Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe paalikärryn suunnittelu jatkuu  (Luettu 8793 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
paalikärryn suunnittelu jatkuu
Oli aikoinaan ketju hifistellystä paalikärrystä mutta sen on joutunut torppaamaan kalleuden takia.

Mutta mitä sanotte seuraavasta.

Otetaan trippeliakselinen ka vaijerivaihtolaitteilla ja heitetään hytti ja etuakseli sekä moottori mäkeen. Sitten tähän tietenkin aisa kiinni  ja sen trippelin ohjaus niin saadaan hyvä alusta kaikenmaailman ajoon mutta sitten päällirakenteeseen. Eli miltä kuulostaa kamilaudat sivuille ja taakse ja viellä hydrauliset tai mekaaniset jatkot jolloin saadaan yläpaalitkin sidottua.
Hommahan toimis niin että pellolle tultaessa vedettäis jatko sisään ja tiputettaisi sivulava alas. Sitten paalit kyytin kahteen kerrokseen ja raktori kiinni jonka jälkeen sivulaita ylös ja se jatko ulos että paalit pysyy kyydissä. Laanille päästyään kippaa kipin ylös ja perälautana toimivan kamilaudan sopivasti alas jolloin paalit rullaa itsekseen lavalta alas.

mikä meni pieleen.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

nilihaara

  • Vieras
Vs: paalikärryn suunnittelu jatkuu
  Liian iso omapano.  :D

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: paalikärryn suunnittelu jatkuu
Järjettömän monimutkainen ja painava.

Ja montako paalia on ehjänä kippauksen jälkeen, kun tulevat kahdesta kerroksesta alas epämääräisessä järjestyksessä?

Miten olisi tuontyyppinen:

http://home2.btconnect.com/WHITESOFBOCOMBRA/images/8%20bale%20trailer.jpg

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: paalikärryn suunnittelu jatkuu
Niin ja tietenkin niin voihan sen alustan tehdä ihan normaalista kippikärrystä jos pelkää painoa eikä tartte vetoa eikä vaihtolavasysteemejä.

Viimeksi muokattu: 08.07.12 - klo:14:17 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

nilihaara

  • Vieras
Vs: paalikärryn suunnittelu jatkuu
  Liian iso omapano.  :D
   
 Siis painoa tarkoitin, jäi vaan nuo panot mieleen tuolta vorssan reisulta.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: paalikärryn suunnittelu jatkuu
Niin ja tietenkin niin voihan sen alustan tehdä ihan normaalista kippikärrystä jos pelkää painoa eikä tartte vetoa eikä vaihtolavasysteemejä.

Kippi ja erillinen lavakin on ihan turhaa painoa. Jos jostain syystä välttämättä haluaa kipata, tunkki aisaan riittää tuottamaan paaleille tarpeeksi kallistusta.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: paalikärryn suunnittelu jatkuu
Niin ja tietenkin niin voihan sen alustan tehdä ihan normaalista kippikärrystä jos pelkää painoa eikä tartte vetoa eikä vaihtolavasysteemejä.

Kippi ja erillinen lavakin on ihan turhaa painoa. Jos jostain syystä välttämättä haluaa kipata, tunkki aisaan riittää tuottamaan paaleille tarpeeksi kallistusta.
Riippuu vähän paaleistakin ja siitä kuinka päin ne on jos ei ole sellaisia pallomaisia :)   Minulla on kärry joka kippaa noin 50 astetta sivulle ja se kyllä riittää.  Aika vähälle käytölle on jäänyt mutta lisäpaino tuosta kipistä on tuskin sataakaan kiloa, teli on nimittäit toiselta laidalta saranoitu lavaan ja toisella laidalla on kaksitoiminen sylinteri.
   Järjettömän painon kuskaaminen on järjetöntä painon kuskaamista ::) ::)

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: paalikärryn suunnittelu jatkuu
Ja montako paalia on ehjänä kippauksen jälkeen, kun tulevat kahdesta kerroksesta alas epämääräisessä järjestyksessä?

Kyllä pyöropaali kuorman pystyy kippaamaan siististi varastopaikalla ja joskus jopa jäämään paalit torniksi päällekkäin. Vaikka joka kerta ei onnistu kuten taustalta voi päätellä ja tyylistä arvata....  ::)

http://www.youtube.com/watch?v=iegoZl_IA_o&feature=related

Kulmikkaita paaleja saakin jo mukavan määrän kerrallaan kuljetettua ja kasattua.

http://www.youtube.com/watch?v=xnYXz4jsBX4&feature=related

Joten ei ajatus mahdoton ole. Mutta muoviin säilötyt paalit varmasti kärsivät viimeistään silloin kun vaunun takalaita vedetään paalikasan alta pois. Ellei tyydy kippaamaan yhteen kerrokseen sivulle Renen tapaan.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: paalikärryn suunnittelu jatkuu


http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=kFP6mvhQMW4 tosa wms:lle mallia tohon kärriin voit lisätä de lavalin sykeraapan :o ;D



Noita argusia joku esitteli takavuosina lienekkö mennyt yhtäkään kaupaksi ::)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: paalikärryn suunnittelu jatkuu


http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=kFP6mvhQMW4 tosa wms:lle mallia tohon kärriin voit lisätä de lavalin sykeraapan :o ;D



Noita argusia joku esitteli takavuosina lienekkö mennyt yhtäkään kaupaksi ::)

Tossahan ajas ku toi tota kuormaa lykkää ni on piikeillä jo tyhjentäny nättiin kasaan paalit  ;D

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: paalikärryn suunnittelu jatkuu
Mulla on ens talvena suunnitteilla 10,5 metrinen kolme akselinen kärry
Akseliston nappaan puolperästä mutta on vielä auki että käytänkö siitä rungonkin vai teenkö köykäsemmästä tavarasta
Akselisto tulee lähestulkoon keskelle jolloin kärry jää kuorma päällä tasapainoiseksi. Tukijalankin saa jättää pois ja kärry on myös todella ketterä
Aisajousitus toteutetaan kaksitoimisilla sylintereillä jolloin traktorille saa lisättyä koukkupainoa pahemmissa paikoissa ja tällöin etenemiskyky paranee.
Hydrauliset sivulaidat tulevat tempolta mistä okrasta jo kysyin tarjousta pelkistä laitasysteemeistä ja on mahdollista että toimittavat pelkästään vaan laitarakenteen haluttujen mittojen mukaan.

realisti

  • Vieras
Vs: paalikärryn suunnittelu jatkuu
P.s. Niitä hydraulisia paalivaunun laitoja, kuten vaunujakin saa myös muualta.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: paalikärryn suunnittelu jatkuu


http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=kFP6mvhQMW4 tosa wms:lle mallia tohon kärriin voit lisätä de lavalin sykeraapan :o ;D



Noita argusia joku esitteli takavuosina lienekkö mennyt yhtäkään kaupaksi ::)

Tossa oli kyllä se idea mikä mullakin oli. Samanlainen kamilaita vaan sivulle että saa paalit pysymään kyydissä. Kippi pitäi vaan olla toteutettu niin että nousis senvertaa pystyyn että paalit tulis ittestään alas.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: paalikärryn suunnittelu jatkuu
Akselisto tulee lähestulkoon keskelle jolloin kärry jää kuorma päällä tasapainoiseksi. Tukijalankin saa jättää pois ja kärry on myös todella ketterä
Aisajousitus toteutetaan kaksitoimisilla sylintereillä jolloin traktorille saa lisättyä koukkupainoa pahemmissa paikoissa ja tällöin etenemiskyky paranee.

Ymmärsinkö mää nyt ajatuksen oikein....  :o

Aisajousituksella on tarkoitus nostaa etumainen akseli hieman ilmaan ja kärry kulkemaan takimmaisten akselien varassa koukkupainon suurentamiseksi?

Kärry on kieltämättä ketterä, jos akseli(t) ovat lähes keskellä. Mutta kolmiakselisessa, lähes tasapainoissa kärryssä voi olla aika repiminen ennen kuin se suostuu kääntymään pitävällä alustalla kun päällä on kunnolla kuormaa. Saattaa yllättää kuskinkin mutkaisemmalla tiellä...  ::) Vai teetkö akseleista ohjautuvia tai ohjaavia?

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: paalikärryn suunnittelu jatkuu
P.s. Niitä hydraulisia paalivaunun laitoja, kuten vaunujakin saa myös muualta.

Tulee kyllä tarjouspyyntö sullekkin kun saan tarkat mitat  ;)