Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuinka paljon maksaa...  (Luettu 5225 kertaa)

lypsikki

  • Vieras
Vs: Kuinka paljon maksaa...
Tarjoa nyt Kerralla tarpeeksi! Itse olin viisi vuotta sitten samassa tilanteessa, ja ei auttanut kuin maksaa kiltisti se mitä myyjä pyysi. Meilläkin oli tontti niin kapea ja ahdas että jos tuota tonttia ei oltaisi saatu oltaisiin nyt todella ahtaalla, saati sitten jos olisi saanut siihen jonkin tapavalittajan asumaan. No meilläkin tontti maksaa hiljalleen itseään takaisin kun pikku kunnostuksella siinä oleva talo saatiin asuttavaan kuntoon.

Osittain on ehkä omaa tyhmyyttä/hitautta, että tällaisessa huutokauppatilanteessa ollaan. Viime viikolla myyjää näin, ja jäin hieman siihen uskoon että voisin tarjouksen tehdä ennen julkista tarjouskilpailua. Jäin sitten soittoa odottelemaan, kunnes huomasin myynti-ilmoituksen netissä. :-\ Sinällään välit myyjään kunnossa, myyjälle riittää kunhan pääsee palstasta eroon ja mieluiten hyvään hintaan.

Jos kerran välit on kunnos ja myyjä maalaisjärjellä varustettu ihminen nii kannattaisko ottaa yhteyttä ja yrittää sopia jotakin. Yhtenä vaihtoehtona on tarjota että maksat korkeimman tarjouksen mukaisesti tai vähän päälle.

^Tuota suosittelen myös ja lisäksi ota yhteys pankkiisi. Usein pankinjohtajalla tai jokllakin pankin työntekijällä on hyvä kiinteistöarvotuntemus, lisäksi nämä rahoitusasiat kannattaa etukäteen neuvotella muutenkin eikä sitten kun "tilanne on jo päällä". Muutenkin pankin avulla pystytään selvittämään mikä on myytävän kohteen arvo ja paljonko siihen päälle kannattaa maksaa. Toki täytyy muistaa aina että pankki ei suosittele riskisijoittamista eli sinun täytyy itse se lopullinen päätös tehdä. Voihan metsätilan ostamisesta olla sinulle muutakin hyötyä; talousmetsää (toivottavasti) ja mikset voisi käytää tonttia ja mahdollisia rakennuksia omiin tarpeisin.