olen hieman pettynyt, mutta muutaman muun nimimerkin poistuminen ei aiheuttaisi samoja tunteita tässäkään aiheessa..

Ps. Skännälle plussaa siitä, että pystyy jopa pyytämään anteeksi, kun huomaa että alkaa vastapuolen leuka väpättää ja silmät kostua ;)

Viimeksi muokattu: 27.11.12 - klo:21:01 kirjoittanut Paalinpyörittäjä

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Turvemaiden raivauskielto
Ei mua kiinnosta yhteinen kansallinen hyvä.Riittää kun ittelle on hyvä.
Huoh...  :-[

George Soros oli taannoin Suomessa puhumassa ja viesti oli lyhyesti seuraava; eurooppaan pitää palauttaa solidaarisuus jotta se taas nousee jaloilleen. Kapitalismin kovimpiin jannuihin kuuluvakin vetoaa solidaarisuuden puolesta. Maajussi ei. Ihmekkös että toisilla on vähän kurja olla.

No, tukevasti off topic, mutta kantsiiko joskus ajatella asioita uudella tavalla? No, ei tietty, me ollaan maajusseja ja peuhataan pellssa niin kuin aina ennenkin...  :o

Viimeksi muokattu: 27.11.12 - klo:21:08 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

realisti

  • Vieras
Vs: Turvemaiden raivauskielto
Jos muotoiltais vaikka siten, että Nilihaaran poistumisesta olen hieman pettynyt, mutta muutaman muun nimimerkin poistuminen ei aiheuttaisi samoja tunteita tässäkään aiheessa..

Ps. Skännälle plussaa siitä, että pystyy jopa pyytämään anteeksi, kun huomaa että alkaa vastapuolen leuka väpättää ja silmät kostua ;)

Nyt on kyllä paalinpyörittäjä ihan hukassa, tässä on sen verran monessa liemessä pyöritetty ettei tollanen pikku väittely tunnu missään. Ja skännän anteeksipyynnössä haisee kyllä pieni ironia.
Nilihaaran oon tavannu ihan livenäkin, eikä silloin jäänyt läheskään tuota kuvaa mikä tästäketjusta tuli.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Turvemaiden raivauskielto

Nyt on kyllä paalinpyörittäjä ihan hukassa, tässä on sen verran monessa liemessä pyöritetty ettei tollanen pikku väittely tunnu missään. Ja skännän anteeksipyynnössä haisee kyllä pieni ironia.
Nilihaaran oon tavannu ihan livenäkin, eikä silloin jäänyt läheskään tuota kuvaa mikä tästäketjusta tuli.
Siinä toinen tohelo :)

Ymmärrän kyllä asian tunteita herättävän puolen, kun kerran ittelläkin on jo tehtyä raiviota ja tekeillä raivioo ja mahdollisesti ostossakin raivattavaa ja melkein kaikki tietysti siellä C-alueella, mutta Nilihaara pysyi kuitenkin pukareista asiallisimpana :-X

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: Turvemaiden raivauskielto

Nyt on kyllä paalinpyörittäjä ihan hukassa, tässä on sen verran monessa liemessä pyöritetty ettei tollanen pikku väittely tunnu missään. Ja skännän anteeksipyynnössä haisee kyllä pieni ironia.
Nilihaaran oon tavannu ihan livenäkin, eikä silloin jäänyt läheskään tuota kuvaa mikä tästäketjusta tuli.
Siinä toinen tohelo :)

Ymmärrän kyllä asian tunteita herättävän puolen, kun kerran ittelläkin on jo tehtyä raiviota ja tekeillä raivioo ja mahdollisesti ostossakin raivattavaa ja melkein kaikki tietysti siellä C-alueella, mutta Nilihaara pysyi kuitenkin pukareista asiallisimpana :-X

Ootko lukenu muita kuin tätä viestiketjua?
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

realisti

  • Vieras
Vs: Turvemaiden raivauskielto
Kyllä se vaan mielestäni ihan oikeutetusti kuumentaa tunteita kun tilatasolla raivioihin tehdyt investoinnit 11-12 ovat olleet jopa 300 000€. Onneksi itselläni ei sentään noin suurista rahoista puhuta, mutta kuitenkin kymmenistä tuhansista. Ja aion vastaisuudessakin puolustaa raivaamisen oikeutta, sekä yleisesti oikeutta omaisuutensa hallintaan.
Kannattaa muuten lukea nilihaaran juttuja muissakin ketjuissa ennen kuin kehuu asialliseksi, itselläni alkoi lipsua asiallisuutta kun tarpeeksi monessa ketjussa luki pottuilua.

Viimeksi muokattu: 27.11.12 - klo:21:24 kirjoittanut realisti

c2p

  • Vieras
Vs: Turvemaiden raivauskielto
tää raivausvimma on syvältä.

turvemaiden raivaukseen ei mitään joustoja, kiellettävä välittömästi uhkasakolla. veronmaksajana hyväksy moista haaskausta, jolla pönkitetään c-alueen ylituotantoa.

mitä menikö pieleen, häh

mitä tekee maitovaltuuskunta ja kilpeläinen ja kumppanit.
pitäs vaan saaha joustoa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Turvemaiden raivauskielto
Kyllä se vaan mielestäni ihan oikeutetusti kuumentaa tunteita kun tilatasolla raivioihin tehdyt investoinnit 11-12 ovat olleet jopa 300 000€. Onneksi itselläni ei sentään noin suurista rahoista puhuta, mutta kuitenkin kymmenistä tuhansista. Ja aion vastaisuudessakin puolustaa raivaamisen oikeutta, sekä yleisesti oikeutta omaisuutensa hallintaan.
Kannattaa muuten lukea nilihaaran juttuja muissakin ketjuissa ennen kuin kehuu asialliseksi, itselläni alkoi lipsua asiallisuutta kun tarpeeksi monessa ketjussa luki pottuilua.

Ootko tullu ajatelleeks sellasta asiaa kun huumori? Huumorissa on monta lajia ja jokaisen pitäs suodattaa se sellasella paskasuodattimella että omaan hipiään ei sais sattua. Jos sattuu niin vaihdetetaan suodatin. *****ilu on yksi parhaista huumorin osa-alueista. Se että kuuluuko se osana Agronettiin, mielipiteet jakautuu varmaan aikalailla. Jos mies ei kestä *****ilua, ei se ole mies eikä mikään.

*****ile takasin äläkä nillitä ku pahaset akat, missä se kova moommalaisten tahto nyt luuraa? Lähti raiviolle kiviä nostamaan vai?? ;D

Ja kyllähän täällä asiaakin on paljon, ja joskus jopa itekin sorrun moiseen.... ;D

Kun mennään alueelle: "Oli käynyt selväksi ettei asioista selvitä puhumalla", ollaan väärillä raiteilla.

Niin, ja kyllähän minäkin siinä sun puheillas taisin poiketa, sää olit se tissiposkinen, hyvin syönyt alle kolmekymppinen mafiooso......... :D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Turvemaiden raivauskielto
Ootko tullu ajatelleeks sellasta asiaa kun huumori? Huumorissa on monta lajia ja jokaisen pitäs suodattaa se sellasella paskasuodattimella että omaan hipiään ei sais sattua. Jos sattuu niin vaihdetetaan suodatin. *****ilu on yksi parhaista huumorin osa-alueista. Se että kuuluuko se osana Agronettiin, mielipiteet jakautuu varmaan aikalailla. Jos mies ei kestä *****ilua, ei se ole mies eikä mikään.
Tiedätkös skännä, sun jutut on aina aluksi hyviä, mutta et osaa lopettaa ajoissa vaan alat suoltamaan pakotettua paskaa "*****ilua"
Lapsi on terve kun se leikkii, mutta sairas jos ei osaa lopettaa ;)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Turvemaiden raivauskielto
Ootko tullu ajatelleeks sellasta asiaa kun huumori? Huumorissa on monta lajia ja jokaisen pitäs suodattaa se sellasella paskasuodattimella että omaan hipiään ei sais sattua. Jos sattuu niin vaihdetetaan suodatin. *****ilu on yksi parhaista huumorin osa-alueista. Se että kuuluuko se osana Agronettiin, mielipiteet jakautuu varmaan aikalailla. Jos mies ei kestä *****ilua, ei se ole mies eikä mikään.
Tiedätkös skännä, sun jutut on aina aluksi hyviä, mutta et osaa lopettaa ajoissa vaan alat suoltamaan pakotettua paskaa "*****ilua"
Lapsi on terve kun se leikkii, mutta sairas jos ei osaa lopettaa ;)

Siinä vaiheessa *****ilu tuntuu jo paskalta kun se alkaa oikeasti vituttamaan. No myönnetään että välillä menee vähän yli......

Mutta leikistä ei sais suuttua. Ja ei nää mun jutut kyl taida kuulua edes vapaa sana-osioon, bannia taitaa tulla kun on aika reippaasti lipsunu. Huomenna ehdonalaisvalvoja ottaaa yhteyttä.

Eli pienet sillekin ja kulaus päälle.  ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Turvemaiden raivauskielto
Ja itse aihe edelleen tukevasti ohitettuna. TUrvemaiden raivaaminen pölläyttää hiilidioksidia taivaalle. Kaasut eivät tunne tilarajoja.

Aivan viisaatkin ihmiset pohtivat kuumeisesti hiilidioksidin talteenottoa ja pumppaamista öljykenttiin. Olisiko helpompi tapa antaa sen vain olla maassa? Tai edes hyödyntää sen energia.

Viimeksi muokattu: 28.11.12 - klo:22:18 kirjoittanut cosmic_cowboy

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Turvemaiden raivauskielto
Ja itse aihe edelleen tukevasti ohitettuna. TUrvemaiden raivaaminen pölläyttää hiilidioksidia taivaalle. Kaasut eivät tunne tilarajoja.

Aivan siisaatkin ihmiset pohitvat kuumeisesti hiilidioksidin talteenottoa ja pumppaamista öljykenttiin. Olisiko helpompi tapa antaa sen vain olla maassa? Tai edes hyödyntää sen energia.

Hiilidioksidi on kasveille lannoitetta, periaatteessa nevaraivio naapurissa parantaa oman tilan kannattavuutta jos tuuli käy oikeasta suunnasta  ;D

Mä olen suunnitellut että metsitetään yksi raivattu suo  :) Pari hehtaaria vain... Mutta jos raivauskielto oikeasti tulee niin pitää odotella. Valtio nääs maksaa varmasti tulevaisuudessa tuollaisen metsityksistä MUKAVASTI jos on kerran pokkaa sakottaa raivauksistakin ?? Eikä tämä olisi oikeudenmukaista