Akselisto tulee lähestulkoon keskelle jolloin kärry jää kuorma päällä tasapainoiseksi. Tukijalankin saa jättää pois ja kärry on myös todella ketterä
Aisajousitus toteutetaan kaksitoimisilla sylintereillä jolloin traktorille saa lisättyä koukkupainoa pahemmissa paikoissa ja tällöin etenemiskyky paranee.
Ymmärsinkö mää nyt ajatuksen oikein....
Aisajousituksella on tarkoitus nostaa etumainen akseli hieman ilmaan ja kärry kulkemaan takimmaisten akselien varassa koukkupainon suurentamiseksi?
Kärry on kieltämättä ketterä, jos akseli(t) ovat lähes keskellä. Mutta kolmiakselisessa, lähes tasapainoissa kärryssä voi olla aika repiminen ennen kuin se suostuu kääntymään pitävällä alustalla kun päällä on kunnolla kuormaa. Saattaa yllättää kuskinkin mutkaisemmalla tiellä...
Vai teetkö akseleista ohjautuvia tai ohjaavia?