Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran traktorituotannosta  (Luettu 67571 kertaa)

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Valtran traktorituotannosta
Mulla on semmonen kuva että valtra on kuitenkin myydyin merkki pohjoismaissa vai oonko väärässä...

Onko siis valta osa pohjoismaisista viljelijöistä, urakoitsijoista tai muista traktorin tarvitsijoista täysin tyhmiä tumpeloita...

Entä ponssella ajavat....

Komatsu forestin porukka...

Tamrocin miehet...

Kaikki maitotankkerit mitä maatiloilla käy...

Närkö, ekeri, VAK, LIPE , limetec kaikki samaa kotimaista paskaa vai....

Niin, nuo on tehty käyttöön ::) Maatalouskoneiden valmistuksessa kaikuja menneisyydestä, edelleen, osalla valmistajista.

Kotimaan markkinat pieniä, nykyään moni kone tehdään myös vientiin ja se näkyy laadussa. Keslan tuotteet, suokoneen jyrsimet jne.
Hyvänä esimerkkinä "laadusta" voisi olla Junkkarin kasvinsuojeluruiskut, miksi niitä ei viedä enempää ulos ;D

Nämä esimerkkituotteet suunnilleen samanhintaisia kuin ulkolaiset vastaavat.

 Joo, valmistusmaata enempi lopputulosta määrittelee suunnittelun ja toteutuksen tavoitteet. "Saksan" vehkeissä painoo ja "turhia" osia, mutta hupskeikkaa, valituilla rakenteilla voikin olla vaikutusta esim. huollettavuuteen yms pikkujuttuihin pidemmässä juoksussa. Mutta eipä näytä sininen maali rautaa murtumiselta suojelevan...

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7386
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtran traktorituotannosta
Mulla on semmonen kuva että valtra on kuitenkin myydyin merkki pohjoismaissa vai oonko väärässä...

Onko siis valta osa pohjoismaisista viljelijöistä, urakoitsijoista tai muista traktorin tarvitsijoista täysin tyhmiä tumpeloita...

Entä ponssella ajavat....

Komatsu forestin porukka...

Tamrocin miehet...

Kaikki maitotankkerit mitä maatiloilla käy...

Närkö, ekeri, VAK, LIPE , limetec kaikki samaa kotimaista paskaa vai....

Niin, nuo on tehty käyttöön ::) Maatalouskoneiden valmistuksessa kaikuja menneisyydestä, edelleen, osalla valmistajista.

Kotimaan markkinat pieniä, nykyään moni kone tehdään myös vientiin ja se näkyy laadussa. Keslan tuotteet, suokoneen jyrsimet jne.
Hyvänä esimerkkinä "laadusta" voisi olla Junkkarin kasvinsuojeluruiskut, miksi niitä ei viedä enempää ulos ;D

Nämä esimerkkituotteet suunnilleen samanhintaisia kuin ulkolaiset vastaavat.

 Joo, valmistusmaata enempi lopputulosta määrittelee suunnittelun ja toteutuksen tavoitteet. "Saksan" vehkeissä painoo ja "turhia" osia, mutta hupskeikkaa, valituilla rakenteilla voikin olla vaikutusta esim. huollettavuuteen yms pikkujuttuihin pidemmässä juoksussa. Mutta eipä näytä sininen maali rautaa murtumiselta suojelevan...

valituilla rakenteilla voikin olla vaikutusta esim. huollettavuuteen yms pikkujuttuihin

Ainakin luiskanokat on todella ahtaasti tehtyjä!

pessimisti ei pety!

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Valtran traktorituotannosta
Onpas tunteja ja aina vaan palvelee.http://www.koneareena.fi/traktorit/45500/myydaan/kaytetyt
Valtralla tehdään rysky hommat muilla hifistellään. ;D


ajaas nyt vain sen 45000 tuntiin niin ku kaverin MB-trac ja koneessa on ollu aina uudesta asti turbon ahtopaine 1,5 bar eli tehoja nostettu rajusti ku vakiona 0,4 bar ja tehoa pitkästi yli 200hv  ;) Ai niin eihän ne saksalaiset kestä nostaa tehoja niin ku valmet  8)
Meille kävi kerran tollanen mersu levittämässä kalkkia ja se oli yhtä nussimista kun lunta oli jonkun verran ja pienet pyörät siinäpä tuskanen yhtälö.Seuraavana talvena oli vielä enemmän lunta ,mutta levitys traktori oli 8400 suurilla pyörillä ja homma kävi. ;DJcb on yhtä surkea kuin mersu siinä taitaa olla vieläkin pienemmät pyörylät.Kyllä mersu kestää ,mutta ei ole tehty joka hommaan.

Paikallinen urakoitsija vaihtoi valtran jcb:hen kalkkikärryn edessä. Viime talvena olin sille näyttämäs paikkoja ja meinasin jäädä valtralla kiin hankeen. Jcb levitti siihenkin kalkin ongelmitta. 34" pyörät edessä ja takana tekee gutaa kulkukyvylle. Valtra rupes puskemaan lunta etuaksilan edes ja kulku loppui!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtran traktorituotannosta
Nyt taisi olla kuskissa vika ! ;)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Valtran traktorituotannosta
Nyt taisi olla kuskissa vika ! ;)

Kyllä tässä parina talvena on valteemillakin saanut vauhtia ottaa että on hangessa eteen päin päässyt.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Valtran traktorituotannosta
Mulla on semmonen kuva että valtra on kuitenkin myydyin merkki pohjoismaissa vai oonko väärässä...

Onko siis valta osa pohjoismaisista viljelijöistä, urakoitsijoista tai muista traktorin tarvitsijoista täysin tyhmiä tumpeloita...

Entä ponssella ajavat....

Komatsu forestin porukka...

Tamrocin miehet...

Kaikki maitotankkerit mitä maatiloilla käy...

Närkö, ekeri, VAK, LIPE , limetec kaikki samaa kotimaista paskaa vai....

Niin, nuo on tehty käyttöön ::) Maatalouskoneiden valmistuksessa kaikuja menneisyydestä, edelleen, osalla valmistajista.

Kotimaan markkinat pieniä, nykyään moni kone tehdään myös vientiin ja se näkyy laadussa. Keslan tuotteet, suokoneen jyrsimet jne.
Hyvänä esimerkkinä "laadusta" voisi olla Junkkarin kasvinsuojeluruiskut, miksi niitä ei viedä enempää ulos ;D

Nämä esimerkkituotteet suunnilleen samanhintaisia kuin ulkolaiset vastaavat.

 Joo, valmistusmaata enempi lopputulosta määrittelee suunnittelun ja toteutuksen tavoitteet. "Saksan" vehkeissä painoo ja "turhia" osia, mutta hupskeikkaa, valituilla rakenteilla voikin olla vaikutusta esim. huollettavuuteen yms pikkujuttuihin pidemmässä juoksussa. Mutta eipä näytä sininen maali rautaa murtumiselta suojelevan...

valituilla rakenteilla voikin olla vaikutusta esim. huollettavuuteen yms pikkujuttuihin

Ainakin luiskanokat on todella ahtaasti tehtyjä!

 ECUn voi laittaa lohkon kylkeen tai sitten esim ohjaamon takaseinään...tai sitten voi laittaa/esitellä uuden huoltovapaahkon hihnajärjestelmän, joka on työkonekäyttöön lanseerattu yli 20v sitten...

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7386
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtran traktorituotannosta
Mulla on semmonen kuva että valtra on kuitenkin myydyin merkki pohjoismaissa vai oonko väärässä...

Onko siis valta osa pohjoismaisista viljelijöistä, urakoitsijoista tai muista traktorin tarvitsijoista täysin tyhmiä tumpeloita...

Entä ponssella ajavat....

Komatsu forestin porukka...

Tamrocin miehet...

Kaikki maitotankkerit mitä maatiloilla käy...

Närkö, ekeri, VAK, LIPE , limetec kaikki samaa kotimaista paskaa vai....

Niin, nuo on tehty käyttöön ::) Maatalouskoneiden valmistuksessa kaikuja menneisyydestä, edelleen, osalla valmistajista.

Kotimaan markkinat pieniä, nykyään moni kone tehdään myös vientiin ja se näkyy laadussa. Keslan tuotteet, suokoneen jyrsimet jne.
Hyvänä esimerkkinä "laadusta" voisi olla Junkkarin kasvinsuojeluruiskut, miksi niitä ei viedä enempää ulos ;D

Nämä esimerkkituotteet suunnilleen samanhintaisia kuin ulkolaiset vastaavat.

 Joo, valmistusmaata enempi lopputulosta määrittelee suunnittelun ja toteutuksen tavoitteet. "Saksan" vehkeissä painoo ja "turhia" osia, mutta hupskeikkaa, valituilla rakenteilla voikin olla vaikutusta esim. huollettavuuteen yms pikkujuttuihin pidemmässä juoksussa. Mutta eipä näytä sininen maali rautaa murtumiselta suojelevan...

valituilla rakenteilla voikin olla vaikutusta esim. huollettavuuteen yms pikkujuttuihin

Ainakin luiskanokat on todella ahtaasti tehtyjä!

 ECUn voi laittaa lohkon kylkeen tai sitten esim ohjaamon takaseinään...tai sitten voi laittaa/esitellä uuden huoltovapaahkon hihnajärjestelmän, joka on työkonekäyttöön lanseerattu yli 20v sitten...
Ja raitisilmapuhaltimet voi kätevästi lymyttää lattian alle ??? Perästä voi tehdä sellaisen mikä helppo pestä. (enkä tarkoita alapesua). ;)
pessimisti ei pety!

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Valtran traktorituotannosta
Mulla on semmonen kuva että valtra on kuitenkin myydyin merkki pohjoismaissa vai oonko väärässä...

Onko siis valta osa pohjoismaisista viljelijöistä, urakoitsijoista tai muista traktorin tarvitsijoista täysin tyhmiä tumpeloita...

Entä ponssella ajavat....

Komatsu forestin porukka...

Tamrocin miehet...

Kaikki maitotankkerit mitä maatiloilla käy...

Närkö, ekeri, VAK, LIPE , limetec kaikki samaa kotimaista paskaa vai....

Niin, nuo on tehty käyttöön ::) Maatalouskoneiden valmistuksessa kaikuja menneisyydestä, edelleen, osalla valmistajista.

Kotimaan markkinat pieniä, nykyään moni kone tehdään myös vientiin ja se näkyy laadussa. Keslan tuotteet, suokoneen jyrsimet jne.
Hyvänä esimerkkinä "laadusta" voisi olla Junkkarin kasvinsuojeluruiskut, miksi niitä ei viedä enempää ulos ;D

Nämä esimerkkituotteet suunnilleen samanhintaisia kuin ulkolaiset vastaavat.

 Joo, valmistusmaata enempi lopputulosta määrittelee suunnittelun ja toteutuksen tavoitteet. "Saksan" vehkeissä painoo ja "turhia" osia, mutta hupskeikkaa, valituilla rakenteilla voikin olla vaikutusta esim. huollettavuuteen yms pikkujuttuihin pidemmässä juoksussa. Mutta eipä näytä sininen maali rautaa murtumiselta suojelevan...

valituilla rakenteilla voikin olla vaikutusta esim. huollettavuuteen yms pikkujuttuihin

Ainakin luiskanokat on todella ahtaasti tehtyjä!

 ECUn voi laittaa lohkon kylkeen tai sitten esim ohjaamon takaseinään...tai sitten voi laittaa/esitellä uuden huoltovapaahkon hihnajärjestelmän, joka on työkonekäyttöön lanseerattu yli 20v sitten...
Ja raitisilmapuhaltimet voi kätevästi lymyttää lattian alle ??? Perästä voi tehdä sellaisen mikä helppo pestä. (enkä tarkoita alapesua). ;)

 ...ja ohjaamon lämppärinkennolle uudelleen menevän ilman voi suodattaa...hydrauliikkaliittimiä voi ripotella molemmillepuolin työntövartta ja paineenvapautuksen voi kanssa jättää järjestämättä, mitä ne maalaiset semmosilla...

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Valtran traktorituotannosta
Kun toi Valtran räätälöitävyys on niin ylivoimasta, niin voisko siitä räätälöidä sellasen kunnon peltotraktorin. Sellasen jossa ei olisi mitään metsäajoon liittyviä kompromisseja. Tällaselle metsättömälle kun on aivan sama pyöriikö se penkki kuin puolukka p...ssa.
Valtra myyjille vois myös opettaa, että jos asiakkaalla ei ole metsää, ei tarvii pitää puolentunnin luentoa erinomaisesta metsäohjaamosta. Ei ole vahvin myyntiargumentti.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7386
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtran traktorituotannosta
Mulla on semmonen kuva että valtra on kuitenkin myydyin merkki pohjoismaissa vai oonko väärässä...

Onko siis valta osa pohjoismaisista viljelijöistä, urakoitsijoista tai muista traktorin tarvitsijoista täysin tyhmiä tumpeloita...

Entä ponssella ajavat....

Komatsu forestin porukka...

Tamrocin miehet...

Kaikki maitotankkerit mitä maatiloilla käy...

Närkö, ekeri, VAK, LIPE , limetec kaikki samaa kotimaista paskaa vai....

Niin, nuo on tehty käyttöön ::) Maatalouskoneiden valmistuksessa kaikuja menneisyydestä, edelleen, osalla valmistajista.

Kotimaan markkinat pieniä, nykyään moni kone tehdään myös vientiin ja se näkyy laadussa. Keslan tuotteet, suokoneen jyrsimet jne.
Hyvänä esimerkkinä "laadusta" voisi olla Junkkarin kasvinsuojeluruiskut, miksi niitä ei viedä enempää ulos ;D

Nämä esimerkkituotteet suunnilleen samanhintaisia kuin ulkolaiset vastaavat.

 Joo, valmistusmaata enempi lopputulosta määrittelee suunnittelun ja toteutuksen tavoitteet. "Saksan" vehkeissä painoo ja "turhia" osia, mutta hupskeikkaa, valituilla rakenteilla voikin olla vaikutusta esim. huollettavuuteen yms pikkujuttuihin pidemmässä juoksussa. Mutta eipä näytä sininen maali rautaa murtumiselta suojelevan...

valituilla rakenteilla voikin olla vaikutusta esim. huollettavuuteen yms pikkujuttuihin

Ainakin luiskanokat on todella ahtaasti tehtyjä!

 ECUn voi laittaa lohkon kylkeen tai sitten esim ohjaamon takaseinään...tai sitten voi laittaa/esitellä uuden huoltovapaahkon hihnajärjestelmän, joka on työkonekäyttöön lanseerattu yli 20v sitten...
Ja raitisilmapuhaltimet voi kätevästi lymyttää lattian alle ??? Perästä voi tehdä sellaisen mikä helppo pestä. (enkä tarkoita alapesua). ;)

 ...ja ohjaamon lämppärinkennolle uudelleen menevän ilman voi suodattaa...hydrauliikkaliittimiä voi ripotella molemmillepuolin työntövartta ja paineenvapautuksen voi kanssa jättää järjestämättä, mitä ne maalaiset semmosilla...
Peräöljyn vaihtoon voi tehdä sellaisen kivan jekun, jos et huomaa lykäkätä sormea rannetta myöten öljypropun reijästä sisään ennen kun työnnät siivilän takaisin ja lopunhan tiedät / arvaat :o
pessimisti ei pety!

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Valtran traktorituotannosta
Nyt taisi olla kuskissa vika ! ;)

Paljo mahdollista. En pidä itseäni mitenkään erityisen taitavana. Kuhan mielenkiinosta kokeilin survaista jcb:n jäljen vierestä. Kaikki 230 heppaa valloilleen, lukot päällä, tyylillä. Menihän se aikansa ja sitten oli metrin kinos etuaksilan edes... Ei meinannutkaan enää tulla omia jälkiä pois.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtran traktorituotannosta
Nyt taisi olla kuskissa vika ! ;)

Paljo mahdollista. En pidä itseäni mitenkään erityisen taitavana. Kuhan mielenkiinosta kokeilin survaista jcb:n jäljen vierestä. Kaikki 230 heppaa valloilleen, lukot päällä, tyylillä. Menihän se aikansa ja sitten oli metrin kinos etuaksilan edes... Ei meinannutkaan enää tulla omia jälkiä pois.
Tuskimpa kuskissa vikaa ,mutta yleensä kalkinlevittimissä on veto ja painoa traktorin päälle sopivasti ,mutta jos lunta on paljon ja se on jauhoa niin eipä kannata kuovitella vaan odottaa suojaa .Jcb rengastus on pienenlainen siihen ei saa 42 tuuman pyöriä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Valtran traktorituotannosta
Tuskimpa kuskissa vikaa ,mutta yleensä kalkinlevittimissä on veto ja painoa traktorin päälle sopivasti ,mutta jos lunta on paljon ja se on jauhoa niin eipä kannata kuovitella vaan odottaa suojaa .Jcb rengastus on pienenlainen siihen ei saa 42 tuuman pyöriä.
Sassi puhuu taas sillä kokemuksella, jonka täydellinen tietämättömyys asiasta antaa. Luuloja riittää. :D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Valtran traktorituotannosta
Kerro muujussi toki, että miten sitä kotimaista taloutta tuetaan, jos pitää ostaa noukinvaunu, kyntö-aura, ruisku jossa puomisto kestää, silppuri ja mitä niitä nyt onkaan.
Traktoria on hyvin vaikea ostaa, jos sellaisesta ei saa tarjousta, tai se on huomattavasti kalliimpi kuin ulkolaisen merkin tarjous? Eikö valtra voisi kehitellä jotain millä saisit hinnat alemmas ja laadun tappiin asti? Onko se työntekijän muutaman euron suurempi tuntipalkka verrattuna saksalaiseen liian suuri vai mikä siinä on?

mah

  • Vieras
Vs: Valtran traktorituotannosta
Isot miehet pitävät ihmeellistä piipitystä. "Kun siinä katto vuotaa", "tuulilasit ei kestä" tai "penkki ei oo keskellä". Minä teen työt valtralla. Ja aika moni muukin taitaa ajella? Paska haisee ja balalaikka soi.  :P