JD 6910 vm2000. Neliveto ei kytkeydy päälle jarruttaessa, ei siis jarruta kuin takasilla. Onko vika vai ominaisuus? Jos vika, kuinka korjata?
Toisekseen, tässä miun yksilössä on etujouset ja se tuppaa vissiin "säätelemään" niitä kokoajan, ku jotain hydrauliikkaa se tuntuu jauhavan vähän päästä. Ni saako siitä etupäätä jäykäksi. Esim jos kuormain hommassa haluis että ei antais periksi.
Takapää tuntuu käyvän aika lämmänä siinä, normaalia tieajoa vain tänään. Ni hohki oikein lämmintä ku lasia avasi ja tuntu että putket oli todella kuumat. Mistäs tämnönen, lämpiääkö se aina noin paljo?
Nii, ja sitte ei tarvii vastata jos ei oikeesti oo tähän oikeaan asiaan liittyvää. Voipi pitää neroutensa ja sanaisen arkkunsa ummessa jos ei osaa asiassa pysyä.
Onko siinä LS-hydrauliikka? Jos hydrauliikka tuntuu ottavan tehoa turhaan, niin voi olla pumpun säätäjä sökö. Sillojn kuumuu myös öljyt...
Mika
Tyhmä kysymys, mut mitä on LS-hydrauliikka? Miten vois parhaiten testata tuon säätäjän?
Kuorman tunteva hydrauliikka, mäntäpumpulla. Eli se tehokkaampi pumppu.
Kolmas suht tärkeä suodatin, josta näät niitä jarrujen murusia jos sellaisia liikkeellä. Ensin päästät öljyt perästä pohjapropusta ja loput vetokoukun edestä vasemmalta alhaalta, proppu sivulle päin. Muistaakseni 24 tai 27mm hylsy sopii siihen, tuo proppu muovia ja pitää sisällään pestävän pienen suodattimen.
Tuohon etujousituksen humpaamiseen, omassa ollut kuormaaja keulalla koko eliniän eli reilu 8000 tuntia eikä mitään hämminkiä koko aikana lukuunottamatta väljäksi kuluneita ja vaihdettuja panhard-tankoja. Deutsissa etujousitus häröili ja siihen oli syynä roskat korkeudensäätöventtiileissä, huoltomies nuo pariin kertaan putsas ja alkoi pelittämään. Laittoi vastaisuuden varalle kyllä sähkökatkaisijankin, jolla jousituksen saa pois päältä yläasennossa. Ei tosin oo sen koommin ollut tarvetta. Tuollaisen katkaisijan laittaminen ei lie olisi rakettitiedettä huoltomiehelle, jousitus olisi päällä mutta öljyä ei lisättäisi ilman kuskin käskyä?