Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pelkäättekö  (Luettu 5104 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Pelkäättekö
Hieman vakavampi aihe eli pelkäättekö tai mietityttääkö oma ja tuttavien turvallisuus. Ollaan kuitenkin melko erikoisessa ammatissa kun pidetään elukoita "vangittuna" ja pilataan ympäristöä sekä aiheutetaan haju, melu ja muuta haittaa. Omallatavalla olemme oikeutettuja siiheen mutta kaikki ei näe asiaa välttämättä samalta kannalta. Täältä saa aina välillä lukea kun joku tulee "kiitteleen" toimintaa kun ollaan töissä tai käyvät muutenvaan tarkastamassa tilat omin lupineen jne. Onko käynyt mielessä että joskus voi joku olla puukolla tai pyssyllä vastassa vaikka vaan töitä tehdään
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Pelkäättekö
En pelkää, sillä toimiessani lakien ja direktiivien puitteissa, en koe olevani kenellekään ituhipille vastuussa toiminnastani . Silti ei kenenkään kannata tulla omissa nurkissani hämärään aikaan vastaan ilman todellista asiaa......

Katapultti

  • Vieras
Vs: Pelkäättekö
Hieman vakavampi aihe eli pelkäättekö tai mietityttääkö oma ja tuttavien turvallisuus. Ollaan kuitenkin melko erikoisessa ammatissa kun pidetään elukoita "vangittuna" ja pilataan ympäristöä sekä aiheutetaan haju, melu ja muuta haittaa. Omallatavalla olemme oikeutettuja siiheen mutta kaikki ei näe asiaa välttämättä samalta kannalta. Täältä saa aina välillä lukea kun joku tulee "kiitteleen" toimintaa kun ollaan töissä tai käyvät muutenvaan tarkastamassa tilat omin lupineen jne. Onko käynyt mielessä että joskus voi joku olla puukolla tai pyssyllä vastassa vaikka vaan töitä tehdään

Aika omituisen tuntuinen avaus, nimittäin  jos joku tulee työtään tekevää maanviljelijää väkivallalla uhkailemaan,  niin kyllä tällaisella ihmisellä  on sitten jo korvien välissä asiat pahasti vinksallaan. Toisaalta,  onhan niitä monia ammatteja, joissa väkivallan  uhka ja uhkaava  käyttäytyminen  on arkipäivää, varsinkin hoitioalalla ja monissa asiakaspalvelutehtävissä työskentelevillä  on asia näin.

Siitä että erilaisilla foorumeilla ja lehtien lukijapalstoilla maataloutta haukutaan, on vielä pitkä matka  siihen että lähdetään  rehellistä työtänsä tekevää  viljelijää väkivallalla uhkailemaan ihan nenän eteen.     Kyllä laki on vielä onneksi viljelijän puolella. 

Katila

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 166
Vs: Pelkäättekö
No empä oo ikään ees ajatellu, että pitäisi pelätä :) Toki mulla taitaa olla muutenkin liian iso ego :D Ja niin puolustava ja iso koira että taitais sitä uhkailijaa ennemmin ruveta pelottamaan..

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Pelkäättekö
En ole koskaan ajatellut, että joku kävisi maajussin päälle, tommosesta syystä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52026
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Pelkäättekö
Moommalaisia...................... ;D ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Pelkäättekö
En mä nyt itsekään voi sanoa pelkääväni. Noita suunsoittajia voi voi nyt tulla joskus kun on väärässäpaikassa väärään aikaan jollain koneella ja se aiheuttaa jossain kanssaihmisessä huomattavaa närää. No silloin on ehkä kuitenkin toinen osapuoli selvinpäin joka ei kauheasti provosoi. Nämä on epämiellyttävämpiä tapauksia jos puoliunissaan yöllä tulee navettaan vaikka robohälytystä kuittaa ja joko navetassa tai pihapiirissä tuleekin joku asiaton kulkija vastaan. Niistä ei oikein tiedä mitä tekevät jos sattuvat kokemaan itsensä ahdistetuksi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Pelkäättekö
Rikkaruiskutuksesta ja sen vaikutuksesta hänen vieressä olevaan uimalampeensa mäkättävä eläkeläisrouva on pahin "työturvallisuusuhka" näiltä teemoilta tähän mennessä. Yksi omakotitalon isäntä nakkasi kourallisen apulantaa nurmikkoa lannoittaessaan autoni päälle kun olin taajaman liepeillä vuokrapeltoa katsomassa ja sen pellon viereen piti ajaa pyörätien yli.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Pelkäättekö
Tuollanen paska ei saa alkaakaan...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Pelkäättekö
Mä pelkään vain että taivas putoaa minun niskaani  ???

Onneksi "taikajuomapata" antaa voimia  ::)

kakesa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Pelkäättekö
Pelottaa joskus niin perkeleesti.  ???

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4708
  • Savo savolaisille!
Vs: Pelkäättekö
Kyllä näiden Agron juttujen perusteella olen enempi huolestunut ammattiveljistä, kuin naapureista yms..   Joillakin tuntuu menevän todellisuus ja virtuaalitodellisuus aina välillä sekaisin. :-X
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8718
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Pelkäättekö
Kyllä noi kaksi dobermannia kovasti rauhoittaa..... ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52026
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Pelkäättekö
Kyllä näiden Agron juttujen perusteella olen enempi huolestunut ammattiveljistä, kuin naapureista yms..   Joillakin tuntuu menevän todellisuus ja virtuaalitodellisuus aina välillä sekaisin. :-X

Meinaakko et nimimerkit veivaa rexin kahvoja tietokonejakkarassa ja tekevät piiriojia näyttö kuravedessä ja paidassa lukee Iqan-System........................... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Pelkäättekö
Mä pelkään vain että taivas putoaa minun niskaani  ???

Onneksi "taikajuomapata" antaa voimia  ::)
laitat pohojalaasittain "puukon" vyölle, ei kukaan ryttyile.. ;D eiks sulla oo semmosta laaturautaa.. 8)
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut