No sitä miekin olen ajatellut. Tuloilma tulee putkesta, joka ottaa hapen välikäytävältä ja tämän kesän kokemuksen perusteella näyttää siltä, että tuloilma huudatetaan moottorilla ja katossa olevat poistoilmat imevät sen samantien pois. Ja nuo pyörteet voivat hyvin pitää paikkaansa, siat nimittäin tekevät sinne karsinan perälle sen sonnan eikä lähempänä käytävää, jossa on ne ritilät. Minulla on se laserlämpömittari ja mittaillin lämpötiloja tuloilma-aukoista, niitä on joka karsinalle mutta tulolämpö karsinasta on niin suuri, että puhallusteho karsinaan ei riitä millään. Ja kuumuus on juuri siellä karsinan perällä. Mietin sitä just, että pyöriikö meillä tuloilmakoneet täysillä ja suotta? Jos poistot katossa on niin tehokkaat, että vievät sen viileämmän ilman tylysti katosta ulos? Ja toinen juttu; meidän sikala on vuosimallia 2003 ja yläpohjan selluvilla on varmasti niin painunut, että se pitää vielä tarkistaa ensi kesää ajatellen.. Minä jo ehdotin eläinlääkärille, että puretaan kaikki osastot yhdeksi isoksi osastoksi niin eiköhän ala ilma liikkumaan paremmin. Ja selostin sitten, että lantaraappanat karsinoihin kuten navettapuolella. Minä en nimittäin ensi kesänä enää paskaa liikuta kolalla. Työaikaa menee ja se on havainnoinnista pois. Eikä possut viihdy. Sanoin eläinlääkärille, että possut kun läähätti niin minä heti vesiletkulla vettä päälle, ei tämä ole elukallekaan oikein. Tänä kesänä sitten asennettiin metriset viemäriputket jokaisen tuloilma-aukon kohdalle, saadaanko sillä tuotua karsinaan sitä kylmempää ilmaa niin ei auttanut. Eli se kuuma pyörre jää sinne karsinan nurkkaan ja sinne sitten sontivat. Minulle kyllä sanottiin, että ei ole mitään tehtävissä mutta minä en nyt anna periksi, kyllä tähän pitää nyt ratkaisu löytyä. Mie kysyn tuolta paremmalta puoliskolta, joka tämän sikalan rakensi tuosta alipaine-kuviosta. Kaikkea kun ei pieni pää aina tiedä