Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tuoksuista syntyy muistoja  (Luettu 2933 kertaa)

Aron Viestitin

• Vieras
Tuoksuista syntyy muistoja
Vuoden kiertokulkuun liittyy kullekin vuodenajalle ominaisia tuoksuja jotka palauttavat minut muistojeni lapsuuteen vuosi toisensa jälkeen. Esimerkkinä mainittakoon vaikkapa seipäillä kuivuva heinä, loppukesän auringossa kypsyvä ohrapelto, syyshallan panema perunanvarsi tai sulavan lumen kostuttama keväinen maa. Lapsuuden jouluihin liittyviä tuoksumuistoja lienee meillä kaikilla. Muutama yksittäinen tilanne lapsuusvuosilta on piirtynyt tuoksun ansiosta erityisesti mieleeni. Niistä enemmän blogissa: http://viestitin.blogspot.fi/2012/07/tuoksuista-syntyy-muistoja.html

Herra Heinamaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Tuoksuista syntyy muistoja
Ok. Nyt mm. tuoksuu syksy ja koulujen alku.
Itse muistan lapsuudesta tuoksun, joka tuli kun tehtiin heinäkuormaa ladossa.

Joskus kädet tuoksuvat vähän erilailla, kun lypsyaseman viemäripumppua on pitänyt aukoa.

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Syksyinen sianpaskan haju tuo mieleen lapsuuden. Paroonin jälkikasvu tuotiin kouluun S-mersulla. Jonnin joutavat pohjasakan äpärät ladalla........... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

bdr-529

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Jokunen  Lada kuski oli myös aatteen miehiä ja eikä mitään pohjasakkaa.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Sepedeus

• Vieras
  Joskus olen saanut nuuhkaista naista sieltä ja tuoksu sellainen jota ei unohda koskaan ;D

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Joskus mossina kun talvella kävellä pahlustettiin johonkin korpeen, missä tiedettiin isä-ukon olevan savotassa ja jos isä teki tulet ja paistoi jotahi makkarankyrsää, niin se tuoksu oli kyllä taivaallinen. Joskus vieläkin saa jonkinmoisia häivähdyksiä siitä kokemuksesta.

Nykyään kun suuntaa tuonne jäämeren suuntaan, niin sen meren voi sopivalla tuulella haistaa jo matkojen päähän. Sitten kun saa varpaat ujutettua siihen kylmään veteen ja vielä nortin huuleen, niin silloin voi sanoa, jotta on elämä kohillaan.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Joskus mossina kun talvella kävellä pahlustettiin johonkin korpeen, missä tiedettiin isä-ukon olevan savotassa ja jos isä teki tulet ja paistoi jotahi makkarankyrsää, niin se tuoksu oli kyllä taivaallinen. Joskus vieläkin saa jonkinmoisia häivähdyksiä siitä kokemuksesta.

Nykyään kun suuntaa tuonne jäämeren suuntaan, niin sen meren voi sopivalla tuulella haistaa jo matkojen päähän. Sitten kun saa varpaat ujutettua siihen kylmään veteen ja vielä nortin huuleen, niin silloin voi sanoa, jotta on elämä kohillaan.

voiko  tupakoitsijakin  jotain  haistaa  ???

mutta  mitä  tulee  maatalouden  tuoksuihin   niin  marianheinän  tuoksu  heinakasassa
pitää  kesällä  kokea 8)

Täpinäreiska

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Joskus kun baari-illan jälkeen vieressä nukkuva naishenkilö puhalteli kohti, ihmettelin mistä tämä haju on niin tuttu. Myöhemmin säilörehulaakasiilossa asia valkeni..   ;D
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

bouli

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  Joskus olen saanut nuuhkaista naista sieltä ja tuoksu sellainen jota ei unohda koskaan ;D
Lähtikö taju?  ::)

Fuller

• Vieras
EsDiePie sai kaksi kertaa,ensimmäisen ja viimeisen. Siwarissa oli kavereille kehuskellut saavutuksiaan naisten kanssa,pötypuhetta lopuksi kaik. ;D

de Citonni

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Don't dream your life, live your dreams.

Olikohan aivot kuinka kauan ilman happea?  ::)
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Sepedeus

• Vieras

Eihän sitä silloin muistaisi.  ;D

Neke

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Eihän sitä silloin muistaisi.  ;D

Joillai on noi suuseksi nautinnot  jääneet Kotkanruusujen aromipesään.
 :'( :'( :'(

Neke

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
EsDiePie sai kaksi kertaa,ensimmäisen ja viimeisen. Siwarissa oli kavereille kehuskellut saavutuksiaan naisten kanssa,pötypuhetta lopuksi kaik. ;D

fulerille sinistä nappia. Sitten aviollisten velvoitteiden hoitoon. :'( :'( :'(

JoHaRa

• Vieras
Niinkin voi käydä, että hyvään tuoksuun alkaa liittämään ikäviä asioita  :'(

Hajumuistihan on ihmisellä kaikkein tarkin. On perin surullista joutua välttämään tahallaan tuoksuja joista oikeasti ennen nautti. Alitajunta aiheuttaa pakokauhua ja keho panikoi.

Mä en voi esim. syödä mansikoita tämän vuoksi