Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Joko Varsinais-Suomen viljat nurin ?  (Luettu 10586 kertaa)

Joozeppi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Joko Varsinais-Suomen viljat nurin ?
joo samat ajatukset korrensääteiden käytöstä takaraivoon: paremmille maille ohrille moddus jo T1-vaiheessa sit kelien mukaan lisää tautiruiskutuksen yhteydessä. ja lantaa vähemmän ohrille sekä muhevimpien maiden kauroille. toisaalta en oo ihan varma olisko auttanu tässä myrskyssä mut parin naapurin vahvat ohrat on pystyssä ja heillä tukevampi proppaus ajoissa.

taudit vieny papagenon lippulehden jo ihan ruskeeks. meillä kiusataan naapureita kahuvehnän puinnilla jo 20. päivä. myös kaurassa on jotain keltasta sävyä, kirvat vai? hemmetti ku kaikkee tarvis jo seurata ja jos ei tee mitään ni pommiin, kiva.

ja taas päälle tämmönen mitäänsanomaton suhjupäivä, kai samanlaista koko viikko..

ss3

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
23 mm tiputti vaakatasossa Ohrat pysy pystyssä kiitos moddus.

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Kyl vaikuttas että ABS-jarrua tuli ostettua ja ruiskuteltua kasvustoon.. Osittain pitäny, osittain ei. Lakoa siellä täällä. Tarvii ens vuodelle tarkistaa jarrujen tyyppi ja laittaa sellasta joka on lukittuvaa mallia. Hyvin näkee tuplakakkaraidatkin, makaa täysin. Noo, ei tässä vielä mitään ole menetetty, ei kuitenkaan viime vuoden tapasta totaalisesti liimaantunutta.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Husokki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
26 milliä! Lakoa ei mainittavasti, pikkasen jossain päisteesä.
Käteinen ratkasee

Joozeppi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
täs on mun pahin pelto streiffiä.

laitoin kuvan siks, että siinä näkyy mun köyhän miehen twin-kokeilun onnistunut tulos. kuvan keskeltä hieman oikealle on 20 metrinen kaista jossa löin puomit kasvuston sekaan heiluttamaan terpalia ajaessa. näköjään auttaa. aineet pitäisi saada kortta vahvistamaan tyvelle eikä vaan lyhentämään päästä. ts. ajaa aikaisemmin ni ne on enempi vahvistajia eikä lyhentäjiä.

tarvii kyl myöntää et mun ohra meni ehkä pahiten lakoon. noi monitahoset, jotka naapureilla hurjan pitkiä on korsittuneet jo sen verta et meni vaan sekasin. toi on on ns. limalaossa.

cosmic_cowboy

• Vieras
Hämeen puolelle osui lauantaina se kuuro kuin SKN:llekin ja rukkiit lepo. Harjulla hitsasi vimmatusti viime yönä. Itse tunnelmoin navetassa viimeisen  :D syntyneen vasikan kanssa. Alkoi poltella sulaketta viime viikolla, eikä toimi valot ko. lääwässä. Ukonilmalla poltteli loisteputkia neljään otteeseen langattomalla sähköllä. Säästöä. Tähän rojotti 20 milliä, 50% härkäpavuista 40 asteen kulmassa. Työmatkalla totesin pahimpien kaatosateiden keskittyneen lietesäiliöiden ympäryksille? Yllättävän vähän lakoa kaikkeistaan.

sirkussonni

• Vieras
Hämeen puolelle osui lauantaina se kuuro kuin SKN:llekin ja rukkiit lepo. Harjulla hitsasi vimmatusti viime yönä. Itse tunnelmoin navetassa viimeisen  :D syntyneen vasikan kanssa. Alkoi poltella sulaketta viime viikolla, eikä toimi valot ko. lääwässä. Ukonilmalla poltteli loisteputkia neljään otteeseen langattomalla sähköllä. Säästöä. Tähän rojotti 20 milliä, 50% härkäpavuista 40 asteen kulmassa. Työmatkalla totesin pahimpien kaatosateiden keskittyneen lietesäiliöiden ympäryksille? Yllättävän vähän lakoa kaikkeistaan.

Lietesäiliöt siis vetää ukkosmyrskyn keskuksia puoleensa!!  ;D

ijasja2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Yllättävän vähän lakoa kaikkeistaan.

Ei oo ollu kuumaa ja kuivaa, korressa potkua pysyä pystyssä vaikka ovatkin hiukka venähtäneet. Auta armias kun sataa edes normaalisti ankaran kuivuuden ja kuumuuden jälkeen, viljat ottaa välittömästi lepoa ???
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

JoHaRa

• Vieras
täs on mun pahin pelto streiffiä.

laitoin kuvan siks, että siinä näkyy mun köyhän miehen twin-kokeilun onnistunut tulos. kuvan keskeltä hieman oikealle on 20 metrinen kaista jossa löin puomit kasvuston sekaan heiluttamaan terpalia ajaessa. näköjään auttaa. aineet pitäisi saada kortta vahvistamaan tyvelle eikä vaan lyhentämään päästä. ts. ajaa aikaisemmin ni ne on enempi vahvistajia eikä lyhentäjiä.

tarvii kyl myöntää et mun ohra meni ehkä pahiten lakoon. noi monitahoset, jotka naapureilla hurjan pitkiä on korsittuneet jo sen verta et meni vaan sekasin. toi on on ns. limalaossa.

Ruiskuissa pitäisi aina olla esipuomi kun sillä ajetaan laonestoja ja tautiaineita. Monesti näkee peltoja joissa pystyssä ovat vain kasvit pyöränjälkien reunoilla, näissä tuo "esipuomiefekti" toimii.

Eli putki poikittain puomin eteen, vähän puomia alemmas. Sit törmäyksenvaimentimet tiukalle. Vanhaa tekniikkaahan tämä on, mutta miksi ei ole käytössä  :-[

Topias Funke

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • aSiantuntija
Viimeks oli lakoviljaa minulla 2 ha vuonna 2004. Nyt on taas varmaan 5 ha lakopaskaa. Hyh helevetti.
Suuttimen suojaputket on silleen kivasti tarjolla tuota kasvustossa laahaamista varten, mutta en katsonut sillon tarpeelliseksi. 7 baarin paine ja ilmasuutin toimii yleensä riittävästi. Mutta taisi nyt olla sateen voimakkuus sitä luokkaa että ois kaatunu vaikka mitä olis tehny.
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

JoHaRa

• Vieras
Mun viljat Vampulassa ovat kuulemma taudittomia ja ihan pystyssä. Missä vika  ???

Pitäisihän niiden olla tautisia ja laossa koska mitään lääkkeitä ei ole laitettu. Olisi niin kiva kaapia se viimeinen "hlp 56 tonni" sieltä mudan seasta, pääsisi taas fiiliksiin.

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
[

Ruiskuissa pitäisi aina olla esipuomi kun sillä ajetaan laonestoja ja tautiaineita. Monesti näkee peltoja joissa pystyssä ovat vain kasvit pyöränjälkien reunoilla, näissä tuo "esipuomiefekti" toimii.

Eli putki poikittain puomin eteen, vähän puomia alemmas. Sit törmäyksenvaimentimet tiukalle. Vanhaa tekniikkaahan tämä on, mutta miksi ei ole käytössä  :-[
Pyöränjälkien vierustat ovat yleensä pystyssä vaikkei olisi korrensääteitä käytetykään.
Mystinen kesälaatumies

metvil

• Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Puhaltimeen kun laittaa reilut 3000rpm.niin menee perille. 8)

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Agraaari

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka: