Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Englantilainen konevälittäjä dmg engineering ltd!? Tietääkö kukaan?  (Luettu 6104 kertaa)

Jussi_1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Olen kattellut englannista traktoria aivan kotikäyttöön. Nettikoneessa iski silmiin myynti-ilmoitus uuden karhasta Deutsista joku aika sitten. Myyjä oli dmg engineering ltd.

Onko kukaan kuullu kyseisestä firmasta mitään? Olen ollut säpö yhteydessä heihin ja hyvin aktiivisesti ovat vastailleet kysymyksiini. Ainoa mikä epäilyttää on se, että hinnat ovat enemmänkin kuin kohtuulliset, ehkäpä jopa halvat. Suomen myynteihin verrattuna hinta vastaavanlaisesta koneesta on ehkä noin kolmannes. Kuvia tulee koneista ja koneita voi käydä katsomassa paikan päällä. He hoitavat kuljetukset ja kaupasta tehdään kirjallinen sopimus (tietenkin) ja kuljetus tulee kotiin asti.

Kun olen kysellyt koneiden kohtuullista hintaa, niin he perustelivat sen sillä, että hintoihin on vaikuttanut tämä euroopan lama ja sen kautta osa maatiloista ja koneurakoitsijoista lopettavat tai muuttavat liiketoimintaansa briteissäkin. Jos koneen haluaa, niin maksu onnistuu paikan päällä käteisellä tai sitten, että raha maksetaan etukäteen ja homma lähtee käyntiin silläkin. Kun kerroin, että en maksa mitään ennen näkemättä, he kutsuivat käymään. Kysyin vieläpä muutamaa  suosittelijaa, eli asiakasta joiden kanssa he ovat tehneet kauppaa sain sielä parin kaverin sähköpostiosoitteet. Sitähän taas ei tiedä, onko he itse osoitteet tehneet...

Mutta oletteko tietoisia tästä firmasta? http://www.dmg-engineering.com/

Kiitos tiedoista!

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Osoite on sama kuin toisen nimisellä engineering -firmalla!?

Kuvahaulla mm. heidän valtransa on puolassa, Mascuksen myynnissä ollut.

Ja yksi toitsi:

http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit-100-119-hv/deutz-fahr-agrotron-100/edcb8djd.html

Paskavirma
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

realisti

  • Vieras
Älä vaivaudu, kysyin yhdeltä paikalliselta tutulta kauppiaalta firmasta ja totesi täydeksi huijaukseksi.

Jussi_1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Joo, olen huomannut että tuon yrityksen nimellä on jotain muutakin touhua olemassa. Taisi olla ,että firma on ollut olemassa (VAT tunnus haulla) vuodesta 2001 alkaean. Jos oikein käsitin heidän postistaan, heillä on myös muutakin hommaa kuin juuri tätä traktorin tuontia.

Miten löysit tuon valtran kuvahaulla? Eli onko se myynnissä jossain muuallakin tällä hetkellä? Voisi aivan piruuttaan vähän huudattaa näitä myyjiä, jos ovat jotain vilunkiukkoja.

Tosi vähän tai ei käytännössä ollenkaan löydä foorumeilta juttuä tästä firmasta. Ei puolesta eikä vastaan. Eli se hieman ihmetyttää...

Jussi_1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Joo, taitaa jäädä kaupat sitten tähän. Paljon hyvän näköistä tavaraa, mutta aivan sama mikä on taloustilanne, niin eihän niitä kukaan ilmaiseksi myy...

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Kun kattelette koneita, aukaiskaa kuva selaimessa hiire toisella napilla ja "näytä kuva". Ottakaa osoite ylös copy pastella ja nakatkaa se google hakuun. Tekstihaulla ei lyödä, mutta kuvahaulla löytää kun käyttää "näköishakua".  On oiva apu huijarien etsintään  8)
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Ileh

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Punnan kurssi porheltaa muutenkin niin että kannattaa koko saari unohtaa laskuista pikku hiljaa.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5281
Jos turvallista maksua haluaa, niin remburssi. "Irrevocable... " jotain (pitäisi kaivaa omalta koneelta tai kuukkelista tai suomalaisten pankkien kotisivuiltakin saattaa löytyä tietoa).

Siinä kummankin pankit tulevat mukaan maksun siirtoon. Tavara ei lähde, ennenkuin raha on pankissa. Ja sitä rahaa ei myyjä saa itselleen ennenkuin annat omalle pankillesi luvan maksaa sen. Kulut suuruusluokkaa 500 euroa. Jos ei myyjä tähän suostu, niin sitten on huijari. Jos suostuu, niin ei.

Siis jos ei halua lähteä itse paikalle eikä ota sieltä konetta itse ajettavaksi ja kuljetettavaksi. Kaveri osti autoa, homma vaikutti kuljetusfirman kotisivuja ja sähköistä rahtiseurantaa myöten aidolta. Ainoa vain, että kun raha (no, joku 7000 euroa) kilahti myyjän tilille, niin kaikki katosi. Kuljetusliikettä myöten.

Petri

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Firman ei näytä ilmoittavan varsinaista katuosoitetta, google vei kylän keskustaan rautatieaseman eteen. KW1 4TB on paikallinen postinumero.

Nettisivun VAT-numero ei näytä täsmäävän:

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/



jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Pikainen selaus koneista ja hintatasosta kyllä kertoo, että se mikä tuntuu liian hyvältä ollakseen totta ei yleensä ole totta.

Kusetusfirma, itse pysyisin pirun kaukana.

Sitä mä olen joskus kyllä ihmetellyt, että miksi nää koijarit vetää noi hinnat noin alas, noista on liian helppoa päätellä kusetus(no onneksi näin).

Jussi_1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Tuo kuvahaku hommahan oli näppärä kikka. Aivan kusetusta tuo firman touhu stna! Pistin varsin kyselyä menemään, että miten samat traktorit myydään kahdessa eri paikkaa eri hinnoilla. Saa nähdä kuuluuko herroista enää :). Pitäisi mustalle listalle tämä(kin) firma lisätä!

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4711
  • Savo savolaisille!
Tuo kuvahaku hommahan oli näppärä kikka. Aivan kusetusta tuo firman touhu stna! Pistin varsin kyselyä menemään, että miten samat traktorit myydään kahdessa eri paikkaa eri hinnoilla. Saa nähdä kuuluuko herroista enää :). Pitäisi mustalle listalle tämä(kin) firma lisätä!
Mä laitoin joskus piruillessani €urotuonnin jepelle meiliä koeajosta Virossa/Jenkeissä olevalle koneelle. Ei oo vielä vastausta kuulunut....    :P
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Jussi_1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Kovastihan nuo kaverit koittaa selittää, että kone on heidän kauttaa vaan myynnissä. Ja tarjoushinta pitää paikkansa. Haluaisivat nimen ja osoitteen jonka jälkeen he lähettävät sopimuksen, johon on eritelty kone yms. tiedot. 5 päivää on aikaa tarjousta tutkia ja jos päättää että ottaa koneen sopimus pitää allekirjoittaa ja lähettää se heille. Sen jälkeen summa pitää maksaa, ennen kuin kone lähtee liikkeelle.

Saiskohan nuo nalkkiin, jos nimen ja osoitetiedot antaisi ja katsoisi minkä näköistä sopimusta ne tarjoaa? Ei tietenkään mitään allekirjoittelisi tai maksaisi mutta voisi piruuttaan katsoa minkälaiset sopimukset ja tiedot sieltä tulisi ehdolle  :o