Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Deutzin pikkukutoset  (Luettu 19283 kertaa)

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Deutzin pikkukutoset
Meillä uutena ostettu 105 vuosimallia 2004 6,1 litran myllyllä ja ZF 7100 lootalla. 5000 tuntia lähestyy eikä vikoja ole ollut. Laiska se on varsinkin maantiellä kärryn vedossa, mutta ohjelmoinnilla muuttuu täysin. Lootahan on huonompi ominaisuuksiltaan kuin 7200 mutta kestää varmasti nokuna ja oli yhdessä 105:ssa 180hv eikä siitäkään saaneet hajalle. Uudempia 110:jä on samalla koneella ja laatikolla, kun taas vanhempia on 4,8 litrasella ja paremmalla laatikolla.
Oon vaatimaton!

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Deutzin pikkukutoset
Yks kone myös mitä on tullu kateltua sillä silmällä on salon yrmalla oleva 118. Suurin ilmeisesti nokkapellissä ja moottori on isompaa kaliiberia? Näyttää olleen hetken jo myynnissä tuo traktori :-\ Vaasan keskolla oleva 115 näyttäis olevan juurikin pienemmällä koneella ja "paremmalla" laatikolla. Muutenkin hyvä varustus tuossa vaasan deutzissa lukuun ottamatta perus hydrauliikkaa. 50 laatikolla on varmasti laiska vakiona tien päällä ;D, mutta jos tehoa kerran kestää ottaa lissää niin ei sekään ole ongelma ;D
Onkohan nuo deutzit kasattu sitä mukaa kun on osia saatu hankittua... Sen verran sekavaa on vaihteisto/moottori yhdistelmät ::)

Viimeksi muokattu: 15.07.12 - klo:14:26 kirjoittanut arzyboy

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutzin pikkukutoset
Yks kone myös mitä on tullu kateltua sillä silmällä on salon yrmalla oleva 118. Suurin ilmeisesti nokkapellissä ja moottori on isompaa kaliiberia? Näyttää olleen hetken jo myynnissä tuo traktori :-\ Vaasan keskolla oleva 115 näyttäis olevan juurikin pienemmällä koneella ja "paremmalla" laatikolla. Muutenkin hyvä varustus tuossa vaasan deutzissa lukuun ottamatta perus hydrauliikkaa. 50 laatikolla on varmasti laiska vakiona tien päällä ;D, mutta jos tehoa kerran kestää ottaa lissää niin ei sekään ole ongelma ;D
Onkohan nuo deutzit kasattu sitä mukaa kun on osia saatu hankittua... Sen verran sekavaa on vaihteisto/moottori yhdistelmät ::)
No sama lootahan niissä on ompa 50 tai 40 se on vaan kierrosluvulla rajattu... Noissa on yleensä tehot aika hyvin kohdallaan mutta vääntö puuttuu mutta se on helposti korjattavissa  ;)  Tuossa 118 on 6 litran kone ja 7200 loota myös...  Noista osista en sano mitään mutta varmaan jotain hinnoittelukikkailua ollut :P

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Deutzin pikkukutoset
118 on jo uudempi kuin MK3-110 ja 115. Ja siinä on korkeampi konepeitto. Omat kriteerini aikoinaan oli 110 tai 115 MK3, 7200:lla (eli käytännössä 2003 vuoteen saakka). Löysinkin sellaisen vähän ajetun (vähän yli 1000 tuntia), eikä siinä ollut edellisellä omistajalla ollut edes etukuormaajaa. Siihen sitten Isme 170B hydraulisella esiohjauksella ja voimaa.comilta vähän piristystä, niin oon kovasti tyytyväinen kapistukseen. Vielä houkuttaisi kääntökulman rajoittimia vähän rukata, että saisi vielä hivenen lisää ketteryyttä.. :)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutzin pikkukutoset
118 on jo uudempi kuin MK3-110 ja 115. Ja siinä on korkeampi konepeitto. Omat kriteerini aikoinaan oli 110 tai 115 MK3, 7200:lla (eli käytännössä 2003 vuoteen saakka). Löysinkin sellaisen vähän ajetun (vähän yli 1000 tuntia), eikä siinä ollut edellisellä omistajalla ollut edes etukuormaajaa. Siihen sitten Isme 170B hydraulisella esiohjauksella ja voimaa.comilta vähän piristystä, niin oon kovasti tyytyväinen kapistukseen. Vielä houkuttaisi kääntökulman rajoittimia vähän rukata, että saisi vielä hivenen lisää ketteryyttä.. :)
kummastakin ollaan kääntökulmanrajoittimet väännetty pohjaan  ;)  Siinä aika moni muu 190hv traktori kalpenee deutsin rinnalla ketteryydessä   :o

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Deutzin pikkukutoset
Juu... on tiedossa että sama laatikko en mutta kierroksilla vaan rajattu ;) Mutta nopeuden nosto 40 ->50 vie voimaa aika paljon. Sitä vaan tarkoitin. Pitänee katella mitä pankin herra tuumaa tämmöisestä investoinnista kun navetan rakentaminen alkaa ensi viikolla. Olis mukava saada vihdoin ilmastoitu traktori taloon ;D

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Deutzin pikkukutoset
Juu... on tiedossa että sama laatikko en mutta kierroksilla vaan rajattu ;) Mutta nopeuden nosto 40 ->50 vie voimaa aika paljon. Sitä vaan tarkoitin. Pitänee katella mitä pankin herra tuumaa tämmöisestä investoinnista kun navetan rakentaminen alkaa ensi viikolla. Olis mukava saada vihdoin ilmastoitu traktori taloon ;D

 Paitsi jos Deutzin ostat niin et saa ilmastointia muutakuin paperilla. Käytännössä täysin paska ilmanvaihto. Joka Deutzissa (3kpl) , joita mulla on ollut on ollut sama ongelma. Ilmastoinnin kenno jäätää itsensä tukkoon. Mekkala on kova kun puhallin huutaa nelosella, mutta lasit huurtuvat silti, kun ilma ei tule läpi. Lisäksi talvella myös saakelin kylmä laite, sanokoon kuka mitä haluaa.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: Deutzin pikkukutoset
Minula ilimastointi pelannu erinomasesti tuota kennon rikkoutumista lukuunottamata. Kylymää ja lämpöä riittää. Kone on 110mk3 vm. 2001.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutzin pikkukutoset
Juu... on tiedossa että sama laatikko en mutta kierroksilla vaan rajattu ;) Mutta nopeuden nosto 40 ->50 vie voimaa aika paljon. Sitä vaan tarkoitin. Pitänee katella mitä pankin herra tuumaa tämmöisestä investoinnista kun navetan rakentaminen alkaa ensi viikolla. Olis mukava saada vihdoin ilmastoitu traktori taloon ;D

 Paitsi jos Deutzin ostat niin et saa ilmastointia muutakuin paperilla. Käytännössä täysin paska ilmanvaihto. Joka Deutzissa (3kpl) , joita mulla on ollut on ollut sama ongelma. Ilmastoinnin kenno jäätää itsensä tukkoon. Mekkala on kova kun puhallin huutaa nelosella, mutta lasit huurtuvat silti, kun ilma ei tule läpi. Lisäksi talvella myös saakelin kylmä laite, sanokoon kuka mitä haluaa.
Ootkos kennoja joskus puhallellut  :o  Kyllä mä olen ainakin joutunut palelemaan jos puhallin on kakkosella ja ilmastointi täysin pohjassa  ???   Tuon kylmemmäksi jos menee niin tulee nuha varmasti... 3 ja 4 en oo puhaltimesta koskaan tarvinnutkaan...  Ja talvellakin on lämpöä riittänyt -26 asteen pakkasillakin sen kylmemmässä ei oo tarvinnut ajaa kun ei oo ollut hommaa silloin ku ei tullu lunta... 

Viimeksi muokattu: 15.07.12 - klo:18:44 kirjoittanut zetor8045

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Deutzin pikkukutoset
Juu... on tiedossa että sama laatikko en mutta kierroksilla vaan rajattu ;) Mutta nopeuden nosto 40 ->50 vie voimaa aika paljon. Sitä vaan tarkoitin. Pitänee katella mitä pankin herra tuumaa tämmöisestä investoinnista kun navetan rakentaminen alkaa ensi viikolla. Olis mukava saada vihdoin ilmastoitu traktori taloon ;D

 Paitsi jos Deutzin ostat niin et saa ilmastointia muutakuin paperilla. Käytännössä täysin paska ilmanvaihto. Joka Deutzissa (3kpl) , joita mulla on ollut on ollut sama ongelma. Ilmastoinnin kenno jäätää itsensä tukkoon. Mekkala on kova kun puhallin huutaa nelosella, mutta lasit huurtuvat silti, kun ilma ei tule läpi. Lisäksi talvella myös saakelin kylmä laite, sanokoon kuka mitä haluaa.
Ootkos kennoja joskus puhallellut  :o  Kyllä mä olen ainakin joutunut palelemaan jos puhallin on kakkosella ja ilmastointi täysin pohjassa  ???   Tuon kylmemmäksi jos menee niin tulee nuha varmasti... 3 ja 4 en oo puhaltimesta koskaan tarvinnutkaan...  Ja talvellakin on lämpöä riittänyt -26 asteen pakkasillakin sen kylmemmässä ei oo tarvinnut ajaa kun ei oo ollut hommaa silloin ku ei tullu lunta...

 No, on puhalleltu, putsattu ja puunattu kyllä. On vaihdettu suodattimia ym, mutta ei ne nyt kyllä uudesta asti voi tukossakaan olla. Kyllä sieltä jotain henkäystä tulee, mutta loppu paleleminen ja hikoilu kun luopui Deutzista. Ei Fendtissä tarvi puhallinta pitää ikinä täysillä ja kyllä tarkenee. Mulle on ilmeisesti vaan sattunut jostain syystä 3 yksilöä viallisia Deutzeja, ei siinä muuta selitystä voi olla.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Deutzin pikkukutoset
Eikös osa näistä pikkukutosista ole pumppusuutinkoneita?Ja pö siirtopumppu hihnalla.Seurailin vaan yhden siirtopumpun vaihto.operaatiota.Osat oli hiukan jotenkin kaukana....
120:stä vaihdettiin tuo hihnalla pyörivä pö siirtopumppu kun tehot rupes häviämään kun siitä oli mennyt laakerit... Ja 7.1 kone että onko tuo nyt niin pieni ja osat on niinkuin miten  kaukana ja mistä???  Operaatio oli helppo kuin laturin vaihto..

--tarkoitin tuolla osien kaukana ololla,että kone seisoi pajassa muutaman vuorokauden kun osia vartoilevaa huoltomiestä varrottiin.Vaihtotyö sinänsä on varmaan ihan helppo.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Deutzin pikkukutoset
Juu... on tiedossa että sama laatikko en mutta kierroksilla vaan rajattu ;) Mutta nopeuden nosto 40 ->50 vie voimaa aika paljon. Sitä vaan tarkoitin. Pitänee katella mitä pankin herra tuumaa tämmöisestä investoinnista kun navetan rakentaminen alkaa ensi viikolla. Olis mukava saada vihdoin ilmastoitu traktori taloon ;D

 Paitsi jos Deutzin ostat niin et saa ilmastointia muutakuin paperilla. Käytännössä täysin paska ilmanvaihto. Joka Deutzissa (3kpl) , joita mulla on ollut on ollut sama ongelma. Ilmastoinnin kenno jäätää itsensä tukkoon. Mekkala on kova kun puhallin huutaa nelosella, mutta lasit huurtuvat silti, kun ilma ei tule läpi. Lisäksi talvella myös saakelin kylmä laite, sanokoon kuka mitä haluaa.
Ootkos kennoja joskus puhallellut  :o  Kyllä mä olen ainakin joutunut palelemaan jos puhallin on kakkosella ja ilmastointi täysin pohjassa  ???   Tuon kylmemmäksi jos menee niin tulee nuha varmasti... 3 ja 4 en oo puhaltimesta koskaan tarvinnutkaan...  Ja talvellakin on lämpöä riittänyt -26 asteen pakkasillakin sen kylmemmässä ei oo tarvinnut ajaa kun ei oo ollut hommaa silloin ku ei tullu lunta...

 No, on puhalleltu, putsattu ja puunattu kyllä. On vaihdettu suodattimia ym, mutta ei ne nyt kyllä uudesta asti voi tukossakaan olla. Kyllä sieltä jotain henkäystä tulee, mutta loppu paleleminen ja hikoilu kun luopui Deutzista. Ei Fendtissä tarvi puhallinta pitää ikinä täysillä ja kyllä tarkenee. Mulle on ilmeisesti vaan sattunut jostain syystä 3 yksilöä viallisia Deutzeja, ei siinä muuta selitystä voi olla.

Oiskohan syynä lämmönsäätimen venttiili, nehän sellaisia pskan oloisia kun lämpötilaa säätää. Tosin sama tuntuma muissakin, harvassa koneessa lämpötilansäädin jämäkkä.

Kylmä on juu, tai ennemmin hitaasti lämpenevä. Ei siellä kopissa kyllä kylmä tule kun kone lämpenee? Kesällä kyllä kuuma tositöissä kun kenno jäätyy, pikkunäppäilyssä tai lepotaukoja pitäen kenno kyllä pysyy sulana...
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutzin pikkukutoset
Eikös osa näistä pikkukutosista ole pumppusuutinkoneita?Ja pö siirtopumppu hihnalla.Seurailin vaan yhden siirtopumpun vaihto.operaatiota.Osat oli hiukan jotenkin kaukana....
120:stä vaihdettiin tuo hihnalla pyörivä pö siirtopumppu kun tehot rupes häviämään kun siitä oli mennyt laakerit... Ja 7.1 kone että onko tuo nyt niin pieni ja osat on niinkuin miten  kaukana ja mistä???  Operaatio oli helppo kuin laturin vaihto..

--tarkoitin tuolla osien kaukana ololla,että kone seisoi pajassa muutaman vuorokauden kun osia vartoilevaa huoltomiestä varrottiin.Vaihtotyö sinänsä on varmaan ihan helppo.
Vian ilmenemisestä työn jatkamiseen alle 2h  ;)   

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Deutzin pikkukutoset
Juu... on tiedossa että sama laatikko en mutta kierroksilla vaan rajattu ;) Mutta nopeuden nosto 40 ->50 vie voimaa aika paljon. Sitä vaan tarkoitin. Pitänee katella mitä pankin herra tuumaa tämmöisestä investoinnista kun navetan rakentaminen alkaa ensi viikolla. Olis mukava saada vihdoin ilmastoitu traktori taloon ;D

 Paitsi jos Deutzin ostat niin et saa ilmastointia muutakuin paperilla. Käytännössä täysin paska ilmanvaihto. Joka Deutzissa (3kpl) , joita mulla on ollut on ollut sama ongelma. Ilmastoinnin kenno jäätää itsensä tukkoon. Mekkala on kova kun puhallin huutaa nelosella, mutta lasit huurtuvat silti, kun ilma ei tule läpi. Lisäksi talvella myös saakelin kylmä laite, sanokoon kuka mitä haluaa.
Ootkos kennoja joskus puhallellut  :o  Kyllä mä olen ainakin joutunut palelemaan jos puhallin on kakkosella ja ilmastointi täysin pohjassa  ???   Tuon kylmemmäksi jos menee niin tulee nuha varmasti... 3 ja 4 en oo puhaltimesta koskaan tarvinnutkaan...  Ja talvellakin on lämpöä riittänyt -26 asteen pakkasillakin sen kylmemmässä ei oo tarvinnut ajaa kun ei oo ollut hommaa silloin ku ei tullu lunta...

Tähän täytyy sanoa että:

Puhallinta en ole 2-nopeutta kovemmalla koskaan pitänyt usein kylläkin 1-asennossa. Päälimmäinen ongelma on isot lasipinnat ja lähes painetiivis ohjaamo, jonka huomaa ovea suljettaessa. Tästä syystä vaati talvikeleillä pitämään ilmastointia päällä kun lasit muuten huurtuu tai kun avaa kaapeli luukun auki niin lasit pysyy auki.
Välillä olen huomannut kennon jäätymisen mikä tapahtuu 15 tuntisen päivän aikana jonkun kerran, ilmastointi pois päältä ja taas kun kenno on sulanut ja ilmaa tulee niin uudestaan ac päälle.
Lämpeneminen on hidasta juuri tässä 105 mallissa jossa ei ole viskotuuletinta kun taas isommassa tulee lämpöä nopeasti.
Oon vaatimaton!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutzin pikkukutoset
Juu... on tiedossa että sama laatikko en mutta kierroksilla vaan rajattu ;) Mutta nopeuden nosto 40 ->50 vie voimaa aika paljon. Sitä vaan tarkoitin. Pitänee katella mitä pankin herra tuumaa tämmöisestä investoinnista kun navetan rakentaminen alkaa ensi viikolla. Olis mukava saada vihdoin ilmastoitu traktori taloon ;D

 Paitsi jos Deutzin ostat niin et saa ilmastointia muutakuin paperilla. Käytännössä täysin paska ilmanvaihto. Joka Deutzissa (3kpl) , joita mulla on ollut on ollut sama ongelma. Ilmastoinnin kenno jäätää itsensä tukkoon. Mekkala on kova kun puhallin huutaa nelosella, mutta lasit huurtuvat silti, kun ilma ei tule läpi. Lisäksi talvella myös saakelin kylmä laite, sanokoon kuka mitä haluaa.
Ootkos kennoja joskus puhallellut  :o  Kyllä mä olen ainakin joutunut palelemaan jos puhallin on kakkosella ja ilmastointi täysin pohjassa  ???   Tuon kylmemmäksi jos menee niin tulee nuha varmasti... 3 ja 4 en oo puhaltimesta koskaan tarvinnutkaan...  Ja talvellakin on lämpöä riittänyt -26 asteen pakkasillakin sen kylmemmässä ei oo tarvinnut ajaa kun ei oo ollut hommaa silloin ku ei tullu lunta...

 No, on puhalleltu, putsattu ja puunattu kyllä. On vaihdettu suodattimia ym, mutta ei ne nyt kyllä uudesta asti voi tukossakaan olla. Kyllä sieltä jotain henkäystä tulee, mutta loppu paleleminen ja hikoilu kun luopui Deutzista. Ei Fendtissä tarvi puhallinta pitää ikinä täysillä ja kyllä tarkenee. Mulle on ilmeisesti vaan sattunut jostain syystä 3 yksilöä viallisia Deutzeja, ei siinä muuta selitystä voi olla.

Oiskohan syynä lämmönsäätimen venttiili, nehän sellaisia pskan oloisia kun lämpötilaa säätää. Tosin sama tuntuma muissakin, harvassa koneessa lämpötilansäädin jämäkkä.

Kylmä on juu, tai ennemmin hitaasti lämpenevä. Ei siellä kopissa kyllä kylmä tule kun kone lämpenee? Kesällä kyllä kuuma tositöissä kun kenno jäätyy, pikkunäppäilyssä tai lepotaukoja pitäen kenno kyllä pysyy sulana...
Eli maansiirtohommissa ei vaan ehdi jäätymään eikä kultivaattorin edessä ne on rankimmat hommat mitä deutsi saa kokea :P  Siitä syystä en ole siis ikinä kennon jäätymistä kokenut... Mutta lumitöissä kylmimmillä keleillä olen kyllä huomannut että hytti jäähtyy selvästi jollei tee töitä muttei siellä kylmä ole tullut sen takia vielä... Eikös Cornfarmer asentanut poistoventtiilin sinne kaapeliluukun kanteen???