Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 399  (Luettu 16616 kertaa)

maanviljelia_pudasjärvi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
MF 399
Moikka, Onko kokemuksia paljonko tehoa tuollaisen 1997 vuosimallin 399 massikan perä kestää?
Ostin tuollaisen ja siihen on asennettu turbo. Mielenkiinnosta käytin konetta dynossa ja ulosotosta mitattiin 130 hp.
Ollaanko tässä kohta peräremontin parissa vai kestääkö huoletta paalainta laukottaa? Tiedän että vaihteiston jouset löyhiä mutta se on jo vaihdettu.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: MF 399
Varmaan 110 heppaa maksimi.
Kui mää ain olen paras?

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: MF 399
Mihin perustuu arvio tuosta sadastakymmenestä? Vakiona tuossaa kai 104 ja itse olen myös tuon turbottanut mut en mitannut tehoja. Olisko 120-125hp 4vuotta ainakin kestänyt. Nyt se tietty rehun rehunteossa porsii   ;)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: MF 399
Mihin perustuu arvio tuosta sadastakymmenestä? Vakiona tuossaa kai 104 ja itse olen myös tuon turbottanut mut en mitannut tehoja. Olisko 120-125hp 4vuotta ainakin kestänyt. Nyt se tietty rehun rehunteossa porsii   ;)

Koska siinä on vanha sata sarjan perä ja vaihteisto.
Kui mää ain olen paras?

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: MF 399
Mihin perustuu arvio tuosta sadastakymmenestä? Vakiona tuossaa kai 104 ja itse olen myös tuon turbottanut mut en mitannut tehoja. Olisko 120-125hp 4vuotta ainakin kestänyt. Nyt se tietty rehun rehunteossa porsii   ;)

Koska siinä on vanha sata sarjan perä ja vaihteisto.

sama ko tynäreteesä ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: MF 399
Jos täyttä tehoa ei oteta pelekästään ulosotosta tai vetävistä pyöristä, ni kestää. Paalaimenvejosa luulis kestävän, ku ulosotto päälä, ja liikkumiseen mennee osa tehosta.

maanviljelia_pudasjärvi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: MF 399
tuntuis että rasitus siinä aika hyvin jakautuu. Tietenkin myös kärryn vetoa koneella on ja siinä kaikki teho menee samaa reittiä. Mut jos kaikkea alkaa pelkäämään saa pelätä aina. Googletin asiaa ja ulkomailla turbot aika yleisiä. Onko kellään hajoamisesta omakohtaista kokemusta ja johtuiko se tehoista vai esim huonoista öljyistä. Kyllähän timo laine 699 massikalla vetää pullingia ja tehoa taatusti yli 200hp

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: MF 399
tuntuis että rasitus siinä aika hyvin jakautuu. Tietenkin myös kärryn vetoa koneella on ja siinä kaikki teho menee samaa reittiä. Mut jos kaikkea alkaa pelkäämään saa pelätä aina. Googletin asiaa ja ulkomailla turbot aika yleisiä. Onko kellään hajoamisesta omakohtaista kokemusta ja johtuiko se tehoista vai esim huonoista öljyistä. Kyllähän timo laine 699 massikalla vetää pullingia ja tehoa taatusti yli 200hp

Voihan sitä kärrynvedos pitää vähä järjen pääs. Ei oo pakko yrittää joka mäkeen vetää urku auki niin pitkälle kun jaksaa...
Jotakin esim. äestä vedettäes alle 10km/h, sen mitä kone jaksaa, on kone varmasti lujimmilla maataloustöis.

Nuo pullinkikoneet on asia erikseen. Taitaa laineen massikas olla ennemmin 500hp ku 200...

realisti

  • Vieras
Vs: MF 399
Pienihän se perä on, mutta niin on monessa muussakin aikakauden "pikkukutosessa". Kyllä se tuollaisen tehon järkevällä käytöllä kestää, mutta kunnolla ryskäämällä varmasti pitkän päälle antautuu.

W124

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: MF 399
Moikka, Onko kokemuksia paljonko tehoa tuollaisen 1997 vuosimallin 399 massikan perä kestää?
Ostin tuollaisen ja siihen on asennettu turbo. Mielenkiinnosta käytin konetta dynossa ja ulosotosta mitattiin 130 hp.
Ollaanko tässä kohta peräremontin parissa vai kestääkö huoletta paalainta laukottaa? Tiedän että vaihteiston jouset löyhiä mutta se on jo vaihdettu.

399 on mallisarjansa suurin kone. Koneteho näyttää nousseen joka uudistuksessa, mutta mahtaako voimansiirtoa olla vahvistettu samaan tahtiin. Herää kysymys onko 399 suunniteltu tuolle teholla ja tuollaiseen raskaaseen työhön. Itse en ole koskaan nähnyt 300 sarjan Ferkua kovaa tehoa tarvitsevissa töissä.

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: MF 399
Eikös se ole n.100 heppainen syntyjään?
Normaalissa maatila-ajossa varmaan kestää,ennen 100 sarjan heikoin lenkki oli multi-poveri.
Ja sehän onneksi jäi pois uudemmista malleista.
Ihan hyvin kesti nuo 398 ja 399 naapurikylän miehillä aikanaan.
Sitä murtoholkkia ei saanut rikki helposti,ne ns.piikkipyörät(joku pirisen keksintö 70-l),saattoivat johtaa siihen että holkki paukahti,näissä 185 ja 165 malleissa.

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: MF 399
En tiedä mikä luokitellaan raskaaksi työksi, mut keväisin kymmenen kuution paskakärry tulee perässä ja kokoajan on pellolla kaasu pohjassa että kulkee. 4 teränen kyntökone tulee kevyesti perässä ja vielä on kestänyt. Luulen että käytöstä kestävyys kiinni, mut en lähtis ainakaan lisäämään tehoja. 130 hp tapilta vaatii jo nykyisin suuren traktorin. 0.0325hp/kg

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52027
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: MF 399
Pottupellon kuvia katsellessa ja näitä tehotopiikkeja selatessa realisoituu se miksi konekaupat kannattaa keskittää Tampesterin alapuolelle. Kaasu tapissa, ahtopaineet taivaissa, lastut ohjaimissa, ryskähommaa siellä ja täällä, jne jne. Pitääkö kaikki olla tapissa ja limiitillä rattorihommia tehdessä, olosuhteita myöden???????????
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: MF 399
Pottupellon kuvia katsellessa ja näitä tehotopiikkeja selatessa realisoituu se miksi konekaupat kannattaa keskittää Tampesterin alapuolelle. Kaasu tapissa, ahtopaineet taivaissa, lastut ohjaimissa, ryskähommaa siellä ja täällä, jne jne. Pitääkö kaikki olla tapissa ja limiitillä rattorihommia tehdessä, olosuhteita myöden???????????

Ensin sä valitat että täälä on kerrostalon kokoisten traktorien peräs rullakarhi ja sitte sä valitat kun traktorit on liian lujilla koneiden edes. Koita ny ristus päättää  ;D

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: MF 399
Ainakin itse yritän tehdä pelto hommat mahdollisimman pienellä traktorilla että kastemadoilla olis edes pienet saumat. Uskon myös että kulutus on pienempi jos pellolla ei kuljeteta ylimääräisiä kiloja.