Vastahan siitä oli täällä yhdeksän vuotta sitten puhetta. Etkö muista:
Keskustelukanava
"MF 186 jarrut"
shavia 14.07.2003, 07:07 (EET)
"MF 186 jarrut"
Kuulin huhua, että 186:een käy jarrusylintereiksi (siis
pyöräsylinterit) jonkun Mersun vastaavat. Osaisiko joku
kertoa, minkä mersun/muun auton sylinterit käy, niin ei
tarvitsisi ihan kaikkia testata..
tiko78 17.07.2003, 16:11 (EET)
7. "RE: MF 186 jarrut"
Onhan siinä puimurissa jarru luonnostaan valmiina,lasket
pöydän alas maantiellä jos vauhti alkaa huimata. Omas 186
ainakin jarrut ok, vain vähän tarvii voimaa, kun jo meinaa
ukko lähteä penkiltä kovempaa polkaistessa.Tuos vanhas 86
puimuris täytyy seistä koko painolla jarrupolkimen
päällä..kaipa sama tauti. Hassua vain, 186 laskee pöytä
maahan talven aikana, 86 pöytä nakottaa reippasti pystyssä,
vaikka -64 mallia..molemmat jököttää vierekkäin ladossa..
Sivun alkuun
Hopea 17.07.2003, 17:54 (EET)
8. "RE: MF 186 jarrut"
heh,meijän 186 on seisonu ladossa nyt ensi syksyn jälkeen 3
vuotta,kertaakaan ei oo käynnissä ollu 3 vuoden aikana.
pöytä yhä ylhäällä eikä oo omien silmien mukaan laskenu
senttiäkään.
Sivun alkuun
tiko78 18.07.2003, 19:48 (EET)
11. "RE: MF 186 jarrut"
Kaipa jotain ohivuotoa hydrauliikassa..
Sivun alkuun
dexta 15.07.2003, 20:22 (EET)
4. "RE: MF 186 jarrut"
kerro jos käy ja on halvempi pitäisi ennen puinteja vaihtaa
naapurille jarru sylinteri
Sivun alkuun
shavia 21.07.2003, 19:16 (EET)
12. "RE: MF 186 jarrut"
>kerro jos käy ja on halvempi
>pitäisi ennen puinteja vaihtaa naapurille
>jarru sylinteri
Alkuperäinen sylinteri maksaa (Agrimarket Tampere) 222
euroa/kpl. Tiivisteitä ei saa erikseen.
En ole (vielä) löytänyt käypästä sylinteriä autoliikkeistä,
mutta Mersun 409/410 -mallin takapyöräsylinterin
tiivistesarja tuntuu sopivan ainakin suunnilleen. Maksoivat
Mersun osia myyvässä tarvikeliikkessä 16 euroa/kpl.
Niissäkin lukee FAG SCHÄFER, eli lienevät saman valmistajan
tuotantoa. Eiköhän nuo vähän aikaa toimi, kun hioin
hapettumat pois ja laitoin silikonirasvaa ja uudet nesteet.
Tiivisteiden vaihtamiseksi sylinterit pitää kyllä irroittaa,
mäntiä ei muuten saa ulos, mutta ei se kovin vaikeaa ole. Ne
pyöreäpäiset tapit kannattaa muuten kääntää toisin päin, jos
ovat kovin ruostuneet tiivisteen kohdalta, niin ei pääse
kosteutta tiivisteen alle.
Puimuri on siis mallia -68 ja jarruissa oli vikana se, että
jumittivat usein päälle. Johtui siitä, että sylinterien
pölytiivisteet olivat rikki ja lisäksi nuo tappien varret
ruostuneet ja töhkääntyneet, joten männät olivat
hapettuneet.
Sivun alkuun
dexta 14.07.2003, 19:50 (EET)
1. "RE: MF 186 jarrut"
no entäpä alkuperäinen. kytkinlevy on niissä ekoissa 186ssa
mersun
Sivun alkuun
koivumaki 14.07.2003, 21:52 (EET)
2. "RE: MF 186 jarrut"
Taitaa deflaatio vaivata.Sen muistan,että Fahr 66:n
kytkinlevy on sama kuin Toyota Hiace bensa ja tiedän,että
Ferkuun käy jonkin auton sylinterit,mutta en kyllä muista
minkä.
Ota irti ja osa kainalossa varaosaliikkeeseen,jollei ole
vallan pahat voit selviytyä tiivistesarjallakin.
Km
Sivun alkuun
Hopea 15.07.2003, 14:40 (EET)
3. "RE: MF 186 jarrut"
tämä on todella vain veikkaus/arvaus. Ford escort?
Sivun alkuun
shavia 16.07.2003, 17:45 (EET)
5. "RE: MF 186 jarrut"
>tämä on todella vain veikkaus/arvaus. Ford
>escort?
Lisää vinkkejä: Sylinterissä on mäntien jatkeena pari
senttiä pitkät pyöreäpäiset tapit. Eli männät eivät työnnä
suoraan jarrukenkiä, vaan näiden tappien välityksellä.
Mäntien halkaisija on n. 22,2 mm ja niissä on teksti: FAG
SHÄFER
Sylinteri on melko tiukalla pyöreällä sovitteella kiinni
jarrukilvessä ja sen lisäksi kahdella ruuvilla.
Sivun alkuun
piikkari 18.07.2003, 19:33 (EET)
10. "RE: MF 186 jarrut"
Kattele Pösön sylintereita. Voi olla lähellä Pick-upin
taka.Tämäkin arvaus kertomasi perusteella.
Motonetista halvalla, 10 EUR paikkeilla.
Vois tehdä jonkun listan mikä sopii mihin,esm.Claas
Eurooppa/Mercur kytkinlevy on VW kuplasta sopiva.Kadettin
bensapumppu sopii 1500 Datsunin pick-uppiin.
Sivun alkuun
werty 17.07.2003, 18:45 (EET)
9. "RE: MF 186 jarrut"
>>tämä on todella vain veikkaus/arvaus. Ford
>>escort?
>
>Lisää vinkkejä: Sylinterissä on mäntien jatkeena
>pari senttiä pitkät pyöreäpäiset tapit.
>Eli männät eivät työnnä suoraan
>jarrukenkiä, vaan näiden tappien välityksellä.
>
>
>Mäntien halkaisija on n. 22,2 mm
>ja niissä on teksti: FAG
>SHÄFER
>
>Sylinteri on melko tiukalla pyöreällä sovitteella
>kiinni jarrukilvessä ja sen lisäksi
>kahdella ruuvilla.
Muuten tarviiko edes irrottaa sylintereitä vaihtaaksen
männän tiivisteen? Irrottaa jarrukengät ja polkee männän
pois sylinteristä.
Sivun alkuun
Hopea 16.07.2003, 18:50 (EET)
6. "RE: MF 186 jarrut"
juu..meil tos ladossa seisoo tuollanen kone. N.500ha puitu
sillä. Koskaan ei vaan oo tarvinnu tehä tuota remppaa.
Sivun alkuun