Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Marjasota kiihtyy.  (Luettu 8523 kertaa)

kantola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Marjasota kiihtyy.
Maaseudun immeinen on semmonen, että mitään ei saa tehdä, toimia tai muuttua ympäristössä, jos ei itse siitä henkilökohtaisesti välittömästi hyödy ????

Tietysti naapuria vituttaa jos vieroharju aukaistaan soranottopaikaksi. Siinä menee mustikkamaasto ja yöunet. Hyvästi naapurisopu. Ei liho kuin oma vatta ryypätessä murheeseen ja tietysti naapurin äijän osuuspankin soratili.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ymmärrän kyllä, jotta hermostutaan, jos pihapiiristä tullaan mummon pakastemarjat poimimaan. Mutta jos tuolta kairasta poimitaan, niin minusta nähden viekööt vaikka kaikki ja tarvittaessa varpuineen. Verolla, tai ilman.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

sorkkis

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Ymmärrän kyllä, jotta hermostutaan, jos pihapiiristä tullaan mummon pakastemarjat poimimaan. Mutta jos tuolta kairasta poimitaan, niin minusta nähden viekööt vaikka kaikki ja tarvittaessa varpuineen. Verolla, tai ilman.

Entäs jos toisten mailta hakee santaa koska ko. omistaja ei hyödynnä luonnonvarojaan .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

de Citonni

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Don't dream your life, live your dreams.
On se jännä tää suomalainen asenne ja henki. Ennemmin marjat mettään mätänemään kuin bisneksen juureksi jollekulle. Se olis sitä 100% kateutta. Jos joku saa euron, niin heti on punaniskaperusjuntti miettimässä miten sen siltä saisi pois. Sen sijaan, että miettis kuinka mä saisin sen. Euron tienaaminen ei kummiska huvita, eikä viitti, mutta muita on aina kiva potkiskella polvitaipeisiin ja kattella kun ne horjuu.  ::)

Tällä kertaa uutinen sivusi Ruotsin ruotsalaista asennetta.  ::)

"Ruotsissa mustikanpoimijoita jo ammutaan kiväärillä."
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Poropoliisi Hurskainen

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Se vaan on nykyään paska juttu että marjoja ei uskalla jättää kypsymään, vaan on raavittava ne kaikki pois kerralla kun pitää KILPAILLA omista marjoistaan omalla maallaan.

Nytkin kävi näin: Eräs naishenkilö on hakenut 2 sangollista, n. 20 litraa mustikoita kotipalstaltaan n. 1,2 km päästä kotoa perheen metsänuudistusalueelta joka kesä 15 vuoden ajan. Nyt kävi kuitenkin niin että thaimaalaiset löysivät tämän(kin) talvitienpohjan ja olivat poimineet alueelta kaiken.
Heitä oli kielletty poimimasta alueella ja nainen oli nähtyään edellisenä päivänä kolonnan selittänyt ryhmänjohtajalle asian. EI vaikuttanut mitään. Mustikat jäivät pakastamatta talven varalle.

Ensi vuonna nainen aikoo kuulemma jättää thaimaalaiset ym. omaan arvoonsa ja poimia marjansa pakon edessä yhtenä viikonloppuna puolikypsinä kun ei uskalla jättää niitä enää kypsymään.

Sanon vielä kerran että miksi näitä ei viedä poimimaan taipaleitten taakse juuri sinne minne "marjat mätänevät niin että karhutkin liukastelevat mättäikössä", miksi ohjeistukset eivät päde ja poimintapaine kohdistuu yksille ja samoille alueille paikallisten kanssa? Silloin syntyy konflikteja, joista luemme.

Jokamiehen"oikeudet" on paikallisväestön osalta hiljaisesti kuitattu isomman oikeudella pois. :(

LuMon

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ole sinä se muutos, jonka toivot näkeväsi maailmas
Kyllähän tähän pitäs saaha sellaset pelisäännöt joita myös noudatettaisiin. Nämä orjatyövoima kerääjät saloille, eikä talon pihoille...täälläkin pienen itä-suomalaisen kaupungin lähimetsistä keräävät , missä  olen jopa rollaattori mummon  nähnyt tienvarressa mustikoita keräämässä.
Emme voi ratkaista ongelmia ajattelemalla samalla tavalla kuin silloin, kun loimme ne.
  Alpert Einstein

millamagia

• Vieras
On se jännä tää suomalainen asenne ja henki. Ennemmin marjat mettään mätänemään kuin bisneksen juureksi jollekulle. Se olis sitä 100% kateutta. Jos joku saa euron, niin heti on punaniskaperusjuntti miettimässä miten sen siltä saisi pois. Sen sijaan, että miettis kuinka mä saisin sen. Euron tienaaminen ei kummiska huvita, eikä viitti, mutta muita on aina kiva potkiskella polvitaipeisiin ja kattella kun ne horjuu.  ::)
----------------Tässä ei oo kyllä kyse kateudesta,vaan suututtaa,jos thaikut poimii mun entiset marjapaikat ja itse joudun etsimään uusia.Tänä kesänä ne ei kyllä kerinny,sain poimia ihan rauhassa 5-sankkoa,pitäköön loput. >:(  Joka ei itse poimi,ei ymmärrä,miltä tuntuu,jos marjat viedään omista metsistä,joissa on käynyt kymmenet vuodet. Ei oo vanhana kiva alkaa etsiä uusia marjapaikkoja. :o

Sepedeus

• Vieras
Tällaista facebookissa tänään.
----------------Tässä ei oo kyllä kyse kateudesta,vaan suututtaa,jos thaikut poimii mun entiset marjapaikat ja itse joudun etsimään uusia.Tänä kesänä ne ei kyllä kerinny,sain poimia ihan rauhassa 5-sankkoa,pitäköön loput. >:(  Joka ei itse poimi,ei ymmärrä,miltä tuntuu,jos marjat viedään omista metsistä,joissa on käynyt kymmenet vuodet. Ei oo vanhana kiva alkaa etsiä uusia marjapaikkoja. :o

Äsken postilaatikollemme pysähtyi auto ja pariskunta alkoi kävellä siinä ämpäreiden kanssa ympyrää. Tästä ikkunasta näkyy laatikolle ja tonttimme rajoittuu maantiehen. Kävin sanomassa pariskunnalle ihan ystävällisellä äänellä, että olisi kiva jos jättäisitte pihapiirin rauhaan (meillä kun kasvaa vähän kanttarelleja ihan siinä postilaatikon nurkilla ja lasken ne kyllä pihapiirin sadoksi). Mies alkoi tiuskia ja kiroilla "Älä saatana tule mulle aikuinen ihminen tuollaisia selittämään. Tämä on julkinen tie" Joo, mutta auto oli pihatiellämme ja tukki sen. Eikä ne sienetkään siellä maantiellä kasva. Phärchkele millaisia ihmisiä. Thaipoimijoita moititaan, mutta pahimmat pässit näyttävät olevan suomalaisia.

Kannattaa hommata tältä firmalta portti tien alkuun.
http://www.pajatsalo-portti.fi/suomi/puomit/

Viimeksi muokattu: 12.08.12 - klo:21:28 kirjoittanut Sepedeus

Poropoliisi Hurskainen

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Mustikoita perkailen... 14 kg kahdessa tunnissa, oli hyvä paikka näin illan päälle. Pakko poimia ennen kuin thaikut iskee minun palstaani, viime kesänä porkkasivat haravoillaan kaiken. :(

Harmittaa kun tähän touhuun ei kukaan saa järkeä, pian ollaan kuin Amerikan intiaanit puolustamassa oikeuksia valloittajaa vastaan. Marjaporvarit sucks. >:(

Fuller

• Vieras
EsDiePieltä saa potkia kanttarellit hevon kuuseen. Ei punaparta niitä kerää ollenkaan,kunhan vinoilee ihmisille ;D :D ;D :D ;D :D ;D :D ;D :D

mah

• Vieras
Kukaan kysynyt mihin hintaan thaimaalaiset myisivät mustikoita noin "offtherecord"?

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
no sitten se on muutosvastaisuutta. Kuinka kummassa kuvittelit em. "läänityksen" säilyvän sulla hamaan hautaan? Näillä nurkilla on välillä paljonkin marjanpoimijoita, omia ja ulkomaisia. Läänityksiä ei harrasteta, vaan se kerää joka kerkiää. Asiasta napiseminen kertoo vaan siitä, että olot on mukavat. Pikkuasiat muuttuu suuriksi....

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

sorkkis

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
no sitten se on muutosvastaisuutta. Kuinka kummassa kuvittelit em. "läänityksen" säilyvän sulla hamaan hautaan? Näillä nurkilla on välillä paljonkin marjanpoimijoita, omia ja ulkomaisia. Läänityksiä ei harrasteta, vaan se kerää joka kerkiää. Asiasta napiseminen kertoo vaan siitä, että olot on mukavat. Pikkuasiat muuttuu suuriksi....
Ajatteles jos tinkimaito kuuluisi jokamiestenoikeuksiin .

Tulisko napinaa ?

Kyllä maanomistajalta tulis pyytää lupa suuremmassa mittakaavassa tapahtuvaan marjanpoimintaan .

Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Sepedeus

• Vieras
Ajatteles jos tinkimaito kuuluisi jokamiestenoikeuksiin .

Tulisko napinaa ?

Kyllä maanomistajalta tulis pyytää lupa suuremmassa mittakaavassa tapahtuvaan marjanpoimintaan .

Kyllä äpylit laitumella pitää kuulua jokamiehen oikeuksiin. Siis ei kun lypsämään ;D ;D ;D ;D
Loppuu kepulaasten *****ilu ;D ;D ;D ;D

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
oiskii muuten hupia katella kuin nuot kaupuntilaiset tulis kokeilemaan näitä nykylemmuja käsin lypsään!                         saattaisipa muutama sanko tahi panki lennellä kedoilla ja perkeleitä kuulua kun kävisivät näitä melkein ropoille opetettuja lypsään!                       tuttu haastoi viime keväänä katkon aikana kokeilleensa ja totesi turhaksi urheiluksi!