Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe koneviesti 60 V !!  (Luettu 8150 kertaa)

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: koneviesti 60 V !!
KV:lle alkaa käymään kuten TM:lle, liikaa hömpää, joka ei kiinnosta ainakaan minua. TM tilaus lopetettu, KV vielä tulee, mutta kuinkahan kauan. KM samassa kastissa. Miks tilata noita lehtiä, kun KAIKKI tieto on täällä.  8)

TM tilaus loppui jo kymmenen vuotta sitten. Mönkijäviestistä sain tarpeekseni muutama vuosi sitten. KM tulee vielä toistaiseksi. Toisaalta Profissa kerrotaan jo tänään mitä KM:ssa vuodenpäästä.

Lehtikauppiaan sain kerrankin sanattomaksi, kun kauppas KV:ä. Oli kuulemma suuri mönkijä vertailu ja kaupanpäälle tulee vielä erikoislehti veteraanitraktoreista. Kerroin kaverille, että toiseksi vähiten maailmassa mua kiinnostaa mönkijät ja niitä vähemmän vain taivaanikäset traktorit.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5857
Vs: koneviesti 60 V !!

Vaihdoin pitkän tilausrupeaman jälkeen (tilasin siis aikoinaan koneviestin) mönkijäviestin Käytännön Maamieheen.

Mää taas vaihdoin KM:n Maatilan Pellervoon. Alkoi oleen KM:ssä välillä niin lujaa jalat irti maasta tossa  suuruuden ekonomiassa. Ja GMO ylistyksetkin rupes tökkiin...   ???
Ihan samasta syystä lopetin KM:n tilauksen.
KV tulee ja tulee vielä toistaiseksi jatkossakin, keskimmäinen poika ei antaisi varmaan ikinä anteeksi jos lopettaisin tilauksen..  ::)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5857
Vs: koneviesti 60 V !!
Mulla on läjä vanhoja maatalousalan kirjoja tallessa. Ja jos täytyy tietää jotain, niin esim "Traktorimiehen käsikirja" vuodelta 55 kertoo kaiken tarpeellisen. "Maanviljelijän Pikkujättiläinen" taas kertoo kaiken pelloista+kasveista. Uutta ei todellakaan ole keksitty 50 vuoteen.


Toi on muuten taivaan tosi. Mä olen aika paljon lukenut tuota vanhaa maatalouskirjallisuutta ja kasvinviljelyn perusasiat ei ole muuttunut juuri miksikään.
Välillä tuntuu että on ennemmin otettu takapakkia kuin kehitytty.


dmem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 331
Vs: koneviesti 60 V !!

JoHaRa

  • Vieras
Vs: koneviesti 60 V !!
Mulla on läjä vanhoja maatalousalan kirjoja tallessa. Ja jos täytyy tietää jotain, niin esim "Traktorimiehen käsikirja" vuodelta 55 kertoo kaiken tarpeellisen. "Maanviljelijän Pikkujättiläinen" taas kertoo kaiken pelloista+kasveista. Uutta ei todellakaan ole keksitty 50 vuoteen.


Toi on muuten taivaan tosi. Mä olen aika paljon lukenut tuota vanhaa maatalouskirjallisuutta ja kasvinviljelyn perusasiat ei ole muuttunut juuri miksikään.
Välillä tuntuu että on ennemmin otettu takapakkia kuin kehitytty.

Juu, kaikki oleellinen on ollut kirjoissa noin 100 vuotta. Sen jälkeen on kirjoitettu samoja asioita mutta vaikeammin ja isommilla otsikoilla.

Urakoottija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 86
  • Eat My Shorts
Vs: koneviesti 60 V !!
Tulee kenellekkään Profia? https://www.profi.com/microsites/microsite_ssl_926089.html
KV ja KM tulee molemmat, mutta ollu suunnitelmis vaihtaa jompi kumpi tai molemmat Profiin
Nothing Runs Like A deere But Nothing Pulls Like A Horse
Wer Fendt fährt-führt

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: koneviesti 60 V !!
Profi international tullut vuodesta 98. Se on siis saksalaisen lehden brittisisar. Osin näissä on samoja juttuja keskenään, mutta international on eglantilaisella painotuksella ja näkökulmalla. Tilajutut on tietysti brittitiloilta. Siinäkin on valitettavasti näitä monkijöitä, kun engelsmannit tykkäävät niillä ajella ja ostella. KM ja KV tulevat myös. Maatilan Pellervo tulee nykyään pakosta, kun Lihatalous yhdistyi pellervon kotieläin-liitteeksi.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: koneviesti 60 V !!
Tulee kenellekkään Profia? https://www.profi.com/microsites/microsite_ssl_926089.html

Huonoksi on mennyt kun näytenummerotkin maksaa. Ennen lähettivät yhden ilmaiseksi. Lähisukulaisilleni on tullut yksi jokaiselle ja opiskelukämpällekin yksi. Niihin tilauslappuihin oli hauska keksiä tittelejä, tyyliin Assistant farm management supervisor.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: koneviesti 60 V !!
Mä lopetin vuosisitten Km:n pitkä-aikaisen kestotilauksen, kun alkoi tympimään ne navetanpiirrustukset joka toisen lehden välis, aikaa jo lehmät hävittäneenä :) Kv vielä tulee, mutta ei liioin nuo mönkkärit ja rattikelkat niin hirveesti kiinnosta, että vähän katkolla on sekin.

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: koneviesti 60 V !!
Tulee kenellekkään Profia? https://www.profi.com/microsites/microsite_ssl_926089.html

Kymmenkunta vuotta on tullut, en ole edes harkinnut sen lopettamista. Lihatalous tuli ennen, mutta Pellervo avioliiton yhteydessä loppui luettava näin mullimiehen näkökulmasta, siis peruin senkin.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: koneviesti 60 V !!
Tulee kenellekkään Profia? https://www.profi.com/microsites/microsite_ssl_926089.html
Tuli joskus, mutta mun mielestä se oli tylsä ja lopetin sen. koneenkorjausjuttuja ja muuta rasvaista, ei sovi meikäläisen hipiälle. Farmers weeklystäkin oon pitänyt taukoa kun ei joutanut lukeen muuta kuin paskalla ja siitä tuli pukamat. KMää tulee vielä muutaman numeron verran kun sorruin puhelinmyyjän tarinoihin 6 kk määräaikaisesta, samoin FW Crops tulee vielä muutaman numeron verran, mutta luimujampalle se on kaikkinen myrkkyineen aika turhaa luettavaa eli saa mennä sekin. Paikallislehti riittää siitä näkee jos joku vuokraa peltojaan ja maas***** tietty se pelastaa huumorillaan aina päivän. Viimelehdessäkin ihan uskomattomia vuodatuksia...  ;D ;D ;D

Pellervon tilaamista olen pitkään suunnitellut, mutta eläkevaari on edelleen uskollinen tilaaja niin mitä turhaan...
Nothing is Something Worth Doing

jusßa

  • Vieras
Vs: koneviesti 60 V !!
Tulee kenellekkään Profia? https://www.profi.com/microsites/microsite_ssl_926089.html
Tuli joskus, mutta mun mielestä se oli tylsä ja lopetin sen. koneenkorjausjuttuja ja muuta rasvaista, ei sovi meikäläisen hipiälle.
Nyt oli niin vakuuttavat myyntipuheet että pistin esittelynumerot tilaukseen.

Jätkä

  • Vieras
Vs: koneviesti 60 V !!
             ... tarpeellista ja käyttökelpoista tietoa löytyi vieläkiin käyttää;    esim. jengan nousutaulukko ja muuta mukavaa!                           

                            onko argolaisilla vanhoja maat.alan lehtiä tahi kirjoja tallessa ja kuinkas niiden säilytys?

Tuolta löytyy jengan nousutaulukko androit älykännykkään niin ei tarvii vanhaa lehteä etsiä.
https://play.google.com/store/apps/details?id=kr.sira.thread&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImtyLnNpcmEudGhyZWFkIl0.

msan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 265
Vs: koneviesti 60 V !!
Mulla on läjä vanhoja maatalousalan kirjoja tallessa. Ja jos täytyy tietää jotain, niin esim "Traktorimiehen käsikirja" vuodelta 55 kertoo kaiken tarpeellisen. "Maanviljelijän Pikkujättiläinen" taas kertoo kaiken pelloista+kasveista. Uutta ei todellakaan ole keksitty 50 vuoteen.


Toi on muuten taivaan tosi. Mä olen aika paljon lukenut tuota vanhaa maatalouskirjallisuutta ja kasvinviljelyn perusasiat ei ole muuttunut juuri miksikään.
Välillä tuntuu että on ennemmin otettu takapakkia kuin kehitytty.

Koneiden suuruutta ihannoidaan kun loppujen lopuksi se paras tuotto lähtee niistä maan matosista. Nykyisillä koneilla maan rakenne pilataan totaalisesti. Unohdetaan että Suomessa maa on taatusti aina kosteampaa kuin Keski-Euroopassa johon nuo koneet on suunniteltu. Maaseudussa oli kyllä osuva juttu kun urakoitsija ajoi "vain" 14 kuution kärryllä lietettä kun asiakkaat pitivät isompaa kalustoa liian raskaana. Isännät alkavat pikkuhiljaa ymmärtää maan rakenteen merkityksen. :)

Juu, kaikki oleellinen on ollut kirjoissa noin 100 vuotta. Sen jälkeen on kirjoitettu samoja asioita mutta vaikeammin ja isommilla otsikoilla.