Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Millaisia traktorinostoapuja ranskasta?  (Luettu 6568 kertaa)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Eli minulla olisi tiedossa kaksi kiinnostavaa konetta, on hiukan hankalaa itse lähteä ja yksin olisi vähän turhaakin  :(      Jos olisi jollain tekniikasta jotain tietävä tuttu pohjois ranskassa niin voisi konsultoinnista hiukan maksaakin.
  Jos nyt olisi itsellä kuljetuskalustoa niin voisi vaikka ajella Ranskaan ja tuoda tullessaan jopa molemmatkin koneet.   Tiemaksut on kyllä vähinsä oma lukunsa, niihin pitäisi oikein syventyä :(

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Millaisia traktorinostoapuja ranskasta?
 :)  Olisihan tuossa kyllä ajamista, yli 6000 kilometriä, dieseliäkin palaisi kuutio  :(   Toisaalta kahden hengen matkakin maksaa ja sitten pitäisi vielä järjestää se rahti kumminkin :-\ :-\   
   
   Autoa olen kyllä katsellut mutta ei ole tullut hankittua. Omaan f12 volvoon aion rakennella lavaa mutta kunto on sellainen että sopii paremmin lähiliikenteeseen :(

W124

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Millaisia traktorinostoapuja ranskasta?
Eli minulla olisi tiedossa kaksi kiinnostavaa konetta, on hiukan hankalaa itse lähteä ja yksin olisi vähän turhaakin  :(      Jos olisi jollain tekniikasta jotain tietävä tuttu pohjois ranskassa niin voisi konsultoinnista hiukan maksaakin.
  Jos nyt olisi itsellä kuljetuskalustoa niin voisi vaikka ajella Ranskaan ja tuoda tullessaan jopa molemmatkin koneet.   Tiemaksut on kyllä vähinsä oma lukunsa, niihin pitäisi oikein syventyä :(

Mistäpäin? Onko saksankieliseltä alueelta? Koillisessa ainakin moni osaa saksaa.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Millaisia traktorinostoapuja ranskasta?
Eli minulla olisi tiedossa kaksi kiinnostavaa konetta, on hiukan hankalaa itse lähteä ja yksin olisi vähän turhaakin  :(      Jos olisi jollain tekniikasta jotain tietävä tuttu pohjois ranskassa niin voisi konsultoinnista hiukan maksaakin.
  Jos nyt olisi itsellä kuljetuskalustoa niin voisi vaikka ajella Ranskaan ja tuoda tullessaan jopa molemmatkin koneet.   Tiemaksut on kyllä vähinsä oma lukunsa, niihin pitäisi oikein syventyä :(

Mistäpäin? Onko saksankieliseltä alueelta? Koillisessa ainakin moni osaa saksaa.
Nuo myyjät osaavat englantia.  Eikä se yhteisen kielen puuttuminen sinänsä kaupankäyntiä estä, eipähän tarvii sanoa kun oleellisimmat asiat.  Pariisin pohjoispuolella on molemmat :)

Mato

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: Millaisia traktorinostoapuja ranskasta?
Tiemaksut on kyllä vähinsä oma lukunsa, niihin pitäisi oikein syventyä :(

Ranskan tiemaksut:
http://www.autoroutes.fr/index.htm?lang=en

Saksan tiemaksut, oli tuolla jossakin hinnatkin ainakin englanniksi
http://www.toll-collect.de/microsites/suomi.html

Hyvää matkaa!

W124

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Millaisia traktorinostoapuja ranskasta?
Tiemaksut on kyllä vähinsä oma lukunsa, niihin pitäisi oikein syventyä :(

Ranskan tiemaksut:
http://www.autoroutes.fr/index.htm?lang=en

Saksan tiemaksut, oli tuolla jossakin hinnatkin ainakin englanniksi
http://www.toll-collect.de/microsites/suomi.html

Hyvää matkaa!

Ranskassa tiemaksut on moottoriteille ja vieressä menee yleensä pikkutie kylien läpi. Nämä pikkutiet on tehty niin hitaiksi käyttää, että moottoritie on ainoa järkevä vaihtoehto. Jos jaksaa suunnitella reittiä niin voi löytää vanhoja pikateitä jotka ovat nopeita, mutta niihin ei ole lähdetty puomeja jälkeenpäin rakentamaan. Tuo nettisivu auttaa paljon. Jos on pelimerkkejä niin samalla kannattanee tuoda kuorma-auto. Eli lentäen kohteen lähelle ja sitten kuorma-auto alle ja sitten traktori lavalle.

Edit: Tosiaan saksan kuorma-automaksut ovat vieraampia minulle.

Viimeksi muokattu: 04.07.12 - klo:10:57 kirjoittanut W124

roadman

  • Vieras
Vs: Millaisia traktorinostoapuja ranskasta?
Milloinkas se ranskassa laki tulee voimaan jolloin autossa tulee olla alkolukko koskee myös ulkomaisia autoja myös.

Naturalis

  • Vieras
Vs: Millaisia traktorinostoapuja ranskasta?
Ei alkolukkoa vaan alkometri ja pitää olla jo  mukana eli 1.7 alkaen...

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Millaisia traktorinostoapuja ranskasta?
Jotain tämän tyylistä autoa olen katsellut :-\
 http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/kuorma-autot/2582566/mercedes-benz-sk-1422.html
  http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/kuorma-autot/2028509/mercedes-benz-1938-19-48.html

 Oikeanlaisia autoja tahtoo olla vähän ja niissäkin sitten päällirakenteessa jotain puutteita :(

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Millaisia traktorinostoapuja ranskasta?
Tiemaksut on kyllä vähinsä oma lukunsa, niihin pitäisi oikein syventyä :(

Ranskan tiemaksut:
http://www.autoroutes.fr/index.htm?lang=en

Saksan tiemaksut, oli tuolla jossakin hinnatkin ainakin englanniksi
http://www.toll-collect.de/microsites/suomi.html

Hyvää matkaa!

Ranskassa tiemaksut on moottoriteille ja vieressä menee yleensä pikkutie kylien läpi. Nämä pikkutiet on tehty niin hitaiksi käyttää, että moottoritie on ainoa järkevä vaihtoehto. Jos jaksaa suunnitella reittiä niin voi löytää vanhoja pikateitä jotka ovat nopeita, mutta niihin ei ole lähdetty puomeja jälkeenpäin rakentamaan. Tuo nettisivu auttaa paljon. Jos on pelimerkkejä niin samalla kannattanee tuoda kuorma-auto. Eli lentäen kohteen lähelle ja sitten kuorma-auto alle ja sitten traktori lavalle.

Edit: Tosiaan saksan kuorma-automaksut ovat vieraampia minulle.

Kannattaa suunitella matka myös sillä tavalla ettei jää viikonlopuksi auton ja traktoreitten kanssa jonkun kaupungin ulkopuolelle mottiin.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

realisti

  • Vieras
Vs: Millaisia traktorinostoapuja ranskasta?
Saksan Tiemaksut ovat helppo homma! Rajalla löytyy kioskista/huoltamolta automaatti johon syötetään auton tiedot ja kuljettava reitti, halpaa se ei ole. 1vrk lisenssi hollannin rajalta tanskan rajalle taisi olla luokkaa 150€, mutta joutuu se matkakin sitten.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Millaisia traktorinostoapuja ranskasta?
Ehkä nyt kuitenkin yritän selvitellä jotain noista koneista kotoa käsin :)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Millaisia traktorinostoapuja ranskasta?
Kyllä tuonne pitäisi itse lähteä kiertelemään.  Olisi tuolla varmaan jokin kahden koneen kuljetuskalustokin kohtuullisella hinnalla kun vaan etsisi.  Lentämällä menisi ja vuokra-autolla kävisi hieromassa traktorikauppaa ja autokauppaa.  Asioiden kohdatessa toisensa voisi sitten ostaa auton ja traktorin tai enemmän ja ajella  pois :)
  Tai sitten lentämällä jos ei kauppoja synny.  Yksin ei vaan kyllä arvaa lähteä :(

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Millaisia traktorinostoapuja ranskasta?
Kyllä tuonne pitäisi itse lähteä kiertelemään.  Olisi tuolla varmaan jokin kahden koneen kuljetuskalustokin kohtuullisella hinnalla kun vaan etsisi.  Lentämällä menisi ja vuokra-autolla kävisi hieromassa traktorikauppaa ja autokauppaa.  Asioiden kohdatessa toisensa voisi sitten ostaa auton ja traktorin tai enemmän ja ajella  pois :)
  Tai sitten lentämällä jos ei kauppoja synny.  Yksin ei vaan kyllä arvaa lähteä :(

Sinne vaan, René..

Joskus ranskan reissulla ensin vitsinä yritettiin pärjätä suomeksi ja ihan hyvin toimi kun ääntää selkeästi ja vähän käsimerkeillä avittaa. Tuntui että parempi aloittaa suomeksi kuin enklanniksi, voi sitten vaihtaa huonon enklantiin jos ranskalainen ei ymmärrä suomea. Myyjää nyt yleensä kaupankäynti kiinnostaa niin asiat selviää tavalla tai toisella.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Millaisia traktorinostoapuja ranskasta?
Naviin kun laittaa että vältä tietullit ja maksulliset tiet niin nuista ei tarvii välittää.

Itse kun kävin lomalla Pariisissa, niin vuokrattiin auto ja ajettiin normandiaan, niin tiesi että kohta on tietulli kun porukka ympäriltä vähitellen hävisi ja tullin jälkeen tulivat kohta takaisin. ;D
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!