Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Puimureiden kuningas  (Luettu 5363 kertaa)

fote

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 444
Puimureiden kuningas
Clayson New Holland 8040h vm 1986 käyttötunnit 1700 h. Kakkosella ajaettaessa  kuului ujeltava ääni jollain nopeuksilla. Muutaman päivän jälkeen  kakkonen jäi kiinni irtos pienen odettelun jalkeen. Pakkia  tarjotessa  kuului  rutinaa   ;D tulikohan  kalliskin remontti :D

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: Puimureiden kuningas
Kytkinakselista voi olla mennyt laakeri tai sitten väliakselin laakerointi on pettänyt. Jos konetta on nostettu vaihdelaatikon pohjasta tuo väliakselin laakerivika on todennäköisempi.

fote

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 444
Vs: Puimureiden kuningas
Onkohan  normaalia kun kytkimen painaa aivan pohjaan kuuluu pihisevä ääni. Kone tuli syksyllä mulle.

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: Puimureiden kuningas
Pihinä kuuluu variaattorin venttiilistä, painettaessa kytkin täysin pohjaan se vetää myös variaattorin hitaimpaan asentoon. Oletko varma ettei ujeltava ääni kuulunut ajovaraattorin hihnoista tai kytkimen painelaakerista? Onhan kytkin oikein säädetty?

fote

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 444
Vs: Puimureiden kuningas
Painelaakeri tuli ekana mieleen

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Puimureiden kuningas
Mun tuli heti mieleen:



 ::)
Kui mää ain olen paras?

aksu123

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 125
Vs: Puimureiden kuningas
Pihinä kuuluu variaattorin venttiilistä, painettaessa kytkin täysin pohjaan se vetää myös variaattorin hitaimpaan asentoon. Oletko varma ettei ujeltava ääni kuulunut ajovaraattorin hihnoista tai kytkimen painelaakerista? Onhan kytkin oikein säädetty?

Tosiaan tuo pihinän pitää kuulua, vetää nopeuden minimiin.


Ellei toimi on vetoakseli kovilla tietyissä olosuhteissa täydellä tankilla.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Puimureiden kuningas
Mun tuli heti mieleen:



 ::)

Juupa juu . Montakos tonvuotista Sampoa mahtaa pelloilla vielä olla ?

Parikertaa Sampoa ajanu ja tuntu siltä et paikat irtoo hampaista .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7101
  • karkki vai keppana?
Vs: Puimureiden kuningas
Mun tuli heti mieleen:



 ::)

Juupa juu . Montakos tonvuotista Sampoa mahtaa pelloilla vielä olla ?

Parikertaa Sampoa ajanu ja tuntu siltä et paikat irtoo hampaista .

Toivottavasti ei yhtään! On siellä niin märkää :'(

Olisko ollu joku proto mitä ohjataan kuolaimilla ;D
pessimisti ei pety!

kujala

  • Vieras
Vs: Puimureiden kuningas
Ujeltaa se välillä muutenkin, varsinkin tänä syksynä kun meno on väkinäistä.
Epäilen ettei kytkin irrota kunnolla, säätö pielessä tai öljyä pinnoilla ellei sitten ole jo rautaosia lopussa.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Puimureiden kuningas
Juupa juu . Montakos tonvuotista Sampoa mahtaa pelloilla vielä olla ?

Parikertaa Sampoa ajanu ja tuntu siltä et paikat irtoo hampaista .
Meilläkin on Sampo, mut ei oo samanvuotinen...ku meidän on 1979. Ja on pellolla, kun on homma kesken.  :-[
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

marhoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 228
Vs: Puimureiden kuningas
Pihinä kuuluu variaattorin venttiilistä, painettaessa kytkin täysin pohjaan se vetää myös variaattorin hitaimpaan asentoon.

Otin ton välil tangon pois mikä menee kytkimeltä hydrauliventtiilille nii on poljin jonkin verran kevyempi painaa ja lähtee sit ain samaa vauhtii liikkeelle..Ei oo polvi läheskee niin kipee ny...Ujeltaa juu mut ei mulla oo vaihteet oo ollu jumis NH8040 -87. tosin mun vaihelootan toises päädys on semmonen pyöree jälki et olis käyny joskus aika kuumana...ei oo ollu ongelmii nii en oo perehtyny siihen sen tarkemmin..

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Puimureiden kuningas
Täälläkin on mourunnut niin kauan kuin vastaava peli on talossa ollut. Lienee vain suorahampaisen laatikon normaali resonanssiääni kun kierrokset ovat sopivat... erityisesti kakkosvaihteella siellä hitaammassa päässä. Puidessa ei kuule mutta pihalla siirrellessä kuulostaa varsin kovalta. Toisaalta jos on ajanut jotain vanhaa raskaampaa konetta niin tuo äänihän on ihan musiikkia... minulle on jäänyt mieleen pillari jossa oli kunnon ulinat voimansiirrossa.

Luultavasti ainakin tämä kone on mennyt rikki jos ääni loppuu :-)

Olen kuullut myös isännästä, joka ajoi vastaavalla laatikolla lähes koko syksyn ilman öljyjä kunnes huomasi että jotain on pielessä...

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Puimureiden kuningas
Pihinä kuuluu variaattorin venttiilistä, painettaessa kytkin täysin pohjaan se vetää myös variaattorin hitaimpaan asentoon.

Otin ton välil tangon pois mikä menee kytkimeltä hydrauliventtiilille nii on poljin jonkin verran kevyempi painaa ja lähtee sit ain samaa vauhtii liikkeelle..

  58 Claassissa sama systeemi,ärsytti kun aina sai alkaa kelaamaan nopeutta joka polkasun jälkeen niin otin myös systeemin irti..