Helsingin taksit ovat siirtyneet takaisin Mersuun. BMW- ja Audi-innostus on selvästi laimentunut. Voisiko siis olla että ruostepilkut ML:n takaovessa eivät olekaan koko totuus MB:n nykyisestä laadusta.
MB:n laatuongelmien kerrottiin johtuneen Chryslerin ostosta ja parhaiden voimien lähettämisestä Detroitiin.
Nyt kun Moparista on päästy eroon MB:n laadun voisi olettaa palautuvan.
"Uudelta mantereelta" en kyllä usko laatua tulevan, joten ML/GL, X3/X5 jäävät jatkossakin kauppaan. Uutta Grand Cherokee:ta ei kuulemma enää kasata Itävallassa, joten senkin saa unohtaa laskuista. Alkuperäistä ML:ää koottiin myös Itävallassa (=dieselit), mutta bensamallit on aina tulleet Tuscaloosasta ja noissa "eka-koppaisissa" oli kuulemma järkyttävä laatuero itävaltalaisten hyväksi. Valitettavasti dieselitkin kootaan nykyisin Tuscaloosassa. Edelliskoppainen X3 tehtiin Itävallassa (Steyer-Magna), mutta sekin on uuden mallin kohdalla pilattu siirtämällä tuotanto Spartanburgiin. Traktorimaailmassa varmaan JD:n kohdalla Iowa / Mannheim moni on havainnut laatueron saksalaisen hyväksi.