Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ketjumurskain  (Luettu 38781 kertaa)

roadman

  • Vieras
Vs: Ketjumurskain
en kyllä itse enää laita ketjukonetta, järeä kelakone yleiskoneena parempi.

jep.  ;)

dynamiitti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 100
Vs: Ketjumurskain
en kyllä itse enää laita ketjukonetta, järeä kelakone yleiskoneena parempi.

Jos nollatilanteesta alkaisin hankkia konetta niin luultavasti valitsisin itsekin noin mutta ennestään on jo 320 leveä sänkimurskain jolla ajan pellot silpuksi niin jäljelle jää enään pellonreunat ja tienvarret ym epämääräiset alueet jotka haluaa pitää siistinä niin niissä ketjumurskain mielestäni paras.
ylipanostaja

realisti

  • Vieras
Vs: Ketjumurskain
Niinhän sitä äkkiä luulisi. Ittellä oli ketjukone mutta se pelaa kunnialla vain todella puisessa tavarassa, heinikkoiset ja ohutta Pajua sisältävät kasvustot menevät läpi nelinkertaisella nopeudella ja jälki on siistimpää. Kunnollisella kelakoneella menee nurin jo sellainen ranka että olisi fiksumpaa ottaa ne energiakouralla talteen.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Ketjumurskain
Lainaus
Kunnollisella kelakoneella menee nurin jo sellainen ranka että olisi fiksumpaa ottaa ne energiakouralla talteen.

Tahtoo vain tyvi jäädä vinoon että pitää ajaa toisen kerran. Itse luulen kyllä että ketjut ovat metsän reunan ojassa paremmat, mutta monikäyttöisyyden takia valitsisin itse kelan, Elhon tekele ehkä paras hintaluokassaan. Sillä saa päästettyä LHP:t, nurmet, laitumet, VLN:t ja ojanreunat hyvällä kompromissilla. Lisäksi puomi on niin pitkä että voi peruuttaa nurkatkin puhtaiksi sarkojen päissä.

Ketjut ei vissiin toimi yhtään pellon heinikossa.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1326
Vs: Ketjumurskain
Ei kelamurskaimesta ole kivikkoseen maastoon särkeä,
sopii kyllä kivettömille maille.

ketjumurskain omiaan pellonreunojen ja teiden pientareitten ajoon
jos vähänkin kiveä, ja sitä kun tuntuu riittävän
menee kyllä heinikkokin yllättävän hyvin, täytyy tosin nuolla
maatamyöten ketjulla,  horsmikko katoo tosi hyvin.

ruman näköstähän ketjumurskaimen jälki on  pajukossa,
mut  loppu paju kuivaa juurakossa pystyyn.

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Ketjumurskain
Kelamurskain, ketjumurskain vai niittokone? Simppeli juttu, hankkii kaikki niin ei tarvii pohtia mikä on paras mihinkin hommaan ;).

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Ketjumurskain
Jos vähänkin kiviä niin ketjumurskain.
Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12220
  • Virolaista kiitos!
Vs: Ketjumurskain
Kelamurskain, ketjumurskain vai niittokone? Simppeli juttu, hankkii kaikki niin ei tarvii pohtia mikä on paras mihinkin hommaan ;).
Mää olen miettinyt samaa ja tullut siihen tulokseen, että tähän ei ole kompromissia löydettävissä. Kesantoheinämaita kun on aina, niin kela ja ketjumurskain ei voi olla yhtä hyvä kuin aito niittokone...

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Ketjumurskain
kyllä ketjumurskaimella menee heinäkin nätisti ja pienemmät pajutkin, ku tekee ketjujen päihin 9cmx5cm ja 12mm vahvasta kulutuslevystä laput ketjujen päihin kiinni ;D Näin täälläpäin tehdään...

Viimeksi muokattu: 10.07.12 - klo:21:24 kirjoittanut Cornfarmer

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Ketjumurskain
Giraffa kelamurskain lähti vaihtoon joku vuosi sitten ja tilalle tuli Optimalin ketjumurskain. Sittemmin ei ole ollut ongelmia kivikkoisissa tienpenkereissä missä kasvaa jonkinlaista puutakin.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Ketjumurskain
Kelamurskain, ketjumurskain vai niittokone? Simppeli juttu, hankkii kaikki niin ei tarvii pohtia mikä on paras mihinkin hommaan ;).
Mää olen miettinyt samaa ja tullut siihen tulokseen, että tähän ei ole kompromissia löydettävissä. Kesantoheinämaita kun on aina, niin kela ja ketjumurskain ei voi olla yhtä hyvä kuin aito niittokone...

Ei niin.
Kelamurskain on kesantomaiden hoidossa parempi kuin niittokone!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12220
  • Virolaista kiitos!
Vs: Ketjumurskain
Perustele.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Ketjumurskain
Perustele.

Murskaa kasvuston eikä vain katkaise sitä. Jälki paljon siistimpää ja kasvukin mielestäni hitaampaa kuin niiton jäljiltä.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Ketjumurskain
Murskain on vaan kamalan hidas ja voimaa tarvitaan paljon.
Itsellä 4 m kelamurskain, ja kun sitä tarjoaa kunnon metriseen apilasotkuun niin kyllä löpö maittaa mutta vauhti ei. 3 metrin niittokoneella hölkkää sukkasillaan ja vauhtia kolminkertaisesti.

Tämä siis rehevä VLN.
Jos kesanto on sellainen jossa on vaan harvakseltaan karkeita rikkaruohoja ja muutama harva heinä, niin sitten perun puheeni.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Ketjumurskain
Kelamurskain, ketjumurskain vai niittokone? Simppeli juttu, hankkii kaikki niin ei tarvii pohtia mikä on paras mihinkin hommaan ;).
Mää olen miettinyt samaa ja tullut siihen tulokseen, että tähän ei ole kompromissia löydettävissä. Kesantoheinämaita kun on aina, niin kela ja ketjumurskain ei voi olla yhtä hyvä kuin aito niittokone...

Ei niin.
Kelamurskain on kesantomaiden hoidossa parempi kuin niittokone!

Kelamurskain rääsii ja ottaa voimaa pirusti.

Ja on arka kiville.
Kui mää ain olen paras?