Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe "kiksit"pyöröpaalin käsittelijöille  (Luettu 13057 kertaa)

Zetor

  • Vieras
Vs: "kiksit"pyöröpaalin käsittelijöille
Ei kyl toi tuntuis omaan tarkoitukseen niin näppärältä idealta, että taidan talvella väsätä kopion tuosta. Sais meinaan purettua varastostakin 2 paalia kerralla ja aseteltua ne suoraan kärrylle (ainakin teoriassa.) :)

Se onnistuu ihan normi mpliftilläkin ainakin 120cm paalit. 150cm paaleista en tiedä

 Eppäillä tuota soppii, etenkin toiseen kerrokseen kärryyn laittamista, saattaa ulottuvuus loppua Mp-lifteillä ja normitraktorilla, kun etukuormaajan turpa pitäis olla kärryn keskellä siellä ylhäällä. Tolla koneella se riittää kun yltää reunalle.  8)


Tän kesän olen sitä jo tehnyt. Nopeuttaa kummasti



 Eikä ole etuakseli hajonnut? No, vitsi vitsi!  Laitatko paalit kärrylle pystyssä vai samassa asennossa kuin ne ovat pellollakin? 150cm:n paaleilla ei pystyyn laitto onnistu, kun menee kuorma hiukka leveeks. Taitais ton kuvan perusteella Mp-liftien ote kirvota, jos niitä rupettais kääntämään...kyllähän noin pystyy kantamaan millä pihdeillä vaan, mutta se kärryyn laitto onkin se ongelma.


 8)

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: "kiksit"pyöröpaalin käsittelijöille
Jujuhan tässä oli se että ne paalit saa kuljettaa lappeellas ja napata siitä kaks aina ja nostaa pinoon pystyyn.
Kahta paalia mäkin combi koneen perästä olen piikeillä napannu mutta kun niillä piikeillä se paalin pystyyn pinoaminen ei vaan oikeen onnistu!

Mä haluun kyllä heti tulla kattomaan ku joku tekee samat normi pihdillä. Kun ei siinä kuormaimen ulottuvuus ja liikeradat riitä sitten millään tuohon.....

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: "kiksit"pyöröpaalin käsittelijöille
Jujuhan tässä oli se että ne paalit saa kuljettaa lappeellas ja napata siitä kaks aina ja nostaa pinoon pystyyn.
Kahta paalia mäkin combi koneen perästä olen piikeillä napannu mutta kun niillä piikeillä se paalin pystyyn pinoaminen ei vaan oikeen onnistu!

Mä haluun kyllä heti tulla kattomaan ku joku tekee samat normi pihdillä. Kun ei siinä kuormaimen ulottuvuus ja liikeradat riitä sitten millään tuohon.....

 ...ja sais puristaa aika kovaa. Kyllä tollasta täytyy tosiaan kokeilla. Tolla sais pinottua varastoon helposti 5 paalia päällekkäin. :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Zetor

  • Vieras
Vs: "kiksit"pyöröpaalin käsittelijöille
Jujuhan tässä oli se että ne paalit saa kuljettaa lappeellas ja napata siitä kaks aina ja nostaa pinoon pystyyn.
Kahta paalia mäkin combi koneen perästä olen piikeillä napannu mutta kun niillä piikeillä se paalin pystyyn pinoaminen ei vaan oikeen onnistu!

Mä haluun kyllä heti tulla kattomaan ku joku tekee samat normi pihdillä. Kun ei siinä kuormaimen ulottuvuus ja liikeradat riitä sitten millään tuohon.....

Soon tekniikkalaji...  yksi kauhan kääntö per 2 paalia...


Jopa vihreenä kulkevat paskakuskit tietää miten se tapahtuu..

Viimeksi muokattu: 08.09.12 - klo:09:02 kirjoittanut Zetor

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: "kiksit"pyöröpaalin käsittelijöille
Juuri samalla systeemillä keräilen kun zetoorikin ja pelkkä kauhankääntö kärryyn nostaessa.
Senverran heppoinen paalikärry mulla että vain alakerroksessa kahta vieretyste päälle vain yhtä keskelle.
Se on vaan valteemimiesten ongelmia ettei kärryille ylety ;D

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: "kiksit"pyöröpaalin käsittelijöille
Juuri samalla systeemillä keräilen kun zetoorikin ja pelkkä kauhankääntö kärryyn nostaessa.
Senverran heppoinen paalikärry mulla että vain alakerroksessa kahta vieretyste päälle vain yhtä keskelle.
Se on vaan valteemimiesten ongelmia ettei kärryille ylety ;D

Mutta kun otetaan sieltä toisesta varvista kahta paalia? miten sen laita?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: "kiksit"pyöröpaalin käsittelijöille
Juuri samalla systeemillä keräilen kun zetoorikin ja pelkkä kauhankääntö kärryyn nostaessa.
Senverran heppoinen paalikärry mulla että vain alakerroksessa kahta vieretyste päälle vain yhtä keskelle.
Se on vaan valteemimiesten ongelmia ettei kärryille ylety ;D

Mutta kun otetaan sieltä toisesta varvista kahta paalia? miten sen laita?

 En usko ennenkuin näen.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: "kiksit"pyöröpaalin käsittelijöille
MP-liftin pihdillä saa kuskattua kahta olki/heinäpaalia kerralla. Onhan tuo MX toki näppärämpi kun ei tarvi irrottaa otetta välillä ja pysyy varmasti paalit mukana.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: "kiksit"pyöröpaalin käsittelijöille
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=tWhg5uag7As
Näppärästi näkyy kaksi paalia yhtäaikaa liikkuvan.Mutta mikä on toi musta etukuormaimen alusta merkiltään(Claas?).

Ei tuu mitään. Kauhee vipu kun paalit on noin kaukana. Renkaat painuu ja tulee uria, menee etuakseli rikki. Toi aparaattikin painaa ja tarvii useimmissa tapauksissa lisähallintaventtiilin jälkiasennuksia. Hintaakin tulee ainakin miljaardi. Ihan kuallu idea. Vähän ku pöttinger
Eihän tuo tartte kuin kaksi letkua ja johtoa siis traktorilta...  Helppo rakentaa venttiili tuommoseen pihtiin vaihtoventtiili tai sitten semmonen venttiili että saa myös kummatkin pihdit liikkumaan samaan aikaan... Eikä se nyt mitään hirmu kallista tule olemaan...

sirkussonni

  • Vieras
Vs: "kiksit"pyöröpaalin käsittelijöille
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=tWhg5uag7As
Näppärästi näkyy kaksi paalia yhtäaikaa liikkuvan.Mutta mikä on toi musta etukuormaimen alusta merkiltään(Claas?).

Ei tuu mitään. Kauhee vipu kun paalit on noin kaukana. Renkaat painuu ja tulee uria, menee etuakseli rikki. Toi aparaattikin painaa ja tarvii useimmissa tapauksissa lisähallintaventtiilin jälkiasennuksia. Hintaakin tulee ainakin miljaardi. Ihan kuallu idea. Vähän ku pöttinger
Eihän tuo tartte kuin kaksi letkua ja johtoa siis traktorilta...  Helppo rakentaa venttiili tuommoseen pihtiin vaihtoventtiili tai sitten semmonen venttiili että saa myös kummatkin pihdit liikkumaan samaan aikaan... Eikä se nyt mitään hirmu kallista tule olemaan...

Voisin olettaa, että tuossa laitteessa ei ole itse asiassa mitään lisähydrauliikkaa. Ylempi pihti lienee toteutettu siten, että se sulkeutuu samasta hydrauliikasta kuin se ensimmäinenkin, mutta sille vain on sulku sen paaliin nojaavan levyn ohjaamana! Eli, kun siinä ei ole paalia, se ei sulkeudu, jolloin sen ensimmäisen paalin saa kyytiin ilman että toinen pihti sulkeutuu. Sitten kun toinen painaa levyä, molempiin menee paine. Ja irroittaessa molemmat aukeaa aina samaan aikaan! ??

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: "kiksit"pyöröpaalin käsittelijöille
Ei taida olla suomessa maahantuojaa tuolle? Eikö tuo ranskalainen mahtanu olla

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: "kiksit"pyöröpaalin käsittelijöille
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=tWhg5uag7As
Näppärästi näkyy kaksi paalia yhtäaikaa liikkuvan.Mutta mikä on toi musta etukuormaimen alusta merkiltään(Claas?).

Ei tuu mitään. Kauhee vipu kun paalit on noin kaukana. Renkaat painuu ja tulee uria, menee etuakseli rikki. Toi aparaattikin painaa ja tarvii useimmissa tapauksissa lisähallintaventtiilin jälkiasennuksia. Hintaakin tulee ainakin miljaardi. Ihan kuallu idea. Vähän ku pöttinger
Eihän tuo tartte kuin kaksi letkua ja johtoa siis traktorilta...  Helppo rakentaa venttiili tuommoseen pihtiin vaihtoventtiili tai sitten semmonen venttiili että saa myös kummatkin pihdit liikkumaan samaan aikaan... Eikä se nyt mitään hirmu kallista tule olemaan...

Voisin olettaa, että tuossa laitteessa ei ole itse asiassa mitään lisähydrauliikkaa. Ylempi pihti lienee toteutettu siten, että se sulkeutuu samasta hydrauliikasta kuin se ensimmäinenkin, mutta sille vain on sulku sen paaliin nojaavan levyn ohjaamana! Eli, kun siinä ei ole paalia, se ei sulkeudu, jolloin sen ensimmäisen paalin saa kyytiin ilman että toinen pihti sulkeutuu. Sitten kun toinen painaa levyä, molempiin menee paine. Ja irroittaessa molemmat aukeaa aina samaan aikaan! ??
Voi olla en tiedä mutta jos kaikki toiminnot sais itse valittua niin aina helpompi...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: "kiksit"pyöröpaalin käsittelijöille
Ei taida olla suomessa maahantuojaa tuolle? Eikö tuo ranskalainen mahtanu olla
No missä mahtaa mafioso nyt viipyä  ::) 

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: "kiksit"pyöröpaalin käsittelijöille
http://www.m-x.eu/fr/produits/outils-chargeurs-telescopiques/manutention-balles/pince-balles/Manubal-W500.aspx

Voisin väittää että tuo on ihan helvetin monipuolinen laite!

Onnistuu pyöröpaalit, kanttipaalit ja lisäkäpälillä myös muovitetutkin paalit
Ens suveks kyllä tuollanen jos maahantuoja löytyy ja hinta pysyy järkevänä

sirkussonni

  • Vieras
Vs: "kiksit"pyöröpaalin käsittelijöille
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=tWhg5uag7As
Näppärästi näkyy kaksi paalia yhtäaikaa liikkuvan.Mutta mikä on toi musta etukuormaimen alusta merkiltään(Claas?).

Ei tuu mitään. Kauhee vipu kun paalit on noin kaukana. Renkaat painuu ja tulee uria, menee etuakseli rikki. Toi aparaattikin painaa ja tarvii useimmissa tapauksissa lisähallintaventtiilin jälkiasennuksia. Hintaakin tulee ainakin miljaardi. Ihan kuallu idea. Vähän ku pöttinger
Eihän tuo tartte kuin kaksi letkua ja johtoa siis traktorilta...  Helppo rakentaa venttiili tuommoseen pihtiin vaihtoventtiili tai sitten semmonen venttiili että saa myös kummatkin pihdit liikkumaan samaan aikaan... Eikä se nyt mitään hirmu kallista tule olemaan...

Voisin olettaa, että tuossa laitteessa ei ole itse asiassa mitään lisähydrauliikkaa. Ylempi pihti lienee toteutettu siten, että se sulkeutuu samasta hydrauliikasta kuin se ensimmäinenkin, mutta sille vain on sulku sen paaliin nojaavan levyn ohjaamana! Eli, kun siinä ei ole paalia, se ei sulkeudu, jolloin sen ensimmäisen paalin saa kyytiin ilman että toinen pihti sulkeutuu. Sitten kun toinen painaa levyä, molempiin menee paine. Ja irroittaessa molemmat aukeaa aina samaan aikaan! ??
Voi olla en tiedä mutta jos kaikki toiminnot sais itse valittua niin aina helpompi...

Videon pysäyttämällä, näkyi selvästi, että se muuten on just niin kuin tuossa kirjoitin, mitään ylimääräistä siellä hydrauliikan välissä ei ole. Vain kaksi letkua traktoriin kiinni, ja yksi letku kiertää sinne paalia vastanneen levyn tyveen ja sieltä sylkylle.  8)