Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 665 Valmet  (Luettu 24122 kertaa)

Paskervilleri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 320
665 Valmet

Hei

Appiukko tuumas ostaa kyseisen koneen, onkos tuosa mallissa mitään erikoista tai muuta huomioitavaa???

7000 tuntia ajetussa tuskin on lastentauteja ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52031
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: 665 Valmet
Aikansa edellä kävijä, perästä kuuluu. Hevosmiesten suosima jokapaikanhöylä. Ketterä ku kärppä. Pieni ruokainen. Sano apelle et osta pois.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: 665 Valmet
No vaikka ihan täysin Valmet/Valtra mies olenkin, niin tuo 665 malli on niitä joihin en kyllä ihan ensimmäisenä sekoaisi. Moottori on ihan OK, mutta turbo tekisi siihenkin terää. Oikeastaan perä siinä on heikko kohta. Takapyörien raideleveyttä on pidennetty jatkoholkeilla, täysin väkisntehty rakenne. Ajanoloon systeemit perässä löystyvät(sen kyllä huomaa, kun nostaa pyörän tunkilla ylös ja kokeilee klappia). Jos ei ajoissa kiristä perän sisällä olevia systeemejä, niin vahinkoa tulee. Että fiksuna vävymiehenä, jos appiukko mukava mies ::), niin voisit hieman jarrutella ostointoa.
Että mieluummin 100-sarjan valttereja uudemmalla perällä, siis ensimmäinen 4-pyttyinen oli malli 865, 900-mallin esimalli.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: 665 Valmet
655 ei voi olla huono, koska se on AINOA Valmetti, jollaisen ostamisesta olen joskus haaveillut  ;D Olisiko ollut jotain tarvetta heinänpöyhimen eteen yms

liete

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: 665 Valmet
Yli 5000 tuntia 665:lla ajettiin, eikä siinä ollu oikeestaan muita vikoja kun kytkinlevyn vaihto, venttiilikopan tiiviste, puhaltimen moottori, hydraulikkaputki ja joitain pieniä juttuja. Voimakas se on kokoisekseen ja näppärä kone. Pikkusen meluisa koppi ja kesällä kuuma. Voimansiirto ei ulise näissä.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7144
Vs: 665 Valmet
655 ei voi olla huono, koska se on AINOA Valmetti, jollaisen ostamisesta olen joskus haaveillut  ;D Olisiko ollut jotain tarvetta heinänpöyhimen eteen yms

Niin, mutta iso mutta merkittävä ero tuohon kysyjän 665 malliin, yksi numero muuttaa kaiken :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

brotofobia

  • Vieras
Vs: 665 Valmet
Perintöä odotellessa... sano sille appiukolle, että K-kaupan väiskiltä saa saman updeitatun vallun pakasta revästynä hintaan 29+alv. Niitä kampanjakoneita...nämä vallut on näet sijoituksia. Viistuhatta ajettu A-EK:lla tahtoo maksaa saman kun uus ilman...

http://www.konekesko.com/fi/Default.aspx?tabid=6782

Viimeksi muokattu: 11.06.12 - klo:16:34 kirjoittanut brotofobia

Paskervilleri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 320
Vs: 665 Valmet

On se sen verran hupanen että vois nuo renkaat tarkistaa ;D

Minä koitin sille a-92 valtraa netistä tarjota mutta hinta pompsahti liiaksi.

Vuotuinen käyttötarve n. 200h

JoHaRa

  • Vieras
Vs: 665 Valmet
655 ei voi olla huono, koska se on AINOA Valmetti, jollaisen ostamisesta olen joskus haaveillut  ;D Olisiko ollut jotain tarvetta heinänpöyhimen eteen yms

Niin, mutta iso mutta merkittävä ero tuohon kysyjän 665 malliin, yksi numero muuttaa kaiken :)

Nyt... huomaan taas erehtyneeni  :o

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: 665 Valmet
Ennemin 555 tai 565 jos tuonikäisiä kattelee. 3 sylinterinen turbokone on pieniruokaisempi ja sitkeämpi ja itse traktori on hieman ketterämpi. A-sarja on parhaimmillaan 3 pyttysenä...
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

heksa100

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 258
Vs: 665 Valmet
A:laisesta vois sanoa, kuten sanonta menee hullusta miehestä Huittisista.

 665 pääsee paljon pidemmälle tankillisella ja ainakin meillä on nyt 17 vuotta tossa tehnyt kaikki meille tarpeelliset työt. Kerran on holkkien takia käynyt pajalla ja yksi kytkinlevy vaihdettu. Mittarissa 5500h, eikä ole vielä tarvetta vaihtaa, vaikkakin tänään just tuli A93 mainoskirje.

Joupir84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 253
  • Näillä mennään
Vs: 665 Valmet
665 vm-94. 11100h Yksi kytkin laitettu. Muuten vain öljyjä vaihdeltu. Turbotettu, ruuvattu. Noin 120-125hv koneteho. Etukuormaaja ollut uudesta asti. Yks stefa vaihdettu etunapaan. Käy ja kukkuu, loppua ei näy. teho/painosuhteen ansiosta pystyy tekeen isompienki rattoreiden töitä. En todellakaa ole "valmetin mies" mutta kyseinen malli on meidän käytössä ollut täyttä rautaa
Suolahe rauta on haurasta

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52031
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: 665 Valmet
665 vm-94. 11100h Yksi kytkin laitettu. Muuten vain öljyjä vaihdeltu. Turbotettu, ruuvattu. Noin 120-125hv koneteho. Etukuormaaja ollut uudesta asti. Yks stefa vaihdettu etunapaan. Käy ja kukkuu, loppua ei näy. teho/painosuhteen ansiosta pystyy tekeen isompienki rattoreiden töitä. En todellakaa ole "valmetin mies" mutta kyseinen malli on meidän käytössä ollut täyttä rautaa
120-125 hevosta. Oot kemppiliimalla liittäny kaks 365:sta yhteen.......... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: 665 Valmet
665 vm-94. 11100h Yksi kytkin laitettu. Muuten vain öljyjä vaihdeltu. Turbotettu, ruuvattu. Noin 120-125hv koneteho. Etukuormaaja ollut uudesta asti. Yks stefa vaihdettu etunapaan
No pitääkö tässä peräti perua puheitaan. Onko koskaan käytetty paripyöriä? Kyllä se holkeilla pidennetty takaakseli ainakin jossain vaiheessa silloin löystyy ja vaatii kiristämistä, jotta ei tule isompaa vahinkoa. Itselläni oli kolmipyttyinen 555. Oli todella loistava peli, mutta kyllä siitäkin kerran perää kiristettiin, ajoin sillä noin 5000 tuntia. Tuo turbokomonen oli varsinainen tehopesä, varmaankin pärjäsi turbottomalle 665:lle. Nyt on 2001 mallinen 700:n. Siinä lienee yksi sitkeävetoisimmista pikkutraktoreista.Siinä jo uudempi ja vahvempi perä.

Joupir84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 253
  • Näillä mennään
Vs: 665 Valmet
Paripyöriä on käytetty joka kevät vuoteen 2010 asti. Ja nostolaitekylvinkonetta vedetty. Ei o perää kiristetty. Ja lohkohan on sama kaiketi ku 705 vallus. Voimaa saa turbolla ku kääntää vaa ruuvia. Apevaunun edessä se alako tarvia voimaa rutkasti lisää. Appiuko aikonaa ostama. Kehu että iliman turboo ei tee maataloustöissä yhtään mitään. Pelkällä turbon lisäämisellä päihitti appiukon uudem A95:n mennen tullen.(eli ilman että syöttöä oli lisätty)
Suolahe rauta on haurasta