Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe JD 6910 Ominaisuuksia vai vikoja?  (Luettu 6134 kertaa)

leksa

JD 6910 Ominaisuuksia vai vikoja?
JD 6910 vm2000. Neliveto ei kytkeydy päälle jarruttaessa, ei siis jarruta kuin takasilla. Onko vika vai ominaisuus? Jos vika, kuinka korjata?

Toisekseen, tässä miun yksilössä on etujouset ja se tuppaa vissiin "säätelemään" niitä kokoajan, ku jotain hydrauliikkaa se tuntuu jauhavan vähän päästä. Ni saako siitä etupäätä jäykäksi. Esim jos kuormain hommassa haluis että ei antais periksi.

Takapää tuntuu käyvän aika lämmänä siinä, normaalia tieajoa vain tänään. Ni hohki oikein lämmintä ku lasia avasi ja tuntu että putket oli todella kuumat. Mistäs tämnönen, lämpiääkö se aina noin paljo?

Nii, ja sitte ei tarvii vastata jos ei oikeesti oo tähän oikeaan asiaan liittyvää. Voipi pitää neroutensa ja sanaisen arkkunsa ummessa jos ei osaa asiassa pysyä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
Vs: JD 6910 Ominaisuuksia vai vikoja?
JD 6910 vm2000. Neliveto ei kytkeydy päälle jarruttaessa, ei siis jarruta kuin takasilla. Onko vika vai ominaisuus? Jos vika, kuinka korjata?

Toisekseen, tässä miun yksilössä on etujouset ja se tuppaa vissiin "säätelemään" niitä kokoajan, ku jotain hydrauliikkaa se tuntuu jauhavan vähän päästä. Ni saako siitä etupäätä jäykäksi. Esim jos kuormain hommassa haluis että ei antais periksi.

Takapää tuntuu käyvän aika lämmänä siinä, normaalia tieajoa vain tänään. Ni hohki oikein lämmintä ku lasia avasi ja tuntu että putket oli todella kuumat. Mistäs tämnönen, lämpiääkö se aina noin paljo?

Nii, ja sitte ei tarvii vastata jos ei oikeesti oo tähän oikeaan asiaan liittyvää. Voipi pitää neroutensa ja sanaisen arkkunsa ummessa jos ei osaa asiassa pysyä.
Jarrujen laahaus yleensä lämmittää jonnikan perän, eli kaiketi vettä öljyn seassa, näin palstalla kerrotaan. muistaakseni aika myöhään nuo jonnikat oppi etupäällä jarruttamaan.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: JD 6910 Ominaisuuksia vai vikoja?
JD 6910 vm2000. Neliveto ei kytkeydy päälle jarruttaessa, ei siis jarruta kuin takasilla. Onko vika vai ominaisuus? Jos vika, kuinka korjata?

Toisekseen, tässä miun yksilössä on etujouset ja se tuppaa vissiin "säätelemään" niitä kokoajan, ku jotain hydrauliikkaa se tuntuu jauhavan vähän päästä. Ni saako siitä etupäätä jäykäksi. Esim jos kuormain hommassa haluis että ei antais periksi.

Takapää tuntuu käyvän aika lämmänä siinä, normaalia tieajoa vain tänään. Ni hohki oikein lämmintä ku lasia avasi ja tuntu että putket oli todella kuumat. Mistäs tämnönen, lämpiääkö se aina noin paljo?

Nii, ja sitte ei tarvii vastata jos ei oikeesti oo tähän oikeaan asiaan liittyvää. Voipi pitää neroutensa ja sanaisen arkkunsa ummessa jos ei osaa asiassa pysyä.
Jarrujen laahaus yleensä lämmittää jonnikan perän, eli kaiketi vettä öljyn seassa, näin palstalla kerrotaan. muistaakseni aika myöhään nuo jonnikat oppi etupäällä jarruttamaan.
Vm-96 6200 jonnikassa kyllä ainakin neliveto kytkeytyy jarruttaessa eli jotain vikaa... Ja jos perä käy liian kuumana niin kyllä siellä hytissä on aikas diskovalaistus... Ja etupäätä ei tuossa vielä saa jäykäksi enkä keksi syytä miksi edes pitäisi...

Greenpwr

  • Vieras
Vs: JD 6910 Ominaisuuksia vai vikoja?

 Onko jousitetussa akselissa jarrut (aina) navoissa vai onko noissa esim. kardaanilla jarrua? Normaali öljyn lämpö reilu 40 astetta plus ulkolämpötila siihen päälle.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: JD 6910 Ominaisuuksia vai vikoja?
JD 6910 vm2000. Neliveto ei kytkeydy päälle jarruttaessa, ei siis jarruta kuin takasilla. Onko vika vai ominaisuus? Jos vika, kuinka korjata?

Syttyykö jarruvalot?

Onko muuten pyöränpulttien kireys tarkastettu?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: JD 6910 Ominaisuuksia vai vikoja?

 Onko jousitetussa akselissa jarrut (aina) navoissa vai onko noissa esim. kardaanilla jarrua? Normaali öljyn lämpö reilu 40 astetta plus ulkolämpötila siihen päälle.
Eikös jarrut navoissa ole vaan 50 versioissa...

Zetor

  • Vieras
Vs: JD 6910 Ominaisuuksia vai vikoja?
Zetor..

realisti

  • Vieras
Vs: JD 6910 Ominaisuuksia vai vikoja?
Vedossa noiden perä voi olla jonkin verran lämmin, mutta täytyy pystyä kättä kumminkin pitään putkien päällä. Noi jarrut on se mistä syytä saa etsiä
Lämpenemiseen, sillä ei siedä vettä tai pahaista öljyä. Ja kyllä etupään pitää jarruttaa, kuten jontikoissa on ollut kauan ( ainakin meidän ex.3050 jarrutti keulalla kuten myös 6900 ). Sähköpuolen ongelmaan se puhtaasti viittaa jos keula ei jarruta, tarkista sulakkeet ja releet jotka liittyy nelivetoon, jarruihin, nelivetoon ja hms:ään ( jos on ).

leksa

Vs: JD 6910 Ominaisuuksia vai vikoja?
Kiitos monista vastauksista. Pitää varmaan perän öljyt ja suotimet vaihtaa nyt heti alkuun. Olikos siinä muuta kuin 2 hyde öljy suodinta, onko vielä jotain painesuodinta tai muuta.

Neliveto päällä tietenkin jarruttaa etupää, siis jos laittaa nelikkon jatkuvasti päällä ni sit kaikki jarruttaa. Pitää tarkistaa releet. Ainut että 6610:ssa miulla joskus paloi joku nelikon sulake, ni silloin se kytki nelivedon jatkuvaksi heti. Nelivedon valo ei pala sivutaulussa, mutta kyllä neljä pyörää vetää kuitenkin. Koneessa tunteja 8000h ni ehkä se on vanhuuttaan jo sammunut.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
Vs: JD 6910 Ominaisuuksia vai vikoja?
Kiitos monista vastauksista. Pitää varmaan perän öljyt ja suotimet vaihtaa nyt heti alkuun. Olikos siinä muuta kuin 2 hyde öljy suodinta, onko vielä jotain painesuodinta tai muuta.

Neliveto päällä tietenkin jarruttaa etupää, siis jos laittaa nelikkon jatkuvasti päällä ni sit kaikki jarruttaa. Pitää tarkistaa releet. Ainut että 6610:ssa miulla joskus paloi joku nelikon sulake, ni silloin se kytki nelivedon jatkuvaksi heti. Nelivedon valo ei pala sivutaulussa, mutta kyllä neljä pyörää vetää kuitenkin. Koneessa tunteja 8000h ni ehkä se on vanhuuttaan jo sammunut.
eikös se mynny niin että vesi turvottaa tuon jarrumateriaalin, eli öljynvaihdolla ei lämpeneminen lopu jos tuo nyt edes liian lämmiin olikaan :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: JD 6910 Ominaisuuksia vai vikoja?
JD 6910 vm2000. Neliveto ei kytkeydy päälle jarruttaessa, ei siis jarruta kuin takasilla. Onko vika vai ominaisuus? Jos vika, kuinka korjata?

Toisekseen, tässä miun yksilössä on etujouset ja se tuppaa vissiin "säätelemään" niitä kokoajan, ku jotain hydrauliikkaa se tuntuu jauhavan vähän päästä. Ni saako siitä etupäätä jäykäksi. Esim jos kuormain hommassa haluis että ei antais periksi.

Takapää tuntuu käyvän aika lämmänä siinä, normaalia tieajoa vain tänään. Ni hohki oikein lämmintä ku lasia avasi ja tuntu että putket oli todella kuumat. Mistäs tämnönen, lämpiääkö se aina noin paljo?

Nii, ja sitte ei tarvii vastata jos ei oikeesti oo tähän oikeaan asiaan liittyvää. Voipi pitää neroutensa ja sanaisen arkkunsa ummessa jos ei osaa asiassa pysyä.

Onko siinä LS-hydrauliikka? Jos hydrauliikka tuntuu ottavan tehoa turhaan, niin voi olla pumpun säätäjä sökö. Sillojn kuumuu myös öljyt...


Mika

leksa

Vs: JD 6910 Ominaisuuksia vai vikoja?
JD 6910 vm2000. Neliveto ei kytkeydy päälle jarruttaessa, ei siis jarruta kuin takasilla. Onko vika vai ominaisuus? Jos vika, kuinka korjata?

Toisekseen, tässä miun yksilössä on etujouset ja se tuppaa vissiin "säätelemään" niitä kokoajan, ku jotain hydrauliikkaa se tuntuu jauhavan vähän päästä. Ni saako siitä etupäätä jäykäksi. Esim jos kuormain hommassa haluis että ei antais periksi.

Takapää tuntuu käyvän aika lämmänä siinä, normaalia tieajoa vain tänään. Ni hohki oikein lämmintä ku lasia avasi ja tuntu että putket oli todella kuumat. Mistäs tämnönen, lämpiääkö se aina noin paljo?

Nii, ja sitte ei tarvii vastata jos ei oikeesti oo tähän oikeaan asiaan liittyvää. Voipi pitää neroutensa ja sanaisen arkkunsa ummessa jos ei osaa asiassa pysyä.

Onko siinä LS-hydrauliikka? Jos hydrauliikka tuntuu ottavan tehoa turhaan, niin voi olla pumpun säätäjä sökö. Sillojn kuumuu myös öljyt...


Mika

Tyhmä kysymys, mut mitä on LS-hydrauliikka? Miten vois parhaiten testata tuon säätäjän?

Jemk

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 164
Vs: JD 6910 Ominaisuuksia vai vikoja?
Eräs paikallinen kans tympäänty jatkuvaan etupään korkeudensäätöön ja asenti pallohanat paineakkujen etupuolelle. Näin sai tarvittaessa suljettua piirin ja joustaminen loppui. Nämä paineakut on kans erittäin helposti hajoavaa kamaa pakkasella. Meillä maksoi 1400 egee uudet paineakut ensimmäisen kunnon pakkastalven jälkeen.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7105
Vs: JD 6910 Ominaisuuksia vai vikoja?
JD 6910 vm2000. Neliveto ei kytkeydy päälle jarruttaessa, ei siis jarruta kuin takasilla. Onko vika vai ominaisuus? Jos vika, kuinka korjata?

Toisekseen, tässä miun yksilössä on etujouset ja se tuppaa vissiin "säätelemään" niitä kokoajan, ku jotain hydrauliikkaa se tuntuu jauhavan vähän päästä. Ni saako siitä etupäätä jäykäksi. Esim jos kuormain hommassa haluis että ei antais periksi.

Takapää tuntuu käyvän aika lämmänä siinä, normaalia tieajoa vain tänään. Ni hohki oikein lämmintä ku lasia avasi ja tuntu että putket oli todella kuumat. Mistäs tämnönen, lämpiääkö se aina noin paljo?

Nii, ja sitte ei tarvii vastata jos ei oikeesti oo tähän oikeaan asiaan liittyvää. Voipi pitää neroutensa ja sanaisen arkkunsa ummessa jos ei osaa asiassa pysyä.

Onko siinä LS-hydrauliikka? Jos hydrauliikka tuntuu ottavan tehoa turhaan, niin voi olla pumpun säätäjä sökö. Sillojn kuumuu myös öljyt...


Mika

Tyhmä kysymys, mut mitä on LS-hydrauliikka? Miten vois parhaiten testata tuon säätäjän?

Kuorman tunteva hydrauliikka, mäntäpumpulla. Eli se tehokkaampi pumppu.

Kolmas suht tärkeä suodatin, josta näät niitä jarrujen murusia jos sellaisia liikkeellä. Ensin päästät öljyt perästä pohjapropusta ja loput vetokoukun edestä vasemmalta alhaalta, proppu sivulle päin. Muistaakseni 24 tai 27mm hylsy sopii siihen, tuo proppu muovia ja pitää sisällään pestävän pienen suodattimen.

Tuohon etujousituksen humpaamiseen, omassa ollut kuormaaja keulalla koko eliniän eli reilu 8000 tuntia eikä mitään hämminkiä koko aikana lukuunottamatta väljäksi kuluneita ja vaihdettuja panhard-tankoja. Deutsissa etujousitus häröili ja siihen oli syynä roskat korkeudensäätöventtiileissä, huoltomies nuo pariin kertaan putsas ja alkoi pelittämään. Laittoi vastaisuuden varalle kyllä sähkökatkaisijankin, jolla jousituksen saa pois päältä yläasennossa.  Ei tosin oo sen koommin ollut tarvetta. Tuollaisen katkaisijan laittaminen ei lie olisi rakettitiedettä huoltomiehelle, jousitus olisi päällä mutta öljyä ei lisättäisi ilman kuskin käskyä?

Viimeksi muokattu: 21.05.12 - klo:00:37 kirjoittanut ijasja2

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: JD 6910 Ominaisuuksia vai vikoja?
Nelivedon kytkeytymättömyys jarrutettaessa johtuu useimmiten jarrupolkimissa olevien kytkimien hajoamisesta, jos toinenkin on rikki niin neliveto ei kytkeydy, eli tarkistaa syttyykö jarruvalot.
Kannattaa vilkaista sitä peräöljyä, nuo muut jutut voi johtua siitä.