Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Huoltamisen helppous  (Luettu 11456 kertaa)

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Huoltamisen helppous
Selvitättekö uuteen merkkiin siirtyessänne, millainen kone on huoltaa? Missä suotimet on ja miten niihin pääsee käsiksi.

Ainakin Jontikka täysin älyvapaa tässäkin suhteessa. Jouduin jopa takapyörän irrottaa, että sain yhden suodattimen irti. Osa propuista muovia. jne.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Huoltamisen helppous
Lähinnä, että ammattitaitoinen huolto on saatavilla. Nykyvehkeissä perus rasvausten, sekä öljyjen ja suodattimien vaihtojen jälkeen alkaa olla kotikonstit vähissä...
 
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Huoltamisen helppous
Selvitättekö uuteen merkkiin siirtyessänne, millainen kone on huoltaa? Missä suotimet on ja miten niihin pääsee käsiksi.

Ainakin Jontikka täysin älyvapaa tässäkin suhteessa. Jouduin jopa takapyörän irrottaa, että sain yhden suodattimen irti. Osa propuista muovia. jne.

Mahtavaa tuo jonnen huolto, muovi proppu rasahti eikä huoltomiehellä
ollu hyllys, aamuksi sai. Hihoja pitkin valuu öölit kainaloon kun putsarit
vaihat. Imusiivilän muoviproppu, toisella puolen myös ja kolomas VOA
akselin päällä. Rauta on kallista. Entäs etuaks napasten tulpat, keskiperän
tulpat, tarttuu kiinni kuin TAUTI ! >:(
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Huoltamisen helppous
Mutta jos ne konstit loppuu jo öljyjen vaihtoon, niin silloin on aika huonosti mietityy huoltamista.

Sitäpaitsi ei se ole huoltomiehenkään mukava huoltaa konetta, joka sylkee öljyt naamalle ja suodattimet saa irti vain rautakangella vääntämällä.

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Huoltamisen helppous
Selvitättekö uuteen merkkiin siirtyessänne, millainen kone on huoltaa? Missä suotimet on ja miten niihin pääsee käsiksi.

Ainakin Jontikka täysin älyvapaa tässäkin suhteessa. Jouduin jopa takapyörän irrottaa, että sain yhden suodattimen irti. Osa propuista muovia. jne.

Mahtavaa tuo jonnen huolto, muovi proppu rasahti eikä huoltomiehellä
ollu hyllys, aamuksi sai. Hihoja pitkin valuu öölit kainaloon kun putsarit
vaihat. Imusiivilän muoviproppu, toisella puolen myös ja kolomas VOA
akselin päällä. Rauta on kallista. Entäs etuaks napasten tulpat, keskiperän
tulpat, tarttuu kiinni kuin TAUTI ! >:(

Sitä kun ei uskota et ne tulpat kestää kiinni ilman hirvittävää, kaksikäsin hampat irvessä kiristystä. sitä varten niissä on tiivisteet, et ei tarttee hirvittävällä esikiristyksellä yrittää tiivistää. Se vaihteiston suodatin on hiukan vmäisessä paikassa, mut mitä nyt muutaman kerran tullut vaihdettuu niin ei oo likaantunu kun näpit, ei kainalot.

Muutenhan voisin väittää et jontikalla on mietitty huoltoa. Kaikki huoltokohteet on huollettavissa maassa seisten, ainoastaan nuo hydrauliikan/vaihteiston suodattimet on hankalemmissa paikoissa, mut meillä niihin on päästy käsiksi ongelmitta

Viimeksi muokattu: 18.06.08 - klo:12:25 kirjoittanut oltsik

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Huoltamisen helppous
Selvitättekö uuteen merkkiin siirtyessänne, millainen kone on huoltaa? Missä suotimet on ja miten niihin pääsee käsiksi.

Ainakin Jontikka täysin älyvapaa tässäkin suhteessa. Jouduin jopa takapyörän irrottaa, että sain yhden suodattimen irti. Osa propuista muovia. jne.

Mahtavaa tuo jonnen huolto, muovi proppu rasahti eikä huoltomiehellä
ollu hyllys, aamuksi sai. Hihoja pitkin valuu öölit kainaloon kun putsarit
vaihat. Imusiivilän muoviproppu, toisella puolen myös ja kolomas VOA
akselin päällä. Rauta on kallista. Entäs etuaks napasten tulpat, keskiperän
tulpat, tarttuu kiinni kuin TAUTI ! >:(

Sitä kun ei uskota et ne tulpat kestää kiinni ilman hirvittävää, kaksikäsin hampat irvessä kiristystä. sitä varten niissä on tiivisteet, et ei tarttee hirvittävällä esikiristyksellä yrittää tiivistää. Se vaihteiston suodatin on hiukan vmäisessä paikassa, mut mitä nyt muutaman kerran tullut vaihdettuu niin ei oo likaantunu kun näpit, ei kainalot.

Muutenhan voisin väittää et jontikalla on mietitty huoltoa. Kaikki huoltokohteet on huollettavissa maassa seisten, ainoastaan nuo hydrauliikan/vaihteiston suodattimet on hankalemmissa paikoissa, mut meillä niihin on päästy käsiksi ongelmitta




Tarttuu kiinni vaikka ei kiristä tiukalle, huoltomiehillä myös on
vaikeuksia...
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Huoltamisen helppous
Massikan huolto on helppoa.

Läppäri vaan kiinni pistokkeeseen ja todetaan olemattomat vikakoodit.

Siin se!
Kui mää ain olen paras?

37peuse

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 324
Vs: Huoltamisen helppous
Ei kai suomalaiset öljyjä vaihda, niitä vaan lisätään  :D

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Huoltamisen helppous
Sitä kun ei uskota et ne tulpat kestää kiinni ilman hirvittävää, kaksikäsin hampat irvessä kiristystä. sitä varten niissä on tiivisteet, et ei tarttee hirvittävällä esikiristyksellä yrittää tiivistää.

Mäkin opin tuon kantapään kautta, kun peräöljyjä vaihtaessani ajattelin vielä hiukan kiristää sitä imusuodattimen muoviproppua... Onneksi oli oikein yksi Agrin varastossa. Tuosta proppujen kiristämisestä olen sen huomannut, että huoltomiesten jäljiltä ne ovat paljon löysemmässä, mitä omilta jäljiltä. Eli ilmeisesti ne pysyy pienemmälläkin momentilla.

Ainakin vielä ne vaihteiston suodattimet on saanut helposti vaihdettua, niissähän on tilat avaimille, jos ei muuten aukea.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Huoltamisen helppous
Ainakin Jontikka on aivan kuningasvehje huoltaa näihin sisudieselin vekottimiin nähden.
Suodattimet ovat oikeinpäin eikä tartte työkaluja irroitukseeen eikä kiinnittämiseen, eikä rotjaa öljyjä pitkin kylkiä (moottoripuolella).
Vaihteiston ja perän suodattimet tietysti ovat syvemmällä.

Akku, kaikki ilmanputsarit hienosti maajalassa tarkastettavissa, eikä tartte purkaa kaiken maailman härpäkkeitä edestä ennen tarkasteluja.

Kyllä kotimaisella on vielä paljon oppimista.

Ja ne proput kyllä pysyy kiinni kohtuudella ja myös avautuvat.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Huoltamisen helppous
Selvitättekö uuteen merkkiin siirtyessänne, millainen kone on huoltaa? Missä suotimet on ja miten niihin pääsee käsiksi.

Ainakin Jontikka täysin älyvapaa tässäkin suhteessa. Jouduin jopa takapyörän irrottaa, että sain yhden suodattimen irti. Osa propuista muovia. jne.
massikka on helppo:syylärit tosi kätevä putsata vaikka ei tukikaan ,ohjaamoputsari ylivoimasen helppo .rasvat etupäähän seisten menee putkea pitkin perille ,nipat moottoritilassa jne....
dynä vt se nykyaikasin portaaton

huhu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Huoltamisen helppous
Laukkaselta hankkiessa saa niin yksityiskohtaiset ohjeet ettei voi tehdä asennusvirhettä.Monissa suodattimissa O-renkaat eli tiiviys ei perustu kiristysmomenttiin.Suodattimet liiankin jämerästi tehtyjä kertakäyttöisiksi.

MF 4000

  • Vieras
Vs: Huoltamisen helppous
Jos nyt järjellä ajatellaan niin ne proput ym jutut kiristetään vain siihen kireyteen ettei öljyä vuoda.Tiivisteet ovat niissä sitä varten.ei mitään 20 kp momentilla kiristellä muuta kuin kansipultteja.Mut kukin saa konettaan ruhjoo niin paljon kuin haluaa ja sitten on itku ja hamamsten kiristys kun proput on jumissa ym.Tiivisteet myös liika tiukalla ruhjottu kasalle ja siksi alkaa vuotaan.

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Huoltamisen helppous
Ainakin Jontikka on aivan kuningasvehje huoltaa näihin sisudieselin vekottimiin nähden.


Semmoinen pikku yksityiskohta, että Jontikkaan jää noin 20 litraa öljyä peräkoteloon, jos yrittää laskea tyhjäksi pikaliittimen kautta. Valtrassa tulee aivan tyhjäksi. Melkoinen etu tuokin.

MF 4000

  • Vieras
Vs: Huoltamisen helppous
Yleensä ne öljyt  kyllä poistetaan pohjaproppujen kautta.